handdator

Visa fullständig version : Android-tråden!


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8

bustz0rz
2011-10-14, 12:18
Eftersom det finns en iPhone-tråd så måste det ju finnas en Android-tråd!

Joråsatte... här kan man diskutera telefoner, rootning osv osv.

Kan ju börja med att fråga vad Ni har för telefon?




relaterad tråd om apps

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140722&highlight=android

Silveta
2011-10-14, 12:21
Jag kör Samsung Galaxy S2 bästa uppfinningen sen Kvarg i min mening..

Rootad såklart och ligger just nu med Vanillamod, så fort bluetooth ljud börjar funka på Cyanogenmod så tänkte jag gå över till den dock, inte mycket för Touchwiz :)

Piranha
2011-10-14, 12:26
relaterad tråd om apps

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140722&highlight=android

bustz0rz
2011-10-14, 12:27
Jag kör Samsung Galaxy S2 bästa uppfinningen sen Kvarg i min mening..

Rootad såklart och ligger just nu med Vanillamod, så fort bluetooth ljud börjar funka på Cyanogenmod så tänkte jag gå över till den dock, inte mycket för Touchwiz :)

Har en SGS2 jag också, dock orootad. Tänkte ta och göra det någon dag när jag får ork. Det lilla jag har sett av MIUI (mest på typ "visa din hemskärm-tråden) verkar snyggt.

Tar och ställer frågan här också som jag la i App-tråden:
Jag skulle vilja kunna pausa när jag filmar med min SGS2. Det går tyvärr inte nu i vanliga kamera-appen. Finns det någon app som man kan ladda ner där det går?

bustz0rz
2011-10-14, 12:27
relaterad tråd om apps

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140722&highlight=android

La det i första posten så folk ser den.

agazza
2011-10-14, 12:29
Har en rootad Desire Z med CyanogenMod 7 ROM och är överklockad från 800 till 1401mhz

Mer i apps tråden.

Akerhage
2011-10-14, 12:37
Har nu en HTC Desire S, rootad, dock inte orkat lägga in någon ROM på den, någon som kan rekommendera en bra sådan?

exnm
2011-10-14, 12:38
Jag har en LG Optimus 2x, den suger:(

agazza
2011-10-14, 12:41
Har nu en HTC Desire S, rootad, dock inte orkat lägga in någon ROM på den, någon som kan rekommendera en bra sådan?

http://www.cyanogenmod.com/devices/htc-desire-s



Min batteritid dubblade också med Cyanogen. Men det finns flera att välja på.

Men Cyanogen + launcherPro + setCPU ger en väldigt trevlig förbättring av telefon.

limenka
2011-10-14, 12:44
Min HTC Legend är helt OK. Synd att inga mer uppdateringar kommer till den bara :(

Mart|n
2011-10-14, 12:44
Har en SGS2, rootad och med Cognition 1.51. Vilket fungerar mycket bra! Designgears har även en annan ROM på gång nu som heter Perception där man ska kunna köra på både I9100 och I777.

Jag kommer testa Cyanogen när de känner sig "klara" med koden till SGS2.

Akerhage
2011-10-14, 12:49
Tack Agazza, hade planer på precis detta! Gött med batteritiden! Hade samma ROM på min wildfire med SetCPU, funkade kalas, har du samma telefunk och vad klocka du den? Edit, såg du hade Z och dina klockfrekvenser där!

Får fixa när jag kommer hem sen!

HMB
2011-10-14, 12:52
Haft: ZTE Blade, LG Optimus 2X, SE Xperia Play.
Har: Samsung Galaxy S2.

Blir nog en iPhone 4s om det går att få tag på en till rimlig kostnad. Då det är spel+surf jag anser att man vill använda kraften till så känns iphonen vettigare än i princip alla androidlurar. Har även tröttnat rätt rejält på storleken på sgs2:an.

SE Xperia Ray kan nog vara ett alternativ annars, gillar verkligen den luren.

Silveta
2011-10-14, 13:12
Har en SGS2, rootad och med Cognition 1.51. Vilket fungerar mycket bra! Designgears har även en annan ROM på gång nu som heter Perception där man ska kunna köra på både I9100 och I777.

Jag kommer testa Cyanogen när de känner sig "klara" med koden till SGS2.


om du lyssnar mycket på musik eller använder BT headset så hade jag väntat en smula, testade CM för en vecka sen och sound over BT funkade inte alls då..

bustz0rz
2011-10-14, 13:14
Jag har en LG Optimus 2x, den suger:(

Min bror har en sådan och jag håller med, den är verkligen ljusår efter SGS2!
Samlas det massa smuts bakom skyddsglaset till kameran på din också?

Mart|n
2011-10-14, 13:16
om du lyssnar mycket på musik eller använder BT headset så hade jag väntat en smula, testade CM för en vecka sen och sound over BT funkade inte alls då..

Det ska vara fixat nu. De fick ordning på det för några dagar sedan.

hahavaffan
2011-10-14, 13:16
http://www.cyanogenmod.com/devices/htc-desire-s



Min batteritid dubblade också med Cyanogen. Men det finns flera att välja på.

Men Cyanogen + launcherPro + setCPU ger en väldigt trevlig förbättring av telefon.Min flickvän har en HTC Legend, som är värdelös och inlämnad på service för tillfället. Men när den kommer tillbaks om ett år när fittAnovo är klara med att ha den i röven, tänkte jag försöka snabba upp den lite... vet du nån schysst guide för allt det där du gjort?

bustz0rz
2011-10-14, 13:18
Frågar igen :D

Jag skulle vilja kunna pausa när jag filmar med min SGS2. Det går tyvärr inte nu i vanliga kamera-appen. Finns det någon app som man kan ladda ner där det går?

Akerhage
2011-10-14, 13:19
Min flickvän har en HTC Legend, som är värdelös och inlämnad på service för tillfället. Men när den kommer tillbaks om ett år när fittAnovo är klara med att ha den i röven, tänkte jag försöka snabba upp den lite... vet du nån schysst guide för allt det där du gjort?

kolla xdadevelopers forum, där finns i princip allt angående detta. Bara gå in på din modell, sen söka på SetCPU där och den ROMen du vill ha.

Tricce
2011-10-14, 13:23
Har även tröttnat rätt rejält på storleken på sgs2:an.


Jag har en Iphone 4 i ena fickan och en sgs2 i andra, gissa vilken jag känner av mest? :)

Barstar
2011-10-14, 13:26
Har en Desire, har inte orkat roota.

Noobfråga 1, kan jag allokera minne från minneskortet och lura telefonen att det är internminne om jag rootar? Internminnet på Desire är lika lågt som mitt blodsocker just nu.

Noobfråga2, upplever alla som rootat en sån drastiskt ökning av batteritiden?

Silveta
2011-10-14, 13:32
Har en Desire, har inte orkat roota.

Noobfråga 1, kan jag allokera minne från minneskortet och lura telefonen att det är internminne om jag rootar? Internminnet på Desire är lika lågt som mitt blodsocker just nu.

Noobfråga2, upplever alla som rootat en sån drastiskt ökning av batteritiden?


japp det går att fixa :) eller rättare sagt du kör en EXT3 partition på sd kortet som telefonen tror är interminne :)


Batteritiden hänger ihop med vilken rom du kör och alltså inte rootningen i sig.

Sparven från Minsk
2011-10-14, 13:34
Köpte en htc Wildfire s när min iphone 3GS gick sönder. Väldigt nöjd so far. Den är lite segare än ipgonen men är liten och gullig :)

exnm
2011-10-14, 13:38
Min bror har en sådan och jag håller med, den är verkligen ljusår efter SGS2!
Samlas det massa smuts bakom skyddsglaset till kameran på din också?

Japp, kameran är så gott som obrukbar på grund av det.
Lägg till urusel batteritid (var nere på 50% efter 3 timmar ur laddare med måttligt användande) , riktigt laggig telefon och sen att vi sitter med Android 2.2 och du får en missnöjd kund!! :(

Silveta
2011-10-14, 13:40
Det ska vara fixat nu. De fick ordning på det för några dagar sedan.

Låter som att det blir till att pilla CM i helgen då :)

måste dock ändra om lite i den innan den åker in, våga vägra ADW launcher :P

HMB
2011-10-14, 13:42
Jag har en Iphone 4 i ena fickan och en sgs2 i andra, gissa vilken jag känner av mest? :) Hehe, hög vikt eller tegelsten? Därför jag funderar lite på SE Xperia Ray, låg vikt + bra storlek.

Silveta
2011-10-14, 13:47
Hehe, hög vikt eller tegelsten? Därför jag funderar lite på SE Xperia Ray, låg vikt + bra storlek.

Jag tycker att SGS2 är hur liten som helst, man vänjer sig fort vid storleken såvidda du inte har världens minsta händer..viktmässigt så är den flugvikt, märker knappt att du har den i fickan.

agazza
2011-10-14, 13:54
Haft: ZTE Blade, LG Optimus 2X, SE Xperia Play.
Har: Samsung Galaxy S2.

Blir nog en iPhone 4s om det går att få tag på en till rimlig kostnad. Då det är spel+surf jag anser att man vill använda kraften till så känns iphonen vettigare än i princip alla androidlurar. Har även tröttnat rätt rejält på storleken på sgs2:an.

SE Xperia Ray kan nog vara ett alternativ annars, gillar verkligen den luren.

Varför skulle iphone vara bättre på surf?

Min flickvän har en HTC Legend, som är värdelös och inlämnad på service för tillfället. Men när den kommer tillbaks om ett år när fittAnovo är klara med att ha den i röven, tänkte jag försöka snabba upp den lite... vet du nån schysst guide för allt det där du gjort?


Kolla Modaco eller xda-developers.

Schöp min zte blade för en tusing istället, rootad klockad å klar.

Akerhage
2011-10-14, 13:59
Doh, tror jag kom på att telefonen inte var rootad än, bara fixat S-Off på den.
Då till min fråga, är det fortfarande så att jag måste fixa clockworkmod på den för att komma in i recovery? Nu får jag bara en röd triangel när jag försöker komma in där. (var så längesen jag sysslade med detta nu)

agazza
2011-10-14, 14:02
Doh, tror jag kom på att telefonen inte var rootad än, bara fixat S-Off på den.
Då till min fråga, är det fortfarande så att jag måste fixa clockworkmod på den för att komma in i recovery? Nu får jag bara en röd triangel när jag försöker komma in där. (var så längesen jag sysslade med detta nu)

Ja och det är jävligt bra att ha ändå iomed återställningsfunktion

Tricce
2011-10-14, 14:04
Hehe, hög vikt eller tegelsten? Därför jag funderar lite på SE Xperia Ray, låg vikt + bra storlek.

Nä känner inte av sgs2án alls, lätt som fan och tunn = teh shit!

Akerhage
2011-10-14, 14:05
Ja och det är jävligt bra att ha ändå iomed återställningsfunktion

ja precis, du menar ndroid backup eller vad den hette? Behöver jag pilla ngt med unrevoked nu eller görs rootningen kanske automatiskt nu med installation av ROM

Akerhage
2011-10-14, 14:16
Btw: 4EXT Recovery verkar ju rekommenderas istället för cwm (clockworkmod) nu istället. Så kör på den!

agazza
2011-10-14, 14:20
Btw: 4EXT Recovery verkar ju rekommenderas istället för cwm (clockworkmod) nu istället. Så kör på den!

