handdator

Visa fullständig version : 3 split


Marra
2011-10-23, 18:35
Hej jag har tänkt att börja träna 4 dagar i veckan med en rullande 3split då undrar jag hur många övningar jag ska ha per muskelgrupp? jag har tänk att träna

Bröst triceps
Rygg biceps
Ben axlar

sedan mage var annat pass. Så hur många övningar/muskelgrupp?

Ponitus
2011-10-23, 18:40
1-3 skulle jag säga.
Men det beror ju helt på vad dina mål är.

Marra
2011-10-23, 18:41
målen är ju att bli starkare och att få större muskler

tefached
2011-11-12, 12:13
Beror mycket du hur långa och hårda pass du kör samt din kost men skulle säga iaf 3 bröst 2 triceps för dag 1. För dag 2 marklyft en rodd övning och en latpulldown övning minst och 2 biceps. Dag 3 knäböj och en övning för fram samt baksida lår 1-2 vader.
Borde vara tillräckligt för att bygga lite.
Kan svara utförligare om du preciserar hur mycket tid per pass du vill lägga ner reps antal och set samt kost.

SvingarN
2011-11-12, 13:06
Beror väl helt på hur många set man kör?

JoNaSsS
2011-11-13, 21:55
Exakt som du skriver har jag kört nu dom senaste 2 månaderna och det funkar mycket bra måste jag säga!

Tränar Måndag, onsdag, fredag, söndag och rullar på 3-spliten du skrivit.

Brukar variera övningarna litegrann men brukar för det mesta bli 3 övningar för de större musklerna, dvs bröst, rygg, lår och två övningar för de mindre, dvs triceps, biceps och vader. Axlar kör jag ibland 2 och ibland 3 övningar. Kan starkt rekommendera detta upplägg!

Lillstrumpa
2011-11-13, 22:10
För mig fungerar träning varannan dag bäst. Jag kör

1. Bröst, triceps, vader
2. Rygg, biceps, mage
3. Axlar, ben

Ett uppvärmningsset i varje övning och sen tre set på 8-10 reps. 2-3 övningar per muskelgrupp och ganska högt tempo mellan set/övningar så man inte blir kvar på gymmet tills vaktmästaren slänger ut en. Blir bra crossfitstuk om man köttar på lite = bra flås. Jag vet inte hur du skulle reagera på mitt upplägg men jag blir då iaf både starkare och växer riktigt bra i omfång. Lycka till!

Ponitus
2011-11-13, 22:35
Ett uppvärmningsset i varje övning

Vad för vikter arbetar du på?