handdator

Visa fullständig version : AST Micronized Creatin HSC en fråga?


TBZLA
2004-01-02, 17:52
Det står att laddningsfasen är 4 skopor per dag i fem dagar - får jag inte träna på 5 dagar är det så dom menar eller?

Fartman
2004-01-02, 18:03
under laddningsfasen är det bara att köra på minst lika hårt som vanligt.. "laddningen" är bara att du tar mer under några dagar för att kreatinnivåerna i kroppen ska stiga fort

kan rekommendera att inte köra med Creatine HSC alla doser under laddningen, det blir onödigt dyrt.. kör då instället med rent kreatin (monohydrat) och ta HSC enbart efter träningen

TBZLA
2004-01-02, 21:35
hur gör jag på vilodagarna? äter som vanligt eller?

DiZi
2004-01-02, 21:42
Originally posted by TBZLA
hur gör jag på vilodagarna? äter som vanligt eller?

Som sagt så är uppladdningen till för att öka nivåerna av kreatin i kroppen, och ja, du kan äta normalt...

TBZLA
2004-01-02, 22:15
vad jag menade med att äta på vilodagarna var om jag skall äta kreatin då oxå? inte vanlig mat mannen

DiZi
2004-01-02, 22:22
Originally posted by TBZLA
vad jag menade med att äta på vilodagarna var om jag skall äta kreatin då oxå? inte vanlig mat mannen

Ja alltså under uppladdningen ska du käka en viss mängd kreatin varje dag... Dvs även under vilodagar, har du inte doseringen klar? Sedan hur du gör efter uppladdningen med kreatinet på vilodagar är upp till dig själv, men jag har för mig att folk som käkar kreatin även käkar på vilodagar, dock i mindre mängder, just för att nivåerna kreatin i kroppen inte skall minska... Rätta mig om jag har fel! :D

Arwen
2004-01-03, 00:21
Min begränsade erfarenhet säger mig att det krävs en "patenterad laddningsshaker" för att få en 200% kreatinuppladdning....:thefinger

DiZi
2004-01-03, 00:36
Originally posted by Arwen
Min begränsade erfarenhet säger mig att det krävs en "patenterad laddningsshaker" för att få en 200% kreatinuppladdning....:thefinger

F*N! Det glömde ju jag säga, och nej, du har fel. Vad gäller AST är det 467% Bättre resultat om du använder deras shaker :thefinger

Fartman
2004-01-03, 02:23
Originally posted by TBZLA
vad jag menade med att äta på vilodagarna var om jag skall äta kreatin då oxå? inte vanlig mat mannen

ja du ska käka kreatin oavsett om det är träningsdag eller vilodag. på vilodagarna är det däremot lite onödigt att käka HSC:et, kör då istället med kreatin monohydrat..
HSC:et ska du endast ta efter träning eftersom det innehåller en massa snabba kolhydrater..

danieln
2004-01-10, 00:47
Anledningen till att HSC innehåller kolhydrater är att kreatinupptaget blir bättre om man äter kreatinet tillsammans med kolhydrater. Så helt onödigt är det inte att käka det även på vilodagar.