handdator

Visa fullständig version : Påverkar protein shake min kondition?


Jukkeh
2011-10-22, 21:23
Hejsan! :) Jag bara undrar detta för att jag mätte min vilopuls för någon månadsedan och då låg den på 66/min. Jag har sprungit som en dåre 3 gånger i veckan och spelat innebandy 4 gånger i veckan men min kondition verkar inte bli bättre.

Svar uppskattas :)

Morrris
2011-10-22, 21:34
Nej.

Rahf
2011-10-22, 21:35
Nej.

Mät din kondition via dina prestationer.

HulkH
2011-10-22, 22:05
Nej.

Nej.

Mät din kondition via dina prestationer.

1+








Nej...

gainstrenght
2011-10-22, 22:12
hahaha vad har en proteinshake att göra med din kondis? =D

Eddie Vedder
2011-10-22, 22:14
Hjärt- lungkapaciteten påverkas inte. Men återhämtningen i musklerna gör ju det så indirekt kan det påverka. För en konditionsidrottandes muskler är det precis som för en styrketränandes, det är protein som är viktigast att tillföra direkt efter.

Crocker
2011-10-22, 22:53
Jag undrar varför folk köper säg vassle utan att ha ens grundläggande koll på vad det är.

Eddie Vedder
2011-10-22, 22:56
Jag undrar varför folk köper säg vassle utan att ha ens grundläggande koll på vad det är.

Jag ser inget behov av kunskap om specifika mjölkproteinfraktioner bara för att man vill ta en proteindrink efter passet. Det är inte testoboosters, tveksama prestationshöjare eller multipreparat med hästdoser av antioxidanter och extrakt vi pratar om.

Crocker
2011-10-22, 23:06
Jag ser inget behov av kunskap om specifika mjölkproteinfraktioner bara för att man vill ta en proteindrink efter passet. Det är inte testoboosters, tveksama prestationshöjare eller multipreparat med hästdoser av antioxidanter och extrakt vi pratar om.
Men vadå?
Om man inte vet vad man köper så bör man inte köpa det innan man vet att det är vassle, som kommer från helt vanlig mjölk.

Att man måste veta om mjölkproteinfranktioner, hur vassle tillverkas nämnde jag aldrig?

Eddie Vedder
2011-10-22, 23:11
Att man måste veta om mjölkproteinfranktioner, hur vassle tillverkas nämnde jag aldrig?

Men det är ju vad vassle är. Jag ser inget behov av att veta de detaljerna för att ta en proteindrink.

Qudatullah Jamal
2011-10-22, 23:53
Fram med källorna innan ni påstår att proteinshakes inte påverkar konditionen!
Dumheter.

Crocker
2011-10-22, 23:59
Men det är ju vad vassle är. Jag ser inget behov av att veta de detaljerna för att ta en proteindrink.
Jag har inte bett någon veta vad det är i detalj, utan i en helhet. Läser man 2-3 rader på random hemsida/kollo/(/Frågar/läser i/på butiken) om vassle förstår man nog att denna fråga är obefogad. Eller?

Eddie Vedder
2011-10-23, 09:29
Jag har inte bett någon veta vad det är i detalj, utan i en helhet. Läser man 2-3 rader på random hemsida/kollo/(/Frågar/läser i/på butiken) om vassle förstår man nog att denna fråga är obefogad. Eller?

För det första är det bara din egen uppfattning att trådskaparen inte vet vad vassle är. Inget i det han skriver säger ju att han inte vet det, bara att han inte vet om det påverkar kondition.

Och för det andra håller jag som sagt inte med om att det behövs när det handlar om proteindrinkar. Och inte är frågan obefogad heller, han vet ju inte och därför frågar han. Alla har inte samma kunskaper.

Crocker
2011-10-23, 12:16
För det första är det bara din egen uppfattning att trådskaparen inte vet vad vassle är. Inget i det han skriver säger ju att han inte vet det, bara att han inte vet om det påverkar kondition.

Och för det andra håller jag som sagt inte med om att det behövs när det handlar om proteindrinkar. Och inte är frågan obefogad heller, han vet ju inte och därför frågar han. Alla har inte samma kunskaper.
Nej alla har inte samma kunskaper, såklart behöver inte random person veta vad vassle är och man behöver inte veta att lactalbumin är en proteinfraktion.
Jag skulle definitivt inte köpa något på X butik, inte ha en aning om hur det påverkar kroppen och fråga efter man köpt det, att skapa en tråd såhär:

"Tjena, jag funderar att beställa vassle, har hört att det är grymt för muskeluppbyggnad. Är det något att ha, är det farligt?

Det känns ju mer befogat än att ställa frågan efter, det var inte enbart riktat till TS utan det känns som att jag sett det väldigt många gånger i denna forumdel.

Eddie Vedder
2011-10-23, 13:57
Nej alla har inte samma kunskaper, såklart behöver inte random person veta vad vassle är och man behöver inte veta att lactalbumin är en proteinfraktion.
Jag skulle definitivt inte köpa något på X butik, inte ha en aning om hur det påverkar kroppen och fråga efter man köpt det, att skapa en tråd såhär:

"Tjena, jag funderar att beställa vassle, har hört att det är grymt för muskeluppbyggnad. Är det något att ha, är det farligt?

Det känns ju mer befogat än att ställa frågan efter, det var inte enbart riktat till TS utan det känns som att jag sett det väldigt många gånger i denna forumdel.

Då enas vi om att vi är oense. Det är ju lika bra eftersom jag inte kan ifrågasätta dina resonemang utan att du ska kalla mig dryg.

Crocker
2011-10-23, 15:05
Då enas vi om att vi är oense. Det är ju lika bra eftersom jag inte kan ifrågasätta dina resonemang utan att du ska kalla mig dryg.
Jag har inte skrivit att du är dryg.

rooz
2011-10-23, 15:08
Fram med källorna innan ni påstår att proteinshakes inte påverkar konditionen!
Dumheter.

Innan man skriker efter studier, borde man kunna förstå dessa...

Crocker
2011-10-23, 15:14
Innan man skriker efter studier, borde man kunna förstå dessa...
Känns inte som han var så seriös. :D

Anders The Peak
2011-10-23, 15:41
Beroende på hur man ser på det så lär det kunna påverka träningen positivt. (http://ajpendo.physiology.org/content/287/4/E712.short)

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0899900704000061