handdator

Visa fullständig version : Vardagsfilosofi och träning..


Sidor : [1] 2 3 4 5

Sandra81
2011-10-23, 14:26
Förändring. Svåra saker det där. Att gå in i en helt ny rutin och nytt tänk, att försöka trigga igång något man inte minns hur det fungerade. jag har ju alltid velat vara lite som en kameleont. kunna förändra min tillvaro efter vad som krävs och måste göras.
Det har gått väldigt lång tid nu.. vant mig in på ett spår jag inte velat vara i från början, men lärt mig acceptera, och det gör mig förbannad. Hittar inte riktigt avtryckaren till att kicka igång något annat. Självklart lika envis som vanligt har jag gett mig fan på det.. gett mig fan på förändring och gett mig fan på att nå dit jag vill..

Det här min Journal.

Namn Sandra
Född 1981
Vikt 53 kg
Längd 168 cm

Har tränat allt från balett till gymnastik , kampsport, handboll, ridsport, voltige och yoga.

Mitt mål med framtiden är att så småningom bli nöjd med det jag sedan länge velat ändra på samt minska ner på min värk. Kondition, styrka, kost är det som kommer jobbas mest på. I vinter blir det gymkort förhoppningsvis när min axel och skuldra är bättre igen. Det innebär att jag kommer en tid nu framöver att träna hos sjukgymnast och på egen hand hemma i form av kondition å yogaträningar.

Sandra81
2011-10-27, 16:48
Idag var det lerigt på joggingslingan. Inser att jag måste köpa mig ett par bättre skor också som inte är så halkiga..

jogging. 45 min samt backträning.
30x2 side bends
Plankan 3 minuter x 4

samt lite rehabövningar.


Börjar fundera lite smått på vilket gym jag ska välja i vinter också. Sats eller F&S båda verkar bra. Finns även delta och world class i närheten så kanske även detta vore något att kika närmare på.

Nodan
2011-10-27, 17:13
Kul att du startat journal och inte blivit bortskrämd från kolo :)

Sandra81
2011-10-27, 17:31
Kul att du startat journal och inte blivit bortskrämd från kolo :)

hej :) ja vi får se hur länge man orkar hålla igång denna då men nu har jag något iaf så man kan hålla lite koll.. Jag tänkte på en blogg först men jag brukar vara så dålig på att uppdatera sånt.

nejdå ingen fara .. inte borskrämd :)

nian
2011-10-27, 22:23
Du hade ju redan en journal ser jag. Gött.
Vilken typ av yoga brukar du köra? Kör själv lite Ashtanga imellanåt när jag känner fört.
Löpning är skoj, svårt när man ska köpa nya skor. Finns ju hur mycket som helst att välja på...
81 är en bra årgång ;).

Sandra81
2011-10-28, 09:04
Du hade ju redan en journal ser jag. Gött.
Vilken typ av yoga brukar du köra? Kör själv lite Ashtanga imellanåt när jag känner fört.
Löpning är skoj, svårt när man ska köpa nya skor. Finns ju hur mycket som helst att välja på...
81 är en bra årgång ;).

det blir mestadels power men funderar lite på bikram =) vore skönt nu på vintern å träna i värme..

Ja skorna är ett dilemma. Nu kommer ju kalla vintern också frågan är ens om man kommer kunna använda gympadojor när det blir så kallt å halkigt. Får kanske springa på löpband istället :)

Pernam
2011-10-28, 11:39
Jaså du, en journal till och med! :thumbup: Köp dig ett par icebugg, dom pallar både lera och is.

Sandra81
2011-10-28, 12:11
Jaså du, en journal till och med! :thumbup: Köp dig ett par icebugg, dom pallar både lera och is.

Heje =) jo jag försökt starta en lite i smyg.. :p
Icebug visste inte ens att dom fanns. Löplabbet har dom tydligen också måste dit och kolla!!!. tack Pernam :)

Vunnis
2011-10-28, 12:27
*lite rädd*
Hej. :>

Sandra81
2011-10-28, 13:23
*lite rädd*
Hej. :>

Hej bus :em:

Sandra81
2011-10-29, 11:43
Vaknade med sån otrolig spänningshuvudvärk igen att jag knappt kom ur sängen. Som ett brev på posten direkt jag ansträngt romberna dagen innan. Fick starta denna dag med yoga, massage,liniment och kaffe .. Idag blir det bara vila och mys.


IAJuWmap8fM&feature

Frantic
2011-10-29, 11:48
Ang. dina mål - vad vill du ändra på?

Sandra81
2011-10-29, 12:20
Ang. dina mål - vad vill du ändra på?

Hej..:)

vill förbättra min fysik och framförallt kondition men just nu måste den korrekta rörelsemönstret i kroppen jobbas mer på. jag har en del avvikelser som måste rättas till innan jag börja träna ordentligt...

men det jag vill ändra på är att stärka bålen. bygga upp min balans igen få bättre kondition. alltså mycket av det jag tränade förut.

Sandra81
2011-10-30, 12:28
Övar man inte på sin balans så blir den sämre med tiden.. Blev förvånad hur mycket man har tappat sen förut. Imorse gjorde jag mina "half squat" eller vad dom kallas med ett ben i taget... 30 st per ben.
Fast jag måste verkligen ta hjälp av en stol för att hålla min balans så jag inte kommer ner för snett (min balans sviker). Men en mycket bra övning är det iaf. Vet att vi tränade den mycket förut på klubben. Next step blir att göra dom med tyngder.

Får se också om det blir en långis promenad senare ikväll också eller kanske jogging.

Sandra81
2011-10-30, 12:54
Budokon. jag har letat länge efter nån klubb i min stad men det finns verkligen inte. jag tipsade en kompis från början att börja då han också är vädligt intresserad av att lära sig yoga men vill ha lite mer fysisk träning. Nu är jag själv väldigt sugen på att börja. har läst och sett många videos och tror det är en form av träning som skulle passa mig perfekt då jag redan har grunderna.

Kp4LIgr_c3o&feature

joasimo
2011-10-30, 12:56
Övar man inte på sin balans så blir den sämre med tiden.. Blev förvånad hur mycket man har tappat sen förut. Imorse gjorde jag mina "half squat" eller vad dom kallas med ett ben i taget... 30 st per ben.
Fast jag måste verkligen ta hjälp av en stol för att hålla min balans så jag inte kommer ner för snett (min balans sviker). Men en mycket bra övning är det iaf. Vet att vi tränade den mycket förut på klubben. Next step blir att göra dom med tyngder.

Får se också om det blir en långis promenad senare ikväll också eller kanske jogging.

Nästa steg är att göra enbensböj på balansplatta, det tar på fint!

Sandra81
2011-10-30, 15:06
Nästa steg är att göra enbensböj på balansplatta, det tar på fint!

Det får nog bli ett senare projekt :) vart köper man sånt? stadium?

Sandra81
2011-10-31, 00:21
För några år sedan levde jag i en enorm inre stress.. Jag led av panikångest, inre oro och mådde otroligt dåligt pga vissa omständigheter i livet. Det var här yogan kom in i mitt liv.. Det är intressant att man kan avleda sin stressnivå så enormt mycket med rätt andningsteknik. Jag tog mig tid flera gånger om dagen att lära mig andas rätt. I yogan är andningen mycket viktigt att kunna behärska. meditation och avslappningsövningar kan låta något flummigt men det hjälper så enormt mycket för en stressad kropp. Mentalträning är också ett sätt att komma i sinnesro. Det är en form av meditation som man kan styra till vad man behöver den till, antistress eller bara boosta..

En bra sida för er som vill veta mer om mentalträning. http://www.utbildning-co.se/sv/mentaltraning/

Eh_tkYVXP70&feature

joasimo
2011-10-31, 00:24
Det får nog bli ett senare projekt :) vart köper man sånt? stadium?

Ja precis, annars brukar dom flesta gym ha en balansplatta!

Sandra81
2011-10-31, 10:20
Ja precis, annars brukar dom flesta gym ha en balansplatta!

Tror jag ska titta efter sån i veckan faktiskt när jag endå ska till intersport... Men annars brukar jag vika ihop massa handdukar och stå på funkar bra faktiskt om man inte har något annat.:)

Sandra81
2011-11-01, 00:00
Gud jag har verkligen alla odds emot mig att komma igång med träningen.. inte nog med att ca 95% av folket här är otrevliga, bittra och ogillar mig så har jag idag dragit på mig nackspärr... oskönt. skulle träna på handstående och från ingenstans "small" det till i ena sidan av nacken (samma sida som jag har axel/skulder problem) jag får väl skylla mig själv antar jag som fortsätter göra saker trots min skada men inte trodde jag att man kunde få nackspärr av att stå på händer.?:confused:

har försökt haft värme på så mycket som möjligt men det hjälper ju inte. Hur lång tid ska det här ta nu då att läka?.:( provat att smörja in med min nya Ormsalva plus från apoteket men jag kunde lika gärna ha köpt hudlotion .. (ungefär samma effekt).

Over and out.. God natt.

L1nbslYuX2E&feature

Pansartax
2011-11-01, 00:18
Alltså det känns som att jag på något sätt borde be om ursäkt men eftersom du har spikat igen din brevlåda så, vill du prata om det eller?

Jag ville inte alls behöva skriva i den här tråden överhuvudtaget men nu när du skriver att du mår dåligt över det så kommer ångesten krypandes och det dåliga samvetet knackar på.

http://1.bp.blogspot.com/_U9w4LECCk1Y/TNk1ckvT6zI/AAAAAAAAA50/2puaUm39jXE/s1600/white%2Bflag.jpg

Sandra81
2011-11-01, 11:26
Jag har idag lika ont som igår.. känns verkligen superhett.. Nu får det bli vila i nån vecka enligt vårdcentralen så det är väl bara att stå ut antar jag . Ipren+alvedon och värme..

Världscupen är ju i full gång och det ska bli sjukt spännande att se hur det går för våra svenskar. ett måste att följa! :hbang:

haTwUa7Hhok&feature

Tryman
2011-11-01, 11:34
Låter inte alls trevligt att vara med värk. Hoppas att det känns bättre med vila.

Sandra81
2011-11-01, 12:10
Låter inte alls trevligt att vara med värk. Hoppas att det känns bättre med vila.


ja frustrerande är det men det går nog över snart.. :p

Pernam
2011-11-01, 13:11
Gud jag har verkligen alla odds emot mig att komma igång med träningen.. inte nog med att ca 95% av folket här är otrevliga, bittra och ogillar mig så har jag idag dragit på mig nackspärr... oskönt. skulle träna på handstående och från ingenstans "small" det till i ena sidan av nacken (samma sida som jag har axel/skulder problem) jag får väl skylla mig själv antar jag som fortsätter göra saker trots min skada men inte trodde jag att man kunde få nackspärr av att stå på händer.?:confused:

har försökt haft värme på så mycket som möjligt men det hjälper ju inte. Hur lång tid ska det här ta nu då att läka?.:( provat att smörja in med min nya Ormsalva plus från apoteket men jag kunde lika gärna ha köpt hudlotion .. (ungefär samma effekt).

Over and out.. God natt.

L1nbslYuX2E&feature

Inga 95% som ogillar dig. Några högröstade typer som inte vet när det är dags att lägga ner bara. Plus att det blev en grejj att hacka på dig ett tag, det började i nån slags skojfrisk anda men spårade snabbt ut. Men nu är det väl bättre?

Tryman
2011-11-01, 13:16
ja frustrerande är det men det går nog över snart.. :p

Jag håller tummarna att du blir bättre. Du ska ju bestiga berg *flex*

Per N
2011-11-01, 13:52
Världscupen är ju i full gång och det ska bli sjukt spännande att se hur det går för våra svenskar. ett måste att följa! :hbang:

haTwUa7Hhok&feature

Vad kallas grenen 1.40 in i klippet? Ser asball ut! Hoppas nacken blir bättre.

Sandra81
2011-11-01, 15:03
Inga 95% som ogillar dig. Några högröstade typer som inte vet när det är dags att lägga ner bara. Plus att det blev en grejj att hacka på dig ett tag, det började i nån slags skojfrisk anda men spårade snabbt ut. Men nu är det väl bättre?

yes, det verkar lugnare nu dom flesta fick varningar tror jag.. det var inte bara i den tråden utan massa annat också. men sånt man får ta som ny tjej antar jag. ;)

Jag håller tummarna att du blir bättre. Du ska ju bestiga berg *flex*

ja det ska bli intressant faktiskt. läskigt. borde kanske dra ihop ett gäng här på kolo. verkar ju vara fler som är sugna på att börja.

Vad kallas grenen 1.40 in i klippet? Ser asball ut! Hoppas nacken blir bättre.

Fyrspann heter det. väldigt coolt svårt å fartfyllt. jag kan inte ens köra två hästar i trav sådär utan att krocka i saker. alldeles för mycket att hålla reda på.. :laugh:

när det är utomhus är det mer terräng, vatten osv.
http://www.youtube.com/watch?v=-HZ0QN7RDNs&feature=related

Sandra81
2011-11-01, 17:45
Jag har kommit på att jag skulle behöva väga mig. köpa en våg! men dom är ju svindyra. men jag har ju inte vägt mig på väldigt länge. det känns som jag håller samma vikt som jag alltid gjort men på senare tid byggt lite muskler!?.
Maxvikt jag legat på är 55 kg då jag tränade 6 dar i veckan i tävlingsgruppen men sen dala det ner till 53-52 efter jag skadade mig och fick sluta. frågan är om det går att mäta fram sin vikt med måttband och nån form av tabell? vet att det finns för hästar när man ska räkna ut foderstarter.. omkrets,längd osv. Ja, jag har försökt googla men hittar inget buu.. :(


http://beatrixtornqvist.blogg.se/images/2011/vg_1_1_150287795.jpg


så hur ska jag ska tackla denna kväll nu då.. känner mig helt invalid som inte kan röra huvvet upp/ner sidan eller nånstans. Stör mig också på att linimentet från apoteket är helt värdelöst. Okej visst det står massageliniment men också att det är värmande men nej det är det inte! .. köp inte... Ormsalva plus hette den.