Bara du läser på så igen så du inte brickar den :)

Akerhage
2011-10-14, 14:25
Blir 4EXT och [ROM][NIGHTLY] CyanogenMod 7.1 Nightly Builds [2.3.7][CM 2.6.35.14]
samt Launcher Pro, Set CPU och så har jag lite andra köpeappar jag kör med :)

Barstar
2011-10-14, 14:25
Hur tekniskt bevandrad måste man vara för att roota telefonen?

Kan man ändå köra Sense om man inte hittar nån Rom man gillar?

Akerhage
2011-10-14, 14:28
@Barstar, finns ju ROMs med och utan Sense, bara välja och vraka. Läser man igenom lite guider så är det ganska enkelt!

Mart|n
2011-10-14, 14:31
Låter som att det blir till att pilla CM i helgen då :)

måste dock ändra om lite i den innan den åker in, våga vägra ADW launcher :P

Jaså? Vad är det som fel med ADW? Jag använder det och tycker det fungerar bra. Jag gillade iaf inte riktigt TouchWiz.

Silveta
2011-10-14, 14:31
Hur tekniskt bevandrad måste man vara för att roota telefonen?

Kan man ändå köra Sense om man inte hittar nån Rom man gillar?

just desire är förbannat lätt att roota..

ladda ner unrevoked, koppla ihop telefon och dator, kör unrevoked. vänta 10 min.. TADA färdig rootad telefon..

jag har tillochmed för mig att den installerar superuser och CWM

Silveta
2011-10-14, 14:32
Jaså? Vad är det som fel med ADW? Jag använder det och tycker det fungerar bra. Jag gillade iaf inte riktigt TouchWiz.

Jag kör Launcherpro plus, föredrar den över ADW launcher, men det är nog en smaksak.

Superior
2011-10-14, 14:37
Någon som kan rekommendera en mod som jag kan lägga in på min SGS II.
Jag är framförallt ute efter bättre batteriprestanda.
Det får gärna finnas en "how to" guide eftersom detta blir min första rom jag lägger in, dock min 3e android lur.

Vad kan man förvänta sig av moddningen?
Kan man modda tillbaka till original OM man måste skicka in luren?

Akerhage
2011-10-14, 14:39
Från Feber.se
"GO Launcher EX är nog den launcher som har bland de absolut flesta möjligheterna till att förändra utseendet på din telefon. Till råga på allt är den gratis och med en modern telefon också riktigt kvick! Ladda ned Home Switcher för att komma igång med din nya hemskärm och kika in lite teman vetja!
Read more: http://feber.se/android/art/225120/appmndag/#ixzz1alNZi3ah"

Silveta
2011-10-14, 14:43
Från Feber.se

provat Go launcher... både på min SGS2 och min gamla Desire, kalla mig bitter men jag föredrar fortfarande gamla hederliga LPP :)

Akerhage
2011-10-14, 14:54
Ah, jag gillar med LPP, var bara ett tips :)

Barstar
2011-10-14, 15:06
Tack för hjälpen, ikväll åker vi...

Silveta
2011-10-14, 15:06
Ah, jag gillar med LPP, var bara ett tips :)

Nästa rom byte så tänkte jag bygga interfacet runt launcher7, den verkar mysig, alternativt desktop visualizer och lpp

agazza
2011-10-14, 15:14
Jag kör nuförtiden SPB shell 3d.

Det är svindyrt, så jag började att använda den crackade version för 97kr var jävligt mycket för en app.

Men jag var tvungen att köpa den tillslut


hVU84J1ShSQ

agazza
2011-10-14, 15:21
Blir 4EXT och [ROM][NIGHTLY] CyanogenMod 7.1 Nightly Builds [2.3.7][CM 2.6.35.14]
samt Launcher Pro, Set CPU och så har jag lite andra köpeappar jag kör med :)

Varför nightly?

Jaså? Vad är det som fel med ADW? Jag använder det och tycker det fungerar bra. Jag gillade iaf inte riktigt TouchWiz.

Den är trög enligt mig, launcher PRO är tex mycket snabbare, snyggare och har schysstare funktioner, tex scrollande menylist

Akerhage
2011-10-14, 15:23
Varför nightly?

Verkar vara stabil, kollade bara lite snabbt nu, kanske finns en official istället.
Vilken kernel kör du på?

agazza
2011-10-14, 15:29
Verkar vara stabil, kollade bara lite snabbt nu, kanske finns en official istället.
Vilken kernel kör du på?

Dom släppte ju just 7.1 stable så jag kör den.

Jag vet inte riktigt :D jag har försökt fått bort "android system" buggen som drar batteri..


btw såg jag nu att jag har haft telefon igång i 1 dygn 3 timmar och ligger på 20% nu, då har det setts rätt mycket youtubeklipp och surfats.

Det enda som verkligen suger batteri är gpsen.

Akerhage
2011-10-14, 15:34
Ah, jag tänkte testa "Tiamat 1.1.5", verkar som den fått bra respons och funkade tydligen bra ihop med senaste Rom Manager om man nu vill byta roms via den istället för recovery (den går ju via recovery ändå iof).
Men ska kika detta imorgon så återkommer jag med respons på ny kernel, samt en nightly build med =)

Testat flashat ny radio med eller?

pejo
2011-10-14, 15:43
97kr var jävligt mycket för en app.


Det här har jag lite svårt att förstå.
Allt annat verkar öka i pris men vad folk verkar vara beredda att betala för mjukvaruprodukter till telefoner verkar ha minskat något vansinnigt.
Om man jämför med vad man måste betala för spelkonsolsspel tex så är det ju ingenting. Eller jämför med att köpa en lunch. En bra applikation är ju bra mycket mer beständig än en lunch.

Jag har för övrigt köpt en Xperia Ray och är väldigt nöjd. Gillar att den inte är så stor men ändå har hyffsat hög upplösning på skärmen. Ganska bra musikljud i det medföljande headsetet också.

atariih
2011-10-14, 16:14
Nu när min Desire gett upp funderar jag på vad min nästa telefon ska vara för någon. Vad tycker folk? Är det en Samsung s2a som gäller?

tano
2011-10-14, 16:17
SE Xperia Arc

Grym telefon. Fortfarande efter ett halvår toknöjd! Snabb, fin design, bra skärm, bra batteritid och grym kamera.

Enda problemet som jag har är att appen för kameran crashar när minneskortet börjar bli fullt. Varit lite lat med att säkerhetskopiera bilderna från datorn och låter dem därför även ligga kvar på mobilen. Måste fixa det för ibland kan det vara irriterande att behöva starta om kameraappen tre gånger för att ta en bild...

Silveta
2011-10-14, 16:22
Nu när min Desire gett upp funderar jag på vad min nästa telefon ska vara för någon. Vad tycker folk? Är det en Samsung s2a som gäller?

Snart släpps Nexus Prime.. vänta på den!

HMB
2011-10-14, 16:28
Jag tycker att SGS2 är hur liten som helst, man vänjer sig fort vid storleken såvidda du inte har världens minsta händer..viktmässigt så är den flugvikt, märker knappt att du har den i fickan. Den är stor som bara den, den har snarare börjat kännas större med tiden. Vikten är bra, men storleken som sagt.

Varför skulle iphone vara bättre på surf?




Kolla Modaco eller xda-developers.

Schöp min zte blade för en tusing istället, rootad klockad å klar.

http://images.anandtech.com/graphs/graph4951/41655.png
http://images.anandtech.com/graphs/graph4951/41619.png

Nä känner inte av sgs2án alls, lätt som fan och tunn = teh shit! Men fortfarande stor som fan ;) Finns inte en chans att jag kommer börja bära "baggy"-jeans bara för att få plats med mobilen i fickan.

Silveta
2011-10-14, 16:35
Men fortfarande stor som fan ;) Finns inte en chans att jag kommer börja bära "baggy"-jeans bara för att få plats med mobilen i fickan.

Den får plats i mina skinnyjeans utan problem O.o

HMB
2011-10-14, 16:38
Den får plats i mina skinnyjeans utan problem O.o Den får knappt plats i mina byxor, och dom är inte speciellt tajta.

Silveta
2011-10-14, 16:41
http://images.anandtech.com/graphs/graph4951/41655.png

Körde precis ovanstående test på SGS2 med Opera mobile samt vanillarom ragemodkernel, radio GH3.

Fick overall 1592ms på 5 runs över 3g nätet.

Det gör med andra ord skillnad att byta browser :)

Går det i iphone btw?

HMB
2011-10-14, 16:45
Körde precis ovanstående test på SGS2 med Opera mobile samt vanillarom ragemodkernel, radio GH3.

Fick overall 1592ms på 5 runs över 3g nätet.

Det gör med andra ord skillnad att byta browser :)

Går det i iphone btw? Testet körs med standardbrowser, det går att fippla med en iPhone 4S också. Varför skulle det inte gå att byta browser i iOS?

Silveta
2011-10-14, 16:48
Testet körs med standardbrowser, det går att fippla med en iPhone 4S också. Varför skulle det inte gå att byta browser i iOS?

Ja men det jag menar är ju att det faktiskt går att förbättre siffrorna avsevärt om man nu vill.

Jag har inte ägt en iphone längre än 2 timmar så det var en helt legitim fråga, jag visste allvarligt talat inte.

Tricce
2011-10-14, 16:49
Den får knappt plats i mina byxor, och dom är inte speciellt tajta.

Det är nog en vanesak! Jag är van vid att ha stora saker i byxorna :D:naughty:

agazza
2011-10-14, 17:02
Det här har jag lite svårt att förstå.
Allt annat verkar öka i pris men vad folk verkar vara beredda att betala för mjukvaruprodukter till telefoner verkar ha minskat något vansinnigt.
Om man jämför med vad man måste betala för spelkonsolsspel tex så är det ju ingenting. Eller jämför med att köpa en lunch. En bra applikation är ju bra mycket mer beständig än en lunch.

Jag har för övrigt köpt en Xperia Ray och är väldigt nöjd. Gillar att den inte är så stor men ändå har hyffsat hög upplösning på skärmen. Ganska bra musikljud i det medföljande headsetet också.

Okej en kosmetisk app då. Det är bara ögongodis och det går att få riktigt snyggt med gratisversioner.

mij82
2011-10-14, 17:11
Är fullkomligt galen i min Xperia Ray, utan tvekan bästa telefonen jag haft, någonsin, sweet! *cupid*

HMB
2011-10-14, 17:14
Det är nog en vanesak! Jag är van vid att ha stora saker i byxorna :D:naughty: Min mobil får inte plats pga min stora sak *gah!*

Superior
2011-10-14, 19:53
Denna tråden väckte mitt intresse för att roota min SGS II.
Jag har läst på en massa och sett en hel hög med tutorials och känner mig redo för min första root + flash.
Jag kommer flasha in CyanogenMod 7.1.0 och eftersom det är min första gång så kommer jag använda mig av ROM Manager.

Jag har dock ett par frågor till övriga proffs, så om ni kan tänka er att hjälpa ett blåbär som mig så skulle jag uppskatta det oerhört.

1: I alla tutorials har det stått att jag ska lägga den nya "modden" i rooten på mitt SD-kort.
MEN jag har inget SD-kort!
Går det lika bra att lägga "modden" på det interna minnet?

