handdator

Visa fullständig version : Tränar jag för mycket?


rastaman
2011-10-19, 16:18
Hej!

Besöker jag gymmet lite för ofta? Jag gymmar fem dagar i veckan då jag kör överkropp (biceps, triceps, axlar, rygg, och mage) första dagen och dagen efter så kör jag underkropp ( Lår, vader, bröst, rumpa osv. Bröst kör jag på den andra dagen då det tar lite längre tid och det passar bra till det lite kortare ben passet) efter det så vilar jag en dag och så fortsätter jag så.

Min fråga är då om kroppen hinner vila tillräckligt och bygga upp de muskler som jag är ute efter?

Va inte rädda för att fråga efter mer info!

Mvh RASTAMAN :)

Redhaad
2011-10-19, 16:23
Hej!

Besöker jag gymmet lite för ofta? Jag gymmar fem dagar i veckan då jag kör överkropp (biceps, triceps, axlar, rygg, och mage) första dagen och dagen efter så kör jag underkropp ( Lår, vader, bröst, rumpa osv. Bröst kör jag på den andra dagen då det tar lite längre tid och det passar bra till det lite kortare ben passet) efter det så vilar jag en dag och så fortsätter jag så.

Min fråga är då om kroppen hinner vila tillräckligt och bygga upp de muskler som jag är ute efter?

Va inte rädda för att fråga efter mer info!

Mvh RASTAMAN :)

Du kör alltså alla överkroppsdelar utom bröst dag 1 och sen bröst+underkropp dag 2 ?

rastaman
2011-10-19, 16:23
Du kör alltså alla överkroppsdelar utom bröst dag 1 och sen bröst+underkropp dag 2 ?

Exakt :)

Crocker
2011-10-19, 16:25
Det är ok.

Mage och bröst kan du dock byta plats på.

Redhaad
2011-10-19, 16:29
Exakt :)

okej, absolut inte för mycket. 2-3 ggr i veckan för en muskeldel är en bra följeregel och sen hur du ska splitta tycker jag är upp till personen ifråga :) Kör hårt :thumbup: