handdator

Visa fullständig version : Någon sorts intollerans mot prottepulvre (hjälp!)


tristan
2004-01-01, 21:39
Hej!
Jag äter whey-80 och har blivit gasig av det en längre tid men de senaste veckorna har jag spytt och mått kasst flera gånger i samband med intag av pulvret.

Jag tänkte att det var laktosintollerans, men det kan nog inte riktigt stämma med tanke på att jag får i mig mycket mjölk och andra mejeriprodukter utan några problem.

Läste dock en tråd nu här på kollozeum att andra haft problem med aspartamet i pulvren och det kan nog stämma in på mig med(hoppas det är så). Jag köpte en flaska fun-ligth för ett tag sedan och efter jag druckit det spydde jag i två dagar.

vad tror ni kan detta stämma?
isf får jag köpa osmaksatt protein.


Mvh Tristan!

nordland
2004-01-01, 22:34
Det finns även smaksatta proteinpulver som inte innehålle aspartam. kolla in best whey från great nutrition. den är aspartamfri

Jet
2004-01-01, 23:26
FAST Nutrition har aspartamfria produkter....


Originally posted by tristan
Hej!
Jag äter whey-80 och har blivit gasig av det en längre tid men de senaste veckorna har jag spytt och mått kasst flera gånger i samband med intag av pulvret.

Jag tänkte att det var laktosintollerans, men det kan nog inte riktigt stämma med tanke på att jag får i mig mycket mjölk och andra mejeriprodukter utan några problem.

Läste dock en tråd nu här på kollozeum att andra haft problem med aspartamet i pulvren och det kan nog stämma in på mig med(hoppas det är så). Jag köpte en flaska fun-ligth för ett tag sedan och efter jag druckit det spydde jag i två dagar.

vad tror ni kan detta stämma?
isf får jag köpa osmaksatt protein.


Mvh Tristan!

tristan
2004-01-01, 23:28
äh, jag bryr mig inte så mycket om det smakar choklad eller ingenting egentligen. Ju mindre konstiga tillsatser desto bättre.
När man vant sig med proteinpulver så känns det svårt och jobbigt att hitta något bra substitut som är lika enkelt, billigt och bra som det. Att mata i sig en massa kött, ägg, keso och dyl. efter träningen är krångligt men gott, det känns dock inte lika enkelt och effektivt som pulver.

Man blir snabbt bortskämd i vardagslivet!

Fartman
2004-01-02, 03:38
tja.. det är väl bara att köpa naturellt då.. det brukar ju iaf vara billigare än smaksatt ;)
sen finns ju alltid gamla hederliga oboy för smakens skull..