handdator

Visa fullständig version : Undviker du konditionsträning p.g.a. att den hämmar maximal muskeltillväxt?


willtjam
2011-10-23, 20:18
Ja gott folk. Upp till bevis nu hur många som egentligen bryr sig!

HulkH
2011-10-23, 20:19
poll?

willtjam
2011-10-23, 20:20
Chilla tjommen. ;)

Acids
2011-10-23, 20:20
Jag gör det, tyvärr... :P
Blir nog förhoppningsvis lite intervaller och promenader till våren när det är deff på gång. :)

stridis
2011-10-23, 20:20
Nej, ifall jag undviker någon konditionsträning är det för att jag är för slö.

limenka
2011-10-23, 20:22
Knappast. Däremot är jag för lat men skulle gärna utöva det annars.

begt
2011-10-23, 20:26
Jag kommer att måsta göra det den närmsta tiden för att inte förfalla fullständigt. Väger alldeles för lite i nuläget och har tyvärr tappat lite muskler också.

Synd för jag gillar konditionsträning väldigt mycket och mår bra av det.

Everest
2011-10-23, 20:26
Njae det kan man väl inte påstå;)

mpersson
2011-10-23, 20:29
Nej. Jag vet att de inte är optimalt men vad är det då?

Sen är jag mkt medveten om att jag kmr behöva bra kondition i karriär val.

REDaction
2011-10-23, 20:33
Nja, den främsta anledningen för mig är att jag är ganska trött på all konditionsträning efter att spelat fotboll i 15 år. Blir fortsatt fokus på styrketräning tills jag är hyfsad nöjd sen får man bara hoppas att man inte är för lat för att börja springa igen ;)

flashigt
2011-10-23, 20:33
Borde ju finnas ett val som är ja, men bara för att det är jobbigt. Man tenderar ju (tyvärr) att köra hårdare på det man är bra på fast det borde vara tvärtom.

Kör knappt kondition (pga lathet) men börjar komma igång lite nu! Meningslöst med storkropp och liten pump

willtjam
2011-10-23, 20:35
Borde ju finnas ett val som är ja, men bara för att det är jobbigt. Man tenderar ju (tyvärr) att köra hårdare på det man är bra på fast det borde vara tvärtom.

Kör knappt kondition (pga lathet) men börjar komma igång lite nu! Meningslöst med storkropp och liten pump

Jo, men jag glömde bort alla lata människor :D

Ungrim
2011-10-23, 20:39
Utebliven konditionsträning kan jag bara skylla på att jag är lat.

spoon
2011-10-23, 20:41
Ja det gör jag nog. Fast jag skulle nog säga att jag prioriterar styrkan före konditionen, jag tänker inte så mycket på muskeltillväxten. Jag fixar helt enkelt inte att göra båda samtidigt. I såna fall skulle jag få köra dubbla pass om dagen och det har jag inte energi till. Sen har jag märkt att det går sämre med knäböjen då jag har löptränat och med tanke på att jag är apkass på knäböj så undviker jag löpningen. Tyvärr skulle jag säga för jag gillar att träna kondition men man kan ju inte hinna med allt. (Om man inte är Poxerman eller Everest då)

Eddie Vedder
2011-10-23, 20:42
Jag konditionstränar på mycket låg nivå men ändå regelbundet och det är viktigt för mig.

Matsa
2011-10-23, 20:45
Nej, jag tränar inte på en sådan nivå att jag tror det spela någon större roll. Däremot tränar jag ytterst sällan kondition eftersom jag tycker att det är tråkigt, de få gånger jag springer blir det intervaller för att få det snabbt överstökat.

begt
2011-10-23, 20:47
Jag fattar inte hur ni kan ogilla konditionsträning. Jag lever upp under och efter varenda pass. Visst, det kräver en del viljestyrka att väl börja och nå en hyfsad nivå, men sen är det bara roligt.

ceejay
2011-10-23, 20:48
kondition är dötråkigt

mikaelj
2011-10-23, 20:49
Ja det gör jag nog. Fast jag skulle nog säga att jag prioriterar styrkan före konditionen, jag tänker inte så mycket på muskeltillväxten. Jag fixar helt enkelt inte att göra båda samtidigt. I såna fall skulle jag få köra dubbla pass om dagen och det har jag inte energi till. Sen har jag märkt att det går sämre med knäböjen då jag har löptränat och med tanke på att jag är apkass på knäböj så undviker jag löpningen. Tyvärr skulle jag säga för jag gillar att träna kondition men man kan ju inte hinna med allt. (Om man inte är Poxerman eller Everest då)

