handdator

Visa fullständig version : Hatar ni också när dem drar pengar från ditt konto utan att du vet vad det är?


iPad
2011-10-18, 16:44
Varför kan inte banken skaffa ett system så att man kan se vilka det är som har dragit pengar? Eller är det något som banken ens kan styra över?

När man varit på lokala bowlinghallen så kan det stå bowling, sen har man varit och tagit några öl på något ställe (inte det lättaste att minnas i efterhand) och då kan det så tex JCWETR och man fattar inte ett skvatt. Att dem sedan debiterar kontot veckan efter gör det ännu mer förbryllande.

Är jag ensam om att störa mig enormt på detta problem?

hallar
2011-10-18, 16:54
Håller med om att det kan vara lite förvirrande. Men jag har ett sådant system att jag för bok på alla min utgifter. Då brukar man oftast kunna räkna ut vad det rör sig om.

Ibland är det dock någon avgift ifrån banken man inte helt är med på. Men det brukar bara vara en gång per år.

Fartman
2011-10-18, 16:58
Det jobbigaste är debitering som dröjer.. kommer väl ihåg några taxinotor som man glömt bort och dök upp senare :(

rajjan_dammit
2011-10-18, 17:02
Har varit med om att pengar inte dragits förrän ETT ÅR senare. Det var nåt strul med den krogens system, så hela jävla barnotan kom året efter. Bra kul.

Viktor_Balck
2011-10-18, 17:06
Håller med om att det kan vara lite förvirrande. Men jag har ett sådant system att jag för bok på alla min utgifter. Då brukar man oftast kunna räkna ut vad det rör sig om.

Ibland är det dock någon avgift ifrån banken man inte helt är med på. Men det brukar bara vara en gång per år.

Tror inte du tillhör majoritet att göra detta.

Har också ibland undrat vad som dragits från kontot men har hittils alltid kunnat räkna ut vart pengarna tagit vägen.

hallar
2011-10-18, 18:11
Tror inte du tillhör majoritet att göra detta.

Har också ibland undrat vad som dragits från kontot men har hittils alltid kunnat räkna ut vart pengarna tagit vägen.

Nej förmodligen inte! Min åsikt är att alla borde prova att göra det i alla fall ett år. Det är rätt effektivt att se vad man gör av med pengar på och sedan värdera vad man kanske kan göra för dem istället.