handdator

Visa fullständig version : Journaljävel


willtjam
2011-10-17, 18:41
Ja, då var det min tur att dras ned i journalträsket.

Jag har de senaste två åren läst mer om träning än vad jag har tränat själv, p.g.a. nybörjarmisstag och skador. Jag är verkligen svag som en kvist, både lyftmässigt och kroppsmässigt.
Har försökt träna seriöst sen januari -10, men eftersom jag visste hur man gjorde bänkpress och bicepscurl och att råa ägg var nyttigt så tyckte jag att jag inte behövde lära mig nåt. Jag fick helt enkelt skylla mig själv när jag började få ont i knäna av knäböj, fick sänka i fler övningar än vad jag höjde, började bli mer fet än biff m.m. Har alltid varit för viktkåt så det har kommit skador av nästan varje övning.
Har försökt träna så gott det går under perioder men det har alltid varit något som har börjat smärta.
Nu, efter nästan tre månaders uppehåll p.g.a. ryggproblem, så är jag tillbaka med väldigt låga vikter, ett grymt bra tålamod, anspänd bål, strikta rörelser samt realistiska mål. *flex*
Klädsam kvällsvikt på 77.4 kg utdraget på 184 cm och 23 år.

Idag, i en ny lägenhet i en ny stad, blev första passet av: bröst, axlar och triceps!
Bänkpress:
3x10 42.5 kg

Press:
3x10 20 kg

Hantellyft åt sidan:
2x10 1 kg

Smal bänkpress:
3x10 17.5 kg

Liggande tricepspress:
2x10 10 kg

Greppträning:
3x10 på CoC Trainer

Inga mastodontvikter, men jag satsar på att kunna träna länge framöver så jag ökar sakta men säkert.
Ska träna en vanlig tre-split med push/pull/ben och försöka ligga på kaloribalans. Om någon månad när jag har tagit igen lite ska jag deffa fram det lilla sexpacket jag har för att senare bygga upp mig på riktigt.
När fästmön har blivit frisk så ska vi även bättre på konditionen med hjälp av detta (http://www.c25k.com/c25k_swedish.htm).

Nu blir det en sen middag!

willtjam
2011-10-17, 19:32
Allting blir väl lite roligare med bilder.
http://img256.imageshack.us/img256/5784/dostf.jpg

Vänster är ifrån januari -10, höger är från i somras nångång. Svårt att se skillnad, men lite grövre har jag blivit. Men under tröjan gömmer sig dock chipstuttar och inget sexpack.

Vill inte veta hur jag hade sett ut ifall jag hade gjort allt rätt från början. *slap*

willtjam
2011-10-19, 16:41
Pass numero dos: rygg och biceps!
Marklyft:
3x6 57.5 kg

Skivstångsrodd:
3x10 20 kg

Hantelrodd:
2x10 5 kg (vettefasiken vad själva hanteln väger)

Pull-ups (supinerat grepp):
3x2x2 reps

Skivstångscurl:
3x10 15 kg

Reverse Curl:
2x10 12.5 kg

Älskar verkligen att träna rygg, men damn vad svag jag har blivit. Marklyften kändes som ett ton!
Prövar nytt upplägg av pull-ups/chins för att se ifall det blir någon ändring. Har tidigare varvat pull-ups och chins på varje ryggpass med 3 set till fail. Nu ska jag köra chins på måndag och fredag medan jag bara kör pull-ups på onsdagen, med 3 set med 1-2 reps under fail. Ska bli intressant!

Nu blir det lövbiff med pasta!

garluch
2011-10-19, 22:28
Go Halvsleeve! Räknar du Kcal något? Brukar köra det även under deff så att man inte äter för lite, hemska tanke ;)

willtjam
2011-10-20, 02:41
Go Halvsleeve! Räknar du Kcal något? Brukar köra det även under deff så att man inte äter för lite, hemska tanke ;)

Tatueringen är på gång. Blir två hela sleeves till slut ;)
Jag räknar inte just nu, utan jag börjar räkna när jag börjar deffa. Just nu försöker jag bara hålla mig mätt. :)

willtjam
2011-10-21, 16:40
Finfredag med besök av mr Squat!
Knäböj:
3x8 47.5 kg

Stela marklyft:
3x10 15 kg

Frontböj:
2x10 17.5 kg

Turkish get-ups m. hantel:
2x5 6 kg

Ab-wheel:
2x5 halva utrullningar (orkar inte hela vägen till golvet än, så jag kör så långt jag orkar)

Nackextensioner:
2x12 1.25 kg

Laterala nackextensioner:
2x12 1.25 kg

Chins:
Sammanlagt 5 reps.

Har tidigare kört 5 reps på knäböj, men när jag träffade en läkare ang. ryggen så sa han att jag hade tränat för tungt och ökat för fort så senor och skit inte hade hängt med. Därför så sa han att jag skulle lätta på vikten och öka antalet reps.
Får se ifall 8 reps räcker, annars får jag väl öka till 10.

Frontböj måste jag sluta med för ryggen klarar inte av den, oavsett hur lite vikt jag kör med. Jävligt synd då jag älskar den övningen. Kanske blir utfall istället, om nåt.

Har börjat med nackövningar då jag tycker jag har världens smalaste hals, plus att jag har tänkt börja träna MMA om något år så en stark nacke/hals är nog att föredra. Däremot tror jag att jag ska flytta dom till ryggdagen istället.

Chins-stege kör jag nu varje måndag och fredag. Ska pröva Pavels "Grease the groove"-stege, fast den snabba varianten:
1 rep, vila några sek, 2 rep, vila osv, tills jag hamnar 1-2 reps under fail och då är det dags att börja om. Frågan är ifall det räcker med bara två gånger i veckan, men jag märker väl.

Turkish get-ups älskar jag också. Jag kör dom egentligen mest för bålen, men även för rotatorcuffarna då jag har haft problem med axlarna i bänkpressen. Blir även lite extra benträning när man ska upp och ner hela tiden.

willtjam
2011-10-24, 18:18
Tuttar, tuttar, tuttar överallt! Eller?
Var inte på topp idag. Har lyckats vända på dygnet helt under helgen (har lagt mig runt 3, och sovit till 12), så jag vände tillbaka det idag genom att kliva upp 8. Men till följd av det så var jag grymt trött och hade lite huvudvärk, fast det gick över rätt snabbt. Fick bli en Rage i alla fall.

Den här veckan ska jag köra på samma vikter som förra veckan bara för att vänja kroppen lite. Var ändå tre månader sen jag tränade sist.

Bänkpress:
3x10 42.5 kg

Hantelpress:
2x10 10 kg (plus hanteln)

Press:
3x10 17.5 kg

Hantellyft åt sidan:
2x10 1 kg (plus hanteln)

Liggande tricepsextensioner:
2x10 10 kg

Greppträning med CoC #1:
3x5, plus några extra på sista setet.

Chins:
Sammanlagt 6 reps

Jag tror att otroligt många fuskar med hantellyft åt sidan och slänger upp dom, alt. involverar biceps mer än nödvändigt.
Jag är väldigt noga på att bara lyfta med deltoid lateral, och det krävs verkligen inte mycket vikt för att jag ska känna av det.

CoC 1an börjar gå rätt lätt. Kanske dags att investera i 1.5?

Lika många chins idag som i fredags, men jag hoppas på fler nästa fredag!

Rätt tråkigt att köra med så lite vikt, men det är det värt ifall jag får träna resten av livet.

willtjam
2011-10-26, 18:07
Ja, då var vi här igen. Järnrygg och stålbiceps! Samma vikter som förra veckan för att vänja kroppen vid lite belastning.
Marklyft:
3x6 57.5 kg

Skivstångsrodd:
3x10 20 kg

Hantelrodd:
2x10 7.5 kg

Pull-ups:
3x3x2 reps

Skivstångscurl:
3x10 15 kg

Hammercurl:
2x10 6.5 kg

Har suttit vid datorn nästan hela dagen så jag hade grymt mycket energi över.
Skönt att kroppen redan börjat hitta styrkan. Det här passet blev nästan för lätt. Skulle nog ha kunnat köra igenom det en gång till.

Orkade en pull-up mer än förra veckan, så chinsen jag gör på mån- och fredagar kanske börjar ge nåt.
Jag håller mig alltså 1-2 reps under fail på varje set, istället för att maxa varje set som jag gjorde förr.

Kände av lite knasig smärta i ryggen efteråt när jag stretchade, men förhoppningsvis så var det bara något tillfälligt p.g.a. en konstig stretchställning. Får se ifall det känns av nästa vecka.

Ja, nästa vecka börjar jag höja vikterna. Woho! Funderar även på när jag ska dra igång med deffen, och vad det ska bli för deff. Hederlig -500 kcal eller en RFL-diet? Time will tell.

garluch
2011-10-27, 15:20
Man mår fan gött när man kört mark och chins/pulls i samma pass!

Men det där med att hålla sig under fail, gäller det bara de övningar där du riskerar att fastna/tappa stången på dig? Känns lite poänglöst annars.

Hur ofta höjer du vikterna?

Idefi
2011-10-27, 15:55
Ser bra ut, fortsätt kötta på, så ska du se att dom tyngre vikterna kommer :thumbup:
Slarva bara inte med maten *flex*

Capten
2011-10-27, 16:09
håller med dig om hantellyften, ser många som inte kan hantera vikten och bara slänger upp dom. Kan inte vara kul för axeln...

Kör hårt! :)

willtjam
2011-10-29, 16:02
Värst vad det hade kommenteras här då. Skoj!

Man mår fan gött när man kört mark och chins/pulls i samma pass!

Men det där med att hålla sig under fail, gäller det bara de övningar där du riskerar att fastna/tappa stången på dig? Känns lite poänglöst annars.

Hur ofta höjer du vikterna?
Alla pass där ryggen slaktas är nice! :whipped:
Näe, jag håller mig under fail på alla övningar. Tidigare körde jag till fail och ökade fort som attan, men det resulterade i ryggont. Enligt en allmänläkare berodde det på att ligament och skit inte hann med, så jag skulle sänka alla vikter och höja repsen och börja om från början i stort sett.

Ser bra ut, fortsätt kötta på, så ska du se att dom tyngre vikterna kommer :thumbup:
Slarva bara inte med maten *flex*
Det sura är att jag var uppe i kroppsvikten på knäböj och marklyft innan ryggen gav vika helt. Känns tråkigt när jag nu tränar på bara halva kroppsvikten. Men det kommer!
Maten håller jag koll på!

håller med dig om hantellyften, ser många som inte kan hantera vikten och bara slänger upp dom. Kan inte vara kul för axeln...

Kör hårt! :)
Kul att jag inte är ensam om den åsikten! ;)

willtjam
2011-10-29, 16:11
Lördagsben!
Blev alldeles för mycket Battlefield 3 och folköl i torsdags, så jag kände mig inte riktigt fit for fight på fredagen. Fick bli benträning idag istället!
Knäböj:
3x8 47.5 kg

Stela marklyft:
3x10 15 kg

Turkish get-ups:
2x5 6.5 kg hantel

Ab-wheel:
2x5 från knäna

Nackextensioner:
2x12 1.25 kg

Laterala nackextensioner:
2x12 1.25 kg

Chins:
Sammanlagt 6 reps

Samma vikter som förra veckan, och precis som i onsdags så känns det att kroppen börjar komma ikapp för jag är inte slut alls. Nästa vecka börjar jag höja, så då jäklar!

Blev otroligt lite benträning nu när jag tog bort frontböjen, så jag ska slänga in utfall med skivstång tills nästa gång. Har alldeles för små ben :cryout:

Funderar på om jag ska ta bort nackträningen då det är så grymt tråkigt.
Over and out!