Samma här. Jag tror att det är enbart gynnsamt för styrke- och muskelutvecklingen att konditionsträna. Du kan träna rätt mycket innan du märker av någon större skillnad. Dock måste du naturligtvis vänja dig gradvis.
Postat via en mobil enhet

LoTiX
2011-10-23, 20:49
Nej, dumheter som främst följs av personer som precis börjat styrketräna och övertolkat några Kolo-kommentarer.

tumme
2011-10-23, 20:50
Konditionstränade till fram till vasaloppet för 2 år sen. Har inte varit andfådd sen dess. Men om jag vore rejält störd att ville så skulle jag göra det. Tror inte det skadar så mycket.

Pungis
2011-10-23, 20:54
Måste ha bra kondis för yrket, så jag har inget val!

Skulle nog inte undvika det ändå.. Det är skönt och sunt att ha bra flås!

Matsa
2011-10-23, 20:54
Jag fattar inte hur ni kan ogilla konditionsträning. Jag lever upp under och efter varenda pass. Visst, det kräver en del viljestyrka att väl börja och nå en hyfsad nivå, men sen är det bara roligt.

Jag har aldrig lyckats lära mig att gilla det. När jag var ung och tränade massa fotboll och kampsport hade jag faktiskt riktigt anständig kondition, milen på runt 40min och 2000m på under 7min, men inte ens då gillade jag det utan såg det mer som ett nödvändigt ont för att kompensera för min kassa teknik. :D

spoon
2011-10-23, 20:54
Samma här. Jag tror att det är enbart gynnsamt för styrke- och muskelutvecklingen att konditionsträna. Du kan träna rätt mycket innan du märker av någon större skillnad. Dock måste du naturligtvis vänja dig gradvis.
Postat via en mobil enhet

Jag hängde inte med. Undviker du konditionsträning för att prioritera styrkan?

Personligen skulle jag kunna träna mer men det hade krävt att jag optimerade sömn och kost. Sen blir det ju en motivationsfråga också. Eller lathet om man vill.

willtjam
2011-10-23, 20:54
Nej, dumheter som främst följs av personer som precis börjat styrketräna och övertolkat några Kolo-kommentarer.

Det var främst på grund av det här som jag ställde frågan. Jag ville se om det var mestadels nybörjare eller en blandning som egentligen brydde sig.

McLR
2011-10-23, 20:57
Nej, ifall jag undviker någon konditionsträning är det för att jag är för slö.

This

mikaelj
2011-10-23, 20:59
Jag hängde inte med. Undviker du konditionsträning för att prioritera styrkan?

Personligen skulle jag kunna träna mer men det hade krävt att jag optimerade sömn och kost. Sen blir det ju en motivationsfråga också. Eller lathet om man vill.

Jag lyfter mån-tis-tor-lör, simmar mån-ons-fre/lör och cyklar vanligtvis 10-15 km varje dag, men jag tror inte att det har någon större påverkan på muskelutvecklingen på sikt på den nivån jag konditionstränar. Mer träning än så kräver dessutom en väldig stor mängd mat och det skulle vara mitt största problem.

Däremot tror jag att konditionsträning och styrkeprestation säkert motverkar varandra, så att jag kanske inte bör köra slut på mig själv samma dag som jag skall prestera på topp i något annat. Å andra sidan är det till stor del en tillvänjningsfråga, där kroppen anpassar sig. Det har inte så mycket att göra med om det var kondition på morgonen och styrka på kvällen, eller tvärtom, i mitt fall. Som sagt, till en viss nivå. Jag är på låg resp lägre nivå i båda.

tl;dr Inte en aning.

Sparven från Minsk
2011-10-23, 21:05
Kör sällan hård cardio samma dag som ett gympass, kör lite cardio på "vilodagarna" då jag inte mosar på så hårt i gymmet.
Sen tror jag inte att den hämmande effekten är så stor att man förlorar allt man gjort i gymmet ;)
En bra grundkondition påskyndar ju bara återhämtningen så man kan träna hårt i gymmet snart igen! :D

Peter.B
2011-10-23, 21:20
Det går i perioder. För stunden ja, periodiserar styrka och viktuppgång för tillfället. I vår blir det andra prioriteringar och då blir det en hel del konditionsträning igen. Så svarade att jag undviker konditionsträning för att lättare lägga på mig muskler, eftersom det stämmer just nu.

century
2011-10-23, 21:25
Nä, försöker tvärtom få in två pass cardio i veckan utöver ca fyra pass i gymmet. Då har jag visserligen inte som mål att bli stor heller, vill se "fit" ut och vara allsidig tränad.