TyskenGBG
2011-11-01, 19:16
Hitta en billigare våg + måttband + papper & penna så har du problemet löst :)
Mät & väg med nån veckas mellanrum och se förändringarna.
Lite lättare än att bara se i spegeln , även om det också räknas ;)

Riktigt varmt bad och börja långsamt strecha ut ? Värt att provas

Sandra81
2011-11-01, 19:50
måste man mäta om man har en våg? :) vill egentligen bara veta vikten..
ja stretcha lite, massage, varma bad samt härda ut.. men det löser sig nog får väl ligga å stirra i taket ett tag till.

TyskenGBG
2011-11-01, 20:52
Vikten kan ju stå stilla fast måtten ändrar sig lite :)
Men känner du att du bara vill gå efter spegel & våg så kör på de

Är inte utbildad på något sett men jag brukar alltid köra med att röra mej så mycket som möjligt , blir det sämre får man vila.
Bara att vila är så förbannat tråkigt

Frantic
2011-11-01, 21:35
Varför är det så noga att veta vikten?

Vill du ha ett bra linement borde du testa linnex.

Sandra81
2011-11-01, 22:52
Vikten kan ju stå stilla fast måtten ändrar sig lite :)
Men känner du att du bara vill gå efter spegel & våg så kör på de

Är inte utbildad på något sett men jag brukar alltid köra med att röra mej så mycket som möjligt , blir det sämre får man vila.
Bara att vila är så förbannat tråkigt

Ja det stämmer man ska röra på sig vid nackspärr samma sak med tex ryggskott.. eller iaf röra sig så mycket man kan..


Varför är det så noga att veta vikten?

Vill du ha ett bra linement borde du testa linnex.

mest nyfiken på vad jag väger bara :) Linnex klarar jag inte av får klåda och utslag... funderar på att köpa hem djävulsbalsam eller vad det hette. ska tydligen vara väldigt starkt...skulle du inte sova förresten? ;p

Tryman
2011-11-02, 09:50
ja det ska bli intressant faktiskt. läskigt. borde kanske dra ihop ett gäng här på kolo. verkar ju vara fler som är sugna på att börja.
[/url]

Ja, såg att det var ett par som var sugna på att klättra med dig. Försök dra ihop ett gäng och klättra tillsammans.

måste man mäta om man har en våg? :) vill egentligen bara veta vikten..
ja stretcha lite, massage, varma bad samt härda ut.. men det löser sig nog får väl ligga å stirra i taket ett tag till.

Men det är ju formerna som är det viktiga, inte vikten ;)

Sandra81
2011-11-02, 10:27
Ja, såg att det var ett par som var sugna på att klättra med dig. Försök dra ihop ett gäng och klättra tillsammans.



Men det är ju formerna som är det viktiga, inte vikten ;)


Ja precis :) dom bor ju i Stockholm. kan ju blir en kul vinternöje att träna inomhus också.. gym är ju inte särskilt kul man gör det väl mest för träna upp musklerna och jag tror klättringen kommer ge massor. dels blir jag förhoppningsvis av med min höjdrädsla också. :p


jag får väl köra på spegeln.. tror jag växt en del som det känns nu faktiskt. särskilt rumpa och ben.:thumbup: den långa branta mördarbacken verkar ha gett resultat.

Tryman
2011-11-02, 13:21
Ja precis :) dom bor ju i Stockholm. kan ju blir en kul vinternöje att träna inomhus också.. gym är ju inte särskilt kul man gör det väl mest för träna upp musklerna och jag tror klättringen kommer ge massor. dels blir jag förhoppningsvis av med min höjdrädsla också. :p


jag får väl köra på spegeln.. tror jag växt en del som det känns nu faktiskt. särskilt rumpa och ben.:thumbup: den långa branta mördarbacken verkar ha gett resultat.

Dessutom är man flera så tror jag man pushar varandra till att göra det där lilla extra.


Mördarbackar, antingen dör man eller blir härdad :D
(alltid nice med rumpa och ben :em: )

Sandra81
2011-11-02, 14:52
Dessutom är man flera så tror jag man pushar varandra till att göra det där lilla extra.


Mördarbackar, antingen dör man eller blir härdad :D
(alltid nice med rumpa och ben :em: )


Ja! särskilt i början då kommer jag fega massor troligtvis så skulle behöva nån som som är lite sträng å står där å piskar lite.. :) lite så brukar ridlärare vara.. petiga , hårda strikta å nästan lite militäriska. Det är ganska effektivt faktiskt. men det får ju vara till en viss gräns såklart.

Tryman
2011-11-02, 16:49
Ja! särskilt i början då kommer jag fega massor troligtvis så skulle behöva nån som som är lite sträng å står där å piskar lite.. :) lite så brukar ridlärare vara.. petiga , hårda strikta å nästan lite militäriska. Det är ganska effektivt faktiskt. men det får ju vara till en viss gräns såklart.

Det är det som visar en bra ledare, en som vet var varje persons gränser går någonstans. Vissa kan man hetsa till att ta det extra steget medans de andra får man "klapa snel hest" för att få dom att göra det :D

Sandra81
2011-11-03, 15:27
Tror det blir en vända i joggingspåret idag.. ingen jogging dock men en promenad. Min nacke mår mycket bättre :)

Har fått sånt fruktansvärt ridsug också dags att skaffa häst snart. Tror jag ska ta en vända till Eva på täby och rejsa lite så man får sig en adrenalin kick.
Galopp måste ju nästan vara det roligaste som finns!?

XewDXlUwehk&feature

Tryman
2011-11-03, 15:54
Tror det blir en vända i joggingspåret idag.. ingen jogging dock men en promenad. Min nacke mår mycket bättre :)

Har fått sånt fruktansvärt ridsug också dags att skaffa häst snart. Tror jag ska ta en vända till Eva på täby och rejsa lite så man får sig en adrenalin kick.
Galopp måste ju nästan vara det roligaste som finns!?

XewDXlUwehk&feature

Låter nice med en prommis.

Dock att galopp är det roligaste som finns, jag fattar inte galoppen...

Sandra81
2011-11-03, 18:51
Dock att galopp är det roligaste som finns, jag fattar inte galoppen...

kan va svårt det där ;)

Sandra81
2011-11-04, 11:21
Igår blev det en promenad för första gången på nästan en vecka.. kan fortfarande inte helt röra nacken ordentligt men snart så :) har gjort lite hemövningar och jättebra nackövningar som jag vill dela med mig av.
http://www.hemovningar.se/hem/oevningar/nacke/diskbraack/1-aktiv-sidoboejning-.aspx

Blir en lugn helg nu bara promenader och vila. vill ju inte att det här ska bli värre igen för helvete vad ont nackspärr gör.


Pratade med min gamla klasskompis här om dagen som lider svårt av sina nervskador efter en ridolycka. Vi gick på samma ridgymnasium och ett år efter studenten råkade hon ut för en svår ridolycka. Hon bröt armen, käken, revben samt punkterade lungan efter att hon blev avkastad av en ungäst. Hon låg på sjukhus i 2 månader efter en mängd operationer och sondmatades då hon inte kunde äta. käken var fastsurrad med ståltråd i flera veckor och hon gick ner 40 kilo.

Hon har nu jobbat hårt i 10 år att försöka få hjälp med sina smärtor hos olika smärtkliniker. Det är när man hör eller läser om sånt man inser hur bra man egentligen har det och borde sluta gnälla för småsaker. Hon får äta Tradalon och Alvedon maxdos varje dag för att orka med sin konstanta värk. En gång i månaden åker hon och får injektioner i käken för att stilla smärta och svullnad. hon har 2 operationer denna vinter för sin arm. jag förstår verkligen inte hur hon står ut och man kan inte hjälpa henne heller :(. tänk att gå runt med smärtor likt svår tandvärk varje dag år efter år utan att något hjälper? Vissa personer är starka! <3

Tryman
2011-11-04, 12:30
kan va svårt det där ;)

:Virro

Igår blev det en promenad för första gången på nästan en vecka.. kan fortfarande inte helt röra nacken ordentligt men snart så :) har gjort lite hemövningar och jättebra nackövningar som jag vill dela med mig av.
http://www.hemovningar.se/hem/oevningar/nacke/diskbraack/1-aktiv-sidoboejning-.aspx

Blir en lugn helg nu bara promenader och vila. vill ju inte att det här ska bli värre igen för helvete vad ont nackspärr gör.


Pratade med min gamla klasskompis här om dagen som lider svårt av sina nervskador efter en ridolycka. Vi gick på samma ridgymnasium och ett år efter studenten råkade hon ut för en svår ridolycka. Hon bröt armen, käken, revben samt punkterade lungan efter att hon blev avkastad av en ungäst. Hon låg på sjukhus i 2 månader efter en mängd operationer och sondmatades då hon inte kunde äta. käken var fastsurrad med ståltråd i flera veckor och hon gick ner 40 kilo.

Hon har nu jobbat hårt i 10 år att försöka få hjälp med sina smärtor hos olika smärtkliniker. Det är när man hör eller läser om sånt man inser hur bra man egentligen har det och borde sluta gnälla för småsaker. Hon får äta Tradalon och Alvedon maxdos varje dag för att orka med sin konstanta värk. En gång i månaden åker hon och får injektioner i käken för att stilla smärta och svullnad. hon har 2 operationer denna vinter för sin arm. jag förstår verkligen inte hur hon står ut och man kan inte hjälpa henne heller :(. tänk att gå runt med smärtor likt svår tandvärk varje dag år efter år utan att något hjälper? Vissa personer är starka! <3

Håller med fullständigt, man är ändå lyckligt lottad. Att det ska krävas en vän eller närstående som lider är faktiskt lite tragiskt.

Sandra81
2011-11-04, 17:32
Jag är redan trött på mörkret.. buu.. hur ska man bota detta? sola solarium ibland har funkat för mig. Men det är inte direkt jättebra att hålla på å sola hela tiden.. Var ute en sväng med vovve och insåg att det var kolsvart i skogen. Ett bra sätt att bota min mörkrädsla iof. Tycker inte det är lika hemskt att gå sommarpromenadslingan på hösten längre som jag gjorde för några år sedan. Dock skulle jag nog inte våga gå själv ... än ....


Nej nu blir det kaffe senare blir det nog yoga och myskväll framför film.


http://img217.imageshack.us/img217/6340/sandra2j.jpg





y5jOmoAr7n4

Sandra81
2011-11-05, 12:21
30 x 2 half squats (ett ben i taget)
30 x2 benspark? (vet ej namnet)
Superdog 15 x 2
Plankan 2 min
sidoplankan 2 min varje sida
30 sidebends
1minut lower abs (crossing legs/feets)

Ikväll blir det eventuellt backträning.

Tryman
2011-11-05, 12:31
Gillar att du försöker bryta mönster, både mörker och höjder :)

Sandra81
2011-11-05, 13:05
Gillar att du försöker bryta mönster, både mörker och höjder :)

hehe jo jag försöker.. jag är väl lite av en adrenaline junky kanske? måste försöka bli av med dessa fobier.. har bokat upp mig hos en kompis nu (eller hon bokade in mig) på fallskärmshoppning i sommar + en killkompis ska med. dom både är tokiga i fallskärmshoppning och den ena hoppar även basejumping. eller har gjort.. helt galen!.. therese tog sitt 300:e hopp i somras. Hon bor i stort sett ute fallskärmsklubben. Jag har lovat henne snart två år att hoppa så nu bokade hon in mig. :confused:

Så i sommar blir det.

Klippklättring (inbokad på kurs)
Fallskärmshopp med tess
Lerduveskytte :p Har alltid sagt att ja någon gång ska lära mig skjuta är totalt värdelös på det.

http://img59.imageshack.us/img59/141/553632.jpg

Sandra81
2011-11-05, 21:30
Svår övningar men jäklar va den ger träningsvärk om man är klen som jag :thumbup:

6p0nizbm1SI&feature

Sundqvist
2011-11-05, 21:32
Låter som en trevlig kväll igår! :)

Sandra81
2011-11-05, 22:09
Låter som en trevlig kväll igår! :)

Jodå den va helt ok .. :)

Sandra81
2011-11-06, 11:59
Blev ingen backträning igår så det får bli idag istället så kan jag lägga in den långa terrängslingan som uppvärmning. Blir perfekt. Nästa vecka ska jag iväg å prova träna på ett gym.. ska bli intressant.:thumbup:

Sandra81
2011-11-06, 19:46
Jogging 30 minuter ..
Backträning

rehabövningar och stretching/yoga

Sandra81
2011-11-06, 22:35
Min fina joggingslinga.. finns monster på vägen där också som får en att springa fortare. bra va?

http://img585.imageshack.us/img585/8161/hst3.jpg

Tryman
2011-11-07, 09:58
hehe jo jag försöker.. jag är väl lite av en adrenaline junky kanske? måste försöka bli av med dessa fobier.. har bokat upp mig hos en kompis nu (eller hon bokade in mig) på fallskärmshoppning i sommar + en killkompis ska med. dom både är tokiga i fallskärmshoppning och den ena hoppar även basejumping. eller har gjort.. helt galen!.. therese tog sitt 300:e hopp i somras. Hon bor i stort sett ute fallskärmsklubben. Jag har lovat henne snart två år att hoppa så nu bokade hon in mig. :confused:

Så i sommar blir det.

