handdator

Visa fullständig version : 17 oktober - tredje veckan.


Catline
2011-10-17, 08:46
Tre veckor sen jag joina min syster ( Åla på kolozzeum ) att gå till gymmet. Nu har man kommit in i det lite och man börjar känna resultat. Om inget annat är konditionen bättre än någonsin!

Kommer lägga upp bilder inom kort, så följ med och se när jag kämpar för att nå mitt mål! ;)

Schemat idag är cardio, med lite inslag av hantlar bara för att behålla det lilla man har.

Igår var vi på gymmet i nästan två timmar:

15 min stepp.
2000 m rodd.
20 min löpband.
15 min Cross.
Rygg 10*3
Hantlar ( 5 kg ) 10*3
Mage + medicinboll 15*4

Blir antagligen samma pass som igår. Och imorgon kör vi styrketräning! :)

Läget just nu är att vi deffar dessa 10 veckorna fram till jul, dvs massa kondition och mindre intag av kalorier. Efter jul är det äntligen dags för att börja bygga upp! Längtar redan efter det .

Sundqvist
2011-10-17, 08:50
Hej och välkommen till kolozzeum! :)
Riktigt kul att du startar journal de första du gör!
kul att du hittat träningsintresset, kör hårt nu för dem första månaderna kommer du märka mycket skillnad"
Angående ditt pass, försök skriva mer specifikt vilka övningar, för "rygg" och "Hantlar" Säger inte så mycket, blir lättare och förstå passet då! :)

Kör hårt!

Catline
2011-10-17, 16:53
Hej och tack ska du ha ! :)

Ja, jag är inne på tredje veckan nu. Kanske inte ser en skillnad än men jag känner den helt klart. Jag kämpar på som bara den.

Såklart att jag kan beskriva mer vad för övningar jag gör, jag tänkte mest göra ett litet snabbt inlägg i början bara så att jag kommer igång med det hela!
Du kan ju komma med några förslag på några bra övningar om du vill? :)

Jag tror att min ryggövning kallas för Ryggresning? När man ligger på magen på typ en plattform? ... ( Jag är svinkass på vad allt heter )

Och mage kör jag vanliga sit-ups fast med medicinboll 4 kg, ligger så att jag har ryggen lite över golvet och doppar sedan bollen på höger/vänster sida och sen upp. Kanske inte världens bästa förklaring.. Men du kanske förstår lite vad jag menar :)

Alla tips uppskattas!

kwame
2011-10-17, 16:56
Ja, ryggresning låter som rätt namn!
Bra övningar är basövningar, t.ex marklyft, knäböj. Tar bra på rygg och ben och ger en fin bålstyrka!

Välkommen!

Catline
2011-10-17, 19:06
allright ! super :) och tack!

Catline
2011-10-17, 19:23
Kroppen säger ifrån riktigt mycket just nu. Att gå från att vara en person som krökade varje helg och sket fullständigt i vad hon stoppa i sig, till en som tränar 6 ggr i veckan och följer deffguiden är en jävla omställd livsstil. Men jag ger mig inte för det!

Idag var en sådan dag då man helst hade velat ligga i soffan, men det blev lite träning ändå.

30 min cross, började på femmans nivå i fem minuter, sedan ökade jag två steg efter varje femte minut som gick. Avsluta det hela med femman igen för att runda av ( bra eller dåligt? ).

Sedan intog jag rodden 2000 meter. Första gången jag gjorde det var jag klar på ca 15 min, idag var jag färdig på 9 minuter och 45 sekunder!

Det blev 20 min på löpbandet också, intervaller.

Avslutade passet som vanligt med 5kgs hantlar och sedan 30 sit-ups med medicinboll på 4 kg.

Kanske inte det bästa passet jag gjort, men ändå!

Föresten, jag har ständig huvudvärk nu när jag börjat träna så mycket och äter betydligt mindre! Wtf, störigt :smash:

Imorgon blir det styrketräning :) slänger nog upp en bild då också så att jag har något att jämföra med sen om 3-4 månader ;)

Catline
2011-10-17, 19:33
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=545&pictureid=2356

Just nu.

Sundqvist
2011-10-17, 19:34
ser rikgit bra ut!

Catline
2011-10-18, 08:24
haha, tack! Bättre kommer det också att bli :)

Catline
2011-10-18, 13:03
Undran om mat när man deffar,
vad är egentligen bäst att äta?

Just nu äter jag keso + ½ banan till frukost och lunch.
Ett annat mål som består av sallad, ägg, gurka och en skiva grovt bröd ( en timme innan jag går till gymmet )
och sen middag typ kyckling eller lax med ris/kokt potatis.
På kvällen om jag är ashungrig käkar jag en grov macka med kalkon på annars inget.

Jag gymmar som jag sagt innan 5-6 gånger i veckan. Jag vet att man ska ha ett underskott kalorimässigt och allt det dära. Det jag undrar är egentligen bara om någon har ett tips på vad man mer kan käka? blir ju så jävla tradigt efter ett tag..

Jag vill helst äta minst 4 mål om dagen för att orka gympasset som alltid ligger mellan 1 timme 30 min - två timmar. Och jag vill inte trycka i mig vad som helst i heller.

Plus, det jag äter nu? är det bra deffmat? har hört att keso inte ens är bra..? *gah!*

Catline
2011-10-18, 19:05
Idag var det en lärorik dag på gymmet.
Gick igenom alla maskiner och redskap så nu vet jag lite mer, slipper stå som ett fån och se förvirrad ut. Det blev en del styrketräning idag då jag provade de mesta vi gick igenom.

Innan han som kom och visade oss så körde vi följande:

15 min stepp
rodd 2000 m
Cross 15 min

inte alls mycket jämfört med vad jag brukar. Men, det kanske va bäst att jag inte nöta kondisen så mycket innan det hela. Jag har en undran, kan man mixa konditionsträning med styrketräning? eller ska man köra kondition en dag och styrke en annan? och OM man ska köra olika dagar, varför?.. *screwy*

Catline
2011-10-19, 19:10
Nöta kondition. Så här såg det ut idag:

30 min cross.
2000m rodd.
30 min löpband.

Avsluta med två övningar rygg, bla ryggresning som vanligt. Sen körde jag även sit-ups like always!

1 timme och 45 min tog det.

Idag käkade jag en riktigt nyttig wok-mix från hemköp!! endast 20 kalorier per portion ( deras portioner var uppräknade i 30 g... *grr*) Men ändå. Man behöver ju inte käka hela påsen som innehåll 300 g ! Mixar man den med lite gurka och lite melon så blir det toppen, låter kanske äckligt men det var asgott :)

Imorgon kör vi kondition IGEN, och på fredag blir det styrke.

Ändrat om i schemat, iom jag deffar just nu så kör jag kondition 4 ggr/veckan och styrke 2ggr/veckan. Bra eller inte?

Alltså man får lov att tipsa mig om en massa, jag har inte alltid så bra koll på vad som är bra/dåligt. Trist om jag tror att jag gör rätt så gör jag helt fel..*rolleyes*

Jag längtar så förbannat till efter jul då jag ska börja bygga muskler!! :)

conlerc
2011-10-19, 19:25
Bra kämpat! :D

Catline
2011-10-20, 10:32
Tack tack ! Ska kolla in den! :)

Catline
2011-10-20, 18:32
45 min kondition.

15 min cross
15 min löpband
15 min cross

100 sit-ups

Anledningen till det halvkassa passet är helt enkelt att min kropp strejkar. Jag klarar nog inte av det... :confused:
Känns som om benen viker sig, jag orkar inte men jag gör det ändå. Jag blir irriterad på allt och alla. Trött på saker. Känner illamående till och från. WTF! :furious:

Anyway, ska fan klara det ändå. jag SKA!

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=545&pictureid=2366

Just nu.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=545&pictureid=2357

Stor skillnad iaf. Ska aldrig mer falla tillbaka dit där. Aldrig någonsin mer!

Catline
2011-10-22, 08:07
Tränade bara i en timme i går.
5 min uppvärmning på cross ( cyklar till och från gymmet , 3,4 km , så behövs inte mer uppvärmning än det )

Sen körde jag mage + rygg. Tyvärr vet jag inte vad alla övningarna heter! Men ska försöka ta reda på de så att jag faktiskt kan beskriva vad fan jag sysslar med :)

körde iaf 3 magövningar , 3 rygg, och sen biceps/triceps med hantlar 3*10.

inte denna söndagen men nästa är det dags för en ny bild ! :)

NordKD
2011-10-22, 09:56
Undran om mat när man deffar,
vad är egentligen bäst att äta?

Just nu äter jag keso + ½ banan till frukost och lunch.
Ett annat mål som består av sallad, ägg, gurka och en skiva grovt bröd ( en timme innan jag går till gymmet )
och sen middag typ kyckling eller lax med ris/kokt potatis.
På kvällen om jag är ashungrig käkar jag en grov macka med kalkon på annars inget.


Ät som du brukar bara du äter mindre:)
Bara du har ett energiunderskott så kan du ju äta nästan vad som helst, tror du flesta vet man borde undvika under en deff ;)
Mycket protein är dock bra att äta under deffen då det mättar mycket bättre. Jag känner mig iaf mer mätt av 100 g kvarg eller tex tonfisk än 100 g snabbmakaroner, du fattar vad jag menar ;)