Alltid kul med kommentarer btw!

willtjam
2011-10-31, 16:06
Dags för höjning!
Som vanligt: bröst, axlar och triceps på måndagar. Kändes otroligt kul att börja höja vikterna igen. *flex*
Bänkpress:
3x10 42.5 kg

Hantelpress:
2x10 12.5 kg

Press:
3x10 18.5 kg

Hantellyft åt sidan:
2x10 3.5 kg

Liggande tricepspress:
2x10 12.5 kg

Grippers:
3x5 på CoC #1 + några negativa

Chins:
Sammanlagt 6, igen.

Förra veckan orkade jag bara 10x10x7 reps på bänkpressen, så jag körde på samma vikt idag igen. Då hade jag lite ont i huvudet så det var säkert därför, men nu var det inga problem.

Lite konstig känsla i bröstryggen efter pressen, men jag kom fram till att jag svankade för mycket. Problem solved!

Märkte att jag inte stängde grippern helt, utan saknade runt 4 mm, så jag avslutade med några negativa den här gången.

Går trögt för mina chins, men jag ger inte upp än!

willtjam
2011-11-02, 16:57
Rygg och biceps ftw!
Marklyft:
3x6 60 kg

Skivstångsrodd:
3x10 22.5 kg

Hantelrodd:
2x10 9 kg

Pull-ups:
3x3x3

Bicepscurl:
3x10 17.5 kg

Hammer curl:
2x10 7.5 kg

Alltid lika skönt att pumpa ryggen!
Jag har ökat med en pull-up på varje pass, och om det är tack vara chinsen jag gör på mån- och fredagar vet jag icket, men jag fortsätter nog med dom ändå.

Funderade igår på när jag skulle ta och börja deffa och kom fram till att det är nog bäst ifall jag väntar några veckor till så att jag hinner komma upp i relativt höga vikter. Eftersom jag känner att jag orkar mer än vad jag lyfter så är det nog bäst att jag tar mig dit innan jag lägger mig på underskott. Vill inte börja köra max än då jag vill vara säker på att ryggen är hel, så det får helt enkelt ta den tid det tar. Har ju ändå några år kvar att leva!

Nu blir det middag och sen lite BF3!

willtjam
2011-11-02, 17:02
Lite gamla stats, ifall någon är nyfiken. I slutet av juni:
Marklyft:
3x5 87.5 kg

Skivstångsrodd:
3x8 40 kg

Bicepscurl:
3x8 27.5 kg

Knäböj:
3x5 77.5 kg

Hantelpress:
3x6 24 kg

Press:
3x8 27 kg

Liggande tricepspress:
3x8 20 kg

Kul att se vad man kunde lyfta en gång i tiden. Inte överstark direkt, men stark för att vara jag.
Detta är då ett urval av övningar, inte något slags schema jag körde.

willtjam
2011-11-04, 20:40
Fredagsmys med ben igen.
Knäböj:
3x8 50 kg

Stela marklyft:
3x10 17.5 kg

Utfall med skivstång:
2x10 12,5 kg

Turkish Get-up:
2x5 7.5 kg hantel

Ab-wheel:
2x5

Nackextensioner:
2x12 2.5 kg

Laterala nackextensioner:
2x12 1.75 kg

Chins:
Sammanlagt 5

Var många år sen jag körde utfall så jag hade glömt bort hur grymt jobbigt det var. Konditionen är inte på topp! Men kul var det!

I pity the fool som aldrig har prövat på TGU. Det finns ingen roligare eller jobbigare övning! Tunga marklyft/knäböj i all ära, men tunga TGU är fan svettigt.

Klarade en mindre på chinsen jämfört med tidigare, men jag tror det har att göra med mina älskade TGU, då det var rätt tungt idag. Var rätt trött när jag började. Nya tag på måndag!

312
2011-11-06, 17:58
Var är turkish get-up? Aldrig hört talas om. :D

Lät jobbigt i alla fall, svett.

Räknar du med stången på vikterna? Tänkte på marklyft, bara stängerna brukar väl väga 20kg?
Bra pass i alla fall. :thumbup:

willtjam
2011-11-06, 18:03
Var är turkish get-up? Aldrig hört talas om. :D

Lät jobbigt i alla fall, svett.

Räknar du med stången på vikterna? Tänkte på marklyft, bara stängerna brukar väl väga 20kg?
Bra pass i alla fall. :thumbup:

Detta: http://www.exrx.net/WeightExercises/Other/DBTurkishGetUp.html
Förjävla jobbigt :P

Min stång som jag har här hemma väger bara 7.5 kg, och ja, jag räknar med den. Men jag har sänkt alla vikterna och börjat om, så det är därför det är så små vikter ;)

Lychgate
2011-11-06, 18:03
Fan vad dålig smak jag fick i munnen per automatik när jag läste Ab-wheel. Så snorigt tung övning om man har lite grövre kroppshydda. Borde prova den igen, tror jag såg ett dammigt hjul i ett hörn på gymmet häromdagen. Tog som fan i magpartiet minns jag. :D

willtjam
2011-11-06, 18:33
Ja, man får inte ha allt för mycket BF för att klara av fulla utrullningar. Jag kör på knäna och klarar inte ens hela vägen. :D

Sundqvist
2011-11-06, 22:51
Ser ut att gå bra! nya bilder snart eller bro? :D

willtjam
2011-11-07, 00:10
Ser ut att gå bra! nya bilder snart eller bro? :D

Det blir nog efter den kommande deffen så jag vågar visa mig utan tröja. :D

willtjam
2011-11-07, 18:59
Som vanligt bröst, axlar och triceps då det är måndag.
Bänkpress:
3x10 45 kg

Hantelpress:
2x10 14 kg

Press:
3x10 20 kg

Hantellyft åt sidan:
2x10 5 kg

Liggande tricepspress:
2x10 15 kg

Grepp:
2x5 med #1 plus några negativa

Var inte riktigt på G idag, men fem timmars sömn och och endast lite müsli är nog orsaken. Försöker vända tillbaka dygnet ännu en gång, så jag lär nog somna tidigt ikväll.

Måste verkligen byta ut pressen mot något annat. Ryggen klarar inte av den överhuvudtaget. Funderar på hantelpress eller sittande press istället.

Skippade att avsluta passet med chins då jag kände att jag inte alls orkade.

Sen blev det några chorizo med kvargtsatziki till middag. Mums! *drool*

willtjam
2011-11-09, 17:19
V-rygg here I come! Typ.
Marklyft:
3x6 62,5 kg

Skivstångsrodd:
3x10 25 kg

Hantelrodd:
2x10 11 kg

Pull-ups:
4x3x3 reps

Bicepscurl:
3x10 20 kg

Hammer curl:
2x10 9 kg

Skönt pass som vanligt. Tror däremot jag i alla fall kunde ha tagit 70 i marklyft utan problem, men jag kör på lugnt.

Kul att jag har ökat med en pull-up på varje pass. Spännande att se hur länge det håller.

Prövade ta några spännisbilder efteråt, men det fanns ingenting att se. :( Fuck the fat!

Nu blir det kyckling, potatis och kvargtsatziki. I love that shit!

willtjam
2011-11-09, 18:22
Det får bli en bild ändå. Boyaah!
http://img197.imageshack.us/img197/9246/rygg1.jpg

312
2011-11-11, 00:27
Detta: http://www.exrx.net/WeightExercises/Other/DBTurkishGetUp.html
Förjävla jobbigt :P

Min stång som jag har här hemma väger bara 7.5 kg, och ja, jag räknar med den. Men jag har sänkt alla vikterna och börjat om, så det är därför det är så små vikter ;)

Samma stång som jag har då, fast min väger 7kg. :D

Formen ser riktigt bra ut, fortsätt så!

willtjam
2011-11-11, 02:34
Samma stång som jag har då, fast min väger 7kg. :D

Formen ser riktigt bra ut, fortsätt så!

Nu när jag kollade så vägde den bara 6.2 kg! Golvet måste vara snett eller nåt. Jag har inte lyft 1.5 kg mindre på varje pass! :furious:

Tack skaru ha!

Lychgate
2011-11-11, 07:24
Tatueringar! :hbang::thumbup:

willtjam
2011-11-11, 17:07
Tatueringar! :hbang::thumbup:

Fuck yeah! :whipped:

willtjam
2011-11-15, 18:05
Har känt mig halvslö och trött ända sen i torsdags så det blev ingen träning förrän idag. Kan bero på att jag har klivit upp runt kl 15 och lagt mig runt 5-6.
Inatt blev det i alla fall vanlig sömn mellan 23-7, men jag kände mig ändå otroligt seg, så jag vaknade inte till förrän i slutet av passet. Lyckades ändå höja på allt sen sist!
Körde ben och mage idag, eftersom det inte blev av i fredags, och så kör jag bröst imorrn, rygg på torsdag, och ben igen på lördag.
Nästa vecka tror jag att jag ska påbörja den efterlängtade deffen!

Knäböj:
3x8 52,5 kg

Stela marklyft:
3x10 22.5 kg

Utfall med skivstång:
2x8 15 kg

Turkish get-ups:
2x5 9 kg

Ab-wheel:
2x5 från knäna

Nackextensioner:
2x12 2.5 kg

Laterala nackextensioner:
2x12 2.5 kg

Chins:
Sammanlagt 7 st

Allting gick otroligt segt ända fram till nackextensionerna, vilket sög, men jag tog mig igenom passet i alla fall.

Klarar nästan en hel utrullning från knäna nu med hjulet, vilket känns jävligt skoj!

Blev 7 chins den här gången, vilket är en mer än vanligt, fast jag körde lite på måfå och ingen exakt vilotid så det beror nog på det.

Nu blir det proteinpannkakor med blåbärssylt! Mumma!

willtjam
2011-11-16, 19:54
Då vare bröst dårå:
Bänkpress:
3x10 46 kg

Hantelpress:
2x10 15 kg

Press:
3x10 21 kg

Hantellyft åt sidan:
2x10 6.5 kg

Liggande tricepspress:
2x10 17.5 kg

Samt lite blandade grippers

Tror jag ska börja köra sittande press istället, då jag får alldeles för ont i ryggen av stående. Jag får verkligen inte till skiten! Körde sittande på sista setet och det gick finemang.

Nånting har hänt med min greppstyrka, för nu kan jag inte ens göra 2x5 på CoC #1, om ens så många! Körde några negativa och avslutade med massa pumpningar med trainern.

Inte alls lika trött som igår, så det var ett bra pass allt som allt!

willtjam
2011-11-21, 20:51
Har varit lite tjafsigt på förhållandefronten så det har inte blivit nåt av på några dagar, men det kommer!

Påbörjade den efterlängtade deffen idag, så nu ska det köttas på. Eftersom jag är arbetslös så rör jag mig inte så överdrivet mycket vilket resulterar i att jag måste ligga rätt lågt. Börjar med 1800 kcal på träningsdagar och 1500 på vilodagar, och så får vi se vad som händer. Det kan lika gärna vara för mycket som för lite.
I alla fall: bröst, axlar och triceps som vanligt!
Bänkpress:
3x10 47 kg

Hantelpress:
2x10 16.5 kg

Sittande press:
3x10 21 kg

Hantellyft åt sidan:
2x10 6.5 kg

Dips:
2x6 med stöd

Kickbacks:
1x15 2.5 kg

Avslutade med lite grippers.

Tror jag har ätit alldeles för lite när jag har försökt hålla mig på balans, då det har varit riktigt trögt att öka, men vi får se ifall jag ökar bättre nu när jag håller koll på proteinintaget.

Bytte ut vanlig press mot sittande press då jag trodde ryggen skulle må bättre av det, men det blev ingen skillnad alls. Nästa vecka ska jag pröva med hantlar istället.