Klippklättring (inbokad på kurs)
Fallskärmshopp med tess
Lerduveskytte :p Har alltid sagt att ja någon gång ska lära mig skjuta är totalt värdelös på det.

http://img59.imageshack.us/img59/141/553632.jpg

Kul, kommer inte klassa dig som galen om du inte kör idiotvarianten av fallskärmshopp. Den man ska glida så långt som möjligt så nära marken som möjligt.

Sandra81
2011-11-07, 11:05
Kul, kommer inte klassa dig som galen om du inte kör idiotvarianten av fallskärmshopp. Den man ska glida så långt som möjligt så nära marken som möjligt.

ja lär ju hoppa tandem. dom skulle nog inte tillåta mig hoppa själv. :D

Tryman
2011-11-07, 14:31
ja lär ju hoppa tandem. dom skulle nog inte tillåta mig hoppa själv. :D

Tänkte om du skulle få smak för det.

Sandra81
2011-11-07, 14:35
Tänkte om du skulle få smak för det.

finns nog risk för det.. :p har du hoppat?

Tryman
2011-11-07, 14:55
finns nog risk för det.. :p har du hoppat?

Nope, vet inte om jag vågar. Har däremot dejtat en som varit med i fallskärmsklubb.

Sandra81
2011-11-07, 16:21
Nope, vet inte om jag vågar. Har däremot dejtat en som varit med i fallskärmsklubb.

Häng på å hoppa då .. ja ska hoppa med två dårar :) ena är värre än den andra.

http://img205.imageshack.us/img205/7991/czi.mp4

Tryman
2011-11-08, 08:49
Häng på å hoppa då .. ja ska hoppa med två dårar :) ena är värre än den andra.

http://img205.imageshack.us/img205/7991/czi.mp4

När ska ni hoppa, i vår?

Sandra81
2011-11-08, 10:44
När ska ni hoppa, i vår?

sommar nån gång när det är varmt.. hon har skrivit upp mig iaf sen när det närmar sig så får jag datum.. hon har iof snackat om usa också dom åker dit ganska ofta och hoppar och hon brukar vara där i några månader i taget men jag tror hon drar dit efter jul.. Men det är ju långt kvar till sommaren så det är ju ingen brådska. :)

Sandra81
2011-11-08, 15:17
Träna var det ja.. mmm


http://img23.imageshack.us/img23/5495/24989119739571822171041.jpg

rooz
2011-11-08, 15:47
Säkrpning nu Sandra!

Jag har ordnat Provapå-biljetter åt dig @ F&S i stan om du är intresserad:)

Sandra81
2011-11-08, 19:49
Säkrpning nu Sandra!

Jag har ordnat Provapå-biljetter åt dig @ F&S i stan om du är intresserad:)

HUrraaaaa!! :)

vilken friskis isf? sveavägen?

Tryman
2011-11-09, 09:42
sommar nån gång när det är varmt.. hon har skrivit upp mig iaf sen när det närmar sig så får jag datum.. hon har iof snackat om usa också dom åker dit ganska ofta och hoppar och hon brukar vara där i några månader i taget men jag tror hon drar dit efter jul.. Men det är ju långt kvar till sommaren så det är ju ingen brådska. :)

Då har jag ju tid att våndas innan jag bestämmer mig :D
Om jag hänger på kommer jag definitivt få höra om "30-års kris" ;)

rooz
2011-11-09, 10:14
HUrraaaaa!! :)

vilken friskis isf? sveavägen?

Dom borde gälla alla ställen, även Kungsholmen & sveavägen:)

Sandra81
2011-11-09, 18:52
Då har jag ju tid att våndas innan jag bestämmer mig :D
Om jag hänger på kommer jag definitivt få höra om "30-års kris" ;)

Ja det är ju långt kvar.. ska bli kul iaf :)
hehe varför 30 års kris??

Dom borde gälla alla ställen, även Kungsholmen & sveavägen:)

Fan va rolit:) vi får styra upp något sen då,, vilket ställe jobbade du på?

Sandra81
2011-11-09, 23:03
Lätt jogging/snabb promenad. backträning
30 half squats (ett ben i taget)
Plankan 1 min
sidoplankan 1 min varje sida
35 sidebends

tränat med hantlar idag idag också 5 kg. :)

Vighetsträning idag med det effektiva hjälpmedlet "halsduk".. Är fortfarande otroligt dålig i min balans. spänner vristerna för mycket . avslutade dagen me "weight loss" yoga som slutade med en streckning i biceps.:confused:

Imorgon blir det rygg.



effektiv yogaträning som tar på hela kroppen.
6ETF_9hnPr0&feature

Tryman
2011-11-10, 08:53
Ja det är ju långt kvar.. ska bli kul iaf :)
hehe varför 30 års kris??


Babbla fick för sig att jag hade det ;)

Jag ska ta mig en allvarlig funderare. Håll mig gärna uppdaterad om var och när :)

Sandra81
2011-11-10, 19:49
Babbla fick för sig att jag hade det ;)

Jag ska ta mig en allvarlig funderare. Håll mig gärna uppdaterad om var och när :)

sålänge du inte ser ut och känner dig som 30 så är det väl inget å noja över.. :p

japp de ska jag.. :thumbup:

Sandra81
2011-11-10, 20:25
Orkade inte göra mycket alls idag.. kroppen är trött efter igår så bestämde mig för att ta det lugnt idag. Tränat lite rehab så mycket jag kunnat med alls som är trasigt och gör ont. arm, axel,rygg..fick en sträckning igår i högra armen så är fortfarande öm där. Den repar sig nog snabbt men lite liniment.

En bild jag tog för ca 1 månad sedan "projekt komma iform" tänkte kanske ta en nyare bild snart. vore kul å se om det blivit någon förändring. hej åhå.

http://img830.imageshack.us/img830/9193/sandra005.jpg

Sandra81
2011-11-11, 14:07
Idag blir det träning..

kallt ute!!! men det blir jogging + backträning. kanske stannar en sväng på utomhusgymmet om det inte är allt för mycket folk..

slwannabe
2011-11-11, 14:49
Idag blir det träning..

kallt ute!!! men det blir jogging + backträning. kanske stannar en sväng på utomhusgymmet om det inte är allt för mycket folk..

Kanske missat det men bodde du i Stockholm och i så fall, är det utomhusgymmet i Nackareservatet som åsyftas? Tycker mig känna igen en del folk härifrån när jag lunkar förbi och försöker mig på något som ska likna stretchning.

Sandra81
2011-11-11, 15:29
Kanske missat det men bodde du i Stockholm och i så fall, är det utomhusgymmet i Nackareservatet som åsyftas? Tycker mig känna igen en del folk härifrån när jag lunkar förbi och försöker mig på något som ska likna stretchning.

Nix, inte nacka.. vart finns det där någonstans? nära fotbollsplan? :)

slwannabe
2011-11-11, 16:07
Nix, inte nacka.. vart finns det där någonstans? nära fotbollsplan? :)

Finns förvisso en grässplätt med fotbollsmål men ingen riktig fotbollsplan.

Det ligger ca 500 meter in i skogen från Björkhagen/Sickla. Hittade en film på youtube hur det ser ut:

http://m.youtube.com/#/watch?desktop_uri=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fw atch%3Fv%3DOdBli2mnLM0&v=OdBli2mnLM0&gl=SE

Ponitus
2011-11-11, 18:10
Finns förvisso en grässplätt med fotbollsmål men ingen riktig fotbollsplan.

Det ligger ca 500 meter in i skogen från Björkhagen/Sickla. Hittade en film på youtube hur det ser ut:

OdBli2mnLM0

fix'd. :)

Åsberg
2011-11-11, 18:27
Hur länge brukar du träna yoga och hur lägger du upp det? Aldrig förstått mig på det riktigt.

Sandra81
2011-11-11, 20:42
fix'd. :)

Jösses va stort det är dit måste man ju nästan sen när de blir sommar. nära är det ju också..

har det funnits länge?

Sandra81
2011-11-11, 20:55
Hur länge brukar du träna yoga och hur lägger du upp det? Aldrig förstått mig på det riktigt.

Det är lite olika ..ungefär från ingenting till 3 gånger i veckan men försöker träna balans och vighetsträning varje dag eller iaf stretcha igenom kroppen helt. yoga är rolit och avslappnande du borde prova. :)

Frantic
2011-11-11, 20:56
Yoga är så långt från avslappnande man kan komma om man inte är vig :D

Sandra81
2011-11-11, 21:05
Yoga är så långt från avslappnande man kan komma om man inte är vig :D

Man får ju börja på en nivå man klarar av ju.. :p men det är visst avslappnande. typ som massage och träning i ett :)

slwannabe
2011-11-11, 23:19
Jösses va stort det är dit måste man ju nästan sen när de blir sommar. nära är det ju också..

har det funnits länge?

I tre år borde det åtminstone ha funnits och att det finns löpspår, backar för backträning, klippta gräsfält och grillplats gör ju det ännu bättre!

Sandra81
2011-11-12, 12:21
I tre år borde det åtminstone ha funnits och att det finns löpspår, backar för backträning, klippta gräsfält och grillplats gör ju det ännu bättre!

Okej, har aldrig hört talas om det och endå bor jag rätt nära... antar att du bor i närheten av mig då? :) vilket gym tränar du på?

slwannabe
2011-11-12, 12:35
Okej, har aldrig hört talas om det och endå bor jag rätt nära... antar att du bor i närheten av mig då? :) vilket gym tränar du på?

Vi har ett riktigt gym på jobbet och till och från på en atletklubb ute i förorten tillsammans med några lyftarkompisar men jag har vart några gånger på SATS i Sickla men nja, folk uppskattar inte riktigt när man väsnas & släpper vikter i golvet... Och öppettiderna är lite svårt att kombinera med arbetstiderna.

Just det, glömde ju tillägga, de har ju elljusspår och på vintern spårar de för längdskidor. Bra och trevlig träning & skidorna går att hyra. Lite mackor och varm chocklad & sen tror man att man är barn igen på semester i fjällen med föräldrarna hehe

Sandra81
2011-11-12, 12:48
Vi har ett riktigt gym på jobbet och till och från på en atletklubb ute i förorten tillsammans med några lyftarkompisar men jag har vart några gånger på SATS i Sickla men nja, folk uppskattar inte riktigt när man väsnas & släpper vikter i golvet... Och öppettiderna är lite svårt att kombinera med arbetstiderna.

Just det, glömde ju tillägga, de har ju elljusspår och på vintern spårar de för längdskidor. Bra och trevlig träning & skidorna går att hyra. Lite mackor och varm chocklad & sen tror man att man är barn igen på semester i fjällen med föräldrarna hehe

jo elljusspår vet jag att det finns tror jag åkt skidor där när jag var liten eller om det var i hellasgården.. vore kul kanske och testa inte för att längdskidor är min grej kanske håller mig mer till snowboard :)

slwannabe
2011-11-12, 13:13
jo elljusspår vet jag att det finns tror jag åkt skidor där när jag var liten eller om det var i hellasgården.. vore kul kanske och testa inte för att längdskidor är min grej kanske håller mig mer till snowboard :)

Hehe jo kan väl inte påstå att jag är någon dedikerad längdskidåkare men kan tycka det är kul och givande att variera från tidigare bollsporter & kampsport och nu med motion & styrkelyftande med lite säsongsbetonade saker som längdskidor på vintern, riktig rodd på sommaren osv för att hålla flåset och motivationen uppe. Att man vid sådana tillfällen oftast inte är själv och brukar ha med sej fika eller käk gör ju nästan att det inte är samma enformiga träning utan det blir en kul aktivitetsdag.

Sandra81
2011-11-12, 14:21
Hehe jo kan väl inte påstå att jag är någon dedikerad längdskidåkare men kan tycka det är kul och givande att variera från tidigare bollsporter & kampsport och nu med motion & styrkelyftande med lite säsongsbetonade saker som längdskidor på vintern, riktig rodd på sommaren osv för att hålla flåset och motivationen uppe. Att man vid sådana tillfällen oftast inte är själv och brukar ha med sej fika eller käk gör ju nästan att det inte är samma enformiga träning utan det blir en kul aktivitetsdag.

Jo det är min svagaste sida kondition den är totalt kass.. jag ska försöka bygga upp den ordentligt nu innan jag åker på min livs resa till kenya. kommer verkligen behövas. men längdskidåkning skulle jag faktiskt kunna börja med vore kul när man har hund också att låta henne dra.. :)

slwannabe
2011-11-12, 14:26
Jo det är min svagaste sida kondition den är totalt kass.. jag ska försöka bygga upp den ordentligt nu innan jag åker på min livs resa till kenya. kommer verkligen behövas. men längdskidåkning skulle jag faktiskt kunna börja med vore kul när man har hund också att låta henne dra.. :)

Haha jo men passa dej för att ta med dej två ungschäfrar med kopplena runt magen och den ena vovven tycker den är en bra idé att springa upp & jaga småvilt i skogen. Det tar stopp & det gör ont hehe skämt åsido, bra träning för vovven också så det blir ju win-win för alla

Sandra81
2011-11-12, 16:19
Haha jo men passa dej för att ta med dej två ungschäfrar med kopplena runt magen och den ena vovven tycker den är en bra idé att springa upp & jaga småvilt i skogen. Det tar stopp & det gör ont hehe skämt åsido, bra träning för vovven också så det blir ju win-win för alla

Jo det misstaget har man gjort några ggr med förra hunden han var iof stor och mycket starkare än mig och sen var det på cyckel. borde finnas sån där "panikhake" man har till häst så man slipper släpas med efter haha..