2: Jag är inte rädd för att bli av med sms och mail osv och kontakter har jag synkade via mitt google konto.
Det jag vill slippa är att behöva lägga in mitt moddade ADW igen med mina inställningar till Minimalistisk text, Missed It! och CalWidget.
Kommer Titanium Backup att hjälpa mig med detta?

3 När det kommer till rootningen så letade jag efter en svensk guide och hittade då denna (http://www.swedroid.se/forum/43744-guide-roota-din-sgs2.html).
Kan jag köra den precis så som det står i inlägg 1?
Med filen supercurios insecure root kernel som länkas i samma inlägg?
Varför jag frågar är för att ju längre jag läser i den tråden ju rörigare blir det.

4 Är det något jag har missat som jag borde tänka på?

Tack så länge.

Superior
2011-10-14, 20:21
Denna tråden väckte mitt intresse för att roota min bla bla bla... text text text...


Jag hittade nu denna (http://www.jayceooi.com/2011/08/04/how-to-root-samsung-galaxy-s2-with-cf-root-video/) rootnings variant och den verkade svara på min fråga 3.

Men jag skulle ändå uppskatta hjälp med mina övriga frågor.

agazza
2011-10-14, 20:25
Denna tråden väckte mitt intresse för att roota min SGS II.
Jag har läst på en massa och sett en hel hög med tutorials och känner mig redo för min första root + flash.
Jag kommer flasha in CyanogenMod 7.1.0 och eftersom det är min första gång så kommer jag använda mig av ROM Manager.

Jag har dock ett par frågor till övriga proffs, så om ni kan tänka er att hjälpa ett blåbär som mig så skulle jag uppskatta det oerhört.

1: I alla tutorials har det stått att jag ska lägga den nya "modden" i rooten på mitt SD-kort.
MEN jag har inget SD-kort!
Går det lika bra att lägga "modden" på det interna minnet?

2: Jag är inte rädd för att bli av med sms och mail osv och kontakter har jag synkade via mitt google konto.
Det jag vill slippa är att behöva lägga in mitt moddade ADW igen med mina inställningar till Minimalistisk text, Missed It! och CalWidget.
Kommer Titanium Backup att hjälpa mig med detta?

3 När det kommer till rootningen så letade jag efter en svensk guide och hittade då denna (http://www.swedroid.se/forum/43744-guide-roota-din-sgs2.html).
Kan jag köra den precis så som det står i inlägg 1?
Med filen supercurios insecure root kernel som länkas i samma inlägg?
Varför jag frågar är för att ju längre jag läser i den tråden ju rörigare blir det.

4 Är det något jag har missat som jag borde tänka på?

Tack så länge.

Skaffa ett minneskort, tror inte den läser telefonens interna minne.

Du kan backa upp adw med alla inställningar, men hur vet jag inte


angående tråden så läs den baklänges så ser du ifall folk kommit fram till något nytt


BÖRJA INTE LALLA PÅ UTAN ATT LÄSA ORDENTLIGT

Silveta
2011-10-14, 22:01
Denna tråden väckte mitt intresse för att roota min SGS II.
Jag har läst på en massa och sett en hel hög med tutorials och känner mig redo för min första root + flash.
Jag kommer flasha in CyanogenMod 7.1.0 och eftersom det är min första gång så kommer jag använda mig av ROM Manager.

Jag har dock ett par frågor till övriga proffs, så om ni kan tänka er att hjälpa ett blåbär som mig så skulle jag uppskatta det oerhört.

1: I alla tutorials har det stått att jag ska lägga den nya "modden" i rooten på mitt SD-kort.
MEN jag har inget SD-kort!
Går det lika bra att lägga "modden" på det interna minnet?

2: Jag är inte rädd för att bli av med sms och mail osv och kontakter har jag synkade via mitt google konto.
Det jag vill slippa är att behöva lägga in mitt moddade ADW igen med mina inställningar till Minimalistisk text, Missed It! och CalWidget.
Kommer Titanium Backup att hjälpa mig med detta?

3 När det kommer till rootningen så letade jag efter en svensk guide och hittade då denna (http://www.swedroid.se/forum/43744-guide-roota-din-sgs2.html).
Kan jag köra den precis så som det står i inlägg 1?
Med filen supercurios insecure root kernel som länkas i samma inlägg?
Varför jag frågar är för att ju längre jag läser i den tråden ju rörigare blir det.

4 Är det något jag har missat som jag borde tänka på?

Tack så länge.

Det funkar helt utmärkt att lägga på det interna minnet, räknas som ett sd kort mer eller mindre.

titanium backup ska fixa inställningar för de flesta programmen, dock måste du nog köra titanium versionen, själv föredrar jag dock att bygga upp från scratch när jag kör en ny rom :)

Gällande root så är det absolut lättaste att ladda ner Odin 1.85 samt
CF kerneln

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

sen kör du bara odin, väljer CF root kerneln som pda, kopplar in telefonen i usb sladden och när du får en gul lampa så trycker du go i princip.

låt det vara i runt 5 minuter tills telefonen är helt omstartad. done! du är rootad med superuser, busybox och CWM.

Efter det är det bara att lägga in valfri rom på telefonen, starta i bootmenu och köra in den nya romen :)

bustz0rz
2011-10-14, 22:30
Japp, kameran är så gott som obrukbar på grund av det.
Lägg till urusel batteritid (var nere på 50% efter 3 timmar ur laddare med måttligt användande) , riktigt laggig telefon och sen att vi sitter med Android 2.2 och du får en missnöjd kund!! :(

Min bror tog bort skyddsglasen, så han slapp det där smutset. Det är ju en bra kamera egentligen i telefonen, väl? Bara att det är ett jävligt dumt sätt att göra skalet på :D

Men ta bort glaset(med kniv eller liknande) så blir i alla fall kameran brukbar :)

Superior
2011-10-15, 01:11
Tack Silveta och agazza.
Nu är luren rootad och moddad ;)

Kär igen *cupid*

Silveta
2011-10-15, 07:10
Tack Silveta och agazza.
Nu är luren rootad och moddad ;)

Kär igen *cupid*

Eller hur blir det som en ny julklapp när man rootar :) En helt ny värld som öppnas.

http://open.spotify.com/track/6Rce6eVToKdNTRWsQN6Zpi

SiSenior
2011-10-15, 08:02
Är fullkomligt galen i min Xperia Ray, utan tvekan bästa telefonen jag haft, någonsin, sweet! *cupid*

Vilka andra mobiler har du haft?

snej
2011-10-15, 09:09
Vilka andra mobiler har du haft?

http://4.bp.blogspot.com/_XLN6nxtsOH4/SwgDohXTJaI/AAAAAAAABbw/RuTqKv5p7Vs/s1600/yuppie80s.jpg

bustz0rz
2011-10-15, 09:39
Tack Silveta och agazza.
Nu är luren rootad och moddad ;)

Kär igen *cupid*

Nu vart jag ju ännu mera sugen på att roota min SGS2. Får ta och göra det senare idag om jag orkar.

agazza
2011-10-15, 10:30
Tack Silveta och agazza.
Nu är luren rootad och moddad ;)

Kär igen *cupid*

Hur är överklockningspotentialen?

Barstar
2011-10-15, 10:37
Försökte roota igår, funkade inte. Verkar vara klurigt om man har uppgraderat till gingerbread på sin desire.

Åsberg
2011-10-15, 10:40
Tjenare, har en ZTE blade. Problemet är att den är ganska seg, kan man förbättra den på något sätt? Någon med tips och erfarenhet?

Tack på förhand, total n00b.

Superior
2011-10-15, 12:50
Nu vart jag ju ännu mera sugen på att roota min SGS2. Får ta och göra det senare idag om jag orkar.

Mitt tips är att följa dom länkarna jag la in, men jag fick inte Rom Manager att funka så jag gjorde det via "volume up / homeknapp /power".

Eftersom det är min första root + moddning så är det mycket som är annorlunda, men med facit i hand (så häääär långt) så var det värt det.

Hur är överklockningspotentialen?

Jag har inte vågat börja pilla med CPUn ännu.
Men med "original"inställningarna så får jag 3315 i Quadrant benchmark.
(säger inte mig jätte mycket och det var kanske inte det du var ute efter?)
Då mätte den med Current freq: 500 MHz Max: 1600 MHz och Min: 200 MHz.

Ni kanske kan ge svar på vad jag ska ha som guvenör och vad jag vågar sätta max o min på?

agazza
2011-10-15, 14:40
Mitt tips är att följa dom länkarna jag la in, men jag fick inte Rom Manager att funka så jag gjorde det via "volume up / homeknapp /power".

Eftersom det är min första root + moddning så är det mycket som är annorlunda, men med facit i hand (så häääär långt) så var det värt det.



Jag har inte vågat börja pilla med CPUn ännu.
Men med "original"inställningarna så får jag 3315 i Quadrant benchmark.
(säger inte mig jätte mycket och det var kanske inte det du var ute efter?)
Då mätte den med Current freq: 500 MHz Max: 1600 MHz och Min: 200 MHz.

Ni kanske kan ge svar på vad jag ska ha som guvenör och vad jag vågar sätta max o min på?

Det får du nog googla om vad folk har testat förut sen utgå därifrån och stresstesta dig uppåt.

Jag kör ondemand, min är original 800, men den får pendla mellan 1000 och 1400mhz för att den inte ska bli för varm.

Jag hade min på 350 förut, men den blev seg att ta sig ur skärmlåset och jag har inte märkt någon skillnad på batteriet när jag kör överklockning ändå.

Sen har jag satt en spärr vid 45 grader också så när den blir varm går den tillbaka till 800. Den spärren skulle jag sätta upp först för att förhindra skada.

den drog 2612 poäng nu motför original 1600. Men alla chip har ju inte samma potential. Men överklockningen gjorde så jag fick en helt ny telefon i princip

agazza
2011-10-15, 14:42
Tjenare, har en ZTE blade. Problemet är att den är ganska seg, kan man förbättra den på något sätt? Någon med tips och erfarenhet?

Tack på förhand, total n00b.

Kolla i app tråden, jag bytte rom och överklockade den jag har liggandes. blev bra skillnad motför original

bustz0rz
2011-10-15, 14:55
Mitt tips är att följa dom länkarna jag la in, men jag fick inte Rom Manager att funka så jag gjorde det via "volume up / homeknapp /power".

Eftersom det är min första root + moddning så är det mycket som är annorlunda, men med facit i hand (så häääär långt) så var det värt det.

Aah, får ta och göra det senare :)



Jag har inte vågat börja pilla med CPUn ännu.
Men med "original"inställningarna så får jag 3315 i Quadrant benchmark.
(säger inte mig jätte mycket och det var kanske inte det du var ute efter?)
Då mätte den med Current freq: 500 MHz Max: 1600 MHz och Min: 200 MHz.

Ni kanske kan ge svar på vad jag ska ha som guvenör och vad jag vågar sätta max o min på?

Jag testade precis Quadrant Benchmark på min SGS2, och jag fick 3513. Helt orginal med 2.3.5.

bustz0rz
2011-10-15, 14:56
Tjenare, har en ZTE blade. Problemet är att den är ganska seg, kan man förbättra den på något sätt? Någon med tips och erfarenhet?

Tack på förhand, total n00b.