Silencer
2011-10-23, 21:26
Undviker för jag är lat. Uppdatera pollen.

Gravencast
2011-10-23, 23:04
Absolut inte, kör minst en timme varje dag, varierar mellan löpning, cykling och simning. Plus gymmet varje dag.

muddler
2011-10-24, 00:34
Nä men jag tycker det är så jävla tråkigt.

1684_
2011-10-24, 04:24
Jag kommer att måsta göra det den närmsta tiden för att inte förfalla fullständigt. Väger alldeles för lite i nuläget och har tyvärr tappat lite muskler också.

Synd för jag gillar konditionsträning väldigt mycket och mår bra av det.

samma här..............*grr* 10kg till senb jävlar.

iPad
2011-10-24, 05:03
Cyklar en mil varje dag men vet inte om det kan räknas somkonditionsträning, det är inte direkt ansträngande.

Silveta
2011-10-24, 06:08
Kan på sin höjd träna 4x45 min i veckan. Styrka är roligt och kondis suger, you do the math :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Spridis
2011-10-24, 06:17
Min konditionsträning är på så låg nivå att det knappast totalsänker min styrketräning, troligen påverkas den inte alls. 1 timme promenad 7 dagar i veckan gör mej glad i sinnet.

Robbmeister
2011-10-24, 06:27
Konditionsträning är tråkigt, därför kör jag det inte.

Sniggel
2011-10-24, 06:28
Jag märker en tydlig skillnad på styrkeresultaten om jag börjar träna kondition. Jag tror definitivt inte att effekten är liten utan snarare påtaglig. Nu är det så att jag får nog med vardagskondition via cykling för att upprätthålla en bra grundkondition. Men utöver det undviker jag kondition både pga att det hämmar styrketräningsresultaten men självklart också för att jag tycker att det är tråkigt att träna kondition för konditionens skull.

Poxeman
2011-10-24, 06:59
Saknar alternativ.

"Nej, jag tränar konditionsträning för att det är roligt. Så roligt att det uppväger eventuellt sänkt muskeltillväxt".

Slartibartfast
2011-10-24, 07:54
svar ja.

Jag skulle utan vidare köra kondition annars.

mangemani
2011-10-24, 08:01
nja, jag undviker inte kondition pga anledningen att den hämmar muskeltillväxten, är inte rädd på det sättet, ser jag någon poäng i att motionera under en bulk period, så gör jag det.
men rent allmänt så håller jag byggning och motion/deffning i 2 helt olika, separata avdelningar/perioder.

Fredrik_S
2011-10-24, 08:03
2-4 timmar per dag av "konditionsliknande träning" blir det per dag för mig i form av dansklasser. plus nån timme cykel i from av transportering.
Dock aldrig promenader springa eller liknande.

Fordon
2011-10-24, 14:29
Hade det som ursäkt för att inte konditionsträna förut :D

Men nu när jag råkade ingå ett vad som gäller halvmaran så blir det ~2-3 löprundor/löpband i veckan direkt efter styrketräningen.

Pejij
2011-10-24, 14:36
Nej, jag undviker inte konditionsträning. Men jag saknar ork/motivation för det, så det blir inget ändå.

begt
2011-10-24, 15:11
Nej, jag undviker inte konditionsträning. Men jag saknar ork/motivation för det, så det blir inget ändå.

Synd pga alla endorfinkickar du missar. Man presterar mkt bättre rent allmänt också men det vet du förstås.

Radikaal
2011-10-25, 02:55
2 helkroppspass i veckan+minst 2 intensiva innebandy pass (1 är 3timmar långt varje söndag) har jag kört iprincip 10månader nu (vissa veckor mer kondition, 2-3timmars fotboll), har fått sjukt bra kondition, BF% har gått ner rejält och har samtidigt helt klart fått mer muskler och har kunnat höja riktigt bra med vikterna regelbundet i allt, speciellt ryggen,vaderna och underarmarna har fått sig en redig skjuts framåt som jag aldrig har uppnåt förut med något träningsupplägg. Och då har jag tränat regelbundet sedan 2007 och har redan testat det mesta som anses opti och var välbyggd när jag började med detta.

