Visa fullständig version : Olja i köpepizzor
Köpte en Vesuvio på en pizzeria igår att ha att äta på korridorsfesten. Men nånting vad mycket olja som var i den!! Det liksom bara rann olja, det var inte mycket till ingredienser utöver det. Någon billig ost, lite skinka och tämligen lite tomat. Som tur var hade jag tränat innan så jag orkade sätta i mig större delen av pizzan, men idag så mikrade jag resterna några vändor och fick bort det värsta av fettet och då smakade det mycket knaprigare och bättre (även om kanske lite näring rann bort).
Det borde vara olagligt med så mycket flott, rena bluffen ju. Skulle ha köpt ett skrovmål istället: då hade jag i vilket fall fått lite mer kött för pengarna och lite sallad till.
Aldrig mer att jag köper pizza där...
Utterly disappointed kan jag tänka mig. Bra att vi har uttrandefriheten i det här landet. Vilken pizzeria muttrar du över?
cirkelrak
2011-10-16, 10:56
Jag häller själv rapsolja över pizzan för att det blir godare så.
vicarious
2011-10-16, 11:37
Dra på Ängen på Mariehem nästa gång istället.
De kanske använder en riktigt fet ost som fettar av sig när den smälter?
Dra på Ängen på Mariehem nästa gång istället.
De kanske använder en riktigt fet ost som fettar av sig när den smälter?
Kanske det och stötta deras verksamhet (restaurangen har ju brunnit flera gånger; anlagt).
Kanske det och stötta deras verksamhet (restaurangen har ju brunnit flera gånger; anlagt).
Att de skall ge sig på stackars pizzerior, vad är världen på väg? Hur kommer det sig då?
Att de skall ge sig på stackars pizzerior, vad är världen på väg? Hur kommer det sig då?
Det skulle kunna ha att göra med att just den pizzerian inte vill ha att göra med MC-gäng eller motsvarande, men det är spekulation. Men hur som helst så har alla närliggande pizzerior skonats vad jag vet.
Yttrandefrihet är en sak. Folk dör på gatorna av kulor, avlossade från lakejer till diktatorer, när de kräver att få höras.
Det är inte yttrandefrihet att använda Kolozzeum för att vräka ur sig sin besvikelser på någon speciell pizzeria.
Dirty South
2011-10-16, 13:47
Yttrandefrihet är en sak. Folk dör på gatorna av kulor, avlossade från lakejer till diktatorer, när de kräver att få höras.
Det är inte yttrandefrihet att använda Kolozzeum för att vräka ur sig sin besvikelser på någon speciell pizzeria.
Made my day :D
vicarious
2011-10-16, 15:46
De har en ny Take Away i Mariehems centrum utöver själva restaurangen.
Utterst viktigt skillnad.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.