handdator

Visa fullständig version : en 95as väg till de tunga vikterna.


pappaledig
2011-10-23, 18:45
Inledning

Hallå! Tänkte nu starta min egna tränings journal för att jag känner att det ger mig ambition att hålla igång med träningen samt att kunna följa sin utveckling inne på gymmet, men även så kanske det ger insperation för andra gymmare ute i vårt land!

Historia

Jag har tränat seriöst nu i sedan ibörjan utav februari 2011, då kost och tränings scheman skulle bli mitt nya liv. Min bakgrund innan jag börja träna var väll sådär, var väll inte tjock utan lite överviktig vägde ca 86kg då. Mitt mål var då att bara gå ner i vikt, dvs att få en fast och fin kropp. Jag såg snabbt resultat och jag rasade i vikt, redan innan juni hade jag gått ner Hela 10 kilo! Jag vägde nu 70kilo men jag kände mig ändon inte riktigt nöjd, jag tyckte att 70kilo var lite väl lite. Så jag bestämde mig för att bulka. Bulken har väll gått sådär bara gått upp 2kilo, är lite fundersam på hur mycket man skall äta om dagen, så är det någon som har någon synpunkt så får ni gärna ge tips och idéer!



Nuvarande stats och Mål
Så mitt nuvarande mål är att gå upp till 75-80 kilo men få så lite Bodyfat som möjligt.
Längd: 185cm
Vikt: 72kg – Mål: 80kg
Ålder: 16(1995)

Bänkpress: 78kg 3x6 – Mål 90kg+ 3x6
Benpress: 90kg 3x10 – Mål 100kg+ 3x10
Marklyft: har faktiskt aldrig testat( kommer med update)


Träningsschema:

Kör förtillfället 3split. Det vill säga att jag tränar 3dagar irad sedan vilar jag 1dag sen börjar jag om från dag 1 igen.

Dag1: Biceps stående skivstångscurl (rak och Z-stång), scottcurls i maskin (negativ träning) och curls i kabelmaskin med en hand.
Rygg latsdrag till bröst, rodd i kabelmaskin, latsdrag bakomhuvudet, ryggresningar, V-stångsrodd sittande, pull downs i maskin. Omvänd pulldowns i maskin.

Dag2: Bröst bänkpress, hantelpress, sned hantelpress i maskin, flyes i pec-deck, kryssdrag och hantelpress på omvänd snedbänk
Triceps pushdowns, enarmspushdowns, sittande tricepspress över huvudet med hantel och liggande tricepspress med hantlar.

Dag3: Axlar militärpress, sittande hantelpress, hantellyft åt sidan, hantellyft framåt, lyft åt sidan i maskin och drag till hakan med kabelmaskin
Ben benpress, stående vadpress, knäböj i maskin (hack squarts), benspark och sittande lårcurls.

/VILA


har ni tips och idéer, feel free to tell them! Har dyslexi så eventuella gramatikfel, stavfel bjuder jag på.

Bilder kommer upp så småning om det nu önskas.

Hard work work!:thumbup:

Crocker
2011-10-23, 18:55
Stark bänk!

Stavningen var inte alls oläsbar. Märkte inget förrän du skrev det. :)

Lycka till, kör hårt!

pappaledig
2011-10-27, 22:15
Varigt dålig med update för har haft mycket att fixa med.
Dagens träning blev inte så långt för hade inte så gott om tid.
Dock nöjd med resultaten. höjt på några nya övnvingar med runt 5kilo och vissa 2,5kg.
Många bäckar små.

Uppvärmning:
Rodd 500meter.

Gym pass:

latsdrag bakom huvudet: 115kg
rodd i kabelmaskin: 45kg
ryggresningar: min vikt(71kg)+15kg. 10x3
V-stångsrodd sittande: 55kg
pull downs i maskin:85kg
Omvänd pulldowns i maskin:75kg
Biceps stående skivstångscurl (Z-stång): 35kg
scottcurls i maskin (negativ träning):55x6>45x6>25x6>15x6( upprepas sedan 3gånger)

Nervarvning
Ca 10minuter hopprep.