Till att börja med kan det snabba upp telefonen med en annan launcher. Kör du med original nu?

agazza
2011-10-15, 15:00
Aah, får ta och göra det senare :)





Jag testade precis Quadrant Benchmark på min SGS2, och jag fick 3513. Helt orginal med 2.3.5.

En sak man inte ska göra är att blanda ihop quadrant score med övrigt flyt i telefon. Min telefon får bättre poäng på 1500 mhz men flyter bättre vid 1400 i menyerna

EDIT: samma sak med andra roms osv. Kan ge mindre poäng men upplevas bättre. :)

David Brent
2011-10-15, 16:36
Försökte roota igår, funkade inte. Verkar vara klurigt om man har uppgraderat till gingerbread på sin desire.

Kanske kan denna tråden hjälpa dig? http://www.swedroid.se/forum/50440-roota-er-gingerbread-desire-med-nya-1-0-2-hboot-och-gingerbreaduppdateringen.html

hidden
2011-10-15, 16:37
Vad innebär att roota?

Barstar
2011-10-15, 16:54
Kanske kan denna tråden hjälpa dig? http://www.swedroid.se/forum/50440-roota-er-gingerbread-desire-med-nya-1-0-2-hboot-och-gingerbreaduppdateringen.html

Testade det igår, men fick bara felmeddelande om bad blocks vid partitionering. Testat SD-kortet i annan utrustning och det funkar.

David Brent
2011-10-15, 16:55
Vad innebär att roota?

Att skaffa sig administratörs-rättigheter i telefonen.

bustz0rz
2011-10-15, 19:11
En sak man inte ska göra är att blanda ihop quadrant score med övrigt flyt i telefon. Min telefon får bättre poäng på 1500 mhz men flyter bättre vid 1400 i menyerna

EDIT: samma sak med andra roms osv. Kan ge mindre poäng men upplevas bättre. :)

Ja, det kan vara bra att tänka på faktiskt. Tack!

bustz0rz
2011-10-16, 09:33
Gällande root så är det absolut lättaste att ladda ner Odin 1.85 samt
CF kerneln

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

sen kör du bara odin, väljer CF root kerneln som pda, kopplar in telefonen i usb sladden och när du får en gul lampa så trycker du go i princip.

låt det vara i runt 5 minuter tills telefonen är helt omstartad. done! du är rootad med superuser, busybox och CWM.

Efter det är det bara att lägga in valfri rom på telefonen, starta i bootmenu och köra in den nya romen :)

Jag har nu rootat min SGS2 med Odin(gick skitbra). Med "busybox", är det någon app som skall installeras eller? För jag hittar då inte den i listan över installerade appar alls. Superuser och CWM finns där dock.

Knaz
2011-10-16, 14:34
Har läst nu att man ska ha ett SD kort för att roota så de blir att köpa de snart. Jag har kollat runt lite och sett att de är olika klasser på micro SD ? Va är de för skillnad på de olika klasserna ?

Silveta
2011-10-16, 15:30
Jag har nu rootat min SGS2 med Odin(gick skitbra). Med "busybox", är det någon app som skall installeras eller? För jag hittar då inte den i listan över installerade appar alls. Superuser och CWM finns där dock.

busybox kommer du aldrig se bland apparna, den ligger undertill och gör sitt jobb kan man säga :)

Ikväll tänkte jag slänga in Senaste nightly 84 av CM7.1 på telefunken och till det Siyahs senaste kernel, ser ut att bli riktigt intressant :D

bustz0rz
2011-10-16, 15:42
busybox kommer du aldrig se bland apparna, den ligger undertill och gör sitt jobb kan man säga :)

Jahaja, då kanske det inte var så konstigt att jag inte såg den då :D

exnm
2011-10-16, 16:05
Slängde in cm7på min lg o2x tillslut!
Funkar klockrent hittills, nu är jag glad igen:)

Fredszky
2011-10-16, 16:15
Har också O2X

Det som jag tycker är tråkigt med Cm7 och andra ROMS är att man inte får LG's kamera-app.

Jag gillar speciellt panorama-bilds-funktionen. Kameran på CM7 pallar bara 0.3 megapixel typ, blir skit.

Annars skulle jag kört med CM7, pga batteritden och lite annat. fasen att LG ska vara så sega med 2.3

agazza
2011-10-16, 16:30
Har också O2X

Det som jag tycker är tråkigt med Cm7 och andra ROMS är att man inte får LG's kamera-app.

Jag gillar speciellt panorama-bilds-funktionen. Kameran på CM7 pallar bara 0.3 megapixel typ, blir skit.

Annars skulle jag kört med CM7, pga batteritden och lite annat. fasen att LG ska vara så sega med 2.3

På min desire z kan jag välja på 5mp, 4mp Wide, 4mp osv osv

finns många olika wide att välja på, har du kollat inställningarna?

Åsberg
2011-10-16, 16:48
Kolla i app tråden, jag bytte rom och överklockade den jag har liggandes. blev bra skillnad motför original

Okej, ska kika på det!

Till att börja med kan det snabba upp telefonen med en annan launcher. Kör du med original nu?

Yes, har inte ändrat något alls på telefonen. Launcher = operativsystemish? Yes, no? :D

Gurkyngel
2011-10-16, 16:52
Jag har en HTC Hero. Det är en fin tele men mitt simkort är från 2003 så jag kan inte nyttja de funktioner som kräver internet (dvs 90%) om det inte finns wifi. Opti!!

snej
2011-10-16, 17:01
Alltså Swiftkey blir bara bättre och bättre. Mer optimalt intelligent tangentbord hittar man inte. Man behöver ju knappt träffa en bokstav rätt längre, får ändå fram rätt ord. Jag kan skriva enormt mycket snabbare nu, grymt jävla progg säger jag bara! Synkat det med både facebook och min mail nu så den samlar upp information om hur jag skriver, tycker bara den blir vassare och vassare för var dag.

Sparven från Minsk
2011-10-16, 18:36
Tror jag pillat lite väl mycket på min HTC wildfire S. När den var ny så drog den lite batteri, nu slukar den!
Vilka inställningar bör jag se över för att batteriet ska hålla sig längre?

David Brent
2011-10-16, 18:47
Har läst nu att man ska ha ett SD kort för att roota så de blir att köpa de snart. Jag har kollat runt lite och sett att de är olika klasser på micro SD ? Va är de för skillnad på de olika klasserna ?

Klasserna anger hur snabbt det går att läsa och skriva från minneskortet.

Tror jag pillat lite väl mycket på min HTC wildfire S. När den var ny så drog den lite batteri, nu slukar den!
Vilka inställningar bör jag se över för att batteriet ska hålla sig längre?

Det är skärmen som drar mest. Har du automatiskt inställd bakrundsbelysning? Sen kan du gå in i Settings -> About phone -> Battery use och se där vad som dragit mest batteri.

Knaz
2011-10-16, 19:08
Klasserna anger hur snabbt det går att läsa och skriva från minneskortet.

Jag antar att klass 1 är de snabbaste ?

David Brent
2011-10-16, 19:11
Jag antar att klass 1 är de snabbaste ?

Nej, det glömde jag skriva. Ju högre desto bättre är det som gäller.

antxex
2011-10-16, 19:11
Har en fråga angående min HTC Wildfire; har samlat på mig runt 1000 sms i inkorgen och det har blivit väldigt segt att skriva sms, bläddra mellan meddelanden mm.. Tror att meddelandena sparas i telefonminnet vilket antagligen är därför det går så segt. Så nu till frågan, går det på nått vis att spara meddelanden till minneskortet?

David Brent
2011-10-16, 19:21
Har en fråga angående min HTC Wildfire; har samlat på mig runt 1000 sms i inkorgen och det har blivit väldigt segt att skriva sms, bläddra mellan meddelanden mm.. Tror att meddelandena sparas i telefonminnet vilket antagligen är därför det går så segt. Så nu till frågan, går det på nått vis att spara meddelanden till minneskortet?

Har du ont om internminne? Annars är internminnet i regel snabbare än minneskortet så är det något som går segt är det antagligen att du har 1000 sms i inkorgen.

Sparven från Minsk
2011-10-16, 19:24
Det är skärmen som drar mest. Har du automatiskt inställd bakrundsbelysning? Sen kan du gå in i Settings -> About phone -> Battery use och se där vad som dragit mest batteri.

kollade vad som drar mest, 47 % och 47 % android system.

Vet ej om jag har auto bakgrundsbelysning, hur kollar jag det? ;)

David Brent
2011-10-16, 19:30
kollade vad som drar mest, 47 % och 47 % android system.

Vet ej om jag har auto bakgrundsbelysning, hur kollar jag det? ;)

Märkligt att Android OS dragit så mycket, men den kanske grupperar vad som tillhör systemen olika för jag har i skrivande stund 40% på skärmen och 2% Android OS.

Nu har jag inte Sense, men inställningen bör ligga under Settings -> Display

Sparven från Minsk
2011-10-16, 19:32
Märkligt att Android OS dragit så mycket, men den kanske grupperar vad som tillhör systemen olika för jag har i skrivande stund 40% på skärmen och 2% Android OS.

Nu har jag inte Sense, men inställningen bör ligga under Settings -> Display

kollade där och där fanns bara ljusstyrka typ.
Ja lite lustigt, för i början när den var ny (max en månad gammal) drog den inte så här mycket juice!

Måste kommit åt någon inställning haha!

Tigerkotten
2011-10-16, 19:33
Jag har en Samsung SG 2 också, har inte pillat med min alls. Har bara en del appar, jag skulle vilja iaf ha något som gör att bakgrunden blir annorlunda mot den jag har nu.

Sen vad är det ni ändrar om när ni rootar telefonen? Blir det stor skillnad eller marginella bara?

Jag skulle även vilja ha förslag på roliga spel man kan spela mot varandra i stil med wordfeud, då man får vänta på andra spelarens tur.

Knaz
2011-10-16, 19:34
Nej, det glömde jag skriva. Ju högre desto bättre är det som gäller.

Okejokej ! Tack !

Edit : Hur stort kort behöver man för att roota ?

David Brent
2011-10-16, 19:37
Jag har en Samsung SG 2 också, har inte pillat med min alls. Har bara en del appar, jag skulle vilja iaf ha något som gör att bakgrunden blir annorlunda mot den jag har nu.

Sen vad är det ni ändrar om när ni rootar telefonen? Blir det stor skillnad eller marginella bara?


Jag skulle även vilja ha förslag på roliga spel man kan spela mot varandra i stil med wordfeud, då man får vänta på andra spelarens tur.

Det beror väl lite på vad man installerar för ROM och vad man väljer att göra. Möjligheterna att skräddarsy är väldigt stora.


Okejokej ! Tack !

Edit : Hur stort kort behöver man för att roota ?

Vad har du för telefon? Det enda jag kan tänka mig att det är nödvändigt med minneskort till är för att ha ROM-filen på under installation, och den är normalt sett på några hundra megabyte.

Knaz
2011-10-16, 19:51
Det beror väl lite på vad man installerar för ROM och vad man väljer att göra. Möjligheterna att skräddarsy är väldigt stora.




Vad har du för telefon? Det enda jag kan tänka mig att det är nödvändigt med minneskort till är för att ha ROM-filen på under installation, och den är normalt sett på några hundra megabyte.

Har en samsung galaxy s2. Okej men dåså ^^

bustz0rz
2011-10-16, 20:00
Okej, ska kika på det!