Sandra81
2011-11-14, 10:39
Igår blev det 10 minuter jogging och sedan backträning i den längsta och segaste backen som finns här. den är lite overkill så fick vila varje meter typ.
Efter det var jag ganska totalt död men körde endå magträning och tränade mer på handstående.


Idag ska jag iväg till Oneoff å kika på Snowboard.. weeee :p

rooz
2011-11-14, 10:51
Träna ngn gg i veckan?

iPad
2011-11-18, 18:28
Blev det någon Snowboard? :)

Sandra81
2011-11-21, 19:10
Träna ngn gg i veckan?

Har bestämt att ja ska fixa gymkort hos er efter jul :) Men tänkte på dessa träningsgrupper betalar man extra för dom eller ingår det i medlemkortet. tex yoga?

Blev det någon Snowboard? :)

Nepps inte än. Var där och kollade lite men måste fundera på vad jag ska ha..dyrt som fan också eftersom jag måste ha både bindingar och skor.:confused:

Åsberg
2011-11-21, 19:24
Brukar man inte kunna hitta snowboards och liknande ganska billigt begagnat?

Sandra81
2011-11-21, 22:09
Brukar man inte kunna hitta snowboards och liknande ganska billigt begagnat?

Jo om man har tur och kan hitta en som är tillräckligt bra längd och bra kvalité .. men ska nog lägga ut en annons på freeride tror jag.

åker du bräda? :)

agazza
2011-11-21, 22:13
Hur lång bräda ska du ha?

-TAPATALK PHONE-

Åsberg
2011-11-21, 22:23
Jo om man har tur och kan hitta en som är tillräckligt bra längd och bra kvalité .. men ska nog lägga ut en annons på freeride tror jag.

åker du bräda? :)

Jo det är sant. Nej, provat en gång och det slutade i en massaker. Skidor kan jag åka dock. :D

Sandra81
2011-11-22, 10:58
Hur lång bräda ska du ha?

-TAPATALK PHONE-

jag vet inte riktigt måttet såhär men jag är 168 cm så kanske 150 nånstans? upp till hakan brukar man väl räkna.


Jo det är sant. Nej, provat en gång och det slutade i en massaker. Skidor kan jag åka dock. :D

haha ja samma här. jag kraschar i allt.. värdelöst. men det går lite bättre för varje år iaf. :)

rooz
2011-11-22, 15:11
Har bestämt att ja ska fixa gymkort hos er efter jul :) Men tänkte på dessa träningsgrupper betalar man extra för dom eller ingår det i medlemkortet. tex yoga?

Beror lite på kort, men köp allträning så får du just det, ALLT:thumbup:

Sandra81
2011-11-23, 17:27
Beror lite på kort, men köp allträning så får du just det, ALLT:thumbup:

Nice!! då får jag allt på samma ställe. skönt..

Sandra81
2011-11-25, 12:40
Jag är totalt sämst på att uppdatera den här sidan även min blogg har legat nere nu pga ointresse att skriva. Ändring på det kanske.

slwannabe
2011-11-25, 14:45
Jag är totalt sämst på att uppdatera den här sidan även min blogg har legat nere nu pga ointresse att skriva. Ändring på det kanske.

Du har ju t o m läsare och kommentatörer, så klart du ska skriva, så vi andra har något att fördriva tiden på jobbet med. :thumbup:

Tryman
2011-11-25, 15:14
du har ju t o m läsare och kommentatörer, så klart du ska skriva, så vi andra har något att fördriva tiden på jobbet med. :thumbup:

+1

Sandra81
2011-11-26, 11:34
Du har ju t o m läsare och kommentatörer, så klart du ska skriva, så vi andra har något att fördriva tiden på jobbet med. :thumbup:

haha jasså? ni ska ju jobba inte sitta på kolo. :p

Sandra81
2011-11-27, 20:17
Var ute en stund idag å joggade.. springa i storm vid vattnet var väl kanske ingen höjdare direkt samt lite läskigt med alla träd å grenar så flög omkring. men jag är ju rätt så modig ibland :)

I veckan ska jag titta efter en pilatesboll tror det skulle kunna vara en bra pryl att träna på.. Nu blir det iaf mys å film resten av kvällen.

Sandra81
2011-12-03, 20:30
Har faktiskt tränat massor senaste tiden men inte orkat uppdatera. Ungefär som mina försök med bloggar. man skriver ett tag sen är det tråkigt och så glömmer man bort. :P

Igår kom jag faktiskt ner i spagat. var ett tag sedan jag klarade av detta. men lite övning å hård stretching i några veckor så gick det vägen tillslut. problemet jag har är att jag kommer ner ganska snett troligtvis för att mitt bäcken är snett (därav mina ryggproblem?) naprapat eller kiropraktor kanske kan rätta till detta.

Nu ska jag fortsätta med lite vighetsträning..

HpuzO0_iC-g

Tryman
2011-12-05, 08:32
Har faktiskt tränat massor senaste tiden men inte orkat uppdatera. Ungefär som mina försök med bloggar. man skriver ett tag sen är det tråkigt och så glömmer man bort. :P

Igår kom jag faktiskt ner i spagat. var ett tag sedan jag klarade av detta. men lite övning å hård stretching i några veckor så gick det vägen tillslut. problemet jag har är att jag kommer ner ganska snett troligtvis för att mitt bäcken är snett (därav mina ryggproblem?) naprapat eller kiropraktor kanske kan rätta till detta.

Nu ska jag fortsätta med lite vighetsträning..

HpuzO0_iC-g

Ha ha, jag skulle behöva ett par meter halsduk för att klara det där :em:

Sandra81
2011-12-05, 10:53
Ha ha, jag skulle behöva ett par meter halsduk för att klara det där :em:

haha nejdå det tror jag inte på :p ..

Sandra81
2011-12-05, 17:54
Jag börjar se framsteg i mitt "komma iform projekt"..

Jag har bytt ut mina hantlar mot 10 kg/st :D.
Plankan på ett ben å en arm itaget. 1 minut utan att skaka.
30x2 crunches utan att det känns som hela magen bränner sönder
15 Halv squats på per ben. med 10 kilos hantlarna.
30x2 buttocks

Dessutom kom jag ner i spagat igår med mitt braiga ben.


Nu blir det yoga en stund..

eKxZAOSiGjc&feature

Tryman
2011-12-06, 08:49
haha nejdå det tror jag inte på :p ..

Du anar inte hur stel och obalanserad jag är :Virro

Jag börjar se framsteg i mitt "komma iform projekt"..

Jag har bytt ut mina hantlar mot 10 kg/st :D.
Plankan på ett ben å en arm itaget. 1 minut utan att skaka.
30x2 crunches utan att det känns som hela magen bränner sönder
15 Halv squats på per ben. med 10 kilos hantlarna.
30x2 buttocks

Dessutom kom jag ner i spagat igår med mitt braiga ben.


Nu blir det yoga en stund..

eKxZAOSiGjc&feature

Det går framåt :thumbup:

Sandra81
2011-12-08, 17:40
Du anar inte hur stel och obalanserad jag är :Virro



Det går framåt :thumbup:

Vighet kan du ju träna upp.. bara hålla på varje dag en stund så brukar de gå ganska snabbt.



Yay,,mina 26" jeans var svåra att få på sig idag så nått verkar ju ha hänt iaf.

Tryman
2011-12-09, 10:49
Vighet kan du ju träna upp.. bara hålla på varje dag en stund så brukar de gå ganska snabbt.



Yay,,mina 26" jeans var svåra att få på sig idag så nått verkar ju ha hänt iaf.

Absolut, dock tar det nog lite mer tid för vissa än för andra :cool:

Yay,,mina 26" jeans var svåra att få på sig idag så nått verkar ju ha hänt iaf.

För ovig ;)

Sandra81
2011-12-15, 21:11
Har absolut noll träningsmotivation längre vet inte ens varför jag hänger på det här forumet när jag inte ens är i närheten av alla hurttebullar.. får se vad tomten kommer med. kanske motivation i julklapp? skulle behövas.

Funderar på att färga mitt hår nu också för första gången på 6 år med hennafärg. Fick sån impulstanke idag när jag satt och kollade på olika hårfärger man blir lite sugen. kanske lite mer rött vore nice. hmm.

http://img35.imageshack.us/img35/8014/sandrarj.jpg


Jag är ganska noga med att aldrig färga håret eftersom det sliter nått otroligt samma med att använda shampoo som jag heller aldrig gör. godkända balsam är det bästa.

aja nu ska jag tvinga mig till duschen sen får jag nog avsluta kvällen med lite yoga.:)

Sandra81
2011-12-15, 22:39
50 minuter yoga blev det och lite situps.. det var väl alltid nått. nu blir det filmmys å kuddar..

Zzzz...

Åsberg
2011-12-15, 22:54
Lite träning är väl alltid bättre än ingen alls. :)
Rött hår är alltid trevligt!

Tryman
2011-12-16, 10:34
Motivation kommer och går. Du hittar nog snart ett riktigt sug för träning igen.

Har du några mål med din träning? Det brukar kunna göra susen för motivationen.

Vilken typ av röd färg funderade du på?

Sandra81
2011-12-16, 11:16
Lite träning är väl alltid bättre än ingen alls. :)
Rött hår är alltid trevligt!

jo det har du rätt i .. men man känner sig otroligt orkeslös och trött.. varit så sömnig i flera veckor nu så börjar nästan fundera på om det kan ha och göra med järnbrist.


Motivation kommer och går. Du hittar nog snart ett riktigt sug för träning igen.

Har du några mål med din träning? Det brukar kunna göra susen för motivationen.

Vilken typ av röd färg funderade du på?


Jag har ju inga planer på att tävla eller något utan det är mer att komma i form. :) och visst har det blivit förändring om man jämför med i sommar.
Trist med vintern bara kanske mörkret som gör att man tappar suget.:confused:

Denna färg funderade jag på.. lik min egna men lite kraftigare. Skulle nog passa till mina fräknar jag har på näsan också som kommer fram på sommaren.

http://img708.imageshack.us/img708/338/310593fmjb.jpg

Vunnis
2011-12-16, 11:25
Har absolut noll träningsmotivation längre vet inte ens varför jag hänger på det här forumet när jag inte ens är i närheten av alla hurttebullar.. får se vad tomten kommer med. kanske motivation i julklapp? skulle behövas.

Har du inga tävlingsambitioner så kan du ju jämföra dig med dom på forumet som inte tränar alls då. Så är du ju värst. :)

Tryman
2011-12-16, 11:28
jo det har du rätt i .. men man känner sig otroligt orkeslös och trött.. varit så sömnig i flera veckor nu så börjar nästan fundera på om det kan ha och göra med järnbrist.





Jag har ju inga planer på att tävla eller något utan det är mer att komma i form. :) och visst har det blivit förändring om man jämför med i sommar.
Trist med vintern bara kanske mörkret som gör att man tappar suget.:confused:

Denna färg funderade jag på.. lik min egna men lite kraftigare. Skulle nog passa till mina fräknar jag har på näsan också som kommer fram på sommaren.

http://img708.imageshack.us/img708/338/310593fmjb.jpg

För mig är det absolut vintermörkret som spökar.

Du kanske behöver något mer konkret mål än att komma i form. T.ex att du ska kunna klara att klättra på en viss svårighetsgrad. Eller är klättertankarna borta?

Den färgen ser ut att passa på den längd av håret du har oxå. Om du känner att du vill så är det inte ett felval från din sida :thumbup:

joasimo
2011-12-16, 11:28
Rött är läckert! Vad kör du för typ av yoga? Det finns väl olika? Jag gick någon kurs och där körde vi Kundalini Yoga.

tntballe
2011-12-16, 12:04
Var uttråkad och tog mig friheten att ps:a hårfärg.
http://i593.photobucket.com/albums/tt12/tntballe/sandrarjcopycopy.jpg

Sandra81
2011-12-16, 15:37
För mig är det absolut vintermörkret som spökar.

Du kanske behöver något mer konkret mål än att komma i form. T.ex att du ska kunna klara att klättra på en viss svårighetsgrad. Eller är klättertankarna borta?

Den färgen ser ut att passa på den längd av håret du har oxå. Om du känner att du vill så är det inte ett felval från din sida :thumbup:

nejdå klättringen är inte borta i tankarna men det är väl inte kanske det jag vill satsa helhjärtat på det är ju mest för att jag ska bota min höjdrädsla :). Saken är den att man känner sig mer orkeslös än att man har tappat suget. brukar ha väl ha sånna dagar i månaden där man har yrsel och är trött men nu känns det som att det är i veckor.. :( äter kanske för dåligt.!?



Rött är läckert! Vad kör du för typ av yoga? Det finns väl olika? Jag gick någon kurs och där körde vi Kundalini Yoga.

Lite olika körde Bikram yoga förut då tränar man i 40 graders värme.. nu tränar jag mest poweryoga. tränar du fortfarande yoga?

Var uttråkad och tog mig friheten att ps:a hårfärg.


haha men det där ser ju lite skumt ut ju eller så känns det ovant.. kanske lite mer kastanjefärg vore på sin plats istället. hmm nått att fundera på.vad tycker du?

tntballe
2011-12-16, 15:44
haha men det där ser ju lite skumt ut ju eller så känns det ovant.. kanske lite mer kastanjefärg vore på sin plats istället. hmm nått att fundera på.vad tycker du?