Har haft lite ont i tricepsfästet vid armbågen på höger arm ända sen jag gick på en roaccutan-kur, och därför har jag tagit det otroligt lugnt i liggande tricepspressen. Men idag kände jag att det gick inte att öka alls, så jag läste lite och kom fram till att jag ska pröva mig på dips istället och avsluta med lätta kickbacks. Får se hur det går!

willtjam
2011-11-24, 14:15
Glömde skriva igår, så here it comes!
Rygg und biceps:
Marklyft:
3x6 65 kg

Skivstångsrodd:
3x10 27,5 kg

Hantelrodd:
2x10 14 kg

Pull-ups:
4x3x3 reps

Bicepscurl:
3x10 22 kg

Hammer curl:
2x10 9 kg

Good shit as always!

willtjam
2011-11-25, 17:19
Feelin' good, feelin' right, cause it's friday night! Näe, faktiskt inte.
I måndags vid min übertunga bänkpress så fick jag råont i huvudet, men det försvann efter några minuters vila så jag kunde avsluta passet. Samma skit kom i onsdags när jag körde marklyft, men gick över. Idag när jag körde knäböj så kom skiten igen, och det gick inte över lika fort, så jag fick avbryta passet.
Jag antog bara att det var lite ansträngningshuvudvärk så jag tog det lite lugnare på dom andra passen, men det funkade inte nu, så jag sökte på det och fick veta att det var träningsinducerad huvudvärk. Tydligen rätt vanligt, men enda botemedlet är vila. Självklart precis när jag påbörjat deffen också. *gah!*
Men, inget att göra åt, utan jag får bara vila nästa vecka och käka lite mer.

Gjorde för övrigt tacopaj idag, med ett recept från Leangains samlade recept (https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B0O9e8Stmix0ZGZjM2YwZDQtODY3ZC00ZmZiLTliZjE tY2I1MzhlNzE3MmRm&hl=sv&pli=1).
Blev riktigt bra makronutrientfördelning:
2533,7 kcal
245,7 g protein
164,3 g kolhydrater
97,8 g fett
Blir att käka upp hela skiten idag. Mumma! :eating:

willtjam
2011-12-01, 16:07
Imorgon bär det iväg till Seminoff för att fixa till min konstiga rygg! Jag hoppas verkligen att han har någon lösning, för stafettläkaren i Norrbotten hade troligtvis ingen aning om vad han snackade om.
Håller tummarna!

willtjam
2011-12-09, 17:15
Så, nu var det klart. Ryggsmärtan berodde på väldigt dålig hållning, och efter två besök hos Stefan på Seminoff så är jag på bättringsvägen. Han sa att att jag skulle inte köra plana pressa tills mina axlar var bakdragna nog mycket.
Får se hur lång tid det tar. :D

Jag känner mig lite småsjuk nu, men jag lär börja träna på måndag igen, och deffa om någon vecka. Men nu jäklar blir det en RFL-diet! Är så less på att bära omkring på allt flubber. *gah!*

Nu ska journalen komma igång igen!

willtjam
2011-12-11, 19:03
Körde ett benpass idag då jag kände att jag hade alldeles för mycket energi över. *flex*

Knäböj:
3x5 52.5 kg

Stela marklyft:
3x8 22.5 kg

Enbensvadpress m. hantel:
2x10 2.5 kg

Utfall med skivstång:
2x8 12.5 kg

Ab-wheel:
2x5 reps

Avslutade med lite grippers.

Oturligt nog så fick jag fortfarande lite känningar i ryggen av knäböjen, men inte lika mycket som sist, så nåt måste ha förbättrats. Jag är nästan 99% säker på att det inte är min teknik som är boven, men jag har ändå studerat Rippetoes knäböj som han lär ut för att se om jag gör nåt fel. Får se på fredag igen.

willtjam
2011-12-12, 18:52
Bröst, axlar och triceps!

Lutande bänkpress:
3x5 35 kg

Lutande hantelpress:
2x8 14 kg

Press:
3x5 27,5 kg

Hantellyft åt sidan:
2x10 4 kg

Dips:
3x6 (med fötterna på en bänk)

Kickbacks:
2x15 3.5 kg

Ja, ryggen är inte hel än, så jag startade en tråd i "träningsskador & rehab" för jag vill lösa det nångång. Buhuääääää *cry*

willtjam
2011-12-14, 16:57
Rygg och beceps! Världens bästa pass!

Marklyft:
3x5 77.5 kg

Pendlay-rodd:
3x8 27.5 kg

Hantelrodd:
2x10 11.5/6.5 kg

Pull-ups:
2x2 reps

Skivstångscurl:
3x10 20 kg

Hammer-curl:
2x10 10 kg

Jag har kört rätt lätt i basövningarna med tanke på min rygg, men nu kände jag mig såpass pigg så jag tänkte pröva mig på lite tyngre. Sist jag körde marklyft blev det 65 kg, vilket gav lite känningar, men nu lastade jag på 77.5 och jag kände ingenting alls. Wtf liksom?

Prövade Pendlay idag istället för vanlig skivstångsrodd. It was awesome! Däremot körde jag på samma vikt som jag brukade köra vanliga skivstångsrodden på så det var lite för lätt, men jag ökar till nästa gång.
Om nån är nyfiken och inte vet vad det är för skit: http://stronglifts.com/how-to-perform-the-pendlay-row-with-correct-technique/#pendlay-row-start

Hittade en video av Arne där han visade hur korrekta hantelroddar såg ut så jag körde på hans vis idag. Awesome once again!
Check it: http://www.youtube.com/watch?v=MSQKI1UIH74
Därför är det två vikter, eftersom det är två olika utföranden: 5 reps med armen nära överkroppen och 5 reps med överarmen utåt 90 grader.

Blev otroligt lite pull-ups då ryggen var dööööd. Tror jag ska börja göra ett enda chins/pull-up-set innan rodden då jag är nog pigg, för att sedan ta ut det sista med skivstången.

Curlandet gav känningar i ryggen faktiskt, så jag får se hur jag gör där. Jävligt roligt pass iaf! :hbang:

willtjam
2011-12-14, 23:02
Min journal saknar lite musik.
zY97kIh30XI

willtjam
2011-12-16, 00:48
Blir inte mer peppande än så här:
_s38F7UuVeE

willtjam
2011-12-16, 18:09
Lite röv och kagge!

Knöbäj:
3x5 62,5 kg

Stela marklyft:
3x8 37,5 kg

Utfall med skivstång:
2x8 15 kg

Turkish get-ups med stång:
2x3 12,5 kg

Ab-wheel:
2x5 från knäna

Enbensvadpress:
2x10 reps

Nu är ääääääntligen mitt ryggproblem löst så jag kunde börja lasta på vikt igen! Stegade upp på knäböjen tills repsen började gå lite segt och körde seten därifrån. Nu jävlar ska jag försöka bli stark igen!

Prövade TGU med stång istället för hantel och konstigt nog så orkade jag mer än tidigare. How is that possible? Hm. Men awesome it was!

Jag tänkte köra 15 reps på vaderna men jag var alldeles för svag. Nästan skämmigt!

Var iaf ett grymt skönt pass då jag kunde kötta på utan att oroa mig för ryggen. :hbang:

vicarious
2011-12-16, 20:05
Hur kommer det sig att du flyttade till Götet?

willtjam
2011-12-16, 22:03
Jag och tjejen ville till en stor stad och då ingen av oss gillar Stockholm så fick det bli Göteborg. Sen har dom så skön dialekt också. :D

vicarious
2011-12-16, 23:17
Jag och tjejen ville till en stor stad och då ingen av oss gillar Stockholm så fick det bli Göteborg. Sen har dom så skön dialekt också. :D

Haha låter skitbra. Change is good :) Kul att se något nytt.

willtjam
2011-12-16, 23:35
Är du sugen på att flytta hit?

vicarious
2011-12-16, 23:35
Är du sugen på att flytta hit?

Nä, inga såna planer faktiskt. :)

willtjam
2011-12-19, 18:53
Då var det äntligen måndag igen! Jag har bytt plats på rygg- och bröstpasset då jag kände att mina hamstrings behöver mer än en dags vila mellan rodd och böj/stela marklyft.

Marklyft:
3x5 80 kg

Chins:
1 rep

Pendlay:
3x5 40 kg

Hantelrodd:
2x10 12.5/7.5 kg

Skivstångscurl:
3x10 22.5 kg

Hammer curl:
2x10 11.5 kg

Marklyften var kändes som rena dödslyftet (see what I did there?) för jag blev helt slut efter tre set. Jag förväntade mig iaf tre chins men lyckades precis krama ur mig en. Nog för att jag alltid har varit kass på dom, men det där var nästan skämmigt.

Inga ryggproblem alls, förutom lite grann vid skivstångscurlen, men direkt efter så gjorde jag den där superövningen wall angel och då försvann det. Awesome! :hbang:

Bra pass, men jävligt tungt. Nu ska jag käka körv!

willtjam
2011-12-19, 20:14
Beställde en kaliper i fredags som jag fick hem idag, så jag kan mäta framgången under den kommande RFL-deffen. Genomsnittet av fem mätningar blev iaf 18%. Vilket fetto! :whipped:
Kul grej att ha, och så kostade den bara 249 kr.

vicarious
2011-12-21, 12:41
Beställde en kaliper i fredags som jag fick hem idag, så jag kan mäta framgången under den kommande RFL-deffen. Genomsnittet av fem mätningar blev iaf 18%. Vilket fetto! :whipped:
Kul grej att ha, och så kostade den bara 249 kr.

Fan vad kul med en kaliper :) Kan tänkas att resultaten blir annorlunda när du lärt dig använda den lite bättre. Är nog lite knepigt att få det riktigt rätt till en början.

Låter förövrigt billigt med 249kr. Var köpte du den?

willtjam
2011-12-21, 13:42
Fan vad kul med en kaliper :) Kan tänkas att resultaten blir annorlunda när du lärt dig använda den lite bättre. Är nog lite knepigt att få det riktigt rätt till en början.

Låter förövrigt billigt med 249kr. Var köpte du den?

Jo, det är kul att veta. Och första mätningen sa 13%, så det var inte så jäkla lätt. Fick använda mig av scooby på youtube. ;)
Jag köpte den på http://www.fitnessbutiken.se/ för 278 kr med frakt.

willtjam
2011-12-21, 21:15
Tuttar, axlar och tricäps

Sned bänkpress:
3x5 42,5 kg

Sned hantelpress:
2x8 17 kg

Press:
3x5 22,5

Hantellyft åt sidan:
2x10 5 kg

Några set tricepsextensioner varvade med några halvlyckade dippar

Avslutade med några rotationer för rotatorcuffarna

Var lite halvslö efter nästan tre timmars bio så jag körde bara på.
Jag tror jag har lyckats specificera min ryggsmärta till en extremt ovig vänster subscapularis, så det blev rätt mycket stretching efter passet. Det är verkligen ett garnnystan med muskler där bak.

willtjam
2011-12-22, 19:18
Fick äntligen hem ett par Fivefingers (KSO), så ikväll blir det löpning! Men det lär inte bli någon vadträning imorrn. :D

willtjam
2011-12-22, 22:22
Fy satan så skoj det där var! Blev 30 minuters promenad varvat med lugn jogg och några maxspurter. Kändes som om jag flög fram! Känns verkligen i fötterna också, för jag orkade knappt gå upp för trappen nu. Vibram for president! :thumbup:
http://s3.amazonaws.com/VibramFiveFingers/m148-hero.jpg

willtjam
2011-12-23, 18:01
Knäböj:
3x5 65 kg

Stela marklyft:
3x8 40 kg

Frontböj:
3x5 40 kg

TGU med skivstång:
2x3 15 kg

Kort men satan så effektivt pass. Kändes däremot lite i benen att jag sprang igår för första gången på länge, men vikterna for upp ändå.