För att inte säga välmåendet man får de dagarna man tagit ut sig rejält på cardio gör det värt det. Samt ökar väl även testot dagarna man konditionstränat har jag för mig, jag känner iaf alltid en klar ökning i sexlust de dagarna jag tex spelat intensiv bandy 2-3timmar. Om det innebär högre testo vet jag inte, men bara något jag började reflektera över för några dagar sen när jag tänkte hur pass bra styrketräningen går trots att jag vissa veckor kan köra 3 intensiva konditionspass och bara 1 gympass.

Så jag är mer än övertygad, jag vet att man kan få riktigt bra resultat samtidigt som man konditionstränar 2-3gånger i veckan och kan öka sin kondition riktigt mycket! Lägger dock alltid konditions&gympassen minst 36timmar mellan varandra. Samt så är väl i princip all kondition jag kör intervaller då det är sporter jag utövar även om det blev kanske 15 längre joggingturer i somras. Springa före/efter gympass undviker jag.

Undvika tex någon sport som man gillar pga att man är rädd träningen blir lidande hoppas jag ingen gör.

Fartman
2011-10-25, 11:01
Synd pga alla endorfinkickar du missar. Man presterar mkt bättre rent allmänt också men det vet du förstås.

Men man slipper konditionsträna vilket gör att man slipper en tråkig aktivitet :)

Själv tycker jag att jag borde träna lite kondition iaf men skippar det ofta just pga att det är väldigt tråkigt. Har dock börjat peta in någon mer intensiv form (typ roddintervaller) i slutet av passet så snart börjar väl musklerna rinna av en och styrkan försvinna :D

Fishtank
2011-10-25, 11:31
Nej, försöker passa på att löpa lite bara för att man får tänka efter lite och de sköna endorfinkickarna

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

willtjam
2011-10-25, 11:31
Ni som hatar kondition: varför hatar ni det? Är det från skolåldern då man tvingades springa 20 varv runt planen medan läraren stod och röt?

Fartman
2011-10-25, 12:58
Ni som hatar kondition: varför hatar ni det? Är det från skolåldern då man tvingades springa 20 varv runt planen medan läraren stod och röt?

Vet inte, tycker inte om det helt enkelt. Och då har jag ändå sysslat med både hockey och fotboll i mina yngre dar, då hatade jag det lika mycket.

Mapa
2011-10-25, 13:07
jag tränar/underhåller min kondition med kettlebells och styrkekomplex 1-2 gånger i veckan. jag upplever att jag presterar bättre när jag kör det varje vecka. under perioder har jag slarvat med det och när jag inte slarvar går det bättre med lyften .. min styrketräning är fyra helkroppspass i veckan..

Fartman
2011-10-25, 13:12
jag tränar/underhåller min kondition med kettlebells och styrkekomplex 1-2 gånger i veckan. jag upplever att jag presterar bättre när jag kör det varje vecka. under perioder har jag slarvat med det och när jag inte slarvar går det bättre med lyften .. min styrketräning är fyra helkroppspass i veckan..

Kul! Har sedan några veckor också börjat med komplex och det är roligt/jobbigt så det glädjer mig att du som lyftare upplever att det bidrar positivt.

SiSenior
2011-10-25, 13:31
Kondition och styrketräning om vartannat. Styrkan prioriteras men eftersom cykling är så rolig kan jag inte sluta med de.

Dreas
2011-10-25, 13:35
Jag konditionstränar inte, är medveten om effekten men den skrämmer mig inte då fördelarna skulle överväga nackdelarna.

Eddie Vedder
2011-10-25, 14:07
fotboll i mina yngre dar, då hatade jag det lika mycket.

Samma här. Jag hade dålig kondition för min nivå, alltså relativt sett till andra som jag spelade med. Men självklart var vi på bra fysisk nivå i Tipselit. På planen kunde man springa sig spyfärdig, en joggingrunda var döden.

Jag har haft ruskigt bra kondition men i somras fick jag känna på hur det känns att ha tappat ALLT och bli trött av joggning 3 km. Fy för bövelen vad tråkigt det var. Vi snackar 18-19 minuter ren plågsam trisdess. Men redan nu är jag tillbaka på en normal Svenssonnivå så nu är det kul igen.