Kanske bättre om jag la in samma ton på hela som är på nedre halvan(något mörkare)?

Tryman
2011-12-16, 15:52
nejdå klättringen är inte borta i tankarna men det är väl inte kanske det jag vill satsa helhjärtat på det är ju mest för att jag ska bota min höjdrädsla :). Saken är den att man känner sig mer orkeslös än att man har tappat suget. brukar ha väl ha sånna dagar i månaden där man har yrsel och är trött men nu känns det som att det är i veckor.. :( äter kanske för dåligt.!?

Orkeslös? Att äta för lite brukar göra en orkeslös. För mig hjälper det att äta bättre och på regelbundna tider.

haha men det där ser ju lite skumt ut ju eller så känns det ovant.. kanske lite mer kastanjefärg vore på sin plats istället. hmm nått att fundera på.vad tycker du?

Kanske bättre om jag la in samma ton på hela som är på nedre halvan(något mörkare)?

Det tror jag skulle se riktigt vackert ut.

tntballe
2011-12-16, 16:00
Kanske bättre om jag la in samma ton på hela som är på nedre halvan(något mörkare)?

Och svaret jag glömde, jag tror också på något mer åt kastanjhållet. Kan lägga upp olika varianter ikväll efter jobbet.

Tryman
2011-12-16, 16:11
Och svaret jag glömde, jag tror också på något mer åt kastanjhållet. Kan lägga upp olika varianter ikväll efter jobbet.

Det var så jag uppfattade ditt inlägg :thumbup:

Sandra81
2011-12-16, 19:41
Orkeslös? Att äta för lite brukar göra en orkeslös. För mig hjälper det att äta bättre och på regelbundna tider.




Orkeslös ja, typ som när man sjuk fast endå inte. funderar på järnbrist.. blutsaft kanske vore något.

Kanske bättre om jag la in samma ton på hela som är på nedre halvan(något mörkare)?

japp lite mörkare uppåt.. men det är så knepigt att veta också vad som passar eftersom färgen reflekterar solljuset. skulle gärna vilja se den där tjejen i dagsljus. ser säkert helt annorlunda ut.

tntballe
2011-12-16, 20:04
Från lite extra till mycket extra.
http://i593.photobucket.com/albums/tt12/tntballe/sandrarj5.jpg

slwannabe
2011-12-16, 20:07
Färgen längst ned till höger. Wow.

Sandra81
2011-12-16, 20:11
jäklar va hett :) gillar dom två första och den sista nere till höger. nu har jag nått att klura på ett tag.

tack för hjälpen! :thumbup:

Sandra81
2011-12-16, 20:53
Färgen längst ned till höger. Wow.

Ja, den första högst upp till vänster eller den längst ned till höger är dom jag funderar mest på.

Sandra81
2011-12-17, 12:06
Kom precis in från en långis promenad med hunden och är genomblöt. tog bara 5 minuter innan det var vatten i skorna och jag trodde mina skor var relativt vattentåliga. Jäklar vad det regnar ute och såklart svinkallt! Det har fick mig att fundera på om det finns joggingskor som är vattentäta och varma för tex kalla/blöta höstväder? Har aldrig hört eller sett om det finns men om det fanns lär dom ju vara svindyra såklart.

Nu blir det kaffe mackor och duntäcket en stund.

slwannabe
2011-12-17, 12:51
Beror väl på om du ska använda skorna för hundpromenader eller löpning. Finns ju gott om bra walkingskor/kängliknande som både håller värmen inne och vätan ute.

joasimo
2011-12-17, 12:59
Lite olika körde Bikram yoga förut då tränar man i 40 graders värme.. nu tränar jag mest poweryoga. tränar du fortfarande yoga?


Yes jag tränar faktiskt lite yoga emellanåt haha, lite power och kundalini. Gillar det faktiskt och mår bra av det, fast det sker mycket sällan.

Angående hårfärgen, jag röstar för den längst ner till höger!

Sandra81
2011-12-17, 13:46
Beror väl på om du ska använda skorna för hundpromenader eller löpning. Finns ju gott om bra walkingskor/kängliknande som både håller värmen inne och vätan ute.

nej tänkte mer joggingskor som är lätta.

Yes jag tränar faktiskt lite yoga emellanåt haha, lite power och kundalini. Gillar det faktiskt och mår bra av det, fast det sker mycket sällan.

Angående hårfärgen, jag röstar för den längst ner till höger!

Kul med killar som vågar sig på yoga oftast brukar ni ju mer tycka det är mesigt och lite flummigt. :)

ja det verkar vara många som röstar på den färgen.. :) jag gillar den också samt den längst upp till vänster. hur ska man kunna bestämma sig.:p

Nodan
2011-12-17, 13:59
Kanske börja med den ljusare och om det inte känns bra så testa den mörkare. Är ju alltid lättare att gå från ljusare till mörkare än tvärtom :)

Sandra81
2011-12-17, 14:32
Kanske börja med den ljusare och om det inte känns bra så testa den mörkare. Är ju alltid lättare att gå från ljusare till mörkare än tvärtom :)

Det har du rätt i.. sen tänkte jag också att en ljusare röd kanske mattas av och smälter in lite i bättre i min naturliga hårfärg sen när det växer ut..

Nodan
2011-12-17, 14:37
Det har du rätt i.. sen tänkte jag också att en ljusare röd kanske mattas av och smälter in lite i bättre i min naturliga hårfärg sen när det växer ut..

Ja ju närmre din egen hårfärg desto mindre skarp blir ju utväxt-kanten.
Men hur funkar det med henna, har hört att det kan vara svårt att veta på förhand vilken nyans det blir?

Sandra81
2011-12-17, 15:01
Ja ju närmre din egen hårfärg desto mindre skarp blir ju utväxt-kanten.
Men hur funkar det med henna, har hört att det kan vara svårt att veta på förhand vilken nyans det blir?

Det har jag inte hört så mycket om faktiskt bara att det sitter som berget och vill man få bort det så är det nästan omöjligt om man inte färgar håret mörkare eller låter det växa ut. Jag vill dock ha en hårfärg utan kemikalier så det finns väl inte så mycket annat att välja på än henna.. kanske någon ekologisk hårfärg isf men dom vet jag inte om dom är lika effektiva.:confused:

Sandra81
2011-12-18, 12:35
Blutsaft och gojibär har införskaffats.. nu ska kroppen få en rejält järn kick!!!. hoppas att tröttheten,yrsel attackerna släpper.

Tryman
2011-12-18, 14:36
Kom precis in från en långis promenad med hunden och är genomblöt. tog bara 5 minuter innan det var vatten i skorna och jag trodde mina skor var relativt vattentåliga. Jäklar vad det regnar ute och såklart svinkallt! Det har fick mig att fundera på om det finns joggingskor som är vattentäta och varma för tex kalla/blöta höstväder? Har aldrig hört eller sett om det finns men om det fanns lär dom ju vara svindyra såklart.

Nu blir det kaffe mackor och duntäcket en stund.

plastpåsar innanför skorna?

Sandra81
2011-12-18, 15:35
plastpåsar innanför skorna?

jag har faktiskt tänkt tanken men blir det inte väldigt slirigt i skorna? värt att testa kanske..

Tryman
2011-12-19, 09:01
jag har faktiskt tänkt tanken men blir det inte väldigt slirigt i skorna? värt att testa kanske..

Det är säkert sant, samtidigt som att fötterna inte får "andas".


På med raggsockor och dessa kanske
http://karlssonida.blogg.se/images/2008/tyhfydf_15722381.jpg

Sandra81
2011-12-19, 10:57
Det är säkert sant, samtidigt som att fötterna inte får "andas".


På med raggsockor och dessa kanske


jag kan väl inte jogga med dom på heller :) .. fast nu är det ju mer snö än regn så kanske inte ens går att jogga utomhus längre om man inte köper skor med dubbar.

Tryman
2011-12-19, 11:07
jag kan väl inte jogga med dom på heller :) .. fast nu är det ju mer snö än regn så kanske inte ens går att jogga utomhus längre om man inte köper skor med dubbar.

Trodde det var hundpromenader vi pratade om :em:
Om du vill springa med dina vanliga löparskor så köp icebugs att sätta på skorna.

Sandra81
2011-12-19, 16:27
Trodde det var hundpromenader vi pratade om :em:
Om du vill springa med dina vanliga löparskor så köp icebugs att sätta på skorna.

Finns det speciella dubbar att sätta på för jogging?.. var i skobutiken idag men det fanns bara för kängor typ och dom dubbarna/piggarna var ju rätt stora.
Löplabbet kanske har. :)

Tryman
2011-12-19, 16:37
Finns det speciella dubbar att sätta på för jogging?.. var i skobutiken idag men det fanns bara för kängor typ och dom dubbarna/piggarna var ju rätt stora.
Löplabbet kanske har. :)

Här (http://www.outnet.se/icebug/trail-bugweb-5,5-7-carbon.php?utm_source=pricerunner&utm_medium=productlinks&utm_campaign=pricerunner)

Sandra81
2011-12-19, 20:10
Här (http://www.outnet.se/icebug/trail-bugweb-5,5-7-carbon.php?utm_source=pricerunner&utm_medium=productlinks&utm_campaign=pricerunner)

Perfect.. tack!

Sandra81
2011-12-19, 20:31
Pratade med en läkare idag och han sa att jag skulle ta min kur blutsaft 20 mg per dag tills flaskan är slut och sedan fortsätta med 15 mg järn i kosten varje dag. frågan är då hur mycket är det då 15 spenat blad per dag? :p





http://img403.imageshack.us/img403/2293/img1727thumb3.jpg

Tryman
2011-12-20, 07:44
Perfect.. tack!

Varsego

Pratade med en läkare idag och han sa att jag skulle ta min kur blutsaft 20 mg per dag tills flaskan är slut och sedan fortsätta med 15 mg järn i kosten varje dag. frågan är då hur mycket är det då 15 spenat blad per dag? :p





http://img403.imageshack.us/img403/2293/img1727thumb3.jpg

Kan man få för mycket?

Sandra81
2011-12-20, 11:24
Varsego



Kan man få för mycket?


Jo det kan man. http://www.halsosidorna.se/Jarn.htm

Tryman
2011-12-20, 11:26
Jo det kan man. http://www.halsosidorna.se/Jarn.htm

Där ser man, hade noll koll...

Sandra81
2011-12-21, 11:48
Från lite extra till mycket extra.
http://i593.photobucket.com/albums/tt12/tntballe/sandrarj5.jpg

Tror jag äntligen har bestämt mig.. nu gäller det bara att hitta färgen också hos tints of nature, henna eller Lagona.

Tryman
2011-12-21, 12:22
Vilken blir det?

Sandra81
2011-12-21, 13:00
Vilken blir det?

Den mörkaste längst ned till höger om den finns att få tag på.. annars blir det nog bara lite mer inslag av rött som jag redan har. :)

Tryman
2011-12-22, 08:00
Den mörkaste längst ned till höger om den finns att få tag på.. annars blir det nog bara lite mer inslag av rött som jag redan har. :)

Bra val :)

Sandra81
2011-12-23, 19:08
Julshopping borde ju klassas som träning.. helt slut.

Sandra81
2011-12-23, 21:47
Kt2CIiK5a_o

Lite magisk musik, yoga, dusch och film får avsluta denna kväll...

Sandra81
2011-12-26, 16:04
Ja det är väl tur att man inte lägger på sig lätt i vikt.. ätit så mycket julmat så jag borde rulla fram. Har heller inte tränat på 2 veckor.. fy på mig.

Den där jäkla stormen höll mig vaken hela natten idag också 2 timmar sömn blev det. Inte så kul men ska ut nu på en långis tänkte jag sen blir det ännu mer onyttig mat och en stor mugg kaffe så man orkar kolla filmer sen. :D



mys...

Tryman
2011-12-27, 09:00
Ja det är väl tur att man inte lägger på sig lätt i vikt.. ätit så mycket julmat så jag borde rulla fram. Har heller inte tränat på 2 veckor.. fy på mig.

Den där jäkla stormen höll mig vaken hela natten idag också 2 timmar sömn blev det. Inte så kul men ska ut nu på en långis tänkte jag sen blir det ännu mer onyttig mat och en stor mugg kaffe så man orkar kolla filmer sen. :D



mys...

Låter som en trivsam jul :D (förutom Dagmar då)

Sandra81
2011-12-27, 11:47
Låter som en trivsam jul :D (förutom Dagmar då)

jorå helt okej. hur var din jul då?

Tryman
2011-12-27, 13:42
jorå helt okej. hur var din jul då?

Hade någon infektion i kroppen så det vart lugnt med mkt sömn och mkt mat.
Var jättetrevligt att kunna umgås med familjen :thumbup:

Sandra81
2011-12-29, 18:35
Har införskaffat mig en air vest.. beställde den från england. får se hur den kommer sitta över den gamla västen kan vara så att den är för liten då är det illa. Passade på då jag hitta den för lite billigare än vad den brukar kosta. Dock kan det ju hända att dom sänker priset i framtiden men troligtvis inte. Iaf "bra att ha" för framtiden. nått som kommer användas flitigt senare.


ZZYjO4rGMb0&feature

Sandra81
2011-12-30, 11:53
Iväg och handla en pilatesboll idag och en yogamatta.. hoppas det är rea :p Hantlar vore bra också men orka släpa på dom i stan.. :/


Igår gick jag på långis trots storm och regn. var helt nedfrusen/blöt när jag kom hem men det kändes jäkligt bra efteråt endå och lite stolt såklart att jag faktiskt inte bangade för vädret.