Prövade frontböj igen and goddamn vad jag älskar den övningen. Blev nästan ass-to-ground-djup på dom så det var najs. Lite smärta i ryggen efteråt men det gick över direkt när jag gjorde wall angel.

Turken vad däremot det jobbigaste jag gjort i mitt liv. 15 kg är ju inte ens mycket, men jag skrek nästan mamma på sista repetitionen.

Nu blir den bacon- och tonfiskröra och lite matplanering inför dieten som påbörjas på måndag. :hbang:

willtjam
2011-12-26, 19:02
Dag 1 på RFL snart avklarad. 700 kcal/dag kommer jag nog bli trött av.
Träningen kommer bli vartannat över- och underkroppspass tre gånger i veckan. Började med överkropp idag:

Lutande hantelpress:
3x6 21.5 kg

Pendlay-rodd:
3x6 40 kg

Hantellyft åt sidan:
2x8 6.5 kg

Skivstångscurl:
2x8 23.5 kg

Tricepsextensioner:
2x8 23.5 kg

Äntligen ska fettet ryka!

willtjam
2011-12-28, 18:11
Dag 3 på RFL och träningspass numero dos. Jobbigaste träningspasset i mitt liv! *spy*

Knäböj:
3x5 67,5 kg

Stela marklyft:
3x8 42,5 kg

Marklyft:
1x5 80 kg

Enbenståhävningar:
2x8 3,5 kg

Ab-wheel:
2x5 reps

Fy satan säger jag bara. McDonald skriver att man kan dricka 15-20 g kolhydrater under träningspassen så man orkar hålla uppe intensiteten, men jag tänkte "äh, det är ju bara dag tre, klart jag orkar utan några fjantiga kolhydrater", men ack så jag överskattade mig själv. Men, jag överlevde i alla fall!

Nu blir det mitt första "free meal" som ska bestå av kyckling, potatiskroketter, grahamsbullar, lättmjölk och någon fettfri dressing. *drool*

willtjam
2011-12-29, 19:08
Här har jag gått omkring och varit hungrig i flera dagar och först nu kom jag på att det finns ju proteinfluff. Mumma!

willtjam
2011-12-30, 20:02
Lutande hantelpress:
3x6 22.5 kg

Pendlay-rodd:
3x6 42.5 kg

Hantellyft åt sidan:
2x8 7 kg

Skivstångscurl:
2x8 25 kg

Tricepsextensioner:
2x8 25 kg

Blev bara 5 reps på sista setet hantelpress, så jag får köra på samma vikt nästa vecka. Kunde iaf höja i varje övning, så det är najs.
Nu håller jag på för fullt med en fem timmars lång refeed på 410 g kolhydrater och jag håller på att sprängas. Men tortellini är gott!

willtjam
2012-01-02, 19:48
Vecka 2 på RFL och träning av underkroppen.

Knäböj:
3x5 69,5 kg

Stela marklyft:
3x8 45 kg

Marklyft:
1x5 81 kg

Tåhävningar:
2x8 4 kg

Ab-wheel:
2x5 reps

Blev 20 g kolhydrater under passet för se ifall det gick bättre än sist, och det gick det! Sen körde jag bara ett uppvärmningsset på marklyftet då jag kände att jag var riktigt varm redan.
Tåhävningarna var alldeles för lätta däremot. Maghjulet gick konstigt nog bäst. Var nog bara några cm kvar till fulla utrullningar på knäna, men varför det gick bra vet jag ej. Blir iaf kh på varje pass i framtiden!

Nu blir det ett free meal i form av en kebabrulle. Hihihihihihi

willtjam
2012-01-04, 02:29
Satt och funderade lite på hur jag skulle träna i framtiden och det blir mest troligt detta (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=174317) i 12 veckor för att se hur det går. Är det skoj och visar sig ge rätt bra ökningar så kör jag nog en vända till. Blir jag alldeles för fet under den bulkperioden så får jag väl deffa igen (med superduperawesome-RFL såklart). Sen skulle jag gärna vilja prova på Ehrlings armprogram nångång för att bygga upp kanonerna *flex*
Skulle även vara kul att pröva på nåt styrkeprogram också såsom MM2k eller nåt liknande. Är många träningsdagar kvar det här året! Om jag inte dör då, men det ska jag väl förhoppningsvis inte göra.
Nu önskar jag bara att deffen kunde vara slut så jag fick börja bygga nångång! 76,9 ligger vikten på nu med kläder och mat i magen, alltså 1 kg mindre än när jag började i måndags förra veckan, så det tar sig!

willtjam
2012-01-05, 18:59
Var på trött och på pissigt humör igår så jag orkade inte träna, utan det blev idag istället. Och eftersom jag planerade refeed imorrn efter träningen så får det bli idag istället.

Lutande hantelpress:
3x6 22,5 kg

Skivstångsrodd:
3x6 45 kg

Hantellyft åt sidan:
2x8 7,5 kg

Skivstångscurl:
2x8 26 kg

Tricepsextensioner:
2x8 26 kg

Lever om så in i helvete när jag kör pendlay i lägenheten så jag kör vanliga framåtböjda roddar från och med nu. Behövde inte sänka vikten heller vilket var najs.

Nu blir det 420 g kolhydrater innan tolvslaget. Yummie!

willtjam
2012-01-05, 22:37
Åh fyfan vad jag håller på att spricka, och jag har knappt ätit hälften! Nästa vecka blir det fan 150 g malto så jag slipper äta såna mängder mat.

kettlebellGuden
2012-01-07, 02:15
Malto är fan bra räddning <3

willtjam
2012-01-07, 02:38
Amen brotha!

willtjam
2012-01-07, 21:11
Oh man vilket jävla pass. Försöker sno tillbaka dygnet ännu en gång så det blev nog bara sex timmars sömn, vilket är rätt lite för mig och den här dieten. Var trött redan efter första uppvärmningssetet men jag matade på ändå.

Knäböj:
3x5 71 kg

Stela marklyft:
3x8 47.5 kg

Marklyft:
1x5 82.5 kg

Tåhävningar:
2x8 6.5 kg

Ab-wheel:
2x5

Jag vägde mig imorse och då låg vikten på 75.9, vilket är ett kg mindre än förra veckan.

willtjam
2012-01-08, 09:38
Mmmm, 10 minuters sömn. Mysig dag idag!

andeem
2012-01-08, 10:12
Mmmm, 10 minuters sömn. Mysig dag idag!Say what?

willtjam
2012-01-08, 10:20
Jag la mig vid midnatt, slumrade till, vaknade tio minuter senare och var klarvaken. Har lirat Battlefield hela natten :D

andeem
2012-01-08, 10:28
You kids.

willtjam
2012-01-08, 10:31
I am a grown man!

Filthy
2012-01-08, 11:34
Intressant journal faktiskt.
Går att relatera till mycket här inne så den ska följas.

Köpte själv en kaliper :thumbup:

willtjam
2012-01-08, 19:12
Intressant journal faktiskt.
Går att relatera till mycket här inne så den ska följas.

Köpte själv en kaliper :thumbup:

Tack skaru ha fan! Hur går/gick det med kalipermätningarna? Det tog mig några försök innan jag fick fram en vettig procent. ;)

Filthy
2012-01-08, 19:29
Nej alltså jag köpte en nu efter att ha läst din tråd. De sålde en analog i plast för 179kr eller något i den stilen. Är det den du har också?

Så jag förväntar på att den ska dimpa ner i brevlådan senare i veckan

willtjam
2012-01-08, 20:25
Jo, det blev runt 250 kr med frakt. Som jag skrev tidigare i tråden så fick jag ta hjälp utan Youtube när jag mätte då instruktionerna var lite knasiga, men det funkade! Litar hellre på dom siffrorna än uppskattningar via BMI och midjemått.

willtjam
2012-01-10, 20:40
Vecka 3 på den sömnlösa dieten.

Lutande hantelpress:
5x24 kg
4x24 kg
6x22.5 kg

Skivstångsrodd:
3x6 47.5 kg

Hantellyft åt sidan:
2x8 9 kg

Bicepscurl:
2x8 27 kg

Tricepsextensioner:
2x8 27.5 kg

Allting gick pissigt idag. Skulle egentligen klara 3x6 24 kg i hantelpressen men hell no. Rodden gick knappt upp till magen alls.
Antingen beror det på att jag har nått mitt max på den här dieten och får börja sikta på att inte sänka vikterna, eller så beror det på att jag har sovit så jävla dåligt dom senaste nätterna. Jag tippar på det senare.
Snart är det bara tre veckor kvar innan det blir balans i två veckor.

willtjam
2012-01-13, 18:37
Skulle egentligen ha tränat igår men jag örkade icket, men det blev refeed i alla fall eftersom vi hade planerat ett restaurangbesök.
Jag har nu gjort om schemat lite så jag bara tränar två gånger i veckan för jag orkar fasiken inte hålla igång tre gånger i veckan.

Knäböj:
3x5 72,5 kg

Bänkpress:
2x6 52.5 kg

Skivstångsrodd:
3x6 47.5 kg

Tricepsextensioner:
2x8 28.5 kg

Maghjul:
2x5 reps

Var kul att köra bänkpress igen. Fick reda på att jag har hållit alldeles alldeles för smalt tidigare men nu körde jag brygga, brett grepp och hela köret. Det var alldeles för lätt, men jag tänkte att jag inte skulle maxa direkt efter jag inte kört det på ett tag.

Rodden gick mycket bättre än sist, men jag fick ändå inte upp den exakt hela vägen på sista repsen, så jag kör samma vikt nästa gång igen.

willtjam
2012-01-14, 15:08
74.2 kg stod vågen på imorse. Som vanligt så är viktförlusten under veckan obefintlig, tills två dagar efter refeeden då allt wooshar iväg.
-1 kg i veckan alltså, och jag ligger på 900 kcal/dag, vilket då betyder att jag som arbetslös data- och tv-spelsnörd gör av med ca 1900/dag. Good to know!

willtjam
2012-01-16, 18:35
Jävla tungt pass azzå.

Marklyft:
3x5 85 kg

Lutande hantelpress:
3x6 22.5 kg

Pull-ups:
8 reps på 2 set

Hantellyft åt sidan:
2x8 7.5 kg

Tåhävningar:
2x8 7.5 kg

Bicepscurl:
2x8 27.5 kg

Blev alldeles för mycket. Ska ta bort ett set hantelpress tills nästa gång, och kanske även på marken.
Triset på dom tre sista övningarna.