Silveta
2011-10-25, 14:37
Lade ner all konditionsträning när jag slutade med vattenpolon, dumt så här i efterhand då jag nu blir andfådd i både mark och böj vilket är skrämmande, dock är det sjukt svårt att komma igång igen har jag insett.

Everest
2011-10-25, 15:26
Krävs ju att man kommer över en viss tröskelnivå för att det ska bli skoj med kondition. Tex att kunna springa/jogga runt en mil i lugnt tempo och va hyfsat fräsch efteråt. Annars blir varje pass en bottenlös plåga, som att en tränad löpare skulle springa 10km i tävlingsfart varje dag....

RassK
2011-10-25, 15:57
Japp. Mer som en ursäkt att slippa konditionsträning (jobbigt/onödigt för mitt mål) men det har även gett positiva resultat på bibehållen muskelmassa under diet.

Beelz
2011-10-25, 16:53
ja, och för att det är tråkigt :)

kalajset
2011-10-25, 17:03
Håller med om att det krävs en hyffsad grund innan renodlad konditionsträning blir ens någorlunda rolig att utföra. Att t ex köra på klassikern att sporadiskt genomföra ett eller två kortare löppass i månaden under sommarhalvåret "så fort det bara går" är ingen jättehit. Brukar dock inte krävas många veckors regelbundet jobb innan relativt stora förbättringar märks enligt egen erfarenhet, och då är det betydligt roligare. Men visst förstår jag ändå om man trots detta helt enkelt inte gillar det. Det är trots allt ganska väsensskilt från styrketräning.

On topic så tränar jag kondition, (på rätt låg nivå), och visst presteras det s as sämre än brukligt på gymmet. Hur mycket som sedan beror på allmän slitenhet och träningsvärk i sig, och hur mycket som faktiskt handlar om kroppens signalmekanismer låter jag vara osagt.

Woody R
2011-10-25, 17:06
Svar: ja

Stefan J
2011-10-25, 17:13
Nej. Jag har bara inget intresse av konditionsträning. Tror det där är ruskigt överdramatiserat. Titta på brottare på hög nivå i tunga viktklasser, de marklyfter 300, kan springa milen och har mer muskler än 95% av koloiterna. Det är så att man både blir avundsjuk och vredgad :)

REDaction
2011-10-25, 17:30
Nej. Jag har bara inget intresse av konditionsträning. Tror det där är ruskigt överdramatiserat. Titta på brottare på hög nivå i tunga viktklasser, de marklyfter 300, kan springa milen och har mer muskler än 95% av koloiterna. Det är så att man både blir avundsjuk och vredgad :)

Nåja, dom flesta kan väl springa milen, frågan är på vilken tid det går. Men ja, självklart går det att bygga både en fin fysik och bra kondition men det handlar väl om att det inte är optimalt att göra samtidigt.

paatrik
2011-10-25, 17:57
Samma här. Jag hade dålig kondition för min nivå, alltså relativt sett till andra som jag spelade med. Men självklart var vi på bra fysisk nivå i Tipselit. På planen kunde man springa sig spyfärdig, en joggingrunda var döden.

Jag har haft ruskigt bra kondition men i somras fick jag känna på hur det känns att ha tappat ALLT och bli trött av joggning 3 km. Fy för bövelen vad tråkigt det var. Vi snackar 18-19 minuter ren plågsam trisdess. Men redan nu är jag tillbaka på en normal Svenssonnivå så nu är det kul igen.

Hur snabbt tappade du och hur mycket kondition plockade du bort? Sprang sj maran i maj, vill nu har mer muskler och har väl hamnat i nåt mellanläge (inte stark, inte snabb) förjävligt helt enkelt. Kommer nog öka, eller åtminstone få en bättre kontinuitet och progression. I dagsläget blir det 2x30min där jag kör hårda intervaller.

Med din erfarenhet som grund, tror du det räcker för att bibehålla en okej nivå? Hursom, steppar nog upp det hela. Idag blir det en 4-split med tre styrkepass och ett cardio, vilket troligtvis kommer börja ge alltmer resultat (muskler) men vill känna mig mer fit och ha en bättre kondition helt enkelt.

Hemi
2011-10-26, 23:55
Nej men jag provade att undvika konditionsträning en period, enda gången jag försökte bygga muskler och styrka på allvar, opti alltså. Mådde skit faktiskt och kände mig som fastskruvad i golvet hela tiden. Resultaten i styrka i "de tre stora" blev ju bättre, kanske. Så nej, konditinsträningen får aldrig bli mindre än styketräningen. Men så försöker jag inte bli stor värt ordet på kolo heller. Måste kunna förflytta mig länge och snabbt, det är värt mest, dessutom kommer överansträngda hälsenor och dyligt numera och det pga hög kroppsvikt så jag har hittat min perfekta för mig naturliga mix.