Passade även på att göra en del övningar på golvet som vanligt men orkar inte rabbla upp dom nu.

Sandra81
2011-12-31, 22:04
Ibland händer märkliga möten i livet som på något sätt fastnar både på näthinnan och tankarna.
Var i stan på södermalm igår och promenerade för mig själv. Hittade lite saker och kläder som jag behövde och allt kändes som en mysig fredag.. jag bestämde mig för att promenera hela götgatan hem i kylan med mina nyinköpta tumvantar och stora halsduken.. Jämte en husvägg sitter en ung frusen kille runt 20-25 år med filtar och en skitig jacka.. Jag förstod att han var hemlös och tiggde pengar. Han tittade upp och mötte min blick. Jag vek ner blicken medans jag gick förbi men tittade upp igen och såg att han tittade mig djupt i ögonen. Båda fastnade så en stund när han sedan gav mig ett leende.. jag log tillbaka och vek sedan ner blicken och fortsatte gå förbi.

Så otroligt skum känsla och sorgligt på samma gång. Såhär i efterhand känner jag mig så fruktansvärt dum som bara gick förbi. :(



http://4.bp.blogspot.com/-sy1Q5N4-Mfc/TqmXTztVi3I/AAAAAAAAAZQ/CqhQCdi4Qmc/s1600/Homeless%2Bman.jpg

Tryman
2012-01-02, 09:23
Ibland händer märkliga möten i livet som på något sätt fastnar både på näthinnan och tankarna.
Var i stan på södermalm igår och promenerade för mig själv. Hittade lite saker och kläder som jag behövde och allt kändes som en mysig fredag.. jag bestämde mig för att promenera hela götgatan hem i kylan med mina nyinköpta tumvantar och stora halsduken.. Jämte en husvägg sitter en ung frusen kille runt 20-25 år med filtar och en skitig jacka.. Jag förstod att han var hemlös och tiggde pengar. Han tittade upp och mötte min blick. Jag vek ner blicken medans jag gick förbi men tittade upp igen och såg att han tittade mig djupt i ögonen. Båda fastnade så en stund när han sedan gav mig ett leende.. jag log tillbaka och vek sedan ner blicken och fortsatte gå förbi.

Så otroligt skum känsla och sorgligt på samma gång. Såhär i efterhand känner jag mig så fruktansvärt dum som bara gick förbi. :(



http://4.bp.blogspot.com/-sy1Q5N4-Mfc/TqmXTztVi3I/AAAAAAAAAZQ/CqhQCdi4Qmc/s1600/Homeless%2Bman.jpg

Håller med om att man blir tagen av sådana situationer. Framförallt när man inte förväntar sig det när det är så ovanligt som i Sverige.

Sandra81
2012-01-02, 20:47
Håller med om att man blir tagen av sådana situationer. Framförallt när man inte förväntar sig det när det är så ovanligt som i Sverige.

ja haft ångest hela helgen.. den där blicken etsa sig fast ordentligt.:(

Tryman
2012-01-03, 09:31
ja haft ångest hela helgen.. den där blicken etsa sig fast ordentligt.:(

Jag tror på ett sätt att det är viktigt att avskärma sig från mycket av detta. Just för att inte gå omkring och ha ångest hela tiden. Sen ska man naturligtvis hjälpa när man kan.

Nitrometan
2012-01-03, 09:53
Jag tror på ett sätt att det är viktigt att avskärma sig från mycket av detta.
Avskärma sig? Blunda för att det finns de som har det förbannat svårt? Bara fortsätta intala sig att det knappt finns några uteliggare i Sverige, ingen som svälter, inga barnfamiljer som vräks från sina lägenheter?

Gäller det djurhållningen också? Bara att avskärma sig och intala sig att all kor har det bra och att alla grisar är glada?

Tryman
2012-01-03, 09:59
Avskärma sig? Blunda för att det finns de som har det förbannat svårt? Bara fortsätta intala sig att det knappt finns några uteliggare i Sverige, ingen som svälter, inga barnfamiljer som vräks från sina lägenheter?

Det var inte så jag mena. Distansera sig kanske hade varit ett lämpligare ord. Skulle man inte göra det skulle man själv gå under på all skit som finns, iaf jag.
Läste du min sista mening i det inlägget?

StampChamp
2012-01-03, 10:06
Håller med, man kan inte gräva ner sig och gå och tycka synd om allt å alla.. det funkar inte, man kan inte hjälpa alla.

Tycker också det är hemskt att folk inte ska ha nånstans att bo, men oftast har väl dessa personer fått flera chanser och inte tagit den?

Tryman
2012-01-03, 10:27
Håller med, man kan inte gräva ner sig och gå och tycka synd om allt å alla.. det funkar inte, man kan inte hjälpa alla.

Tycker också det är hemskt att folk inte ska ha nånstans att bo, men oftast har väl dessa personer fått flera chanser och inte tagit den?

Jo, oftast så har de fått fler chanser men inte alltid. Dock kan de som missat att ta chanser gärna få fler.

Nitrometan
2012-01-03, 11:06
Det var inte så jag mena. Distansera sig kanske hade varit ett lämpligare ord. Skulle man inte göra det skulle man själv gå under på all skit som finns, iaf jag.
Läste du min sista mening i det inlägget?

Jo, den läste jag. Funderade bara på hur mycket du ville avskärma dig. Visst kan man behöva distans.

Har följt ett par lokala debatter om boende för utslagna/missbrukare. Ingen vill ha dem där de själva bor, kanske ska de skickas ut i skogen? Sen var det ett hem där de var tvugna att vara drogfria för att få bo, när problemen var två - både missbruk och hemlöshet. Inte lätt att åtgärda problemen då.

Nåja.

Tryman
2012-01-03, 11:20
Jo, den läste jag. Funderade bara på hur mycket du ville avskärma dig. Visst kan man behöva distans.

Har följt ett par lokala debatter om boende för utslagna/missbrukare. Ingen vill ha dem där de själva bor, kanske ska de skickas ut i skogen? Sen var det ett hem där de var tvugna att vara drogfria för att få bo, när problemen var två - både missbruk och hemlöshet. Inte lätt att åtgärda problemen då.

Nåja.

Jag vill inte skicka ut dom i skogen (om det inte finns bra hem som kan hjälpa dom där). Jag förstår att debatten är problematisk då det rent generellt blir en kostnad för samhället som dom själva inte vill ta. Rätt egoistiska tankar från deras sida egentligen...

iPad
2012-01-05, 14:44
Hej :) Hur går träningen för dig nu?

Sandra81
2012-01-12, 20:20
Hej :) Hur går träningen för dig nu?

Det går bra.. :)

Tryman
2012-01-13, 08:33
Det går bra.. :)

:thumbup:

Nitrometan
2012-01-13, 08:51
Det går bra.. :)

Det går bra nu... Som Petter så vist sa...

:thumbup:

Sandra81
2012-01-13, 18:40
Jo rumpan å benen växer :p.., jag har gått upp 1 kg muskler hurraaa eller så är det kanske vätska? :p. min maxvikt någonsin är 55 kg. men nu ligger jag på 53,5. vägde 52,5 förut.

snart får jag nog se mig efter 27" jeans istället för 26" :p..

Tryman
2012-01-16, 08:49
Det kanske är lite av varje :)

Sandra81
2012-01-16, 19:27
Det kanske är lite av varje :)

Tänkte jag skulle lagt upp en bild på skillnaden men känns inte som att jag är så pepp på att visa mig i underkläder för hela kolo.. :D

men visst har det blivit skillnad.. mår mycket bättre också.

Tryman
2012-01-17, 11:04
Tänkte jag skulle lagt upp en bild på skillnaden men känns inte som att jag är så pepp på att visa mig i underkläder för hela kolo.. :D

men visst har det blivit skillnad.. mår mycket bättre också.

MYCKET VIKTIGT!

(Förstår att du inte vill lägga upp sådana bilder, även om jag själv inte har problem med det själv)

Sandra81
2012-01-17, 13:19
MYCKET VIKTIGT!

(Förstår att du inte vill lägga upp sådana bilder, även om jag själv inte har problem med det själv)

Jepp.. tror de kan vara efter blutsaften också. var lite orolig där ett tag med yrsel och att jag kunde sova 24 h om dygnet. men efter 1,5 vecka var jag som en ny människa. mycket piggare och gladare. Har köpt hem multikvinna nu som jag tänkte ta några ggr i veckan sen försöka äta bättre. :thumbup:

träning och bra kost gör verkligen nytta.

Sandra81
2012-01-17, 17:29
pXJ-aCpwIK8&feature

Tryman
2012-01-17, 22:03
Jepp.. tror de kan vara efter blutsaften också. var lite orolig där ett tag med yrsel och att jag kunde sova 24 h om dygnet. men efter 1,5 vecka var jag som en ny människa. mycket piggare och gladare. Har köpt hem multikvinna nu som jag tänkte ta några ggr i veckan sen försöka äta bättre. :thumbup:

träning och bra kost gör verkligen nytta.

Låter göttmos helt enkelt.

Sandra81
2012-01-18, 20:20
Jag undrar verkligen om sånt här fungerar "Athletic Bracelet" .. verkar ju vara jättepoppis nu. man kanske skulle prova på kul. dock känns det lite väl dyrt!?

http://www.mayfairdirect.se/product259-231.html

L-Sami
2012-01-18, 22:24
Jag undrar verkligen om sånt här fungerar "Athletic Bracelet" .. verkar ju vara jättepoppis nu. man kanske skulle prova på kul. dock känns det lite väl dyrt!?

http://www.mayfairdirect.se/product259-231.html

Det kanske kan vara värt att prova :) dock är risken att effekterna är placebo om man får såna.

Tryman
2012-01-19, 08:43
Det kanske kan vara värt att prova :) dock är risken att effekterna är placebo om man får såna.

Om effekterna är att må bra spelar det ju ingen roll om det är placebo :D

Sandra81
2012-01-19, 10:36
Det kanske kan vara värt att prova :) dock är risken att effekterna är placebo om man får såna.

ingen aning faktiskt? har själv haft svårt att tro på sånt där.. fast det är väl inget nytt påfund vet att det funnits länge. hittade denna artikel
http://illvet.se/fraga-oss/har-magnetarmband-nagon-effekt

andeem
2012-01-19, 10:45
Jag tvivlar. http://en.wikipedia.org/wiki/Magnet_therapy#Efficacy

Sandra81
2012-01-19, 21:27
Jag tvivlar. http://en.wikipedia.org/wiki/Magnet_therapy#Efficacy

Nehepp..

Tryman
2012-01-20, 08:35
Nehepp..

det lät lite negativt, se det som att du inte slösa massa pengar utan kollade upp det först.

Sandra81
2012-01-21, 12:50
det lät lite negativt, se det som att du inte slösa massa pengar utan kollade upp det först.

:)

Sandra81
2012-01-24, 18:44
Kan man på något sätt ändra så att journalen inte hamnar högst upp i listan när man uppdaterar? eller kan man få den privat på något sätt? Det går kanske inte på forum?



Nå väl ..

Igår blev iaf ett försök till jogging på min vanliga joggingslinga men det gick inge vidare. Hade önskat att man hade haft nån form av löpband här hemma istället vintertid.

Gjorde även en massa övningar efteråt så axeln/bröstryggen värker nått kopiöst idag. Ipren och alvedon forte är räddningen..

Har varit till min gamla ridskola föresten som jag red på som knatte va där å prata om att börja i vår om jag hittar en passande grupp..stallchefen tyckte att jag förmodligen skulle passa in i avancerade gruppen eftersom jag redan har lång erfarenhet så ska dit sen för ett prova på pass.. Förklara att jag även var intresserad av hoppgruppen :) skulle vara så grymt kul att få börja hoppa igen. Problemet så här nu efteråt är denna jäkla terminsavgift och hur jag ska lösa den som ligger på 9500:- måste försöka prioritera det viktigaste som jag verkligen vill göra.. i värsta fall får jag skippa gym och yoga..

Tryman
2012-01-24, 21:10
Jo, tyvärr så är livet fullt av prioriteringar. Har man inte för lite pengar så brukar man ha för lite tid :(

Personligen skulle jag tycka det var tråkigt om du skulle smygskriva journalen utan att man får titta.

Btw, brorsan skulle fixa biljettos till mig för Entombed på lördag :)

Sandra81
2012-01-25, 10:59
Jo, tyvärr så är livet fullt av prioriteringar. Har man inte för lite pengar så brukar man ha för lite tid :(

Personligen skulle jag tycka det var tråkigt om du skulle smygskriva journalen utan att man får titta.

Btw, brorsan skulle fixa biljettos till mig för Entombed på lördag :)

Ja det också två gånger i veckan är iof inte så mycket.. men om man ska springa på gym , yoga och allt sånt blir det ju mer + jobb å allt det där. Fast mycket kan man ju träna hemma också om man skaffar lite vikter. I framtiden kanske man kan ha ett litet hemma gym till och med.

hehe smygskriva. nej men funderade kanske på en blogg istället som kan vara lösenordsskyddat. Så har man lite koll.
Jag skriver ju mycket annat också inte bara träning eller knappt nån träning alls på senaste iof. sen vore det kul om man kunde ha lite bilder också det vågar jag ju inte ha här.

Kul med konsert. var på fryshuset i helgen å kollade in en kompis som spelade på Emergenza festivalen dom var himla duktiga faktiskt.. Entombed är nog inte riktigt min smak gillar inte skandinavisk metal förutom In flames då möjligtvis. ;)

Tryman
2012-01-25, 11:07
Två gånger i veckan inkl. resor t/r stallet blir rätt många timmar i veckan ändå.