Heeeelt jävla slut i kroppen, men nu blire free meal i form av en kebabrulle igen. Nu är jag inne på vecka 4, så snart är skiten slut, för ett tag.

lemurkungen
2012-01-18, 20:18
hur funkar RFL för dig? någon som har boken på pdf eller nåt så man kan ta sig en titt? :)

willtjam
2012-01-18, 20:29
Det går prima! Vikterna i träningen går upp och kroppsvikten går ner, så jag kan inte klaga alls.
Tyvärr har jag inte boken på datorn, utan jag skrev ut den så jag slapp hålla reda på alla miljoner PDF-filer. Däremot finns den på några olagliga sidor på internet, så du hittar den säkert ifall du söker. :) Se till att du läser den andra upplagan bara då han rättade några grejer.

lemurkungen
2012-01-18, 20:33
ska ta mig en titt! men känner du att det är otroligt stor skillnad på det och att bara försöka deffa som annars? alltså resultatmässigt!

willtjam
2012-01-18, 20:49
Jag försökte mig på en vanlig -500 kcal förut men jag gick aldrig ner, så nåt gjorde jag fel, men nu kör jag exakt efter boken så det är svårt att göra fel. Jag gillar att det går så snabbt, så man slipper dras med en diet i fyra månader. Inte så rolig eller varierande mat men det är det värt. :)

willtjam
2012-01-19, 16:36
Knäböj:
3x5 73.5 kg

Bänkpress:
2x6 55 kg

Skivstångsrodd:
2x6 47.5 kg

Tricepsextensioner:
2x8 30 kg

Ab-wheel:
2x5 reps

Mycket härligt pass idag! Sänkte 1 kg på rodden då jag inte fick upp alla hela vägen sist, men nu gick det finemang!
Maxade ut på tricepsen, så vi får se om jag kan öka med ett kg till nästa gång.
Nu ska jag kolla på en lägenhet men sen blir det en refeed, woho! Hembakad pizza :naughty:

erha1122
2012-01-20, 17:48
Kul att det går bra! Den där dietgrejen verkar väldigt intressant, känns som att jag i princip kan grisbulka lite för att sedan köra samma som du har gjort.

ska ta mig en titt! men känner du att det är otroligt stor skillnad på det och att bara försöka deffa som annars? alltså resultatmässigt!
Hittade du något? :)

willtjam
2012-01-20, 18:28
Kul att det går bra! Den där dietgrejen verkar väldigt intressant, känns som att jag i princip kan grisbulka lite för att sedan köra samma som du har gjort.

Jag ska verkligen försöka hålla mig ifrån att göra en till sån här vända, utan i fortsättningen ska jag hålla mig i någorlunda form för att senare göra dieten som en kategori 1 (max 15% BF) i 11-12 dagar bara. Det är aldrig värt att grisbulka. ;)

willtjam
2012-01-22, 12:25
73.5 kg nu på morgonen.

willtjam
2012-01-23, 18:52
Vecka 5 på dieten, så nu är det bara två veckor kvar! Woooooho!

Marklyft:
2x5 84 kg

Lutande hantelpress:
2x6 22.5 kg

Pull-ups:
10 reps

Hantellyft åt sidan:
2x8 9 kg

Tåhävningar:
2x8 9 kg

Skivstångscurl:
2x8 28.5 kg

Tog bort ett set mark sen förra gången och det räcker gott och väl.
Klarade hantelpressarna galant så nu är det äntligen dags att höja.
Curlen var snuskigt tung, och fusket på sista repetitionen var inte nådig.

Ska bli ruggigt skönt med kaloribalans om två veckor. Hugaligen! Däremot tror jag nästan det blir en cat. 2-omgång till för jag har inte gått ner så mycket som jag trodde jag skulle gå ner. Jag rör mig för lite!
Nu blir det däremot ett free meal med farligt rött kött, pommes och vitlöksbröd.

willtjam
2012-01-26, 18:38
Kött, kött och åter kött!

Knäböj:
3x5 75 kg

Bänkpress:
2x6 57.5 kg

Skivstångsrodd:
2x6 48,5 kg

Tricepsextensioner:
2x8 31 kg

Ab-wheel:
2x5 reps

Sista två repetitionerna på rodden såg förjävliga ut och eftersom jag är så kinkig som jag är så kör jag på samma vikt nästa vecka igen. Eller kanske höjer på första setet och kör samma på andra. Får se helt enkelt.

Tricepsextensionerna gick jäkligt trögt så det blev bara fem reps på sista setet. En gång till!

Känns på knäböjen att jag har tappat lite fett för stången låg emot nåt ben där bak på ryggen, och det brukar den inte göra. Eller så har jag bara blivit vigare och så ligger den perfekt på skulderbladen.

REFEEEEEEED!

willtjam
2012-01-28, 17:53
Jag var så sjukt less när jag vaknade imorse så jag bestämde mig för att köra en fuskmåltid idag, så det blev en kebabrulle. Får se om jag väljer att avsluta dieten nu på måndag en vecka tidigare än planerat, eller om jag ska härda ut.

andeem
2012-01-28, 18:01
Jag röstar för att härda ut. Du klarar't.

willtjam
2012-01-28, 18:03
Då gör jag det! :thumbup: Tack ska du ha!

andeem
2012-01-28, 18:27
Åh, inget att tacka för. Tacka dig själv när du tagit dig igenom det. Och var en aning stolt.

willtjam
2012-01-30, 17:44
Jag ser ljuset i slutet av tunneln! Vecka 6 är alltså sista veckan!

Marklyft:
2x5 90 kg

Lutande hantelpress:
2x6 24 kg

Pull-ups:
6x5 reps

Hantellyft åt sidan:
2x8 9 kg

Tåhävningar:
2x8 11.5 kg

Skivstångscurl:
2x8 28,5 kg

Skulle egentligen ha kört 87.5 kg på marklyftet men jag kände mig så jävla stark efter första setet så jag mörsade upp 90 istället på andra setet. Börjar närma mig tresiffrigt för första gången i mitt liv. Najs! Däremot så kanske det är dags att ge upp skolvikterna och stängerna för att satsa på 50 mm istället. Får se.

Orkade inte sista på varken pressen, lyft åt sidan eller curlen så det blir samma nästa vecka. Kanske orkar höja då eftersom jag ska käka balans.

Bra pass allt som allt!

Dagen låt:
IaZMST-vHfM
Brukar inte gilla sån musik, men denna var störtskön.

willtjam
2012-02-02, 20:59
Knöbäj:
3x5 76 kg

Pänkbress:
5½x58.5 kg
6x52.5 kg

Skivstångsrodd:
2x6 48.5 kg

Tricepsextension:
2x8 30 kg

Ab-wheel:
2x5 reps

Jag klarade exakt 57.5 kg i bänkpress förra veckan, så helt logiskt så körde jag på ett kg extra, men det gick inte så bra. Femte repetition gick trögt, men jag trodde att jag hade en till i mig ifall jag skrek lite, men jag hade fel. Jag kände halvvägs upp att det skulle skita sig så jag var på väg att racka den på safety"hyllan", men ovanför halsen sa det stopp och stången åkte ner fort som fan. Jag skrek till och gjorde världens tyngsta situp och rullade ner stången. Kunde ha gått illa. Kom sen på att det beror troligtvis på att jag bara sov 7h inatt. Ska nog inte vara hemma själv nästa gång. :smash:

Körde även ett kg mindre på triceps då jag kände att jag var död, så det gick bra.

Ska bli så oerhört skönt att käka mat nästa vecka, så jag får se hur mycket vikt jag ökar på stången då.

Nu är det refeed som gäller medan jag väntar på att Comhem ska fixa mitt internet. Tethering via telefonen går inte så jäkla snabbt, och det går inte direkt att lira BF3 med det. Snyft.

willtjam
2012-02-05, 18:16
Nu när första RFL-perioden är slut så tänkte jag skriva en fin, kort, häftig, cool, och liten sammanfattning.

Jag har för mig att vikten låg på 77.nåt när jag började för sex veckor sedan (led av syndromet smalfet), och jag var nere på 72.1 i torsdags, men sen dess har jag slarvat lite för jag är så grymt less.

Jag har legat på 176 g protein om dagen, plus 10 g omega-3, multivitamin, kalcium och annat tjoffs. Free meal varje måndag efter träningen och refeed varje torsdag efter träningen. Med de fria måltiderna så har jag snittat ca 1200 kcal om dagen. Refeeden har bestått av en vanlig dag plus ca 400 g kolhydrater under fem timmar.

Jag började träna med Lyles tredagarsschema (över- och underkropp vartannat), men jag märkte rätt snabbt att tre gånger i veckan var alldeles för mycket så jag fick dra ner på det till två dagar i veckan. Jag tog 20-30 g kolhydrater under passen ett tag, men jag slutade för jag märkte ingen skillnad i slutändan.
Jag har kunnat höja vikten i varje övning under hela dieten, men nu i slutet har det blivit ruggigt tungt. Nog för att jag var inte så stark när jag började eftersom jag har haft problem med ryggen så jag bara har kunnat träna i perioder, men nu är det löst.
Har fått sänka från 3 till 2 set på de flesta övningar förutom knäböj.

Eftersom jag är en gammal snusare (har varit utan de senaste året/åren) så valde jag att snusa nu under dieten, med tanke på att nikotin är hungerdämpande. Vissa kanske tycker att det är idiotiskt, men det fungerade för mig. Direkt jag har varit sugen eller hungrig på nåt mellan måltiderna så tog jag en snus istället.

Jag började dieten med att käka kyckling och tonfisk, men eftersom fett och kolhydrater ska hållas under 20 g varje dag så gav det inte så mycket utrymme till någon smaksättning så jag blev spyless rätt snabbt. Då började jag köpa lövbiff istället och gud vad det var gott. Har bara käkat lövbiff dom sista tre veckorna.
Torsk prövade jag också men det gav jag upp rätt snabbt för jag hittade inget recept som gjorde det gott. Blä!
De enda grönsakerna jag har käkat är broccoli, och otroligt nog är jag inte less det än. Däremot tror jag att jag mikrar bort allt nyttigt i det, men gott är det i alla fall!

Imorgon ska jag hoppa på balans (runt 1600 kcal enligt Lyles kalkylator) med 200 g protein, 100 g kolhydrater och 46 g fett, så det ska bli riktigt skönt. Ska fira med bröd, ägg, lax, och potatis till lunch och middag!

Balans blir det i två veckor innan jag hoppar på dieten igen. Jag tror att jag får köra på en cat 2 igen i några veckor innan jag blir en 1a. Mest troligt blir det sex veckors diet igen. Jag har funderat på om jag ska köra på Dan Johns Mass Made Simple efteråt, för det verkar vara ett rätt säkert kort att spela.

willtjam
2012-02-07, 19:47
Jävla skit. Skulle egentligen ha tränat igår, men jag var så grymt trött (sov dåligt som vanligt) så jag orkade inte ens första arbetssetet på marklyft så jag sköt upp det tills idag.
Men idag när jag öppnade en skåpslucka så kände jag hur det högg till i axeln, men jag tänkte inte mer på det, förrän nu när jag började värma upp till marklyftet. Jag orkade knappt lyfta stången för det gjorde ont som tusan. Får försöka imorrn igen.

willtjam
2012-02-13, 22:59
Blev en hel vilovecka förra veckan för jag mådde inte så bra. Slutade med att jag blev småförkyld. Nu är jag tillbaka däremot! 72.3 kg blev medianvikten förra veckan. 72.5 veckan innan, på sista dietveckan, så jag ligger nog rätt nära balans. Däremot tränade jag ju inte, så får se ifall jag går ner nåt den här veckan när jag tränar.

Sista veckan på balans innan jag hoppar på dieten igen. Körde på samma vikter som sist, men det var rätt tungt. Men jag var då verkligen inte lika död som jag var under dieten. Mat, ljuva mat.

Marklyft:
2x5 92.5 kg

Lutande hantelpress:
2x6 24 kg

Pull-ups:
5x5 reps

Hantellyft åt sidan:
2x8 9 kg

Tåhävningar:
2x8 12.5 kg

Bicepscurl:
2x8 27.5 kg

Jag har ruggigt svårt att komma över 24 kg i lutande hantelpress. Sist så var jag en rep ifrån 2x6, men nu blev det istället 5 på första setet och 3 på andra. Men då har jag ju inte tränat på en vecka, men det har alltid stannat på sista setet där. Jaja, det löser sig nästa vecka.

