handdator

Visa fullständig version : Stretching!


bulletin
2011-10-18, 07:14
Hej. Jag försöker att få till tillräckligt djup i böjen samtidigt som jag har stång över huvudet, har glömt vad själva övningen heter. Men när jag går böjer mig känner jag att jag vill peka ut med tårna jätte mycket!

Någon som vet vilken muskel som behöver lite extra stretching för att slippa det?

espeto
2011-10-18, 08:52
http://www.mobilitywod.com/2010/09/overhead-squat-prep.html

bulletin
2011-10-18, 13:10
Testade den övningen och det knakade lite i knät, är det bara o köra på eller? Det knakar bara första gången, sen är det typ "över" tills jag slutat stretcha och ska göra det igen nästa gång.

En till fråga angående hamstrings, gå det att stretcha dessa för mycket? Kör övning "komplex rörlighet" som finns på många gym och då är det ju dynamisk stretching, sen stretchar jag också på kvällen... Och idag känns det som om att jag har träningsvärk i hamstrings trots att jag inte tränat dom(de känns lite stela).

espeto
2011-10-18, 15:18
Det vågar inte jag svara på :)
Men jag hade kört på så länge det inte gör ont.. Mina knän knakar jämnt!

Rickard Hagman
2011-10-18, 22:23
Stretchning är ju en form av träning det med. Det tar ju kraft av musklerna. Det är ju aldrig dumt att stretcha för o hålla sig rörlig och skadefri men man ska nog inte överdriva det, samt öka rörelseomfånget sakta men säkert.

Sen att knäna knakar är inget farligt, det beror på andra saker. Var vaksam att det inte gör ont.

bulletin
2011-10-19, 11:40
Okej, då får jag dra ner lite på stretchingen då.