handdator

Visa fullständig version : No-xplode


Bjern
2011-10-18, 08:18
Någon som har någon spontan gissning på varför man ej bör skaka No-xplode när man mixar den? Hur gör ni?

Silveta
2011-10-18, 08:22
jag skakade alltid den 3-4 sekunder, märkte inte något skadligt åtminstone

vicarious
2011-10-18, 09:45
Det är BS :D Ska väl låta häftigt eller nåt. "Skakar du den så kommer den sprängas för det är så många häftiga ingredienser i!"

Grotesk
2011-10-18, 10:22
Det behöver inte vara bullshit. Det finns folk på Kollo som skakat andra PWO i tex. bilen och kalddat ner precis allt när den "översvämmat".
Jag har personligen skakat en annan PWO, med istort sett likadant innehåll och den rackaren "exploderade" i familjens kök. Det sitter fortfarande rester ifrån den i taket.

Man kan dock skaka smart; skaka någon sekund, öppna locket (redan där märker du att "trycket" lättas) skaka igen några sekunder, öppna lock, upprepa osv..

Easy as that.

Bjern
2011-10-18, 10:30
Det är BS :D Ska väl låta häftigt eller nåt. "Skakar du den så kommer den sprängas för det är så många häftiga ingredienser i!"
Jag har då skakat utan någon häftig explosion :(
Det behöver inte vara bullshit. Det finns folk på Kollo som skakat andra PWO i tex. bilen och kalddat ner precis allt när den "översvämmat".

Man kan dock skaka smart; skaka någon sekund, öppna locket (redan där märker du att "trycket" lättas) skaka igen några sekunder, öppna lock, upprepa osv..

Easy as that.

Precis så gör jag just nu, pyser ju ganska rejält ett par gånger när man öppnar locket, men då bör jag ju bara kunna fortsätta på det viset. :)

beckman88
2011-10-19, 07:04
Det är lite olika, hade en pwo från black widow förra året där locket på shakern flög av när man skakade den. Fabriksfel mån tro?

Tier
2011-10-19, 08:03
Jag skakar den varje gång, dock så blir det ju kolsyra så det blir ett "litet puff" när man öppnar den :P så du bör inte göra det typ i bilen?

Fransson54
2011-10-19, 09:14
jag skakade alltid den 3-4 sekunder, märkte inte något skadligt åtminstone

Samma här!

GuztavJi
2011-10-19, 18:56
Hittade detta: "The ingredients include "citric acid, sodium bicarbonate", so it will create gas (CO2) when it's mixed with water. In a closed container with a good shake, you'd likely blow the lid off the container and make a mess."

Jag skakade rätt ordentligt en gång och då flög locket av och allt rann ut :D

Sheogorath
2011-10-19, 19:29
Varför kallar man den "no explode" om den kan explodera? Så himla taskigt!

death
2011-10-19, 19:31
Varför kallar man den "no explode" om den kan explodera? Så himla taskigt!

Hahahaha, ja men det står ju faktiskt N.O, inte NO ;)