Köpte för övrigt Mass Made Simple förra veckan och fick den idag redan. Jag började bläddra igenom den men jag fastnade så nu har jag läst ut den. Var inte så mycket att läsa direkt, då största delen av boken är schema och dagbok, men lite var det om mat och motivation. Ska inte bli så skoj att köra högreps i knäböj. Fuck that! Men det är säkert skönt efteråt.
Blev sugen på att läsa hans andra bok Never Let Go också, så jag köper nog den sen nångång.

JJOHANSSON
2012-02-13, 23:40
Du verkar köra Intressanta upplägg :)


Ifall man dör i bänken så lägger man stången på bröstet och rullar den ner över kroppen, gör inte ont alls.

willtjam
2012-02-14, 00:41
Du verkar köra Intressanta upplägg :)


Ifall man dör i bänken så lägger man stången på bröstet och rullar den ner över kroppen, gör inte ont alls.

Jag kör det som Lyle har skrivit i boken. Tänker mig att han har pusslat ihop det av en anledning. Rätt skönt med helkropp ändå. *flex*

Haha, jag blev så skraj och adrenalinfylld så det hade säkert inte gjort ont ifall jag hade tappat den på tårna, men efter ett tag så kändes det i revbenen. Men man lär sig! Var ju trots allt första gången jag failade, så jag var/är ovan. Ändå tur att jag är så svag så det inte var några mastodontvikter.

DOCROE
2012-02-14, 00:51
Värre när man kommer upp på höga vikter om man bara ska "lägga" ner stången och rulla av den, inte riktigt lika bekvämt då, haha. Skönt att det gick fint iallafall!

willtjam
2012-02-14, 01:14
När jag har råd ska jag köpa en tjock gymmatta så jag i värsta fall kan tippa av vikterna. Det är väl den enda nackdelen jag vet med att träna hemma: inte alltid en passare i närheten. :/

DOCROE
2012-02-14, 11:14
När jag har råd ska jag köpa en tjock gymmatta så jag i värsta fall kan tippa av vikterna. Det är väl den enda nackdelen jag vet med att träna hemma: inte alltid en passare i närheten. :/

Det kan vara en ide. Jo, du har ingen bur alltså? Hade ju varit smidigt.

willtjam
2012-02-14, 15:12
En bur står också på önskelistan! Vore skönt att slippa oroa sig. :)

JJOHANSSON
2012-02-14, 21:55
Jag kör det som Lyle har skrivit i boken. Tänker mig att han har pusslat ihop det av en anledning. Rätt skönt med helkropp ändå. *flex*

Haha, jag blev så skraj och adrenalinfylld så det hade säkert inte gjort ont ifall jag hade tappat den på tårna, men efter ett tag så kändes det i revbenen. Men man lär sig! Var ju trots allt första gången jag failade, så jag var/är ovan. Ändå tur att jag är så svag så det inte var några mastodontvikter.

Vad heter boken? :)

willtjam
2012-02-14, 21:56
The Rapid Fat Loss Handbook (http://www.bodyrecomposition.com/the-rapid-fat-loss-handbook). En PSMF-diet som jag kör efter. :)

JJOHANSSON
2012-02-14, 22:17
The Rapid Fat Loss Handbook (http://www.bodyrecomposition.com/the-rapid-fat-loss-handbook). En PSMF-diet som jag kör efter. :)


PSMF`? Lust att förklara lite hur det funkar och varför du kör det? :)

Ifall du förklarat detta tidigare i journalen får du gärna hänvisa mig dit.




*EDIT*

Du har inte funderat på att börja träna på en SL Klubb? Där kan du säkert få en hel del tips&Hjälp med tekniken osv.

Återigen, holla at me ifall du redan besvarat detta.

willtjam
2012-02-14, 22:34
Jag skrev det nånstans men jag orkar inte leta åt det. :P Protein-sparing modified fast står det för, vilket i stort sett betyder att man äter så lite som möjligt och äter bara protein. Ligger på runt 700-900 kcal/dagen av bara protein plus omega-3 och vitaminer. Väldigt skönt sätt att deffa på då det går riktigt snabbt, men man blir rätt tärd i kroppen. :D Avslutade precis en dietperiod på sex veckor så nu ska jag ligga på balans i två veckor innan jag hoppar på en omgång till.

Jag har faktiskt funderat på att joina en klubb senare när jag har fått till kroppen lite som jag vill. Är ju faktiskt rätt häftigt att kunna lyfta tungt. *flex* Och deras kunskap är ju ovärdelig.
Just nu är det bara bänken som jag har problem med, men jag lär mig på varje pass. Jag har alltid tyckt att jag har varit ovanligt svag i bänk, men jag märkte nyss att enligt detta (http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/BenchStandardsKg.html) så är jag nästan rätt på standarden för nån i min vikt och lyfterfarenhet.

JJOHANSSON
2012-02-14, 23:17
Jag skrev det nånstans men jag orkar inte leta åt det. :P Protein-sparing modified fast står det för, vilket i stort sett betyder att man äter så lite som möjligt och äter bara protein. Ligger på runt 700-900 kcal/dagen av bara protein plus omega-3 och vitaminer. Väldigt skönt sätt att deffa på då det går riktigt snabbt, men man blir rätt tärd i kroppen. :D Avslutade precis en dietperiod på sex veckor så nu ska jag ligga på balans i två veckor innan jag hoppar på en omgång till.

Jag har faktiskt funderat på att joina en klubb senare när jag har fått till kroppen lite som jag vill. Är ju faktiskt rätt häftigt att kunna lyfta tungt. *flex* Och deras kunskap är ju ovärdelig.
Just nu är det bara bänken som jag har problem med, men jag lär mig på varje pass. Jag har alltid tyckt att jag har varit ovanligt svag i bänk, men jag märkte nyss att enligt detta (http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/BenchStandardsKg.html) så är jag nästan rätt på standarden för nån i min vikt och lyfterfarenhet.

Det låter hemskt att ligga på så lite kcal, du måste ju verkligen rasa i vikt. Tur att du inte har så mycket muskler att förlora. Låter lite som LCHF fast där ligger man ju på lite mer normala kcal nivåer.

Med tanke på hur lite kcal du äter och bara proteiner så måste jag ju fråga, lever du på proteinfluff eller dyl? :D med tanke på att 30g whey innehåller 150~kcal.




Vikterna kommer att öka när portionerna ökar ;). Jag låg på "Novice" i de flesta övningarna :(



Kolla igenom detta några gånger och skriv upp lite notes ifrån det som du tänker lite extra på när det är bänkdags i gymmet.

byOk4OE_6uI

Det är 5-7 delar ifall jag inte minns helt fel.

willtjam
2012-02-15, 00:31
Ett kilo i veckan tappade jag, vilket är riktigt awesome!
Jag har levt mestadels på lövbiff faktiskt. Däremot lär jag nog köra mestadels proteinpulver nu nästa omgång. Måste ju tänka på cancerrisken vid rött kött. :D

Jag började min träningskarriär med starting strength och även då gick bänken segt, men då hade jag verkligen världens sämsta teknik. Det är först nu jag har börjat experimentera med brygga.

Tates videos har jag sett två gånger redan, plus att jag har läst några artiklar. En mycket bra man :thumbup:

willtjam
2012-02-20, 18:33
Ja, då var jag igång igen med ännu en runda av RFL. Har lite ångest över att jag bara tränade en enda gång under de senaste två veckorna, men dygnet har varit helt snedvridet så jag har varit astrött hela dagarna. Nu är det normalt igen (typ, klev upp kl 10), så nu är jag pigg igen.
Morgonvikt på 71.8 kg.

Knäböj:
3x5 70 kg

Bänkpress:
2x6 52.5 kg

Skivstångsrodd:
2x6 47.5 kg

Tricepsextensioner:
2x8 28.5 kg

Ab-wheel:
1x5

Fick sänka på allting eftersom det var ett tag sen jag tränade, så jag hoppas att jag inte tappar allt för mycket muskler. *noja*
Blev världens fällkniv på första setet med böjen men jag testade lite olika stångplaceringar så det löste sig till slut. Fick däremot jäkligt ont i vänster höftböjare, men det går nog över.

Orkade bara ett set med hjulet för jag var heeeelt död.

Nu: tonfisk!

willtjam
2012-02-23, 18:39
Marklyft:
2x6 93,5 kg

Lutande hantelpress:
2x5 24 kg

Pull-ups:
6x5 reps

Hantellyft åt sidan:
2x8 9 kg

Tåhävningar:
2x8 13,5 kg

Bicepscurl:
2x8 27,5 kg

Bra dag idag. Kör en liten specialare eftersom jag inte körde något free meal i måndags, så jag kör på en ätardag, med endast tacopaj. Mums!
2533,7 kcal
245,7 g protein
164,3 g kolhydrater
97,8 g fett

JJOHANSSON
2012-02-23, 21:39
Marklyft:
2x6 93,5 kg

Lutande hantelpress:
2x5 24 kg


Bra dag idag. Kör en liten specialare eftersom jag inte körde något free meal i måndags, så jag kör på en ätardag, med endast tacopaj. Mums!
2533,7 kcal
245,7 g protein
164,3 g kolhydrater
97,8 g fett

Bra hantelpressar! :)


Skönt med ätardag med.

willtjam
2012-02-24, 00:22
Njäh, med tanke på att jag egentligen skulle klara 2x6 :D men tack du!
Jorå, och pajen är ruggigt god, trots att det är relativt lite fett och kolhydrater.

JJOHANSSON
2012-02-24, 08:34
Jag kör ju ungefär samma vikt som dig i dom och då har jag 20kg mer på stången i bänken så på det viset är dom bra :)

willtjam
2012-02-24, 14:14
Åhfan. Fast det är väl mer en fråga om teknik än styrka. Min bänk kan inte ha den lutningen jag vill, utan antingen lite för lite lutning eller lite för mycket, så jag kör hellre med för lite. Kan vara därför jag orkar mer. :)


Blev för övrigt en skogspromenad i mina underbara vibram idag. Nästan 4 km på en timme, så det var en jäkla lutning. Märks att man inte använder fötterna och vristerna som man ska för dom är helt döda nu. Vibram ftw!

willtjam
2012-02-28, 20:25
Yehboi! Började med passet igår men jag orkade inte ett jäkla skit så jag gav upp efter böjen och bestämde mig för att köra idag istället.

Knäböj:
3x5 72,5 kg

Bänkpress:
2x6 55 kg

Skivstångsrodd:
2x6 48,5 kg

Liggande tricepsextensioner:
2x8 30 kg

Ab-wheel:
2x5 reps

Funkade, men kunde ha orkat lite mer.

Kom på igår att jag är ju för tusan en cat. 1 nu på dieten så jag ska käka 266 g protein, emot 166 som jag har käkat hittills! Så, nu kör jag på det istället: cat. 1 utan refeeds och free meals i 11-12 dagar. Sen är det förhoppningsvis slut på dietandet.

mysglenn
2012-03-01, 22:44
ska du deffa i 11-12 dagar till bara? :/

eller vad menar du?

Du pratar mycket om teorier, men du orkade inte träna, vad falls? :/

Kom igen nu, träna träna, jag läser här varje dag!

mysglenn
2012-03-01, 23:14
tanige bögjävel

willtjam
2012-03-01, 23:17
ska du deffa i 11-12 dagar till bara? :/

eller vad menar du?

Du pratar mycket om teorier, men du orkade inte träna, vad falls? :/

Kom igen nu, träna träna, jag läser här varje dag!

Vad babblar du om nu då? Ska jag träna varje dag för att du läser här varje dag?

JJOHANSSON
2012-03-01, 23:20
Riktigt synd att mysglenns kompisar gör så att han kommer bli bannad härifrån.