Ganymedes
2011-10-27, 07:40
Jag undviker det för att jag inte kan lägga mer än 4 pass i veckan och för att det är för jävla tråkigt med cardio. Räknar inte promenader etc till cardio dock.

davvvan
2011-10-27, 10:01
Som gammal fotbollsspelare så är det roligt att spela fotboll, men inte att bara springa på egen hand. Det är så jävla tråkigt. Skulle behöva bättre grundkondition för att inte flåsa sönder på benpassen och förbättra återhämtningen i övrigt. Men jag orkar/vill inte.

Eddie Vedder
2011-10-27, 19:40
Hur snabbt tappade du och hur mycket kondition plockade du bort? Sprang sj maran i maj, vill nu har mer muskler och har väl hamnat i nåt mellanläge (inte stark, inte snabb) förjävligt helt enkelt. Kommer nog öka, eller åtminstone få en bättre kontinuitet och progression. I dagsläget blir det 2x30min där jag kör hårda intervaller.

Med din erfarenhet som grund, tror du det räcker för att bibehålla en okej nivå? Hursom, steppar nog upp det hela. Idag blir det en 4-split med tre styrkepass och ett cardio, vilket troligtvis kommer börja ge alltmer resultat (muskler) men vill känna mig mer fit och ha en bättre kondition helt enkelt.

Från och med maj till september var det i princip inget alls. Hade något skit i bröstet som inte gav sig. Säkert mestadels en fråga om ångest, depression, utbrändhet etc. men oavsett vilket så vågade jag inte chansa. Och dessutom fick jag så väldigt ont i luftrören så något fysiskt var det.

Men att löpa riktigt mycket igen kommer jag aldrig kunna göra tror jag. Jag får ont. En eller två 6-kilometersrundor i veckan och kombinerat med intervaller här hemma på min trainer är det som gäller nu. Och all målinriktad fokus är numera på styrketräningen.

Vill du upprätthålla en bra kondition är ett pass för lite tror jag. Ta två i alla fall, ett långt och ett hårt exempelvis.

bulldozer
2011-10-27, 20:01
Jag konditions-tränar inte eftersom jag har svårt att ta mig tid till det och det lite tråkigt :P.
Dessutom har jag dåligt flås nu så det är jobbigt dessutom!

bulldozer
2011-10-27, 20:03
+ 1 på Ganymendes, promenader och småspring i skogen med hästen räknas inte.. Inte
heller de där minutrarna jag lägger på motioncykeln när jag värmer upp innan träning.

paatrik
2011-10-27, 20:14
Från och med maj till september var det i princip inget alls. Hade något skit i bröstet som inte gav sig. Säkert mestadels en fråga om ångest, depression, utbrändhet etc. men oavsett vilket så vågade jag inte chansa. Och dessutom fick jag så väldigt ont i luftrören så något fysiskt var det.

Men att löpa riktigt mycket igen kommer jag aldrig kunna göra tror jag. Jag får ont. En eller två 6-kilometersrundor i veckan och kombinerat med intervaller här hemma på min trainer är det som gäller nu. Och all målinriktad fokus är numera på styrketräningen.

Vill du upprätthålla en bra kondition är ett pass för lite tror jag. Ta två i alla fall, ett långt och ett hårt exempelvis.

Tack för att du tar dig tid, intressant och höra om dina erfarenheter. Får hoppas din träning enbart går framåt :)
Försöker hålla två pass i 4-spliten/vecka men ibland blir det nog ett, som du är inne på tror även jag ett endast ett blir för lite. Fick dessutom mersmak av tävlingar så kommer nog öka dosen. Likväl för muskler med sig en del fördelar (även ytliga) så det värdesätter man ju.

thompaboy
2011-10-27, 20:15
Nej men min arbetssituation gör att jag prioriterar styrketräningen. Jobbar på ett lager och promenerar runt och lyfter lådor av varierande storlek åtta timmar om dagen måndag-fredag. Styrketränar måndag,tisdag,torsdag och fredag och lirar pingis onsdag. Det gör att jag helt enkelt prioriterar att vila på helgen.