Du funderar på att bli bloggarSandra ;)

Det är väl inte något jag sätter på och lyssnar på själv men kul med konsert och trevligt sällskap. Dessutom spelar de i Märsta så det blir nära hem sen.

Sandra81
2012-01-25, 11:24
Två gånger i veckan inkl. resor t/r stallet blir rätt många timmar i veckan ändå.

Du funderar på att bli bloggarSandra ;)

Det är väl inte något jag sätter på och lyssnar på själv men kul med konsert och trevligt sällskap. Dessutom spelar de i Märsta så det blir nära hem sen.

Nja privat blogg det var ju det som var meningen :) skulle vara kul att ha nån slags dagbok .. alltid kul efter en tid att blicka tillbaka på tiden som varit. vad man lyckats bra med och inte.

Silveta
2012-01-25, 11:28
Vill du ha någon form av privat log så funkar ju både ett excelark i tex google documents eller en träningsapp med synkronisering mot nätet.

Tryman
2012-01-25, 11:37
Nja privat blogg det var ju det som var meningen :) skulle vara kul att ha nån slags dagbok .. alltid kul efter en tid att blicka tillbaka på tiden som varit. vad man lyckats bra med och inte.

Jag antar att du samtidigt vill ha lite feedback på saker, därav att du inte vill ha den helt privat?

Sandra81
2012-01-25, 12:52
Vill du ha någon form av privat log så funkar ju både ett excelark i tex google documents eller en träningsapp med synkronisering mot nätet.

Det kommer inte handla enbart om träning. tänkte mer på en blogg som är lösenordsskyddad då kan man lämna ut lösenordet till dom man vill ska ha tillgång till den istället för att vem som helst kan sitta å läsa :)

Jag antar att du samtidigt vill ha lite feedback på saker, därav att du inte vill ha den helt privat?

Yes, men här känns det mer som "titta på mig vad duktig jag är" och så vill man ha massa bekräftelse och ditten å datten.. Gillar det inte riktigt sen ha man ju noll koll på vilka som snokar runt :p

Pernam
2012-01-25, 13:55
sen vore det kul om man kunde ha lite bilder också det vågar jag ju inte ha här.

Äsch, det är nog många som hållit tummarna för lite rumpbilder, och så grusar du deras förhoppningar sådär....

Sandra81
2012-01-25, 14:36
Äsch, det är nog många som hållit tummarna för lite rumpbilder, och så grusar du deras förhoppningar sådär....

Ne så kul ska vi inte ha det.. jag vet att jag är tråkig som vägrar visa halvnakna bilder men så är det. :p

Silveta
2012-01-25, 15:04
Ne så kul ska vi inte ha det.. jag vet att jag är tråkig som vägrar visa halvnakna bilder men så är det. :p

privat ja, tråkig nej.. Det finns ingen som helst anledning att lägga upp något på ett forum som man inte känner sig trygg med.

Tryman
2012-01-26, 08:43
Ne så kul ska vi inte ha det.. jag vet att jag är tråkig som vägrar visa halvnakna bilder men så är det. :p

Du kan lägga upphalvnakna bilder på mig här. Då blir det garanterat mindre okända som läser ;)

privat ja, tråkig nej.. Det finns ingen som helst anledning att lägga upp något på ett forum som man inte känner sig trygg med.

+1

Pernam
2012-01-26, 09:25
Ne så kul ska vi inte ha det.. jag vet att jag är tråkig som vägrar visa halvnakna bilder men så är det. :p

Åh, inte för min skull. Vill jag se hud så finns det väl bättre ställen än en träningssida att kolla på. :)
Syftar mer på standardfrågorna om formbilder som verkar dyka upp på varje träningsjournal som startats av en kvinna/tjej.

Sandra81
2012-01-26, 11:01
Du kan lägga upphalvnakna bilder på mig här. Då blir det garanterat mindre okända som läser ;)


Varför tror du det?

Åh, inte för min skull. Vill jag se hud så finns det väl bättre ställen än en träningssida att kolla på. :)
Syftar mer på standardfrågorna om formbilder som verkar dyka upp på varje träningsjournal som startats av en kvinna/tjej.

och svaren blir väl alltid nått med..

"snyggt jobbat gumman"
"PM mig om du är intresserad :naughty:"
"snyggt"
"jävlar vad fin"
"lite för smal du borde äta mer"
"nja lite mindre på magen där och lite mer armar skulle blir bättre"

fan man lever väl inte i nån jäkla photoshop program.. skala av lite där å förstora där..

;)

det pinsamma är att dom får ju säkert små självförtroende kickar av det också och fler bilder dyker upp oftare.. lite som på facebook. usch nu är jag så där bitter på fb igen.

Tryman
2012-01-26, 11:17
Varför tror du det?


I den form jag är i nu så :D


och svaren blir väl alltid nått med..

"snyggt jobbat gumman"
"PM mig om du är intresserad :naughty:"
"snyggt"
"jävlar vad fin"
"lite för smal du borde äta mer"
"nja lite mindre på magen där och lite mer armar skulle blir bättre"

fan man lever väl inte i nån jäkla photoshop program.. skala av lite där å förstora där..

;)

det pinsamma är att dom får ju säkert små självförtroende kickar av det också och fler bilder dyker upp oftare.. lite som på facebook. usch nu är jag så där bitter på fb igen.

Å andra sidan är det väl bra att kvinnor börjar trivas med sig själv och sina kroppar att de vågar lägga upp bilder på sig själv. Finns nog både och tror jag.

spoon
2012-01-26, 11:20
Det går ju få konstruktiv kritik på fysiken också. Inte bara småpojkar som läser här även om man ibland kan tro det. Men det är ju inget måste med bilder.

Trevlig journal förresten :)

Pernam
2012-01-26, 11:34
IÅ andra sidan är det väl bra att kvinnor börjar trivas med sig själv och sina kroppar att de vågar lägga upp bilder på sig själv. Finns nog både och tror jag.

Nja, jag vet inte det. Om någon har kass självbild, men får positiv feedback direkt människan lägger upp en halvnaken bild så är det lite som att bara uppmuntra barn när dom presterar. Det kan ge en falsk bild av vad den personen har för värde och en konstig självbild, så tror jag åtminstone att det fungerar i många fall.

Sandra81
2012-01-26, 11:35
I den form jag är i nu så :D




Å andra sidan är det väl bra att kvinnor börjar trivas med sig själv och sina kroppar att de vågar lägga upp bilder på sig själv. Finns nog både och tror jag.

Nja men vad skulle hända om den tjejen blev tjock och fick bilringar? skulle hon fortfarande ha kvar självförtroendet och visa upp sig lika mycket?. nånstans där inne tror jag det handlar om en hel del bekräftelse och att man gillar uppmärksamheten och få höra att man är snygg. Lite som på krogen. ju naknare man är (kort kort och små tiny linnen) ju mer kommer killar att uppmärksamma och se henne och ge henne komplimanger. :)
Tror du någon av dessa tjejer har tillräckligt med självförtroende att de skulle våga gå på krogen i säckiga fula kläder och vara osminkade?

Tryman
2012-01-26, 11:49
Nja, jag vet inte det. Om någon har kass självbild, men får positiv feedback direkt människan lägger upp en halvnaken bild så är det lite som att bara uppmuntra barn när dom presterar. Det kan ge en falsk bild av vad den personen har för värde och en konstig självbild, så tror jag åtminstone att det fungerar i många fall.

Nja men vad skulle hända om den tjejen blev tjock och fick bilringar? skulle hon fortfarande ha kvar självförtroendet och visa upp sig lika mycket?. nånstans där inne tror jag det handlar om en hel del bekräftelse och att man gillar uppmärksamheten och få höra att man är snygg. Lite som på krogen. ju naknare man är (kort kort och små tiny linnen) ju mer kommer killar att uppmärksamma och se henne och ge henne komplimanger. :)
Tror du någon av dessa tjejer har tillräckligt med självförtroende att de skulle våga gå på krogen i säckiga fula kläder och vara osminkade?

Domedagskoloiter, jag försöker se något positivt i det hela :(

Sandra81
2012-01-27, 10:47
Domedagskoloiter, jag försöker se något positivt i det hela :(

Ja det är väl därför jag inte är så poppis här .. ;) Ibland säger jag kanske mer än vad jag borde.

Sandra81
2012-01-27, 10:51
Lite fredags mys musik...


hO6BgqS4814

Pernam
2012-01-27, 11:04
Ja det är väl därför jag inte är så poppis här .. ;) Ibland säger jag kanske mer än vad jag borde.

Vaddå inte poppis? Det var väl lite neg? Du är ju en semikändis för tusan! ;)

Tryman
2012-01-27, 11:20
Lite fredags mys musik...


hO6BgqS4814

Åhh, going home är precis vad man vill höra när man har tråkigt på jobbet en fredag ;)


Vaddå inte poppis? Det var väl lite neg? Du är ju en semikändis för tusan! ;)

+1

Nitrometan
2012-01-27, 11:53
Ja det är väl därför jag inte är så poppis här .. ;)
Vem säger att du inte är poppis? *grr27*

Sandra81
2012-01-27, 12:58
Vaddå inte poppis? Det var väl lite neg? Du är ju en semikändis för tusan! ;)


Vem säger att du inte är poppis? *grr27*

menar poppis att vilja prata med det mesta man säger går folk emot och jag går emot dom.. I början var det iof värre troligtvis för att man är/var ny.:confused:


Men även fast man är liten å klen får man lixom stå på sig..
DNeaZz9Vt6Q&list

Sandra81
2012-02-04, 20:53
Blir så trött på allt allt allt... inte nog att man blev dumpad och sviken ytterligare av dejt utan ens en förklaring så har mamma gått och blivit ännu sämre. Satt med henne på akuten hela natten och hon fick tillslut hjärtmedicin som förhoppningsvis kommer hålla henne i bättre balans nu. Men hennes handförlamning blir inte bättre och hon genomgår nu massa olika undersökningar röntgen och annat jobbigt. Det tär på en att hela tiden försöka hålla upp en hel familj och ibland vill jag bara ge upp å gå min egen väg .. Jag har ingen energi längre. :( Min bror har bara stuckit utan att bry sig om nånting och jag orkar inte ens angagera mig att ringa honom och be om hjälp längre. Det som är jobbigt är att se mamma må så dåligt över allt och att hennes son inte bryr sig längre. Usch, jag känner verkligen att jag lever bland massa energitjuvar. Hur och var ska man hitta nytt bränsle?

Min dejt verkar inte kunna komma med nån bra förklaring heller till varför han bara dissar mig blev han rädd för det jag sa om känslor?. Jag är som ett stort frågetecken? jag kan verkligen inte hitta nått fel nånstans. Det är ju han som har tagit alla initiativ till dit vi är idag. Jag var såklart tillbakadragen men vågade tillslut släppa på spärrarna och lite på honom allt blev ju toppen .. Från att gett mig så mycket ömhet, mys och kärlek till att bara försvinna utan ens en endaste liten förklaring. så skumt..

Aja, vad är en bal på slottet. livet är hårt och ibland får man väl se det som nya erfarenheter och möjligheter. När något dåligt sker så kommer det med tiden kanske något bra. eller hur? :p

Träningen går iaf hyfsat har mått bättre av mina vitaminpiller iaf och äter bättre gör jag så jag ska slippa järnbristen igen. Tycker vinter och kylan kan försvinna nu så jag nån gång kan få börja träna utomhus. :)

Nu blir det en låång varm dusch en stund sen te å filmer..


YqNb_XNZ0IE

slwannabe
2012-02-04, 22:48
Människor är skit men så helt plötsligt gör någon något oväntat. I positiv bemärkelse. Och så får man tillbaka lite av hoppet. Synd på din mamma. Men hon lever än. Håll ut. Din bror kommer ångra sej förr eller senare. Och det kommer bli bättre för dej även om det är mörkt nu. Och killen... Ja, då visade han ju vad han gick för å nog är det bättre förr än senare. Alltid något. Kämpa på. Efter regn kommer solsken. Och imorgon lär solen skina igen å även om det är förbannat kallt är det en ny dag. En dag som bara kan bli bättre. Det är vad jag försöker tuta i mig själv i alla fall. Gonatt

nian
2012-02-05, 13:56
Tråkigt att höra om problemen du har med familjen. Hoppas det ordnar sig.
Själv tycker jag det är perfekt att gå ner till gymet ett par timmar vid såna tillfällen med favoritmusiken i öronen och bara köra gärnet. Stänga av alla tankar på allt utom att göra en rep till, öka ett kg till.

Tryman
2012-02-06, 08:53
Tråkigt att höra om din mamma, hoppas att hon blir bättre.
Tror att alla behöver någon att prata med om saker som betyder någonting. Någon käresta eller nära vän brukar kunna vara en bra ventil. Det brukar vara en bra energipåfyllare.
Nu känner jag inte din bror men kan det vara så att han lider lika mycket som dig av att se er mamma dålig men inte "klarar av" att visa det. Att han ska vara stark och manlig osv?

Angel
2012-02-06, 10:51
Tråkigt att höra Sandra!

Vunnis
2012-02-06, 11:00
Wä. :(

Sandra81
2012-02-06, 17:30
Ja det är lite trist men man ska väl inte gräva ner sig allt för mycket.. senaste åren har varit riktigt tuffa men jag försöker att se det som en erfarenhet istället.