Yes, har inte ändrat något alls på telefonen. Launcher = operativsystemish? Yes, no? :D

Vet faktiskt inte hur man ska förklara launcher om jag ska vara ärlig, men operativsystem är det inte. Det är mera... hela starkskärmen, typ.
Ta en titt på t.ex. LauncherPro i market!

Alltså Swiftkey blir bara bättre och bättre. Mer optimalt intelligent tangentbord hittar man inte. Man behöver ju knappt träffa en bokstav rätt längre, får ändå fram rätt ord. Jag kan skriva enormt mycket snabbare nu, grymt jävla progg säger jag bara! Synkat det med både facebook och min mail nu så den samlar upp information om hur jag skriver, tycker bara den blir vassare och vassare för var dag.

+1 på det! Jag skriver som en jävla kratta på touch, men ändå blir det rätt för att jag har SwiftKey. Bra skit!

Jag har en Samsung SG 2 också, har inte pillat med min alls. Har bara en del appar, jag skulle vilja iaf ha något som gör att bakgrunden blir annorlunda mot den jag har nu.

Sen vad är det ni ändrar om när ni rootar telefonen? Blir det stor skillnad eller marginella bara?

Jag skulle även vilja ha förslag på roliga spel man kan spela mot varandra i stil med wordfeud, då man får vänta på andra spelarens tur.

Bakgrunden ändrar du väldigt lätt genom att bara trycka på menyknappen när du är på startskärmen och sen välja "Bakgrund" :)

Att roota en telefon är att låsa upp den kan man säga, så man får alla rättigheter i telefonen. Man kommer åt alla filer. Det du nog menar är att lägga in andra ROMar.

Några bra speltips har jag tyvärr inte!

proteinsynthesis
2011-10-16, 20:01
kollade vad som drar mest, 47 % och 47 % android system.

Vet ej om jag har auto bakgrundsbelysning, hur kollar jag det? ;)

Du är drabbad av AOS buggen, som dränerar telefonen på batteri.

Sparven från Minsk
2011-10-16, 20:07
Du är drabbad av AOS buggen, som dränerar telefonen på batteri.

say what??

antxex
2011-10-16, 20:19
Har du ont om internminne? Annars är internminnet i regel snabbare än minneskortet så är det något som går segt är det antagligen att du har 1000 sms i inkorgen.
Enligt TasKiller har jag runt 170 m, vet inte om det är bra eller dåligt men så har det vart för det mesta. Jo det förstår jag, men har några konversationer jag helst inte vill radera, lite därför jag undrade om det går att spara till minneskortet på nått vänster :)

Silveta
2011-10-17, 06:30
say what??

En känd bug i Android som dyker upp lite titt som tätt på nästan alla roms, inklusive originalrom.. Ibland kan det hjälpa med en fabriksåterställning om du kör standard orootat.

Sparven från Minsk
2011-10-17, 06:39
En känd bug i Android som dyker upp lite titt som tätt på nästan alla roms, inklusive originalrom.. Ibland kan det hjälpa med en fabriksåterställning om du kör standard orootat.

Hm...haft mobilen knappt en månad, och det är förts nu som den slukar batteri. Skulle ju kunna återställa den då jag inte hunnit ladda hem så mycket hehe.
Men känns drygt! Försvinner den eller måste man återställa?

Silveta
2011-10-17, 06:42
Hm...haft mobilen knappt en månad, och det är förts nu som den slukar batteri. Skulle ju kunna återställa den då jag inte hunnit ladda hem så mycket hehe.
Men känns drygt! Försvinner den eller måste man återställa?

Den har inte försvunnit för mig utan återställning tyvärr. Ladda ner titanium backup så är det lätt att få tillbaks alla program

Sparven från Minsk
2011-10-17, 06:52
Den har inte försvunnit för mig utan återställning tyvärr. Ladda ner titanium backup så är det lätt att få tillbaks alla program

Är det ett känt problem borde ju HTC alt android fixa det tycker man ju...

Silveta
2011-10-17, 07:00
Är det ett känt problem borde ju HTC alt android fixa det tycker man ju...

Problemet är väl som jag förstår det att orsaken till buggen inte är lika känd ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=18313550#post18313550

tydligen så är den fixad i senare kernelversioner. Beroende på vilken telefon du har så kan det vara en idé att roota och sen slänga in en AOSP rom med senaste kernel/android version :)

Sparven från Minsk
2011-10-17, 07:01
Problemet är väl som jag förstår det att orsaken till buggen inte är lika känd ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=18313550#post18313550

tydligen så är den fixad i senare kernelversioner. Beroende på vilken telefon du har så kan det vara en idé att roota och sen slänga in en AOSP rom med senaste kernel/android version :)

Meeeen är så oteknisk och roota låter som massa pillande!
Tittade på titanium backup men den kärver ju rootning :(

Silveta
2011-10-17, 07:06
Meeeen är så oteknisk och roota låter som massa pillande!
Tittade på titanium backup men den kärver ju rootning :(

ska intebehöva roota för programbackupen har jag för mig, det är om du ska frysa eller ta bort program från system.

Sparven från Minsk
2011-10-17, 14:13
Appropå mitt batteriproblem:
Såg att uppe i högra hörnet blinkade hela tiden en ikon som såg ut som en lite radardisk (satellitantenn). Som om den sökte GPS kontakt hela tiden...
Gick in i inställningar, platser och bockade av alternatvet GPS, att den bestämmer min position med det.
Vips, ikonen borta och batteriet är mycket piggare idag :)

Silveta
2011-10-17, 14:18
Appropå mitt batteriproblem:
Såg att uppe i högra hörnet blinkade hela tiden en ikon som såg ut som en lite radardisk (satellitantenn). Som om den sökte GPS kontakt hela tiden...
Gick in i inställningar, platser och bockade av alternatvet GPS, att den bestämmer min position med det.
Vips, ikonen borta och batteriet är mycket piggare idag :)

Det var gpsen som drog alltså :) skönt att du fått rätsida på det

David Brent
2011-10-17, 14:25
Appropå mitt batteriproblem:
Såg att uppe i högra hörnet blinkade hela tiden en ikon som såg ut som en lite radardisk (satellitantenn). Som om den sökte GPS kontakt hela tiden...
Gick in i inställningar, platser och bockade av alternatvet GPS, att den bestämmer min position med det.
Vips, ikonen borta och batteriet är mycket piggare idag :)

Då är frågan vad det är för program som spionerat på dig genom att kräva konstant gps-mottagning. Normalt sett brukar det nämligen avaktiveras automatiskt om man minimerar program som ex. google maps.

agazza
2011-10-17, 14:43
Då är frågan vad det är för program som spionerat på dig genom att kräva konstant gps-mottagning. Normalt sett brukar det nämligen avaktiveras automatiskt om man minimerar program som ex. google maps.

Facebook, places, google navigation, väderappar med platskontroll, klockan osv osv kan köra igång gps:en, det är den absolut mest batterihungriga grejen på min telefon iaf.

exnm
2011-10-17, 20:17
AAAAHHH!!
Jag försökte göra en Recovery till Stock ROM i CWM men nu fastnar jag bara vid LG logan man ser vid uppstart och sen händer inget.
Något smart här som kan hjälpa mig? :(

Silveta
2011-10-17, 20:32
AAAAHHH!!
Jag försökte göra en Recovery till Stock ROM i CWM men nu fastnar jag bara vid LG logan man ser vid uppstart och sen händer inget.
Något smart här som kan hjälpa mig? :(

Prova att göra factory reset samt även wipa dalvik cachen, ibland hjälper det.

alternativt får du hitta en annan rom att trycka in med hjälp av Odin.

exnm
2011-10-17, 20:36
Lyckades komma in i CWM igen men lyckas inte ta Restore! Gjorde en Nandroid backup innan så borde väl fungera?

Jag försöker lägga in CM7 igen nu för att få en fungerande telefon:(

exnm
2011-10-17, 20:52
Asso ibland undrar jag om jag bara borde erkänna att jag är korkad och köpa en iPhone.
Fick tillbaka CWM och det verkar funka, förutom att jag inte kan restora mina kontakter.

Jag gör en restore i Titanium och får istället för 220 kontakter som jag fick förra gången 5 kontakter tillbaka. Jag fattar verkligen ingenting:(

agazza
2011-10-17, 20:57
Asso ibland undrar jag om jag bara borde erkänna att jag är korkad och köpa en iPhone.
Fick tillbaka CWM och det verkar funka, förutom att jag inte kan restora mina kontakter.

Jag gör en restore i Titanium och får istället för 220 kontakter som jag fick förra gången 5 kontakter tillbaka. Jag fattar verkligen ingenting:(

Sätt dig och läs ett par dagar, det är faktiskt en hel del att hålla koll på när saker går galet, och saker kan gå galet även ifall man följer en guide

tp_88
2011-10-17, 20:59
30h, ungefär, till presentationen av ICS. Några stora nyheter tror ni?

David Brent
2011-10-17, 21:02
Facebook, places, google navigation, väderappar med platskontroll, klockan osv osv kan köra igång gps:en, det är den absolut mest batterihungriga grejen på min telefon iaf.

Inte ligger dom och håller koll hela tiden? Jag har GPS'en påslagen. Men den aktiveras bara när jag kör vissa appar i förgrunden.

Sparven från Minsk
2011-10-17, 21:07
Inte ligger dom och håller koll hela tiden? Jag har GPS'en påslagen. Men den aktiveras bara när jag kör vissa appar i förgrunden.

Hur nollställer man mätaren som mäter vad som dragit batteri?
Slå av luren?
Tänkte reseta den och se om den säger annorlunda nu ;)

proteinsynthesis
2011-10-17, 21:12
30h, ungefär, till presentationen av ICS. Några stora nyheter tror ni?

Ja , ics ska ju vara en av de stora uppdateringarna. Titta lite på surfplattorna för att för lite hints om hur det kommer se ut.

agazza
2011-10-17, 21:14
30h, ungefär, till presentationen av ICS. Några stora nyheter tror ni?

Eftersom både brädor och telefon ska köra samma androidversion kanske dom kommer med något slags sync/smarthome app eller liknande. Plus ska dom väl göra en big deal av den böjda skärmen..

Jag tror inte på några supernyheter.

Inte ligger dom och håller koll hela tiden? Jag har GPS'en påslagen. Men den aktiveras bara när jag kör vissa appar i förgrunden.

Beror på hur du stänger av dom. Homeknappen lägger dom bara i bakgrunden. Har du en internetruta uppe med google och du är inloggad på ditt konto där så körs gpsen för platsbestämning, men då ser man ikonen.

Nä dom updaterar bara efter det intervall du har bestämt, kan vara allt från varje gång skärmen startar till ett par dagar.

Hur nollställer man mätaren som mäter vad som dragit batteri?
Slå av luren?
Tänkte reseta den och se om den säger annorlunda nu ;)


Sätt i laddarn fram å tillbaka så hoppar den till tid på battidrift. iaf i cyanogen

Men det finns ganska bra batteriappar att ta hem också som är väldigt mycket mer informationsrika

exnm
2011-10-19, 08:30
Ush nu sitter man och återställer från CM7 till Stock-ROM på min LG O2X :(
Jag kommer sakna flytet och Android 2.3.7 men ljudkvalitén funkade verkligen inte för mig i CM7.

tp_88
2011-10-20, 19:33
ICS ser väldigt trevligt ut, utifrån det jag har sett!