Kolla hans övriga inlägg, han blir för tillfället kolorapead eller så har han helt enkelt tröttnat på forumet då han spammar ut en massa skit i journaler.

mysglenn
2012-03-01, 23:21
Vad babblar du om nu då? Ska jag träna varje dag för att du läser här varje dag?

jag undrar varför du inte orkade?

jo för att det kan man inte läsa dig till :)

imorn är min sjukskrivning över och då hoppas jag att jag är bannad så jag slipper hänga här mer för att ha något att göra

du vill ha mina muskler, erkänn

fjant, våga säg säger till mig IRL istället

willtjam
2012-03-01, 23:23
jag undrar varför du inte orkade?

jo för att det kan man inte läsa dig till :)

imorn är min sjukskrivning över och då hoppas jag att jag är bannad så jag slipper hänga här mer för att ha något att göra

du vill ha mina muskler, erkänn

fjant, våga säg säger till mig IRL istället

Det står klart och tydligt där varför jag inte orkade och det var därför att jag sov dåligt. Jag sköt därför upp träningen till dagen efter. :) Jag förstår inte vad du menar med att man inte kan läsa sig till det.
Vad menar du med säg säger till mig IRL? Har någon snott ditt konto?

JJOHANSSON
2012-03-01, 23:24
säg säger efternamn namn efternamn










#Go2school.

willtjam
2012-03-01, 23:24
Riktigt synd att mysglenns kompisar gör så att han kommer bli bannad härifrån.



Kolla hans övriga inlägg, han blir för tillfället kolorapead eller så har han helt enkelt tröttnat på forumet då han spammar ut en massa skit i journaler.

Ja jag vettetusan :confused:

mysglenn
2012-03-01, 23:27
våga säg saker till mig IRL istället

willtjam
2012-03-01, 23:29
Det är långt till Uppsala!

mysglenn
2012-03-01, 23:30
Det är långt till Uppsala!

jag har råd att betala tåg åt dig

312
2012-03-01, 23:32
jag har råd att betala tåg åt dig

DragonSlayer_95, är det du?

willtjam
2012-03-01, 23:33
Det gör det väl inte kortare? :D

mysglenn
2012-03-01, 23:34
Det gör det väl inte kortare? :D

nej men möjliggör en dejt

willtjam
2012-03-01, 23:35
Dude, no homo!

mysglenn
2012-03-01, 23:37
Dude, no homo!

nej det är svårt att klämma runt min arm, även med 2 händer :(

willtjam
2012-03-01, 23:38
Har kottovic testat? :D

mysglenn
2012-03-01, 23:42
Har kottovic testat? :D

han klarar det för han har dasslock till händer! galet stora hehe

mysglenn
2012-03-01, 23:43
aja ska sova nu, imorn är jag bannad

Det var faktiskt både intressant och roligt att snacka med dig här

synd bara att du var tvungen att snacka skit om mig

lycka till med deffen!

willtjam
2012-03-01, 23:44
Han borde börja spela pingis!

Äh, du är säkert trevlig IRL men jag tycker att du har varit rätt otrevlig ibland på forumet (det har säkert jag med). Däremot tror jag inte att du är bannad. Det krävs lite hårda tag för det. :P Jag ber om ursäkt att jag skrev om dig i en annan tråd. Ärligt!
Tack och lycka till med framtida xxl-tshirts!

mysglenn
2012-03-01, 23:49
Han borde börja spela pingis!

Äh, du är säkert trevlig IRL men jag tycker att du har varit rätt otrevlig ibland på forumet (det har säkert jag med). Däremot tror jag inte att du är bannad. Det krävs lite hårda tag för det. :P Jag ber om ursäkt att jag skrev om dig i en annan tråd. Ärligt!

tycker det är lite dålig stil, jag har varit sjuk i 3veckor och inte kunnat tränat

har "roat" mig med att försöka hjälpa andra så gott jag kan samt försöka lära mig nya saker om träning genom att vara aktiv här. Vad är tacken? Jo ni startar värsta skitsnacket om mig, sjysst!

Jag känner några av moderatorerna personligen och tränar med dom regelbundet men hoppas fan att de bannar mig så att ni slipper mig.

willtjam
2012-03-01, 23:54
Jadu, ibland beter man sig som en snorunge. Hoppas du blir frisk snart!

mysglenn
2012-03-01, 23:56
du ser citatet jag har i min signatur?

det fick jag på riktigt i PM när jag frågade honom helt snällt om han kunde ge mig lite personlig feedback på min teknik när jag hade frågat någon noob som i sin tur hade frågat hur man utför en övning korrekt, men hade ej hittat på youtube, om jag kunde göra en film åt honom där jag visar, bara filma på gymmet lixom. Då skrev anders att jag inte ska häjlpa folk för jag är i behov av PT själv att jag är nybörjare osv... då PM ade jag honom och bad honom komma med kritik istället för att bara gnälla.

då skrev han det jag har i citatet, då avslutade jag min träningsblogg jag hade på blogg.se

imorn är jag frisk och helgen ska spederas genom att sätta på min flickvän så hon inte kan sitta på en vecka, sen är det gymmet varje kväll nästa vecka!

JJOHANSSON
2012-03-02, 00:03
Jag känner några av moderatorerna personligen och tränar med dom regelbundet men hoppas fan att de bannar mig så att ni slipper mig.


Det får vi hoppas efter kvällens bravader.

Riktigt tufft att göra personliga påhopp inne på ett forum där du sitter skyddad bakom din skärm.






Hur kan du ens påstå att du "försöker hjälpa folk" genom att skriva

tanig bög, 65kg bänk du skojar?

etc.

tratte
2012-03-02, 18:24
du ser citatet jag har i min signatur?

det fick jag på riktigt i PM när jag frågade honom helt snällt om han kunde ge mig lite personlig feedback på min teknik när jag hade frågat någon noob som i sin tur hade frågat hur man utför en övning korrekt, men hade ej hittat på youtube, om jag kunde göra en film åt honom där jag visar, bara filma på gymmet lixom. Då skrev anders att jag inte ska häjlpa folk för jag är i behov av PT själv att jag är nybörjare osv... då PM ade jag honom och bad honom komma med kritik istället för att bara gnälla.

då skrev han det jag har i citatet, då avslutade jag min träningsblogg jag hade på blogg.se

imorn är jag frisk och helgen ska spederas genom att sätta på min flickvän så hon inte kan sitta på en vecka, sen är det gymmet varje kväll nästa vecka!

är du samma mysglenn som alltid kan allt, är trevlig och hjälpsam på ett annat stort forum/tidning? eller något troll som bara snott namnet?

willtjam
2012-03-02, 19:34
är du samma mysglenn som alltid kan allt, är trevlig och hjälpsam på ett annat stort forum/tidning? eller något troll som bara snott namnet?

Ingen aning. På Body forum verkar han vara riktigt trevlig.

willtjam
2012-03-02, 19:36
Njut på kära journalläsare

3OlRn8ZEmfs

willtjam
2012-03-04, 19:11
Marklyft:
2x5 95 kg

Lutande hantelpress:
2x6 24 kg

Pull-ups:
6x5 reps

Hantellyft åt sidan:
2x8 9 kg

Tåhävningar:
2x8 16,5 kg

Skivstångscurl:
2x8 27.5 kg

Börjar med kaloribalans idag då jag får besök i veckan och jag vill inte vara till allt för stort besvär. Kör sista rundan RFL fr.o.m. måndag veckan efter.

JJOHANSSON
2012-03-05, 21:43
Inga planer på att börja ligga på balans/+ och öka träningsvolymen? :)



*edit, ifall förstasidan fortfaranden stämmer så försöker du få fram sexpacket flr tillfället.

willtjam
2012-03-06, 07:13
Jorå! Nu är planen att jag ligger på balans i två veckor, sen diet i 11-12 dagar, sen balans i två veckor, och först DÅ ska jag börja med en bulk med mass made simple. ska bli så ruggigt skoj!

JJOHANSSON
2012-03-06, 08:11
Jorå! Nu är planen att jag ligger på balans i två veckor, sen diet i 11-12 dagar, sen balans i två veckor, och först DÅ ska jag börja med en bulk med mass made simple. ska bli så ruggigt skoj!

Okej, skönt! :) vikterna kommer noh röra sig en hel del när du börjar äta mer.

willtjam
2012-03-06, 10:14
Jo det tror jag med, annars skulle jag bli ledsen. :D Men men, jag tränar ju inte för siffrornas skull så =)

mysglenn
2012-03-06, 11:22
Jorå! Nu är planen att jag ligger på balans i två veckor, sen diet i 11-12 dagar, sen balans i två veckor, och först DÅ ska jag börja med en bulk med mass made simple. ska bli så ruggigt skoj!

varför använder man ordet "diet" synonymt med kcal-underskott?

Varför diet 11-12 dagar? Hur tänker du, är nyfiken

mysglenn
2012-03-06, 11:23
är du samma mysglenn som alltid kan allt, är trevlig och hjälpsam på ett annat stort forum/tidning? eller något troll som bara snott namnet?

tydligen kan jag ingenting eftersom folk skriver skit om mig i alla möjliga trådar om mina "föga träningskunskaper"?

willtjam
2012-03-06, 11:28
varför använder man ordet "diet" synonymt med kcal-underskott?

Varför diet 11-12 dagar? Hur tänker du, är nyfiken

Jag vet inte, men det låter bra i mina öron. Fast vad är diet egentligen? Diet borde det ju vara direkt man tänker på vad man äter egentligen. För mig det är iaf synonymt med deff =)

Därför ligger man från 15% bf och under så är man en s.k. "kategori 1" enligt hans DIET (:D) och då ska man bara hålla på i 11-12 dagar innan det är dags för en refeed. Kategori 2 får man hålla på med i 4-6 veckor, eftersom att ju mer fett man har desto större underskott kan man gå på med mindre risk/förlust av muskelmassa. Vilket du säkert vet :)

mysglenn
2012-03-06, 11:34
Jag vet inte, men det låter bra i mina öron. Fast vad är diet egentligen? Diet borde det ju vara direkt man tänker på vad man äter egentligen. För mig det är iaf synonymt med deff =)

Därför ligger man från 15% bf och under så är man en s.k. "kategori 1" enligt hans DIET (:D) och då ska man bara hålla på i 11-12 dagar innan det är dags för en refeed. Kategori 2 får man hålla på med i 4-6 veckor, eftersom att ju mer fett man har desto större underskott kan man gå på med mindre risk/förlust av muskelmassa. Vilket du säkert vet :)

diet betyder väl typ anpassad kosthållning..

vadå "hans"?

okej du kör en slags periodisk deff-balans-"bulk" variant, då är jag med på noterna.

willtjam
2012-03-06, 11:37
Det låter logiskt :P

Min kära Lyle och hans PSMF-diet

Ja, det blir typ periodisk deff. Well put! Ska bli ruggigt skoj med lite ändring i träningen sen med Mass Made Simple. 50 rep knäböj lär nog leda till illamående :D

willtjam
2012-03-14, 18:22
Har inte tränat på ett tag och kommer inte kunna träna på ett tag för just nu bor jag i en visningslägenhet så möbleringen är sjuk. Ska kolla på en lägenhet ikväll så förhoppningsvis så kan jag flytta strax och börja träna igen.

JJOHANSSON
2012-03-14, 19:01
Har inte tränat på ett tag och kommer inte kunna träna på ett tag för just nu bor jag i en visningslägenhet så möbleringen är sjuk. Ska kolla på en lägenhet ikväll så förhoppningsvis så kan jag flytta strax och börja träna igen.

Du kan inte träna för att du bor i en visningslägenhet?

