handdator

Visa fullständig version : Multivitamin, same shit diff. name?


Vanish
2011-10-15, 12:44
Jag har suttit och kollat och sökt på multivitamin men blir inte så mycket klokare. Vad finns det för multivitamin som ni kör med eller rekommenderar? Eller får jag ungefär samma oavsett vilket jag tar och ska mest leta efter mest multivitamin för pengarna?

noob76
2011-10-15, 12:53
Jag har suttit och kollat och sökt på multivitamin men blir inte så mycket klokare. Vad finns det för multivitamin som ni kör med eller rekommenderar? Eller får jag ungefär samma oavsett vilket jag tar och ska mest leta efter mest multivitamin för pengarna?

Jag kör, när jag kör, med multivitaminer som också har mineraler. Apotekets tex. , de brukar vara relativt billiga. Jag tror personligen inte skillnaden på multivitaminer är särskilt stor mellan de välkända fabrikaten.

Köp de billigaste med mineraler är mitt tips.

Inge Enveten
2011-10-15, 13:21
Är också nyfiken. Är det bara jag som märkt det eller varierar priserna riktigt mycket bland olika webbshoppar?

mangemani
2011-10-15, 15:56
körde med Farings complete vitamin/mineral tills jag kom i kontakt med FXs vitamin/mineral.
FX = 79kr
Fairing = 159kr
FX = minst lika bra, så valet var givet:)

noob76
2011-10-15, 16:02
Är också nyfiken. Är det bara jag som märkt det eller varierar priserna riktigt mycket bland olika webbshoppar?

Jag har testat de flesta från de billigaste på ICA till Apotekets och de dyraste på *************. Inte märkt någon skillnad alls och man får väll förutsätta att om två olika fabrikat innehåller nästan identisk mängd av samma vitaminer/mineraler så är tabletterna likvärdiga.

Vanish
2011-10-15, 18:31
Då känns det ju inte direkt som att dyrare är mycket bättre utan att man istället kan leta efter ett rimligt pris på det någonstans! FX lät ju helt klart som ett alternativ till detta :)

tobnotch
2011-10-16, 00:31
Är det vanligt att multi inte har någon kapsel som många andra piller har? Äter FX och de bränner som salt eller dyl vid första kontakt med tungan, ner måste den fort som attan!

mangemani
2011-10-16, 06:20
bränner som salt?
har du nått sår på tungan;)?
för mig blir det typ en kittlande känsla bara, inget som besvärar.

Silveta
2011-10-16, 06:25
låter som väldigt läskiga multivitamin ni kör med, jag har inte märkt något sådant med varken FX, SN eller apotekets.

PetterHultin
2011-10-16, 08:18
Är man väldigt hypokondrisk med sjukdomar kan man ju satsa på Animals vitaminpack :D typ 7 tabletter stora som snusdosor som man ska svälja varje morgon. Tog en, slängde 29.