handdator

Visa fullständig version : Thailand 9 veckor


ttoobbee
2011-10-20, 19:29
Sådär nu är biljetten bokad drar ner till Thailand den 9 februari och ska backpacka runt bland öarna i 9 veckor. Ser fram emot detta så oerhört det ända jag har ågren för är träningens kliv tillbaka under dessa veckorna.

Jag kommer självklart köra mycket träning med min egna kroppsvikt och även simma och springa en del.. Men det blir ju inte alls samma träning som här hemma. Förslag på hur lägga upp 9 veckor utan att minska för mycket..

Var hittar man vettig proteinrik mat i Thailand någon med erfarenhet ?
Finns det gym nere i södra Thailand?

LearJet
2011-10-20, 19:32
Proteinrik och nyttig mat blir inga som helst problem allt man äter oftast är ägg, kyckling kött av alla sorter och tofu är nyttigt mm och en massa grönsaker

Se till att ät lokal mat, finns ingen bättre...

Gymen kan bli ett litet problem om du skall åka runt på små öar är du på större orter brukar det finnas antingen på ett hotell eller inne i staden

Ska själv dit om ca 4 veckor...

Lycka till!

men glöm inte att njuta av semestern

John M
2011-10-20, 22:04
Var extremt noga med maten, sjukt lätt att bli magsjuk genom t ex dåligt tillagad kyckling.

Pungis
2011-10-20, 22:07
Jag tycker du ska träna när du känner för det och det finns gym att tillgå, och inte noja så mycket :)

Man tar igen förlorad träning väldigt fort!

manekin
2011-10-21, 09:23
Sådär nu är biljetten bokad drar ner till Thailand den 9 februari och ska backpacka runt bland öarna i 9 veckor. Ser fram emot detta så oerhört det ända jag har ågren för är träningens kliv tillbaka under dessa veckorna.

Jag kommer självklart köra mycket träning med min egna kroppsvikt och även simma och springa en del.. Men det blir ju inte alls samma träning som här hemma. Förslag på hur lägga upp 9 veckor utan att minska för mycket..

Var hittar man vettig proteinrik mat i Thailand någon med erfarenhet ?
Finns det gym nere i södra Thailand?

jag håller med dig, Thaimaten är väääldigt kolhydratsrik..det som funkar bäst är kycklingspett på matmarknader..3-4 spätt + en chang till middag är fint!
Köp ett träningsgummiband (Excertube tror jag det heter, runt 200:- ) Går att träna hela kroppen med den!

Danne2k
2011-10-21, 11:03
Ako tränade ju en massa när han var i Thailand (tror jag det var iaf?). Fast det var iofs alltid på samma gym. Vet inte var han var dock.

http://www.youtube.com/watch?v=8jBhPrIW424&feature=results_main&playnext=1&list=PLB9F7B71820962027

Dödslyft
2011-10-21, 11:11
Finns Thaiboxnings klubbar som det finns pizzerior i Sverige, de brukar ha lite vikter i alla fall.

Var nere med en kompis och vi löste det så, fanns på varje ställe vi var på, bara gå in o fråga om man fick lyfta lite skrot, inga problem.

kajjm
2011-10-21, 11:12
Jag bokar förmodligen själv inom några dagar en 6-9 månaders biljett ner dit på ett trippel tirust visum.

<3 thailand

manekin
2011-10-21, 11:36
ska man hitta gym så får man det jobbigt....brukar finnas nåt på dom stora turistorterna.
Vet att det finns gym med Europeisk standard på Koh Samui Lamai (2st), Koh Phangan, och Koh Tao...så det måste finnas lite överallt. Dock så ska man nog överväga om man ska välja ort att bo på efter om det finns gym eller ej... Gummiband och passa på att träna då det finns gym är mitt tips...och framför allt prova på Thaiboxning om man ändå tänk löpträna...

TIMPA
2011-10-21, 14:14
Hade inte oroat mig allt för mycket över maten, thailändsk mat är att föredra då det är mest väl-lagat, anser nog att det är enklare att åka på något av att äta Europeiska rätter i Thailand då dem alla gånger inte vet hur noggrann man ska vara.

Även om dom är riktigt duktiga på käket, med tanke på hur stor turismen är i Thailand.

Mats J
2011-10-21, 14:31
He he 9 v tripp till Thailand är väll rätt vanligt inför diverse tävlingar.

Marse
2011-10-21, 14:43
Ako tränade ju en massa när han var i Thailand (tror jag det var iaf?). Fast det var iofs alltid på samma gym. Vet inte var han var dock.

http://www.youtube.com/watch?v=8jBhPrIW424&feature=results_main&playnext=1&list=PLB9F7B71820962027

Var på detta gym i Patong, Phuket http://phuketdir.com/fitclubpatong/ :thumbup:

svenssonhampus
2011-10-21, 18:20
Som tidigare har sagt. Mycket proteinrik mat. När jag var i Phuket med familjen i två veckor så tränade jag innan frukost varannan dag. Gick till gymmet, tränade & sedan satte jag mig vid närmsta restaurang & åt frukost. Otroligt skön känsla hade man efter det!

Danne2k
2011-10-21, 20:51
Var på detta gym i Patong, Phuket http://phuketdir.com/fitclubpatong/ :thumbup:

Ah där ser man!

Där är tjejen som gjorde proteindrinkar åt dom också :D
Dom proteindrinkarna såg så sjukt goda ut *popcorn*

Marse
2011-10-22, 02:08
Ah där ser man!

Där är tjejen som gjorde proteindrinkar åt dom också :D
Dom proteindrinkarna såg så sjukt goda ut *popcorn*

Exakt! :D Åker själv till Patong om ett par veckor! Hittade gymmet genom Akos videoblogg ;) Bra pris o skönt me färdigblandade shakes efter passet (150 baht = 20-30:-)