handdator

Visa fullständig version : Stargate tråden! (SERIERNA/FILMERNA)


Mjölkprotein
2011-10-20, 20:13
Fanns ingen sån här tråd, så jag tänkte att jag skulle göra ett försök och skapa en. Kanske inte blir så populärt...


Men här ska i alla fall Stargate SG-1, Stargate Atlantis, Stargate Universe
och alla tillhörande filmer diskuteras.

Är själv inne på tionde och sista säsongen av SG-1. Förjävla bra!

Någon som sett?

Favoritkaraktär?

Favorit -serie / -film ?

Annat? :D

OBS: Den skitdåliga teckande versionen av Stargate är inte aktuell här.

lei
2011-10-20, 20:16
Har en jacka med sg1patchar licenserade av MGM :) Bra initiativ! Gillade sista filmen som avslutar sg1 riktigt bra!

RDA höjer serien rejält ()L)

SG1 är bäst, atlantis ok och universe rätt trist.

Nils.R
2011-10-20, 20:17
Sg1 var bra i början men blev uttjatad, atlantis tyckte jag var helt ok, jag gillade faktist även universe

Dav0d
2011-10-20, 20:31
Har en jacka med sg1patchar licenserade av MGM :) Bra initiativ! Gillade sista filmen som avslutar sg1 riktigt bra!

RDA höjer serien rejält ()L)

SG1 är bäst, atlantis ok och universe rätt trist.

Gillar alla väldigt mycket då jag är ett brutalt science fiction fan. Däremot toppen är universe och sg1. Gillar universe då det är lite allvarligare ton i det hela.

shut teh face
2011-10-20, 20:32
Jag är ett enormt fan av Stargate - men inte Universe (skit!).

Stargate SG-1 blev lite seg mot slutet men helt klart sevärd ändå. Favoritkaraktären där är såklart Jack O'Neill

Stargate Atlantis är bättre (men slutade extremt dåligt!) och favoritkaraktären där är Dr. Rodney McKay. Fattar faktiskt inte varför de fucka upp den serien och gjorde så dåligt slut.

Mago
2011-10-20, 20:32
SG-1 äger hårt! Speciellt runt typ säsong 3-5 eller nåt sånt. Intressanta civilisationer, trams och existentiella frågor blandat med skön, lågmäld humor. :)

Dexterity
2011-10-20, 20:34
Teal'c...... with an apostrophe

Mjölkprotein
2011-10-20, 20:42
Stargate Atlantis är bättre (men slutade extremt dåligt!) och favoritkaraktären där är Dr. Rodney McKay. Fattar faktiskt inte varför de fucka upp den serien och gjorde så dåligt slut.

Du kanske redan vet det, men dom hade ju tänkt göra 2 filmer till atlantis (?) men dom hade för lite pengar. Fast det kanske inte gör saken bättre... Har ju inte sett hela atlantis, har sett kanske 1,5 säsong...

Teal'c...... with an apostrophe

1+, han är så jävla skön...

http://www.youtube.com/watch?v=sEiz27GUB30

Bara ett av teal'c's guldmoment... Blir ju förstås roligare när man inte är beredd på det och tittar på hela avsnittet.

mikaelj
2011-10-20, 20:46
Stargate SG-1 blev lite seg mot slutet men helt klart sevärd ändå.

Mm, säsong 5-9 var helt magiska. Såg många av dem i sträck.

Stargate Atlantis är bättre (men slutade extremt dåligt!) och favoritkaraktären där är Dr. Rodney McKay. Fattar faktiskt inte varför de fucka upp den serien och gjorde så dåligt slut.

Japps. De kunde bygga på väldigt mycket mer, särskilt replicators vore intressant att utveckla. Det är nog min favoritfiende. (förutom goa'uld, såklart.)

Favoritkaraktären där är såklart Jack O'Neill

- "Watch out, he's Jafa!"
- "No, but he plays one on TV"

:-D

Sedan var inte Samantha Carter helt dum att vila ögonen på i några av de första säsongerna, vill jag minnas...

Spinkot
2011-10-20, 20:50
Filmen och SG-1 har jag sett och älskar men har aldrig fastnat för Atlantis eller Universe

Explosiven
2011-10-20, 20:52
Bara gillat Universe... gillar storyn.

jimmyboy
2011-10-20, 20:55
Tyckte SG-1 var ascool, lite utmjölkad kanske men senaste filmen var awesome.

Atlantis är favoriten, lite mera high-tech, lite coolare, lite mer komedi. Älskar Rodney, så djävla misslyckad. Tyckte även de där replikatorkrejjerna var jättespännande.

Universe tyckte jag höll lika bra standard som Atlantis, väldigt roande, intressant och bra "baktanke" så att säga. Är lagom pissed för att de stängde ned serien.

Petoria
2011-10-20, 20:58
FImgqhivLBw

Kcc0dbwfMRg

Teal'c är ju lätt bäst!

Khyron_
2011-10-20, 21:55
-9HeShH8OBg

J847OF_jZ20
:laugh::laugh:
DZRoLHG7zGE

C h r i s
2011-10-20, 22:22
Sett alla säsonger av Sg-1 + Atlantis. Universe orkade jag inte mer än ett par episoder.

Favoritkaraktär? Walter!! :D

Gosti123
2011-10-20, 22:27
8_M3woH0q0o&feature=related

Jishuku
2011-10-20, 22:59
SG-1 är nog min favoritserie of all-time.. inte för att det är ett mästerverk utan dess like, utan för att precis som i andra långkörare (t.ex. Vänner) så är karaktärerna bara så perfekta för varann. Kombinera det med min fascination för rymden och existensiella frågor and you have a winner.

Känner mest igen mig i Daniel, har många av hans karaktärsdrag. Men Teal'c är favoriten.. MacGyvers humor är aldrig fel heller.

"This is unlawful behavior"

_kFtLZqZDts

Mjölkprotein
2011-10-25, 22:21
MacGyvers humor är aldrig fel heller.

"This is unlawful behavior"


Äh nu fattar jag inte.. Är MacGyver en figur i "Stargate", eller menar du O'Neil (Richard Dean Anderson)? Eller menar du Richard i serien MacGyver? *screwy**screwy*

rooz
2011-10-26, 07:00
Äh nu fattar jag inte.. Är MacGyver en figur i "Stargate", eller menar du O'Neil (Richard Dean Anderson)? Eller menar du Richard i serien MacGyver? *screwy**screwy*
Jag kan inte låta bli att vilja gulla med dig ibland*cupid*

Jishuku
2011-10-26, 07:58
Äh nu fattar jag inte.. Är MacGyver en figur i "Stargate", eller menar du O'Neil (Richard Dean Anderson)? Eller menar du Richard i serien MacGyver? *screwy**screwy*

Jag menar såklart Kwon.

majak0vskij
2011-10-26, 09:15
Hörrni, vlken funktion fyller Zelenka i SG Atlantis? Han dyker upp ibland men...har aldrig riktigt förstått vad han gör...förutom producerar fail?

shut teh face
2011-10-26, 11:38
Hörrni, vlken funktion fyller Zelenka i SG Atlantis? Han dyker upp ibland men...har aldrig riktigt förstått vad han gör...förutom producerar fail?
Han är väl en vetenskapsman helt enkelt, nr två efter Rodney. :P

Tabbe
2011-10-26, 11:38
Älskar stargate :D

vicarious
2011-10-26, 12:14
Älskar Stargate. SG-1 är helt klart bäst, Atlantis är bra och Universe mindre bra.

Tycker det är tråkigt att serierna las ner, främst SG-1. Jag tycker det borde finnas oändligt med möjligheter till nya avsnitt med tanke på antalet outforskade världar som de nämner i serierna.

Sista säsongerna av SG-1 med The Ori var ju bara underbara *cupid*

uuB4eyPCuX8

Mell
2011-10-26, 20:50
Är det någon ny säsong på G för stargate universe eller? Scifi channel la väl ner det och de håller på o letar efter någon ny kanal som vill köpa upp det?

Storyn är ju långt ifrån avslutad.

MojjMojj
2011-10-26, 21:45
Sett SG1-serien ngra gånger och Atlantis. Universe följde jag också.

Bra skit. Asgards och Replicator's is the sjit.

vicarious
2011-11-20, 18:50
Är det någon ny säsong på G för stargate universe eller? Scifi channel la väl ner det och de håller på o letar efter någon ny kanal som vill köpa upp det?

Storyn är ju långt ifrån avslutad.

Helt nedlagd vad jag vet. Finito.

Halice
2011-12-06, 22:25
precis börjat kolla in säsong ett på SG-1 och jag måste säga att

TEAL`C är ju så klockren!! *flex*

Att börja kolla på en ny serie under tenta-veckan är för övrigt igen bra idé ;)

Dav0d
2011-12-07, 01:29
På grund av denna tråd har jag nu närmaste månaden sett 9 säsonger av sg1 och 2 säsonger av sg atlantis... Inte första gången jag ser dem heller. Absolut de bästa serierna någonsin gjorda för ett sci-fi freak som mig.

Dexterity
2011-12-07, 02:04
Fan vad man saknar SG-1. Nostalgi på hög nivå

de_dave
2011-12-07, 19:07
+1 på denna tråd! :)

Kan bara hålla med, en fantastisk serie.

Gillade även Universe, dock var SG-1 rätt överlägsen.

Sträcksett hela serien ett par gånger, och kommer göra det igen :)

Efter att BG slutade finns det ju inte mycket annat att se...

de_dave
2011-12-07, 19:08
Hoppas såklart på SG-filmerna också, som det väl ryktas om kommer göras klart när ekonomin släpper för det producerade bolaget? (kommer ej ihåg namnet)

Drömmer även om en ny serie...

Mjölkprotein
2012-01-19, 23:31
Bump! :D

de_dave
2012-01-20, 20:38
:)

Dav0d
2012-01-20, 21:57
Bump! :D

:thumbup::hbang::thumbup: