handdator

Visa fullständig version : Kickboxning + gym?


Kalle1994
2011-10-22, 19:27
Är kickboxning och gym på samma dag överträning? Och om inte vilket pass är bäst att börja med, tack på förhand..

Kalle1994
2011-10-22, 20:01
Är kickboxning och gym på samma dag överträning? Och om inte vilket pass är bäst att börja med, tack på förhand..
Kan tillägga att jag tidigare hållit på med kampsport i sex år, jag är sjutton år och ca 179 lång, äter kreatin som funkar super, proteinshake med.

Galningen
2011-10-22, 20:53
Beror såklart på hur passen intensiva passen är, men troligtvis ska det vara lugnt. Vilket pass du börjar med beror väl mest på vad du satsar på, är gymträningen ett komplement till kickboxningen så börja med kickboxningen och vise versa.

Kalle1994
2011-10-22, 21:05
Båda är lika viktiga, hm tror gym går före..

Galningen
2011-10-22, 21:13
Då skulle i alla fall jag satsa på att lägga gympasset först. Kanske variera lite beroende på vilket pass du kör och så vidare. Testa dig fram helt enkelt, är säker på att du kommer hitta en kombination som funkar bra för just dig.

xxtermxx
2011-10-23, 17:06
Jag tror din tränare har bra koll på hur du ska kombinera styrketräning med kickboxning. Prata med honom

Kalle1994
2011-10-24, 22:03
Jag tror din tränare har bra koll på hur du ska kombinera styrketräning med kickboxning. Prata med honom
Tack för tipsen grabbar! Jag har inte tränat kickboxning på tre veckor, det var meningen att jag skulle ge upp kbox, farsan blev typ ledsen att jag skulle sluta, och min tränare skrev i förr går till mig och frågade om något hade hänt och om jag mådde bra. Jag tränar fyra gånger i veckan gym, och kbox är också fyra. Det blir åtta pass i veckan, too much? Hoppas inte.

Rahf
2011-10-24, 22:08
Det går. Viktigt är att du lyssnar på kroppen och även har någon dag där du tar det lugnt.
Lägg det pass du prioriterar mest först, då är kroppen fräschare än om den gått igenom någon timmes träning. Se till att nattevilan är bra och att det skyfflas in dugligt med mat också.

Kalle1994
2011-10-24, 22:25
Det går. Viktigt är att du lyssnar på kroppen och även har någon dag där du tar det lugnt.
Lägg det pass du prioriterar mest först, då är kroppen fräschare än om den gått igenom någon timmes träning. Se till att nattevilan är bra och att det skyfflas in dugligt med mat också.

Hur mycket bör jag äta? Jag äter typ aldrig lunch, kanske därför jag känner mig hungrig på kvällen. Då antar jag att det är ett måste med lunch nu :D.

HulkH
2011-10-24, 22:40
Hur mycket bör jag äta? Jag äter typ aldrig lunch, kanske därför jag känner mig hungrig på kvällen. Då antar jag att det är ett måste med lunch nu :D.

Beror helt på hur du tränar.

Kör du långa pass och intensivt behöver du mer mat.
Lunch tycker jag däremot du borde käka, absolut.

Kalle1994
2011-10-24, 22:51
Beror helt på hur du tränar.

Kör du långa pass och intensivt behöver du mer mat.
Lunch tycker jag däremot du borde käka, absolut.

Jag kör tungt på gymmet, 1h-1,30min... oftast en timme o en kvart :)

Westan
2011-10-24, 22:52
Ät mat

Peter.B
2011-10-24, 23:01
Ät mat

Nytt rekord i banbrytande och fantastiskt givande inlägg. Jag som hade tänkt råda honom att inte äta mat. Kanske råda honom att äta möbler istället? Eller något annat dumt. Tur att du hann före med ditt genialiska och uttömmande svar.

Rahf
2011-10-24, 23:10
Hur mycket bör jag äta? Jag äter typ aldrig lunch, kanske därför jag känner mig hungrig på kvällen. Då antar jag att det är ett måste med lunch nu :D.

Det är nog en bra plan att försöka få i dig lunch, speciellt om du nu ska öka träningsvolymen.

Kalle1994
2011-10-25, 09:21
Det är nog en bra plan att försöka få i dig lunch, speciellt om du nu ska öka träningsvolymen.

Tackar, får fixa till det.