Även i den mörkaste timme i livet ska man också veta att man inte är ensam. man ska aldrig vara rädd för att visa sina känslor, för det är i början av läkningsprocessen och man ska alltid komma ihåg att det alltid kunde vara värre än det är och det kommer alltid att bli bättre. Men går sin egen väg, oavsett vad man väljer att ta är det helt och hållet sitt eget val. man kommer alltid bli älskad oavsett.

shadowfire
2012-02-06, 17:38
Först skrattade jag gott åt lillkatten som stod upp mot hunden, sedan försvann leendet när jag läste ditt nästa inlägg... sedan kom jag o tänka på kattungen igen, jyckens skall fick honom nästan att tippa men ändå sträckte han på sig. Hoppas du får ork och energi att sträcka på dig du med! Försök umgås med människor som ger dig energi och försök göra något roligt för dig själv. Det går inte bara att andas ut, ibland behöver man backa två steg och andas in också.

Sandra81
2012-02-07, 18:22
Först skrattade jag gott åt lillkatten som stod upp mot hunden, sedan försvann leendet när jag läste ditt nästa inlägg... sedan kom jag o tänka på kattungen igen, jyckens skall fick honom nästan att tippa men ändå sträckte han på sig. Hoppas du får ork och energi att sträcka på dig du med! Försök umgås med människor som ger dig energi och försök göra något roligt för dig själv. Det går inte bara att andas ut, ibland behöver man backa två steg och andas in också.

Inte meningen att det här skulle bli nån slags "tycka synd om inlägg" men livet tar verkligen lustiga irrvägar ibland. Kan bli trött på att man också har svårt att byta spår. Men det fixar sig.

Ego
2012-02-08, 21:31
Har hamnat i likande situationer själv när jag var lite yngre, ju mer man hittade sig själv och vad man vill vara här i livet desto mindre märke lade man till det där. Lade för mycket värde och förväntade mig att allting skulle blir bra när man blev ihop med någon, och tyvärr så blev allt mycket bättre när man blev det - man utvecklade en bubbla och allting var frid och fröjd där. Plåstret på symtomen.

Om man skall vara i ett bra och hälsosamt förhållande, så tycker jag personligen att man måste först och främst få ordning på sitt liv - veta vad man står och inte står för, veta vad man vill, ha ambitioner och drömmar som man faktiskt sliter och jobbar för...för det är lite sånt man förväntar sig av den andra personen också (jag gör det i alla fall). Vill undvika det där när man blir besatt av varandra så allt annat inte spelar någon roll - förträngda vänner och andra aktiviteter som det brukar bli i början av ett förhållande. Göra personen i fråga till centrum av universum, jättegulligt i början men inte så hälsosamt i längden. Hur kan man förvänta sig att fungera två när man inte kan fungera en? Filosofisk fråga kanske, för vi kanske är gjorda för att fungera två.

Sandra81
2012-02-12, 19:41
Har hamnat i likande situationer själv när jag var lite yngre, ju mer man hittade sig själv och vad man vill vara här i livet desto mindre märke lade man till det där. Lade för mycket värde och förväntade mig att allting skulle blir bra när man blev ihop med någon, och tyvärr så blev allt mycket bättre när man blev det - man utvecklade en bubbla och allting var frid och fröjd där. Plåstret på symtomen.

Om man skall vara i ett bra och hälsosamt förhållande, så tycker jag personligen att man måste först och främst få ordning på sitt liv - veta vad man står och inte står för, veta vad man vill, ha ambitioner och drömmar som man faktiskt sliter och jobbar för...för det är lite sånt man förväntar sig av den andra personen också (jag gör det i alla fall). Vill undvika det där när man blir besatt av varandra så allt annat inte spelar någon roll - förträngda vänner och andra aktiviteter som det brukar bli i början av ett förhållande. Göra personen i fråga till centrum av universum, jättegulligt i början men inte så hälsosamt i längden. Hur kan man förvänta sig att fungera två när man inte kan fungera en? Filosofisk fråga kanske, för vi kanske är gjorda för att fungera två.

Jag tycker nog inte det är så viktigt att man vet exakt vad man vill göra i livet och har ordning på sitt liv det är nog induviduellt vad man föredrar hos en partner. vissa tycker nog det är viktigt att den andre har mål, bra ekonomi, framtidsplaner medans andra inte tänker så mycket på sånt alls. Men det viktigaste är nog att man respekterar varandra och dens viljor. ge varandra space och visa att man också kan vara självständig själv. det värsta som finns är ju när någon hela tiden måste veta vad den andre gör osv. jag skulle aldrig vilja stå i vägen för min partners drömmar och mål.

det jag tror dom flesta tjejer gör fel i när det handlar om att döda förhållanden är nog att vi tjejer har svårt att ge killar space och tid för sig själva. Vi är väldigt så verbala och vill prata om fel å brister vad man kan göra åt saker och sånt som är jobbigt. därför frågas ,tjatas och pushar vi killen att prata och det gör bara att han drar sig ännu mer från henne. killar är väl mer att dom vill fundera och lösa problemen själva.

Sandra81
2012-02-15, 18:56
Så nu har jag ännu igen tagit beslutet att radera och blockera. jag borde lära mig att grabbar inte är något för mig. nu är/var det sista gången. Är iaf lite stolt att jag vågade testa. Det var 3 år sedan senast. Har iaf raderat människan från alla sidor jag vet att han finns så jag slipper bli påmind eller eventuellt kontaktad i framtiden.

Träningen går väl framåt har försökt hålla igång men det går segt när man har massa annat skit i huvvet. Önskar man kunde köpa till sig motivation vad enkelt allt skulle vara då. :)

Sandra81
2012-02-15, 19:27
pMiP5KR73s8

Tryman
2012-02-16, 08:37
Så nu har jag ännu igen tagit beslutet att radera och blockera. jag borde lära mig att grabbar inte är något för mig. nu är/var det sista gången. Är iaf lite stolt att jag vågade testa. Det var 3 år sedan senast. Har iaf raderat människan från alla sidor jag vet att han finns så jag slipper bli påmind eller eventuellt kontaktad i framtiden.

Träningen går väl framåt har försökt hålla igång men det går segt när man har massa annat skit i huvvet. Önskar man kunde köpa till sig motivation vad enkelt allt skulle vara då. :)

Min motivation är oxå fortfarande låg. Önskar inte att man skulle köpa motivation för pengar, då skulle jag gå omkring och vara pank ;)
Tror att det är perfekt att försöka hålla igång någorlunda. Har man det jobbiga tider i övrigt är det bra terapi.

Är nog ett bra beslut att blockera honom för din egen skull men att blockera dig själv genom att säga att det var sista gången du försöker :(
Have faith dear...

Sandra81
2012-02-16, 12:13
Min motivation är oxå fortfarande låg. Önskar inte att man skulle köpa motivation för pengar, då skulle jag gå omkring och vara pank ;)
Tror att det är perfekt att försöka hålla igång någorlunda. Har man det jobbiga tider i övrigt är det bra terapi.

Är nog ett bra beslut att blockera honom för din egen skull men att blockera dig själv genom att säga att det var sista gången du försöker :(
Have faith dear...

nix känns så sjukt meningslöst att slösa tid att ens försöka igen (det är inte första gången man blir sårad). Att personer heller inte bara kan stå upp och vara ärliga gör mig mest förbannad och ledsen. (man gör det enklaste istället att sluta höra av sig och försvinna) visst om det hade handlat om nån enstaka dejt å en veckas kontakt men här handlade det om 3-4 månaders intensiv kontakt och varje dag.

Men han var en bra skådespelare iaf ingen snack om saken. Han har troligtvis redan börjat lura till sig nästa brud.


Men träningsmotivationen kommer nog förhoppningsvis tillbaka när det blir vår igen *cupid*

Tryman
2012-02-16, 13:05
nix känns så sjukt meningslöst att slösa tid att ens försöka igen (det är inte första gången man blir sårad). Att personer heller inte bara kan stå upp och vara ärliga gör mig mest förbannad och ledsen. (man gör det enklaste istället att sluta höra av sig och försvinna) visst om det hade handlat om nån enstaka dejt å en veckas kontakt men här handlade det om 3-4 månaders intensiv kontakt och varje dag.

Men han var en bra skådespelare iaf ingen snack om saken. Han har troligtvis redan börjat lura till sig nästa brud.


Men träningsmotivationen kommer nog förhoppningsvis tillbaka när det blir vår igen *cupid*

Leta upp en likadan kille och välj den snälla kompisen istället ;)

Vår & sol Vår & sol Vår & sol Vår & sol Vår & sol *cupid*

Sandra81
2012-02-16, 20:22
Leta upp en likadan kille och välj den snälla kompisen istället ;)

Vår & sol Vår & sol Vår & sol Vår & sol Vår & sol *cupid*

Ja jag får prova det nästa gång.. eller kanske ta den som ser läskig ut. Killar som ser snälla ut är oftast elaka. :confused:

Tryman
2012-02-17, 08:35
Ja jag får prova det nästa gång.. eller kanske ta den som ser läskig ut. Killar som ser snälla ut är oftast elaka. :confused:

Med undantaget från mig då hoppas jag ;)

Ego
2012-02-21, 19:45
Damn, har jag inte svarat på ditt svar? Skrev ett inlägg, men måste ha tryckt på fel knapp. Demens.

Hur går det med nacken?

Sandra81
2012-02-22, 12:13
Damn, har jag inte svarat på ditt svar? Skrev ett inlägg, men måste ha tryckt på fel knapp. Demens.

Hur går det med nacken?

No biggies brukar hända mig med ;) värst är det i word när man inte tänkt på att spara å så råkar man göra nått så allt försvinner. :p

Nacken/ryggen är som den varit.. har dock börjat träna/tänka mer på hållningen. Men just nu är det så mycket som "händer" känslomässigt med familjen och andra saker så har inte lagt ner så mycket tid på träning som jag borde.

Jag får boka in nån tid hos dig i vår sen..

Ego
2012-02-22, 20:39
No biggies brukar hända mig med ;) värst är det i word när man inte tänkt på att spara å så råkar man göra nått så allt försvinner. :p

Nacken/ryggen är som den varit.. har dock börjat träna/tänka mer på hållningen. Men just nu är det så mycket som "händer" känslomässigt med familjen och andra saker så har inte lagt ner så mycket tid på träning som jag borde.

Jag får boka in nån tid hos dig i vår sen..

Finns auto-save version på Word för sådana klantar som jag och tydligen du :-)

Dra iväg ett PM med lite mer ingående beskrivningar var det gör ont, på vilket sätt, dygnsvariation, hur detta påverkas av annat i omgivningen, vad det blir bättre av osv så kan jag se om jag kan bidra med något mer.

Sandra81
2012-02-27, 11:07
Finns auto-save version på Word för sådana klantar som jag och tydligen du :-)

Dra iväg ett PM med lite mer ingående beskrivningar var det gör ont, på vilket sätt, dygnsvariation, hur detta påverkas av annat i omgivningen, vad det blir bättre av osv så kan jag se om jag kan bidra med något mer.

Kan göra de men du vet väl typ redan om det mesta sen vi pm:a förut?

Ego
2012-02-29, 19:33
Kan göra de men du vet väl typ redan om det mesta sen vi pm:a förut?

Det har varit ett tag sedan så det borde ha hänt lite grejer sedan dess :)

Sedan har jag en del patienter att komma ihåg, lätt när man behandlat någon, svårt om man "bara" läst om det :)

Sandra81
2012-02-29, 23:14
Lekte med mammsens nya blodtrycksmätare idag en riktig digital hightech pryl som mäter allt automatiskt blåser upp sig å kan även känna av om hjärtat slår orgelbundet osv och massa andra saker svindyr var den tydligen.. Har inte tagit blodtryck på flera år måste varit senaste jag var hos läkaren och det var när jag svimmade utan anledning för 4-5 år sedan.

Första gången jag testa hade jag 119/82 med vilopuls på 121. Och andra gången låg det på 114/81 vilopuls 100.

umm någon som vet vad som brukar vara normalt? lågt/högt? känns som att pulsen var lite hög men å andra sida kanske jag inte vilade tillräckligt.

Viktor_Balck
2012-02-29, 23:20
Pulsen ska man väl ta direkt på morgonen om jag inte har fel, vilopuls på 100 låter högt men man kan ju stressa upp sig när man ska mäta också och därav få ett högre värde.

Normalt blodtryck sägs var vara just 120/80 med en del variationer.

Per N
2012-02-29, 23:22
100 i vilopuls låter högt. Tycker du ska ta och kolla upp det!

Fishtank
2012-02-29, 23:24
Blodtrycket är ok
Vilopulsen är helt åt helvete hög.
Min ligger på 50 under halvaktivt jobb.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Viktor_Balck
2012-02-29, 23:27
100 i vilopuls låter högt. Tycker du ska ta och kolla upp det!

Sen ska man ju inte dra så superstora växlar av ett sånt värde vid ett mättillfälle.

Sandra81
2012-02-29, 23:31
Pulsen ska man väl ta direkt på morgonen om jag inte har fel, vilopuls på 100 låter högt men man kan ju stressa upp sig när man ska mäta också och därav få ett högre värde.

Normalt blodtryck sägs var vara just 120/80 med en del variationer.


Ja jag blev lite småstressad faktiskt den var rätt obehaglig.. spände åt i armen tills mans kände sin egna puls i armen :laugh: .. ska testa den igen nån gång får vi se. vad kan hög vilopuls bero på då? sjukdomar?

wcanka
2012-02-29, 23:34
Ja jag blev lite småstressad faktiskt den var rätt obehaglig.. spände åt i armen tills mans kände sin egna puls i armen :laugh: .. ska testa den igen nån gång får vi se. vad kan hög vilopuls bero på då? sjukdomar?

Dålig kondition, ut o spring :whipped: