handdator

Visa fullständig version : Ont i armbågarna


Snabel
2011-10-16, 21:02
Hej,

Har ont i mina armbågar. En öm punkt längst ut på armbågen så att säga. Det kommer och gå, har suttit i något år nu på vänster sida. Börjar även smyga sig in på höger armbåge. I vänster armbåge där jag haft ont sen iaf 2009 hade jag väldigt ont i vintras ett tag, i samband med snöskottning och sådant tror jag. Smärtan släpper dock aldrig, och nu har jag på senare tid börjat få lite ont i höger också. Jag känner mig hindrad från att styrketräna.

Har ett stillasittande kontorsjobb men jag undviker att luta mig på armbågen så att säga. Var till företagshälsovården och de sa att det inte var någon slemsäcksinflammation, tennis eller golfarmbåge. Har inte ont i musklerna där i kring. De sa att det möjligen kunde vara att jag har lutat mig på armbågarna för mycket, men det borde väl isåfall släppa iom att jag tänkt på detta nu ett halvår? Inte komma och gå, som det gör...

Någon som har erfarenhet av onda armbågar? Att träna Triceps eller bröst är i regel att glömma. Om jag inte kör på 30 kg bänkpress eller liknande (men det känns ändå, mer eller mindre).