Eftersom SE gick ut och lovade att man skulle släppa ICS till deras 2011-telefoner så slog jag till på en Arc idag, när den såldes till bra pris på MediaMarkt. Väldigt stor skillnad mot min gamla X8a. :D

Mjölkprotein
2011-10-20, 20:00
Vill ha en SGS2... Men den är inte billig inte.

Kommer förmodligen köpa en till våren/sommaren, om det inte kommit någon NY mid-range lur som slår den.. Men det tror jag inte. Den borde ju börja sjunka i pris nu när massa nya lurar kommer (som nexus prime o alla andras high end lurar som ska försöka slå den..)

agazza
2011-10-20, 20:05
Ush nu sitter man och återställer från CM7 till Stock-ROM på min LG O2X :(
Jag kommer sakna flytet och Android 2.3.7 men ljudkvalitén funkade verkligen inte för mig i CM7.

Vad var problemet? var du ens in i DSPmanager?

exnm
2011-10-20, 20:08
Vad var problemet? var du ens in i DSPmanager?

Humm, jag var inne i DSPmanager men inte av den anledningen. Problemet var att min utgående ljudkvalité tydligen var usel. Jag lät som en robot som pratade i högtalartelefon långt ifrån micen enligt min flickvän.

Flera som har haft problem med det har jag läst och det blir extra stort problem för mig då jag pratar med kunder hela dagarna från telefonen, inte helt OK med usel ljudkvalité då:)

agazza
2011-10-20, 20:27
Humm, jag var inne i DSPmanager men inte av den anledningen. Problemet var att min utgående ljudkvalité tydligen var usel. Jag lät som en robot som pratade i högtalartelefon långt ifrån micen enligt min flickvän.

Flera som har haft problem med det har jag läst och det blir extra stort problem för mig då jag pratar med kunder hela dagarna från telefonen, inte helt OK med usel ljudkvalité då:)

tråkigt att höra, men det måste ju finnas en fix ifall det var Ok före bytet :)

Men annars går det ju att vänta på att cyanogen ska bli klar med icecream version istället och hoppas på att problemet är löst

agazza
2011-10-20, 20:36
Vilket äckligt prylbegär jag fick nu

Aluminium och fyrkärnigt, 16 timmars batteritid. Ny surfdator :D

http://www.sweclockers.com/nyhet/14630-asus-transformer-prime-slapps-den-9-november-innehaller-nvidia-tegra-3-kal-el


http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2011/10/asus_tr2.jpg


http://images.anandtech.com/doci/4993/Screen%20Shot%202011-10-19%20at%2010.52.49%20PM.png

exnm
2011-10-20, 20:44
tråkigt att höra, men det måste ju finnas en fix ifall det var Ok före bytet :)

Men annars går det ju att vänta på att cyanogen ska bli klar med icecream version istället och hoppas på att problemet är löst

Jag hoppas det kommer:)

Tyvärr kommer jag nog aldrig få ICS till min nuvarande lur då det är det underbara företaget LG som har skapat denna skithög!

David Brent
2011-10-20, 20:59
Jag hoppas det kommer:)

Tyvärr kommer jag nog aldrig få ICS till min nuvarande lur då det är det underbara företaget LG som har skapat denna skithög!

Kommer nog om inte annat som en custom-ROM skall du se.

Silveta
2011-10-21, 05:54
Kommer nog om inte annat som en custom-ROM skall du se.

+ 1 lg har lyckligtvis en skara anhängare så nog kommer ics komma. Dock som custom

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Nitrometan
2011-10-21, 09:31
Är det nån som gillar nya Market mer än gamla?

Silveta
2011-10-21, 09:56
Är det nån som gillar nya Market mer än gamla?

snyggare kanske men fan så mycket segare :(

Finns en fix så du får tillbaka gamla market på XDA

bustz0rz
2011-10-21, 10:52
snyggare kanske men fan så mycket segare :(

Finns en fix så du får tillbaka gamla market på XDA

Jag tycker faktiskt nya är mycket snabbare, i alla fall på att ladda hem och installera en app. Mycket snyggare är det också; jag gillar'n.

exnm
2011-10-21, 11:09
Kommer nog om inte annat som en custom-ROM skall du se.

Jag hoppas. Men jag har läst på XDA att LG har bekräftat att de inte kommer updatera O2X till ICS och då blev det omöjligt för andra utvecklare att göra en custom-ROM. Det var något super avanerat tekniskt mumbo-jumbo som jag inte förstod.

agazza
2011-10-22, 09:58
Upptäckte en smidig grej i cyanogen, finns kanske i vanliga android också.

Men inställningar, appar, under fliken utveckling så har jag ett alternativ som heter "stäng av app med långt tryck"

Provade det igår och det gör min gamla desire z mycket rappare i menyn. Finns ju ingen mening att 10 appar rullar i bakgrunden jämt bara för att man typ checkat facebook.

Man håller helt enkelt in tillbakaknappen lite längre så dör appen. Man kan fortfarande trycka på meny eller tillbaka knappen som vanligt ifall man vill ha det som vanligt

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

bustz0rz
2011-10-26, 14:31
Upptäckte en smidig grej i cyanogen, finns kanske i vanliga android också.

Men inställningar, appar, under fliken utveckling så har jag ett alternativ som heter "stäng av app med långt tryck"

Provade det igår och det gör min gamla desire z mycket rappare i menyn. Finns ju ingen mening att 10 appar rullar i bakgrunden jämt bara för att man typ checkat facebook.

Man håller helt enkelt in tillbakaknappen lite längre så dör appen. Man kan fortfarande trycka på meny eller tillbaka knappen som vanligt ifall man vill ha det som vanligt

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Bra grej, tyvärr finns den inte i stock(inte på SGS2 i alla fall) :\

agazza
2011-10-26, 16:25
Vet inte hur smidig den var för att jag tror att androids egen hantering av avstängningen av appar dog när man gjorde det manuellt. Hux flux var hur mycket som helst på

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Thornblom
2011-10-26, 18:30
Vet inte hur smidig den var för att jag tror att androids egen hantering av avstängningen av appar dog när man gjorde det manuellt. Hux flux var hur mycket som helst på

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Kör nu med Ice Cream Sandwich 4.0 till min Nexus S. Grym uppdatering!

bustz0rz
2011-10-26, 19:09
Kör nu med Ice Cream Sandwich 4.0 till min Nexus S. Grym uppdatering!

WATTT?! Hur då? En custom rom?

Thornblom
2011-10-26, 22:40
WATTT?! Hur då? En custom rom?

Det finns en SDK portad version till Nexus S, att kalla det custom rom skulle jag nog inte göra. Snarare Beta ^^
Flyter på sjukt bra, helt underbart gränssnitt!

Kolla in min tråd på swedroid så kan du se lite screens :)

Knaz
2011-10-26, 22:45
Måste rekomendera Jefit till de som missat den !

Är en tränings app som är grymt bra ! Kolla upp den ! Finns som både gratis och betal versioner !

Silveta
2011-10-27, 05:50
Måste rekomendera Jefit till de som missat den !

Är en tränings app som är grymt bra ! Kolla upp den ! Finns som både gratis och betal versioner !

Har nyttjat Jefit i över ett år nu, oerhört trevlig och simpel för just gymmande

Skickat med mikrovågor för färgens skull

bustz0rz
2011-10-27, 20:31
Det finns en SDK portad version till Nexus S, att kalla det custom rom skulle jag nog inte göra. Snarare Beta ^^
Flyter på sjukt bra, helt underbart gränssnitt!

Kolla in min tråd på swedroid så kan du se lite screens :)

Länk? (är för lat för att leta upp :D)

Har förresten dragin in MIUI i min SGS2 och jag gillar det... tror jag? Jävla snyggt och så, men det tar nog en liten stund att vänja sig utan App Drawern. Dessutom saknar jag Samsungs fantastiska kamerapp(framförallt panoramafunktionen som galet grym!) och "Dialern" där man kunda slide:a antingen höger eller vänster på en kontakt för att ringa resp. smsa.
Men såna petitesser vänjer man sig utan antar jag? :D

bustz0rz
2011-11-03, 20:57
Tips på bra ROM till SGS2?

Silveta
2011-11-03, 21:27
Tips på bra ROM till SGS2?

Jag kör cm nightlies nu och är riktigt nöjd även miui är fin

Skickat med mikrovågor för färgens skull

bustz0rz
2011-11-03, 21:31
Jag kör cm nightlies nu och är riktigt nöjd även miui är fin

Skickat med mikrovågor för färgens skull

CM gillade jag inte så mycket. MIUI kör jag just nu, men jag börjar tröttna; är några saker som strular också.

Funderar på att köra Villian igen. Jag gillar Samsungs kamera-app, även deras dailer. Jag längtar tills ICS kommer!

Lillstrumpa
2011-11-03, 21:47
Har precis köpt en Samsung Galaxy SII och nu börjar jag förstå varför mina elever sitter med gamnacke över sina telefoner hela dagarna. För att förstå det tekniksprång jag precis tagit kan jag meddela att jag uppgraderade från en SE K810i som börjat visa skärmen spegevänd titt som tätt. :)

Rizza
2011-11-03, 21:52
Köpte en Samsung tab 10.1 16gb wifi only. 3290:- kunde inte låta bli.
Så, vad för kul kan man göra, något specifikt för just tablets kanske?
Kan allt med rootning och grejs, men aldrig kört tabs. Kanske ska rootas med? :)

Silveta
2011-11-04, 05:54
CM gillade jag inte så mycket. MIUI kör jag just nu, men jag börjar tröttna; är några saker som strular också.

Funderar på att köra Villian igen. Jag gillar Samsungs kamera-app, även deras dailer. Jag längtar tills ICS kommer!

Vad var det du inte gillade? Cm är ju så nära aosp du kan komma sen får du ju modda till belåtenhet

Skickat med mikrovågor för färgens skull

bustz0rz
2011-11-04, 09:46
Jag vet inte riktigt om jag ska vara ärlig, det var ett tag sen jag hade den. Har för mig att det inte var standard kameraappen, va? Gillar panoramafunktionen som fan!
Kanske blir att slänga in CM idag då, så får jag se :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Määng
2011-11-04, 10:40
Jag vet inte riktigt om jag ska vara ärlig, det var ett tag sen jag hade den. Har för mig att det inte var standard kameraappen, va? Gillar panoramafunktionen som fan!
Kanske blir att slänga in CM idag då, så får jag se :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Gillar inte CM heller, har aldrig gjort det oavsett telefon. Känns ut som att det alltid ska vara nåt som buggar.

Prova CheckRom Revolution.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

David Brent
2011-11-04, 10:50
Jag vet inte riktigt om jag ska vara ärlig, det var ett tag sen jag hade den. Har för mig att det inte var standard kameraappen, va? Gillar panoramafunktionen som fan!
Kanske blir att slänga in CM idag då, så får jag se :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Såg av en slump att Oxygen finns till galaxy S2. Den är väldigt bra på HTC Desire så den kan vara värd att kolla in.

Frantic
2011-11-04, 19:11
Jag fick nyss tillbaka min HTC från en service. Vad är det för inställningar man ska trixa med för att få internetåtkomst?

Akerhage
2011-11-04, 19:36
Jag fick nyss tillbaka min HTC från en service. Vad är det för inställningar man ska trixa med för att få internetåtkomst?

internetåtkomst? Via WiFi eller via mobilnätet?

