handdator

Visa fullständig version : "Förvandla fett till muskler"


Hannya
2011-10-15, 20:53
Har en flickvän som är rätt grön inom området, började träna för drygt 2 månader sedan och kör med en PT som dessutom gör hennes kost.

hon är livrädd för att gå i ner i vikt, säger att hon ska förvandla fettet till muskler och på så vis bli hård. jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga,

jag stör mig som sjutton och vill berätta hur de ligger till, fettet kan ju inte förvandlas likt magi till muskler

finns det något smart pedagogiskt sätt, eller är det den hårda vägen som gäller?

dramodur
2011-10-15, 20:54
ligger hon på ett litet underskott ska det nog gå hyffsat

Pepz
2011-10-15, 20:54
går hon upp 1kg i muskler och minskar ett kilo fett så har hon ju "gjort om fettet till muskler" sen att det inte är korrekt rent fysiologiskt är väl skitsamma?

mattilainen
2011-10-15, 20:56
förstår inte hur tjejer tror att de alltid ska bli stora tjejer med muskler. Det sker inte över en natt och krävs sååå mycket träning. Det är inget man direkt bara får.

Sen går det aldrig att göra en fettcell till en muskelcell och går då heller inte att förvandla fett till muskler.

När man går ner i vikt så kommer man, om man inte tränar tung styrketräning att förlora muskler samtidigt. Visst kanske det inte är speciellt mycket när man från början inte har spciellt mycket muskler.

Visa några tjejers träningsbloggar så kan hon ju se att man inte ens blir stor och grov när de tränar stenhårt året runt och VILL bli stora. Ofta är de bara väldigt snygga och tighta i kroppen.

Hannya
2011-10-15, 20:56
hon väger 50, och ska till 55 och dit bli hårdare och större

hon är helt livrädd för att gå ner i vikt, vilket är lite bra iaf (bättre än motsatsen).

bästa är väl att blunda och se glad ut, kanske blir att introducera lite grundläggande närings & träningslära

mini
2011-10-15, 21:01
Varför är det dåligt att hon inte vill gå ner i vikt och istället bygga muskler?

Hannya
2011-10-15, 21:04
Varför är det dåligt att hon inte vill gå ner i vikt och istället bygga muskler?

då hon är otroligt smal och har en del problem med leder/skelett osv

men det är inte så relevant till diskussionen, inget jag vill tala för henne här iaf

mini
2011-10-15, 21:10
då hon är otroligt smal och har en del problem med leder/skelett osv

men det är inte så relevant till diskussionen, inget jag vill tala för henne här iaf

Men då är det ju bra att hon inte vill gå ner i vikt? Jag tror inte jag förstår problemet.

Eddie Vedder
2011-10-15, 21:12
Men då är det ju bra att hon inte vill gå ner i vikt? Jag tror inte jag förstår problemet.

Har du läst rätt då? Jag tolkar det som att Hannya också tycker att det är bra att hon vill upp. Han säger ju att det är bra.

Hannya
2011-10-15, 21:13
Men då är det ju bra att hon inte vill gå ner i vikt? Jag tror inte jag förstår problemet.

Jag kan ha gjort en höna utav en fjäder,

skall läsa vad jag skrivit och se om det jag ville få fram kom fram ordentligt

mini
2011-10-15, 21:14
.

hon är livrädd för att gå i ner i vikt,

Det här?

Hannya
2011-10-15, 21:15
Har du läst rätt då? Jag tolkar det som att Hannya också tycker att det är bra att hon vill upp. Han säger ju att det är bra.

indeed-o

Pepz
2011-10-15, 21:20
Men då är det ju bra att hon inte vill gå ner i vikt? Jag tror inte jag förstår problemet.

jag tror att han gnäller över att tjejen inte har förstått att fett inte omvandlas till muskler.

Hannya
2011-10-15, 21:21
jag tror att han gnäller över att tjejen inte har förstått att fett inte omvandlas till muskler.

ja, vad onödigt av mig att ta upp sidospåret. vänligen lämna den eller så ber jag mod låsa tråden
(mod får, om h*n anser nödvändigt rensa tråden och klargöra vad som diskuteras)

Pepz
2011-10-15, 21:23
ja, vad onödigt av mig att ta upp sidospåret. vänligen lämna den eller så ber jag mod låsa tråden
(mod får, om h*n anser nödvändigt rensa tråden och klargöra vad som diskuteras)

då undrar jag varför det stör dig?
och http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5351756&postcount=3

TheIsh
2011-10-16, 13:49
Frågan var om det fanns något pedagogiskt sett att förklara varför fett inte kan omvandlas till muskler. Du kan ju be henne fråga sin PT, för även om det finns många skräckexemplar av PT's så måtte h*n väl ändå veta att detta inte är fysiologiskt möjligt? Det är mitt tips i alla fall.