handdator

Visa fullständig version : Var ska man beställa hörlurar för att slippa få fejk?


Määng
2011-10-22, 03:11
Har beställt två gånger från ebay nu. Första gången ett par sennheiser cx-300 II som jag upptäckte var fejk efter att ha kollat lite jämförelsebilder. Andra gången ett par creative e630(tror jag de var) och samma visa då.

Pallar inte mer så tänkte höra varifrån man kan beställa utan att riskera att få ett par som är fejk. Går det att lita på svenska sidor från tex prisjakt med bra betyg?

Silveta
2011-10-22, 05:39
Har beställt två gånger från ebay nu. Första gången ett par sennheiser cx-300 II som jag upptäckte var fejk efter att ha kollat lite jämförelsebilder. Andra gången ett par creative e630(tror jag de var) och samma visa då.

Pallar inte mer så tänkte höra varifrån man kan beställa utan att riskera att få ett par som är fejk. Går det att lita på svenska sidor från tex prisjakt med bra betyg?

jag går alltid efter prisjakt och har aldrig blivit lurad hittils, köper också 95% av all teknik och liknande på nätet.

sudoo
2011-10-22, 08:24
Ibland kan det vara värt att jämföra priserna i tyskland med de i sverige. Har själv beställt från Thomann (http://www.thomann.de/se) en gång vilket gick utmärkt, och de lurarna jag beställde då blev väl i alla fall 500–600kr billigare än om jag köpt dem från sverige.

Scratch89
2011-10-22, 10:45
Thomann är bra, håller med! Sen är det väl inget fel på Webhallen, CDON eller Expert heller.

Sandra81
2011-10-22, 11:11
ljudia köpte jag alla min dj produkter förutom skivspelarna.. tycker dom var bra.

Määng
2011-10-22, 12:53
Okej, får väl testa då. Beställde ett par sennheiser från 24.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Sarwien
2011-10-22, 12:55
http://v-moda.com/

Snobbe
2011-10-22, 14:54
Alla seriösa återförsäljare.... Klart du kan få fake om du tar det billigaste på ebay. Allt som finns på prisjakt skulle förvåna mig om dom skickar fakeprodukter.

Doctor Snuggles
2011-10-22, 14:59
Du förstår skillnaden mellan att köpa från privatperson och från affär, va?

Snobbe
2011-10-22, 15:28
Du förstår skillnaden mellan att köpa från privatperson och från affär, va?

Det finns "affärer" på ebay som även säljer fakes. Detta är såklart de som ligger i asien oftast och kostar 80% mindre än vad dom egentligen ska kosta. :)

Määng
2011-10-22, 17:10
Du förstår skillnaden mellan att köpa från privatperson och från affär, va?

Nä, snälla berätta mera?

Jag har beställt av företag som skulle vara "authorized dealers" men det hjälpte tydligen inte.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Doctor Snuggles
2011-10-22, 17:34
Det finns "affärer" på ebay som även säljer fakes. Detta är såklart de som ligger i asien oftast och kostar 80% mindre än vad dom egentligen ska kosta. :)

Beställ inte från auktionssajter utan escrow. Utöver det är det inte särskilt svårt att se om en affär är legitim eller inte. Hint: Affärer med görbra deals i Asien brukar inte vara det.
Jag förstår faktiskt inte ens poängen med att handla på ebay eller liknande. Man sparar oftast inte särskilt mycket (om det nu inte är unika saker), och det brukar bara vara bökigt.
Bättre att använda prisagenter som froogle.co.uk eller prisjakt.

krappen
2011-10-22, 18:07
maxfps
webhallen
komplett
inet
netonnet
JME data

Samtliga har jag beställt prylar från genom åren och de går att lita på

Snobbe
2011-10-22, 18:45
Säg vilka hörlurar du vill ha så kan jag hitta en återförsäljare som säljer dom på riktigt.


Beställ inte från auktionssajter utan escrow. Utöver det är det inte särskilt svårt att se om en affär är legitim eller inte. Hint: Affärer med görbra deals i Asien brukar inte vara det.
Jag förstår faktiskt inte ens poängen med att handla på ebay eller liknande. Man sparar oftast inte särskilt mycket (om det nu inte är unika saker), och det brukar bara vara bökigt.
Bättre att använda prisagenter som froogle.co.uk eller prisjakt.

Tekniska prylar förstår jag men kläder o sånt kan gå riktigt bra via asien iaf.

Määng
2011-10-22, 20:11
Säg vilka hörlurar du vill ha så kan jag hitta en återförsäljare som säljer dom på riktigt.




Tekniska prylar förstår jag men kläder o sånt kan gå riktigt bra via asien iaf.

Har hunnit beställa ett par sennheiser cx300 från 24.se redan. De hade bra betyg på prisjakt så jag antar att dom är ok.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Snobbe
2011-10-22, 20:47
Har hunnit beställa ett par sennheiser cx300 från 24.se redan. De hade bra betyg på prisjakt så jag antar att dom är ok.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Varför inte en cx-300 II?:o

mangemani
2011-10-22, 20:51
nu vet jag inte hur priser och så ligger till på hörlurar på kommande sidor, men de är iaf väldigt pålitliga
webhallen.com
komplett.se
inet.se
dustin.se

sen brukar betygen på prisjakt vara sanna, det som skrivs där är kundens personliga åsikter, har de blivit lurade eller är missnöjda med någon sida, så står det där och det stämmer.

Määng
2011-10-22, 20:57
Varför inte en cx-300 II?:o

Jag menade en sån. =) Vet du om de är bra?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Snobbe
2011-10-22, 21:18
Jag menade en sån. =) Vet du om de är bra?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Beror på vad man jämnför med. Dom är ju bättre än apples standard lurar.

Määng
2011-10-22, 21:27
Beror på vad man jämnför med. Dom är ju bättre än apples standard lurar.

Funderade på bose triport och jays a-jays också men ska bara använda dom på gymmet så det fick bli det billigaste alternativet. Börjar ångra mig lite nu, haha. Vet du om ljudet är mycket bättre i lurarna jag nämnde?
Använder galaxys original nu och de är hyffsat värdelösa. Hann ju använda mina fejk sennheiser en vecka innan de gick sönder och de lät inte nå bättre de heller.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Snobbe
2011-10-22, 23:13
Funderade på bose triport och jays a-jays också men ska bara använda dom på gymmet så det fick bli det billigaste alternativet. Börjar ångra mig lite nu, haha. Vet du om ljudet är mycket bättre i lurarna jag nämnde?
Använder galaxys original nu och de är hyffsat värdelösa. Hann ju använda mina fejk sennheiser en vecka innan de gick sönder och de lät inte nå bättre de heller.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Har tyvärr inte så bra koll inte lyssnat på så otroligt många lurar och de flesta jag lyssnat på ligger mer i prisklassen 1500+. Tipset är att börja läsa på head-fi, många som tipsar om svindyra lurar men man hittar alltid trådar där folk med liknande budgetar håller hus:)

Dock hade jag nog inte köpt ett par dyra lurar och sen börjat träna i dom på gym, inear är ganska ömtåliga som dom är.