Ändra din APN brukar funka

bustz0rz
2011-11-04, 23:36
Jag har fått 2 mail om att min beställning av "Electronic Arts Nederland B.V." har annullerats. NEED FOR SPEED™ Shift är artikeln. Men jag har då inte försökt köpa det spelet. Jag har inte haft några pengar på det kontot så det har inte lyckats dragit några pengar.

Jag tror verkligen inte någon som kan mitt lösenord till mitt google-konto har loggat in på mitt konto(någon av mina kompisar som kan det) och försökt köpa spelet.

Vad fan är det som händer?

Frantic
2011-11-04, 23:37
internetåtkomst? Via WiFi eller via mobilnätet?

Ändra din APN brukar funka

Great. Tack!

Ristretto
2011-11-05, 21:27
Jag har skaffat mig en emulator till min s2 för att kunna spela N64-spel. När jag tankat ner en ROM, extraherat och laddat in i telefonen, så funkar den ändå inte att öppna med eumulatorn. Är det någon som har koll på vad som kan vara galet?

agazza
2011-11-18, 08:23
http://forumbilder.se/images/4918201180925d498.jpg


1900mhz kernel

min gamla Desire Z har groovy flyt nu.

David Brent
2011-11-20, 19:47
Dom första rommarna med ICS börjar nu dyka upp till olika modeller. Även Desire har fått en. Dock är det en hel del som inte funkar ännu och flytet är ganska långt borta. Men det är kul att många är engagerade.

agazza
2011-11-20, 22:34
Någon som lyckas googla fram en fix till mitt wifi när jag kör 1900mhz kerneln? Loggan kommer bara upp och blir vit, hoppar aldrig över på grönt. Kameran och flash har jag redan fått ordning på

-TAPATALK PHONE-

limenka
2011-11-30, 18:05
Någon som vet när Röststyrningen kommer på svenska?

Carolinew
2011-12-07, 08:27
Har ett problem med min HTC Desire S. När jag ändrar ringsignal/alarmsignal/vilket ljud som helst så ändrar den alltid tillbaka automatiskt efter ett par timmar till den som var standard när telefonen levererades.

Är det här nån bugg som jag har rätt att få åtgärdad? Köpte telefonen i augusti och den har varit så här sedan dess, har bara inte orkat bry mig men nu börjar jag bli irriterad på riktigt.

Nitrometan
2011-12-07, 08:30
Någon som vet när Röststyrningen kommer på svenska?

Vilken röststyrning är det du pratar om?

rooz
2011-12-07, 08:30
Vilken röststyrning är det du pratar om?

Han är från bosnien. Han är förvirrad.

Xtronal
2011-12-07, 19:39
fel tråd, jag är så dum :S

Sparven från Minsk
2011-12-07, 20:06
Då sitter man med en ny lur!

En LG optimus 2x, fick den av en kompis :D

Idefi
2011-12-07, 20:32
Då sitter man med en ny lur!

En LG optimus 2x, fick den av en kompis :D

Helvetes snäll kompis :thumbup:

mSAARI
2011-12-07, 23:11
Kanske fel tråd med folk som glor i den kanske har koll, jag har nyligen flyttat till Stockholm och är ibland väldigt vilsen då jag får åka runt till olika ställen i jobbet ibland, brukar ha en ny (i juni) tomtom med mig men ibland glömmer jag den i firmabussen/min bil när jag behöver den och ska flytta till nytt område nu med så jag skulle vilja ha en mobil med bra GPS, vilken bör man sattsa på då?
Jag har inte så mycket krav i övrigt utan vill ha den som har bra/bäst GPS just nu.

agazza
2011-12-07, 23:18
Kanske fel tråd med folk som glor i den kanske har koll, jag har nyligen flyttat till Stockholm och är ibland väldigt vilsen då jag får åka runt till olika ställen i jobbet ibland, brukar ha en ny (i juni) tomtom med mig men ibland glömmer jag den i firmabussen/min bil när jag behöver den och ska flytta till nytt område nu med så jag skulle vilja ha en mobil med bra GPS, vilken bör man sattsa på då?
Jag har inte så mycket krav i övrigt utan vill ha den som har bra/bäst GPS just nu.

Google navigator är strålande i alla androidtelefoner så då får du leta efter vilken som får bäst täckning på satelliterna.

Sen då hur stor skärm du vill ha osv.

HMB
2011-12-08, 07:25
Kanske fel tråd med folk som glor i den kanske har koll, jag har nyligen flyttat till Stockholm och är ibland väldigt vilsen då jag får åka runt till olika ställen i jobbet ibland, brukar ha en ny (i juni) tomtom med mig men ibland glömmer jag den i firmabussen/min bil när jag behöver den och ska flytta till nytt område nu med så jag skulle vilja ha en mobil med bra GPS, vilken bör man sattsa på då?
Jag har inte så mycket krav i övrigt utan vill ha den som har bra/bäst GPS just nu. Nokia N9 kanske kan vara något? Nokias GPS är GRYMT bra! Vill man ha vettig GPS-mjukvara till android så måste man köpa program.

Silveta
2011-12-08, 07:28
Nokia N9 kanske kan vara något? Nokias GPS är GRYMT bra! Vill man ha vettig GPS-mjukvara till android så måste man köpa program.

till dags dato har jag inte stött på patrull i google navigator en enda gång så att man måste köpa mjukvara håller jag inte med om.

Navigator funkar lika bra när jag går som när jag bilar.

Silveta
2011-12-08, 07:30
Jag slängde in senaste CM7.1 samt netarchy kernel på frugans Samsung Nexus S igår, tycker dock att den är oerhört seg för tillfället och inte alls det flyt jag hade hoppats på.. Jag är själv inte så insatt i roms och kernels till nexus s och hopaps härmed att någon på forumet har en själv och kan guida.. Flyter Oxygen på bättre än CM eller är det så att CM är as good as it gets på den?

Det jag änsålänge inte gjort är att ändra governors med setcpu, får ta och testa det ikväll antar jag.

PRound
2011-12-08, 09:51
Någon som vet någon ROOT och ROM till htc chacha?

HMB
2011-12-08, 09:54
till dags dato har jag inte stött på patrull i google navigator en enda gång så att man måste köpa mjukvara håller jag inte med om.

Navigator funkar lika bra när jag går som när jag bilar. Via nokias gpsprogram så kan du ladda ner ett helt lands kartor utan problem, ha så skoj med tiles i google maps.

Akerhage
2011-12-08, 10:33
Har rootat min HTC Desire S, lade in Tiamat Kernel och flashade Oxygen ROM, kan rekommendera den, batteriet håller dubbelt så länge nu här. Och väldigt smidig ROM. Dock kommer den kanske inte uppdateras så mycket. Såg att ICS kommit nu med, men fortfarande för mycket saker som inte fungerar (kamera, tethering osv) så avvaktar. Cynagoen ROM kan vara ett alternativ med!

Bara lite tips till andra med samma lur som har kasst batteri

agazza
2011-12-08, 10:42
Jag slängde in senaste CM7.1 samt netarchy kernel på frugans Samsung Nexus S igår, tycker dock att den är oerhört seg för tillfället och inte alls det flyt jag hade hoppats på.. Jag är själv inte så insatt i roms och kernels till nexus s och hopaps härmed att någon på forumet har en själv och kan guida.. Flyter Oxygen på bättre än CM eller är det så att CM är as good as it gets på den?

Det jag änsålänge inte gjort är att ändra governors med setcpu, får ta och testa det ikväll antar jag.


varför bytte du kernel istället för cyanogens? Kolla prestandainställningarna. Annars prova att byta launcher till typ launcherPro




Via nokias gpsprogram så kan du ladda ner ett helt lands kartor utan problem, ha så skoj med tiles i google maps.

Tycker tio tiles räcker men annars har man ju både datauppkoppling ellerså kan man köra brut.googlemapps istället och ladda hem hela världen gratis ifall man har utrymme.

sent from htc vision,1.9ghz, Cm7.1.

tp_88
2011-12-19, 20:47
Är på jakt efter något som låter mig byta låt utan att ta upp telefonen, dvs typ en förlängningskabel med en inbyggd "dosa" med åtminstone play/pause, next och previous-knappar. Har inte riktigt hittat något, är jag blind eller finns det helt enkelt inte?

Har en Xperia Arc om det spelar någon roll, för kompatibilitet etc

Fishtank
2011-12-19, 20:48
Mw600 imo
Brukar funka perfekt och en bra investering för framtiden :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

tp_88
2011-12-19, 20:52
Mw600 imo
Brukar funka perfekt och en bra investering för framtiden :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Vill helst ha trådat, och så verkar det vara en del kompatiblitetsproblem med Arc, har jag läst.

Fredszky
2011-12-19, 21:22
jag har en mw600

nackdelarna är:

sämre musikkvalitet, det märks. (men så är det förmodligen med bluetooth överlag, är ju inte så hög bitrate)
volymknappen ("touchslider") är värdelös, svårt att hitta, reagerar inte och man kommer åt den när man inte vill.

annars är den ok.

frozzon
2011-12-19, 21:47
okey, försöker fixa spotify till min xperia, men kan inte ladda ner appen pga att det inte finns en android bunden till mitt google account, hur binder jag android till google acc?

bustz0rz
2011-12-19, 21:49
okey, försöker fixa spotify till min xperia, men kan inte ladda ner appen pga att det inte finns en android bunden till mitt google account, hur binder jag android till google acc?

Hmmm. Testa: Inställningar - Konton och synkning - Lägg till konto. Välj som Google-konto.

David Brent
2011-12-19, 21:50
okey, försöker fixa spotify till min xperia, men kan inte ladda ner appen pga att det inte finns en android bunden till mitt google account, hur binder jag android till google acc?

Lägg till ditt google-konto i telefonen. Finns under "konton & synkronisering" i inställningarna.

frozzon
2011-12-19, 21:56
det händer inte ngt?

David Brent
2011-12-19, 22:27
det händer inte ngt?

Vad menar du?

Dreas
2011-12-19, 22:57
Fy fan vad prylbögen i mig vill ha den här: http://www.swedroid.se/test-av-asus-eee-pad-transformer-prime/

http://www.digitalversus.com/tablet/asus-eeepad-transformer-prime-p12303/test.html

Koppla till PS3-dosa och lira, epic!

Frantic
2011-12-19, 23:02
http://www.doubletwist.com/airsync/

Någon som har denna och kan verifiera att den klarar av att styra en produkt med Airplay?

bustz0rz
2011-12-20, 00:32
Kan varmt rekommendera att köpa det nya starkare batteriet till alla som har en SGS2!

Arf Pingvin
2011-12-20, 08:43
Kan varmt rekommendera att köpa det nya starkare batteriet till alla som har en SGS2!

Intressant, kostar?

Mart|n
2011-12-20, 10:46
Intressant, kostar?

Ca 300 inklusive frakt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Idefi
2011-12-20, 10:52
det händer inte ngt?

Vad får du för meddelande på telefonen?

bustz0rz
2011-12-20, 11:38
Intressant, kostar?

Ca 300 inklusive frakt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Jag beställde från CDON. 258kr fick jag betala med frakt. Är man lite smart så googlar man på rabbatkoder; jag fick 50kr i rabbat tack vare det!