Varför kan du inte träna när du bor i en visningslägenhet? :D

willtjam
2012-03-14, 20:54
Därför jag har inte plats! Det är blommor, citroner, kuddar, ljus och massa jävla skit överallt, så det finns ingen plats för mina vikter :( Men det kan bli flytt redan nästa vecka så jag håller tummarna! :thumbup:

willtjam
2012-04-02, 21:53
I'm back bitcheeees! Idag blev första passet i nya lägenheten, and it was awesome! Eller, skönt att träna igen, men lika svag som vanligt.

Knäböj:
3x5 70 kg

Bänkpress:
2x6 50 kg

Skivstångsrodd:
2x6 47,5 kg

Tricepsextensioner:
2x8 27,5 kg

Ab-wheel:
2x5 reps

Egentligen inte så jäkla stor skillnad emot sist, men jag lär nog ha ont imorrn. :hbang:
Tänkte köra på i typ 2 v innan jag fortsätter och avslutar deffen. Hooooj!

willtjam
2012-04-08, 08:23
Glömde skriva upp gårdagens pass.

Marklyft:
2x5 87,5 kg

Lutande hantelpress:
2x6 22,5 kg

Pull-ups:
5x3 reps

Hantellyft åt sidan:
2x8 9 kg

Tåhävningar:
2x8 16,5 kg

Bicepscurl:
2x8 26 kg

Nu kändes det verkligen att jag inte har tränat på ett tag, men det kommer nog tillbaka nästa vecka.

willtjam
2012-04-11, 15:54
Inte så kul läsning, men det är bra att ha för mig om jag ska kolla tillbaka nångång. Gårdagens pass iaf:

Knäböj:
3x5 72.5 kg

Bänkpress:
2x6 52.5 kg

Skivstångsrodd:
2x6 27.5 kg

Tricepspextensioner:
2x8 27.5 kg

Ab-wheel:
2x5 reps

JJOHANSSON
2012-04-11, 16:17
Hur går det med formen? Några planer på att börja bygga snart? :)

willtjam
2012-04-11, 16:33
Måste deffa av några kilon till, men just nu vet jag inte vad jag ska göra nästa vecka så jag kan inte planera. Antingen så ska jag ut på ett bygge och praktisera och då lär jag knappast överleva på 1000 kcal/dagen så då får det bli en vanlig deff alt. vänta lite så jag orkar jobba, eller så börjar jag sommarjobba på ett lager där jag helt klart skulle kunna överleva på så lite kalorier. Jag måste helt enkelt vänta och se hur jag kan planera kosten. :)

Skoj att du fortfarande kommenterar i min extremt tråkiga journal :D

willtjam
2012-04-15, 17:49
Gårdagens ordinarie:

Marklyft:
2x5 92.5 kg

Lutande hantelpress:
2x6 24 kg

Pull-ups:
9 reps

Hantellyft åt sidan:
2x8 9 kg

Tåhävningar:
2x8 16.5 kg

Bicepscurl:
2x8 26.5 kg

Ruggigt tunga hantelpressar. Nog för att jag klarade 24 kg för några veckor sen, men man tappar väl fort helt enkelt.

Nu har ams tjorvat färdigt med praktiken så imorgon börjar jag äntligen igen. Ska bygga om en stålverkstad, så det lär nog bli många tunga lyft. Blir det inte det däremot så funderar jag på ifall jag ska fortsätta med deffen nästa vecka (23e) så jag blir klar nångång. Wiho!

gi_QqX5ioWM

willtjam
2012-04-23, 17:20
Vecka 2 på praktiken, och jag orkade veeerkligen inte träna förra veckan. Huvva vad många tunga lyft, men huvva vad skönt och skoj att få röra på sig! Hade träningsvärk hela förra veckan, så det märktes då inte att jag inte tränade :P Men idag däremot så körde jag igång igen. Samma gamla övningar med nästan samma gamla vikter. Typ.

Jag tvivlar starkt på att jag kommer kunna köra en RFL-diet på det här jobbet, så jag får köra en vanlig deff istället. Kommer går lite segare, men det får det vara värt. Iaf:

Knäböj:
3x5 75 kg

Bänkpress:
2x6 55 kg

Skivstångsrodd:
2x6 50 kg

Tricepsextensioner:
2x8 28,5 kg

Ab-wheel:
2x5 reps

Gick som vanligt med andra ord. Märkte däremot på jobbet att mina axlar är otroligt svaga. Vi skulle montera några balkar i taket och jag orkade knappt trycka upp dom alls, ännu mindre hålla kvar dom ett tag. Så den övningen måste jag implementera på något sätt. Anyways, hoj!

andeem
2012-05-07, 14:47
Går bra nu eller?

willtjam
2012-05-12, 13:06
Ja, men jag har glömt bort att skriva här :em: Blir knappt någon dötid alls på veckodagarna så jag gör annat hela tiden. Ska deffa på måndag iaf, i 11 dagars tid. Sen blir det mass made simple!
Hur går det själv?

andeem
2012-05-19, 11:16
Jotack. Har också kommit av mig med skrivandet, men har efter en liten sjukdomsperiod kommit igång med träningen. Går mot strömmen så här års och äter mig tjock, vilket har gett kraft till 5x5 på 100 kilo i böj. Vilket ju känns bra.

willtjam
2012-05-20, 13:38
Såg precis såret du fick på ryggen. Hur fasiken böjer du människa? :D
Men då borde du vara rätt nära 1x135 kg alltså. Keep it up!

andeem
2012-05-21, 09:20
Såg precis såret du fick på ryggen. Hur fasiken böjer du människa? :DFan vet. Har i alla fall fått fason på det där nu. Men behöver öka rörligheten i axlar och bröstrygg.
Men då borde du vara rätt nära 1x135 kg alltså. Keep it up!Möjligen, tog 5x5 på 102,5 i lördags. Går ner på 3x5 nu, i samband med att jag kör en ny vända IF (med litet kaloriöverskott på träningsdagar).

willtjam
2012-05-21, 17:39
Fan vet. Har i alla fall fått fason på det där nu. Men behöver öka rörligheten i axlar och bröstrygg.
Möjligen, tog 5x5 på 102,5 i lördags. Går ner på 3x5 nu, i samband med att jag kör en ny vända IF (med litet kaloriöverskott på träningsdagar).

Det finns en snabb och enkel övning som heter wall slides/wall angel som ökar rörligheten där:

Stand against a wall with your feet shoulder width apart.
Gently press your lower back against the wall.
Keep the back of you elbows, forearms, and wrists against wall at 90 degrees.
Bring your arms up and down slowly in a small arc of motion while ensuring your elbows, forearms and wrists stay as close to the wall as possible.
Repeat this exercise 10 times.

http://www.northwestpt.co.uk/wp-content/uploads/2010/08/wallangel.jpg

Oftast får man inte ens armarna platt mot väggen på första försöket, men det kommer.

Ska bli intressant att läsa om din framgång med IF. Kom igång med skrivandet!

andeem
2012-07-25, 23:54
Kom igång med skrivandet!Jojo. Och själv?

willtjam
2012-07-29, 13:35
Jag är för lat för att skriva ;)

andeem
2012-07-30, 19:43
Jag är för lat för att skriva ;)Orkar du träna?

willtjam
2012-07-31, 15:21
Knappt. Jag är inne i en svacka just nu, men det går nog över.
Jag ser däremot att du kör på för fullt på din blogg.

andeem
2012-08-08, 14:28
Knappt. Jag är inne i en svacka just nu, men det går nog över.
Jag ser däremot att du kör på för fullt på din blogg.Tja, jag håller igång lite i alla fall. Kul att du läser där! Kravla dig upp ur svackan nu till hösten och ät och träna ordentligt. Så kan du deffa i vår igen om du känner att du behöver det.

Själv ska jag försöka få tillräcklig styrsel på mitt liv för att få in tre ordentliga pass i veckan, varje jävla vecka. Det måste ju gå.

willtjam
2012-08-12, 18:35
Tja, jag håller igång lite i alla fall. Kul att du läser där! Kravla dig upp ur svackan nu till hösten och ät och träna ordentligt. Så kan du deffa i vår igen om du känner att du behöver det.

Själv ska jag försöka få tillräcklig styrsel på mitt liv för att få in tre ordentliga pass i veckan, varje jävla vecka. Det måste ju gå.

Samma här. Sjukt att det alltid är nånting som ska gå före träningen.
Du har ju bra dagsform iaf!

andeem
2012-08-23, 09:27
Kom igen nu!

willtjam
2012-08-23, 16:04
Jag har dragit igång stenhårt faktiskt. Fick ett ryck i måndags förra veckan, så jag har varvat löpning och styrka sex dagar i veckan hittills.
Thanks for the support! :thumbup:

andeem
2012-08-23, 19:41
My pleasure!:thumbup:

Therealslimshady
2012-08-30, 13:02
Hur går det med viktökningen och styrkan? :)

andeem
2012-09-19, 16:55
Vet inte riktigt varför jag bryr mig om just dig, men jag kan inte hjälpa det. Är nyfiken: Vad händer?

willtjam
2012-09-20, 18:39
Hur går det med viktökningen och styrkan? :)
Det har bara blivit nåt styrkepass då och då. Löpningen däremot flyter på tre dagar i veckan.
Jag började precis på komvux och jag känner att löpning lindrar stressen mycket mer än styrketräning. Däremot så står det på min "to do-list" att jag ska börja planera in Mass Made Simple av Dan John. Med lite mer massa under fettet så blir jag nog mer motiverad att gå ner sen. :)

Vet inte riktigt varför jag bryr mig om just dig, men jag kan inte hjälpa det. Är nyfiken: Vad händer?
Kul att någon frågar, men mindre kul att jag inte har något speciellt att rapportera. Men, som jag skrev ovan: plugg och löpning! cofffee
Hur går det själv? Får du in tre ordentliga pass i veckan?

andeem
2012-09-21, 13:11
Kul att någon frågar, men mindre kul att jag inte har något speciellt att rapportera. Men, som jag skrev ovan: plugg och löpning! cofffeeLåter bra. Kondisen kommer du att ha nytta av när du börjar lyfta igen.
Hur går det själv? Får du in tre ordentliga pass i veckan?Tja, oftast. Har börjat träna på luncherna vilket blir lite stressigt men det blir i alla fall nästan alltid av.

Missar jag ett pass blir det i alla fall lite kettlebells och löpning, så att jag slipper böta till Gym-Pact. ;)

willtjam
2012-09-25, 06:29
Gym-Pact lät awesome! Synd bara att det inte fanns till android.

Kul att Rival Sons har släppt nytt material. Dom blev snabbt en av mina favoriter med Pressure & Time.

DJJOHANSSON
2012-09-25, 06:44
Håller med dig om löpningen, det är så jävla skönt att lufsa runt på en skogsstig helt hjärndöd och inte tänka på något i några timmar förutom att man kan bli gang-rapead av några björnar :)

willtjam
2012-09-25, 16:49
Skogsstig, ja, om det vore så väl. Här är närmsta skogen uppe på ett litet berg, så det blir betongdjungeln tills att jag orkar springa upp dit. :D

willtjam
2012-10-07, 20:00
Har kört samma skitschema till och från sen i januari så jag tänkte att det är dags att ändra det, så blir jag kanske mer peppad på att träna. Hittade då Dan Johns 40-day program (http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_40day_program) och det är rätt skoj.

Marklyft 2x5
Press 2x5
Pull-ups 2x5
Power snatch 1x20
Ab-wheel 1x5

andeem
2012-10-08, 13:24
Cool! Fem dagar i veckan?

willtjam
2012-10-09, 09:47
Har bara kört två pass hittills (tredje idag), men det blir dom dagar det passar. Springer fortfarande tre ggr/v, så det blir nog tre-fyra styrka.

Ruskigt skönt schema måste jag säga. Blir klar på 30-35 minuter och jag blir helt slut. 20 reps power snatches är inte att leka med. :D