handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp av dem bästa


ricc
2011-10-19, 13:11
Visste inte vart jag skulle lägga tråden så vart här.

Jag är i stort behov av hjälp för jag vet inte vart jag ska vända mig längre och har försökt allt möjligt. Har tränat på gym fram och tillbaka i ett par år,
doc måste jag erkänna att jag inte tränat konstant och har väl inte tagit så väldigt stor hänsyn till kosten. kan inte heller påstå att jag är någon

De jag vill komma till är att jag är 23år och har vägt ca 63-64kg i snart 4-5 år,
jag försöker verkligen att äta mycket och ofta och hålla igång på gymmet men de händer inte ett dugg,
jag kan inte skylla på dåliga gener då jag vet att psyket och viljan slår generna men jag är på gränsen att satsa eller skita i alltihopa närsom.

Är verkligen i stort behov av hjälp, jag gör vad som behövs.

fulast
2011-10-19, 13:12
De jag vill komma till är att jag är 23år och har vägt ca 63-64kg i snart 4-5 år

tråd låst

ps. ät mat, massa mat. så mycket mat som du inte trodde du kunde få dig i.

Nils.R
2011-10-19, 13:13
En trolig anledning är att du äter för lite mat.
Om du har svårt att äta större volymer så kan du pröva att äta mer energität mat.

Viktor_Balck
2011-10-19, 13:14
Kosten är iaf minst lika viktig som träningen så du måste ge det lite tid. Träna bra och ät bra under en längre period så bör det hända saker.

willtjam
2011-10-19, 13:24
Går du inte upp så har du en hormonrubbning, men det är inte så troligt. Svaret är mest troligt att du äter alldeles för lite, som alla andra har skrivit. Ät mer!!!

Mental
2011-10-19, 13:41
Visste inte vart jag skulle lägga tråden så vart här.

Jag är i stort behov av hjälp för jag vet inte vart jag ska vända mig längre och har försökt allt möjligt. Har tränat på gym fram och tillbaka i ett par år,
doc måste jag erkänna att jag inte tränat konstant och har väl inte tagit så väldigt stor hänsyn till kosten. kan inte heller påstå att jag är någon

De jag vill komma till är att jag är 23år och har vägt ca 63-64kg i snart 4-5 år,
jag försöker verkligen att äta mycket och ofta och hålla igång på gymmet men de händer inte ett dugg,
jag kan inte skylla på dåliga gener då jag vet att psyket och viljan slår generna men jag är på gränsen att satsa eller skita i alltihopa närsom.

Är verkligen i stort behov av hjälp, jag gör vad som behövs.


Då utgår jag från att du är tjej och ca 154cm lång. Du har således ett BMI på ca 27 och är således lätt överviktig. Mitt råd till dig är således att minska något på portionerna och lägga till lite konditionsträning till ditt schema.
Din basala metabolism bör vara kring 1400kcal då du är en ganska kort ung tjej. Med en något låg aktivitetsfaktor tror jag du landar kring 17-1800kcal i dagsförbrukning.

Sarwien
2011-10-19, 15:10
Burger king, Donken, Subway, Max, kebab, chips, friterade grejer, mjölk, feta såser, choklad etc. Alla dessa är dina vänner. :) Ät kalorität mat.

<Mike>
2011-10-19, 16:09
Något som jag tycker det är viktigt att poängtera är att ju mer mat man lyckas få i sig, desto lättare blir det att äta mer. Det kommer inte alltid vara världens jobbigaste grej att få i sig en till potatis.

Ha det som mål att gå upp till 70. Tryck i dig mycket kaloririk mat. Du kommer inte gå upp i vikt genom att träna. Du går endast upp i vikt genom att få i dig mer energi än vad du förbrukar.

Per N
2011-10-19, 17:16
Tycker du det är jobbigt att äta mycket är ett bra tips att dricka kalorier istället. Pröva dricka 2-3 liter rödmjölk om dagen utöver din normala kost. Återkom om en månad!

Zonks
2011-10-19, 17:21
Tycker du det är jobbigt att äta mycket är ett bra tips att dricka kalorier istället. Pröva dricka 2-3 liter rödmjölk om dagen utöver din normala kost. Återkom om en månad!

+1 på den.

TommieS
2011-10-19, 18:16
Äta mycket mat, träna hårt och vila! Tryck gärna i dig en gainer tre gånger om dagen om du fortfarande inte går upp i vikt.

ricc
2011-10-20, 17:22
Tack för tipsen, ska göra mitt bästa. Skulle doc behöva lite råd till vad man äter för att gå upp i vikt som inte är utemat då jag inte har råd att köpa pizza och dyl. 7 dagar i veckan!
Någon idé att köpa gainer eller bättre o laga iordning riktig mat istället?

1684_
2011-10-20, 17:40
laga olrdentlig, god mat i alla varianter. Njut! Svenskhusmanskost vad som helst.

Fitly
2011-10-20, 19:05
Jag var själv i den sitsen, man Tror att man äter mycket eftersom man äter stora portioner jämfört med sina vänner, men det man inte vet är att man ska äta vid mera tillfällen.

Jag körde frukost, lunch, mellanmål, middag, mellanmål och kvällsmål i bara 2 veckor och gick upp. Drick mycket mjölk och ät mycket nötter, de innehåller mycket nyttig fett som gör att du lätt får i dig mycket kalorier. :)

Kör hårt, det är sjukt enkelt när man väl har kommit igång, liksom ät mer fett vilket är gott, nackdelen blir bara att man går upp mestadels i fett också . . .