handdator

Visa fullständig version : Sänkning i bänk...


madballz
2011-10-23, 00:38
Hej Kolo! För två veckor sedan så gick jag upp och tränade på 70kg i bänk, körde på 4 reps då, var skitnöjd! Sen efter den veckan slutade jag min kreatinkur, nu ligger jag på knappt 65kg med fyra reps och tycker det är tungt, är det bara mitt huvud som spökar?

Har också börjat känna av min gamla "skada" i högerarmen, som jag fick förut när jag maxade i bänk, känns som en sträckning i armen.

Vad kan denna plötsliga sänkning bero på? Hjälper kreatinet mig verkligen så mycket?

Lerdric
2011-10-23, 00:52
Varför postar folk om kosttillskott i träningstråden?

Madballz: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194 Läs och begrunda.

Vad jag förstår så hjälper kreatinen med 1-2 extra reps. Prova att kreatin igen och se om du kommer upp till 70kg igen.

Wormzie
2011-10-23, 08:07
Jag tror det är mer sannolikt att det är skadekänningarna i högerarmen som kanske håller igen dig. Kreatin gör inte så stor skillnad.

fredrik1
2011-10-23, 08:37
Sov mer, det har hjälp mina skador att försvinna. I perioder där jag sover dåligt får jag känningar i tex min inflammerade tricepsfäste. Pröva ZMA, det verkar funka för folk som vill sova mer o bättre.

Fishtank
2011-10-23, 08:38
Ta det försiktigt om du börjar få känningar i armen
Sänk hellre och kör fler reps/byt till hantelpress om det är skonsammare för dig