handdator

Visa fullständig version : Bra mat för deff?


Åla
2011-10-18, 13:03
Tjena.

Skrev in för någon vecka sen att jag vill förbränna fett.
Jag har tränat i sex veckor nu, de fyra sista veckorna har varit 6 dagar i veckan,
1 tim och 30 min på gym varje gång, och jag tänker fortsätta med detta.
Jag kör mestadels Cardio men slänger in lite styrka för överkroppen ca 3 dagar i veckan *30 min för att behålla de små musklerna man har ! :)

Jag har även de två senaste veckorna deffat men jag failar ofta på helgen när jag är hemma och klarar inte av att stå emot alla goda saker !!

Mitt mål är att deffa och förbränna bort allt överflödigt fett (nästan allt) till julen och efter jul vill jag börja bygga lite muskler ! :) Är det en okej plan?


Jag väger ca 62 kg och bryr mig inte direkt om vad vågen visar, utan mer vad jag ser i spegeln! Jag är 20 år.

Under min deff käkar jag Keso, kalkon, mörk knäckemacka, special k som jag väger upp i 30 g portoner (för en vuxen kvinna, sjuuuukt lite) och så äter jag banan, kyckling och ris och rotfrukter och grönsaker.

Jag käkar typ keso sjukt ofta och har på ett o annat håll hört att det inte är bra? Stämmer detta?
Och det är mini-keso jag käkar..
Och är det dåligt med kolhydrater? Jag kör med att räkna kalorier men blir helt stirrig och frövirrad när många skriver att de inte äter kolhydraterna ? :(

Min fråga är om det är bra mat eller om det finns ännu bättre än det jag skrev att jag käkar? :)
eller om jag kan lägga till något för man blir ju rätt trött på att äta likadan mat så ofta... och om ni har något tips på hur jag ska motstå att faila på helgen? *gah!*

SiSenior
2011-10-18, 13:30
Nej planen ser inte bra ut. Träna underkroppen också.

Keso är nyttigt och gott. Kolhydrater är inte dåligt. Vilka skriver att de inte äter kolhydrater? Det är en sak att skära ner på kolhydraterna, det är en helt annan sak att inte äta de alls.

Vad har du för fettkällor?

Du kan äta vad du vill, så klart. Fördelen är om det är proteinrikt. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=65397

tefached
2011-11-12, 10:56
Du kan äta kolhydrater bara du ligger på ett underskott kcal mässigt. Tycker din plan ser bra ut. Kyckling är alltid bra även havregryn har bra värden och mättar väldigt bra.
Försök även hålla dina styrkepass och konditionspass isär från varandra så mycket som möjligt då konditions hämmar muskeluppbyggnad om du nu är intresserad av maximal muskelökning när du ändå håller på.