handdator

Visa fullständig version : Problem med skor hur löser ni det?


Potatiskillen
2011-10-23, 21:14
Som ni kanske vet brukar man ibland ha problem med skor, dvs att efter några månader blir det uppnötade i slutändan.

Använder ni skohorn väldigt ofta eller hur gör ni?

Kan ju också hända att jag inte lägger så stor budget på skor, den dyraste skon som jag har köpt låg på 400 kr.

Spartansk
2011-10-23, 21:18
Fattar inte riktigt, vadå slutändan? Menar du att sulan lossnar från resten, där bak?

Sandra81
2011-10-23, 21:22
Som ni kanske vet brukar man ibland ha problem med skor, dvs att efter några månader blir det uppnötade i slutändan.

Använder ni skohorn väldigt ofta eller hur gör ni?

Kan ju också hända att jag inte lägger så stor budget på skor, den dyraste skon som jag har köpt låg på 400 kr.

jo använder alltid skohorn för att det är enklast.. ridstövlar osv brukar jag dock använda stövelpådragare och stövelknekt.

Mollestam
2011-10-23, 21:26
Misstänker att det har att göra med kvalitén. För att hitta skor för typ 400 spänn krävs det väl nästan att man köper begagnat alternativt typ Ica?

Om du provar att lägga strax över 1000-lappen så kommer du troligtvis märka att kvalitén är avsevärt bättre.

Potatiskillen
2011-10-23, 21:26
Fattar inte riktigt, vadå slutändan? Menar du att sulan lossnar från resten, där bak?

Ja

Snobbe
2011-10-23, 21:30
Jo händer mig på de flesta skor jag har, men det är ju som någon skrev kvalitén på skon som gör det:) Köper man converse och andra ganska lågpris märken så går dom ju sönder.

Olegh
2011-10-23, 21:35
Jag hade det problemet när jag var femton. Det finns många sätt att lösa det på.

Yes
2011-10-23, 21:42
Jag använder skohorn. Skoblock är bra att ha också. Sen gör det inget om man har flera par så man kan rotera, men tyvärr brukar ett par dugliga skor kosta ett par tusen så det blir dyrt att få en bra skogarderob.