Arf Pingvin
2011-12-20, 11:58
Tackar för tipset, ska genast införskaffa. Nån mm tjockare gör nog varken från eller till. Skulle behöva nåt damm/vattentätt skydd när jag är på jobbet också. Finns det?

bustz0rz
2011-12-20, 12:23
Tackar för tipset, ska genast införskaffa. Nån mm tjockare gör nog varken från eller till. Skulle behöva nåt damm/vattentätt skydd när jag är på jobbet också. Finns det?

Första dagen var det lite ovant även fast det bara var nån mm tjockare. Men jag vande mig sjukt snabbt. Nu efter någon dag så känns det lika smal och bra som förut. Känns nog nästan bättre till och med.

Angående skydd så har jag tyvärr inget tips. Jag använder själv en sån där läderpung(som egentligen är till en SE Arc). Tycker det funkar fint.

frozzon
2011-12-20, 12:46
Vad menar du?

står att android inte är kopplad till google account, har nu kopplat androiden till googleaccountet men det står fortfarande att accountet inte är kopplat till android...

Whistler
2011-12-20, 14:20
Suttit halva natten och försökt fixa över tjejens kalender från en Samsung Galaxy Mini till en HTC Wildfire S. Går inte... Samsung kalender är inte synkbar med Google Calendar, som alla andra Androider använder. Man får snällt sitta och redigera varje kalenderpost för vilken kalender den ska ligga i, sen synka till Google och därifrån synka till nya telefonen... Bläh...

Idefi
2011-12-20, 14:48
står att android inte är kopplad till google account, har nu kopplat androiden till googleaccountet men det står fortfarande att accountet inte är kopplat till android...

Pröva att gå in på youtube.com och logga in där. Sedan prövar du igen, det brukar fungera.
Jag antar att ditt internet fungerar på mobilen?

Arf Pingvin
2011-12-21, 15:23
Stora batteriet för SGSII går att få in i ett casemate tough men det blir inte helt 100 passform men jag tror jag föredrar det framför ett enklare TPU skal från teknikmagasinet... Får känna efter. Om man måste ladda varje dag med stora batteriet kan man lika gärna köra lilla med bättre passform...

Andy.da.wohoo
2011-12-21, 20:07
Ibland på min Xperia Arc så syns ett E till vänster om täckningsvisarna, vad innebär det? Ibland är det ett H och ibland ett G.

Idefi
2011-12-21, 20:11
Ibland på min Xperia Arc så syns ett E till vänster om täckningsvisarna, vad innebär det? Ibland är det ett H och ibland ett G.

E = Edge, den segaste uppkopplingen/anslutningen du kan ha.
H = HSDPA, den snabbaste uppkopplingen/anslutningen du kan ha (Bättre än E, G och 3G)
G = 2G, den segaste efter E.
3G = Den snabbaste efter HDSPA.

Det beror ofta på vars du är och hur bra täckning du har genom din operatör alltså. Så om du har H, så har du en grymt bra täckning och anslutning/uppkoppling till internet. Då ska du vara nöjd :)

Tur att man har jobbat med dessa android telefoner ;)

Mart|n
2011-12-26, 18:51
Precis bytt från en SGS2 till Galaxy Nexus... Någon annan som har GN? Och har tips på någon sida med schysst skal/fodral?

David Brent
2011-12-26, 20:45
E = Edge, den segaste uppkopplingen/anslutningen du kan ha.
H = HSDPA, den snabbaste uppkopplingen/anslutningen du kan ha (Bättre än E, G och 3G)
G = 2G, den segaste efter E.
3G = Den snabbaste efter HDSPA.

Det beror ofta på vars du är och hur bra täckning du har genom din operatör alltså. Så om du har H, så har du en grymt bra täckning och anslutning/uppkoppling till internet. Då ska du vara nöjd :)

Tur att man har jobbat med dessa android telefoner ;)

Nej, (E)DGE är snappare än (G)PRS.

bustz0rz
2012-01-12, 23:11
Fan vad jag vill ha ICS nu!!! Officiella alltså!

callebolund
2012-01-12, 23:19
Samsung Galaxy NOTE, bästa telefonen jag någonsin haft! Har bl.a. haft desire, desire hd, Xperia mini, Xperia play, iphone 3gs, Ipad 2...Noten är den klart bästa!

Pelle2
2012-01-13, 06:46
Samsung Galaxy NOTE, bästa telefonen jag någonsin haft! Har bl.a. haft desire, desire hd, Xperia mini, Xperia play, iphone 3gs, Ipad 2...Noten är den klart bästa!

Funderar själv på att köpa en.. den blir inte fööööör stor?:D

Ponitus
2012-01-13, 15:31
Far min undrade om det finns någon enkel app som man kan mäta distans med när man är ute och går. Alltså att den, via gps, mäter distans/medelhastighet/osv osv.

Någon som känner till någon app som klarar av det? :)

Nitrometan
2012-01-13, 15:39
Far min undrade om det finns någon enkel app som man kan mäta distans med när man är ute och går. Alltså att den, via gps, mäter distans/medelhastighet/osv osv.

Någon som känner till någon app som klarar av det? :)

Flera stycken. T.ex. endomondo eller runkeeper.

Fishtank
2012-01-13, 15:41
Far min undrade om det finns någon enkel app som man kan mäta distans med när man är ute och går. Alltså att den, via gps, mäter distans/medelhastighet/osv osv.

Någon som känner till någon app som klarar av det? :)

Buddyrunner funkar

Endomondo är bättre om han vill betala

Silveta
2012-01-13, 16:10
Runkeeper funkar ypperligt, är gratis och har ett stort antal användare

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Ponitus
2012-01-13, 16:54
Tack så mycket!

Scratch89
2012-01-13, 23:28
Problem! Har glömt knapplåskoden till en HTC Desire HD. Det är inte ett grafiskt lösenord, utan en vanlig hederlig pinkod. Jag menar alltså inte pinkoden för att starta telefonen, utan den koden man har för att låsa upp knapplåset.

Hur gör man om man har glömt den? Har sett lite guider på internet där det står att om man knappar in fel kod fem gånger ska man vänta 30 sekunder och sedan ska man få logga in med sin gmail och tillhörande lösenord, men den rutan kommer aldrig upp, utan det återgår bara till att man får fem nya försök hela tiden.

Jelp!

kettlebellGuden
2012-01-15, 08:53
Har väl skaffat mig en nexus nu häromdagen. Första smartphonen ever. Hur jag har klarat mig på dasset utan en är nu ett stort mysterium.

Så vad säger ni pågar.. är det intellij eller eclipse som gäller för devvande?

TcAnders
2012-01-15, 18:46
Har ett problem med en Htc Chacha, det är så att går man in på ett nydligen inkommet sms så bläddras det upp till det första sms:et som har kommit från den personen.
Vilket betyder att man får sitta och skrolla ner ganska länge.

Hur löser man detta tro?
Mvh Anders

Carolinew
2012-01-15, 22:47
Har också SMS-problem... När jag svarar på ett SMS samma minut som det kom, så hamnar mitt svar över det inkomna SMSet så att det ser ut som att jag skickade först, vilket gör att konversationerna ser helt bäng ut... Något irriterande. Är det nåt mjukvarufel eller? (HTC Desire S)

Fatalist
2012-01-15, 23:01
Har problem med att min Galaxy Z/R helt på random stänger av radion mitt under samtal på antingen skype eller via mobilnätet. Det står "Radio Av" precis som att jag sagt till den att stänga av. Sker både när den är inkopplad med laddare och på batteri. Ibland kan jag prata i 4 minuter innan det händer, ibland kan jag och tjejen somna med ett samtal igång utan att det bryts på 5-6h.

Nån med liknande problem?

Nitrometan
2012-01-16, 09:50
Så vad säger ni pågar.. är det intellij eller eclipse som gäller för devvande?
Smaksak. Men eclipse är ju alltid trevligt.

PRound
2012-01-16, 09:53
Har ett problem med en Htc Chacha, det är så att går man in på ett nydligen inkommet sms så bläddras det upp till det första sms:et som har kommit från den personen.
Vilket betyder att man får sitta och skrolla ner ganska länge.

Hur löser man detta tro?
Mvh Anders

Värsta problemet med min htc cha cha också.
Har inte funnit någon lösning mer än att radera sms:en så att man slipper scrolla ner så himla mycket.

agazza
2012-01-16, 20:20
Jag hade det där sms problemet, det var lätt löst när man väl hittade det, tror det är en inställning som hoppat lite snett, men jag kommer tyvärr inte ihåg vad jag gjorde, google har säkert svaret

kettlebellGuden
2012-01-16, 21:12
Smaksak. Men eclipse är ju alltid trevligt.

Därom tvistar de nördande. Börjar med eclipse så smått för det verkar passa guiderna bra.

Sandra81
2012-01-16, 22:17
ni som har samsung galaxy s2 hur ofta måste ni ladda eran mobil?

Masi
2012-01-16, 22:24
Varför finns det ingen app för ljudinspelning på Sony Ericsson Xperia Arc? Finns det en app på market för det tro?

Fishtank
2012-01-16, 23:29
ni som har samsung galaxy s2 hur ofta måste ni ladda eran mobil?

Ja du med stock varannan dag.
Nu med cm9 varje dag då det slukar löjliga mängder ström att spela musik över blåtand.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Olegh
2012-01-16, 23:35
ni som har samsung galaxy s2 hur ofta måste ni ladda eran mobil?

Varannan dag, eller varje dag beroende på hur mycket jag surfar/spelar.

Silveta
2012-01-17, 05:45
Ja du med stock varannan dag.
Nu med cm9 varje dag då det slukar löjliga mängder ström att spela musik över blåtand.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Mitt slukar inte nämnvärt mkt mer med Cm9 faktiskt, men jag laddar var dag oavsett :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

TcAnders
2012-01-17, 08:32
Värsta problemet med min htc cha cha också.
Har inte funnit någon lösning mer än att radera sms:en så att man slipper scrolla ner så himla mycket.

Ja det var inte direkt vad jag hoppats på tat få som svar.. (:

Som Agazza säger så kanske det finns något på google att hitta, men jag har googlat en hel del, kanske är det så att jag inte har dom rätta skillzzen..

Sandra81
2012-01-17, 10:42
Ja du med stock varannan dag.
Nu med cm9 varje dag då det slukar löjliga mängder ström att spela musik över blåtand.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Varannan dag, eller varje dag beroende på hur mycket jag surfar/spelar.


okej, som för mig då men jag skickar mest bara sms.. trodde fasiken inte man skulle behöva ladda den så ofta. :(

bustz0rz
2012-01-17, 10:47
ni som har samsung galaxy s2 hur ofta måste ni ladda eran mobil?

Jag har det större batteriet på 2000mAh. Hade nog bara behövt ladda telefonen varannan dag, men jag laddar den ändå oftast varje dag. Märker en stoooor skillnad med det nya batteriet jämfört med original.

Sandra81
2012-01-17, 10:52
Jag har det större batteriet på 2000mAh. Hade nog bara behövt ladda telefonen varannan dag, men jag laddar den ändå oftast varje dag. Märker en stoooor skillnad med det nya batteriet jämfört med original.


Okej, Jag använder ju inte min speciellt mycket mer än sms och ringer ibland så jag tycker ju den borde laddas nån gång i veckan bara som min gamla mobil.
Men vad kostar sånt batteri som du har?

bustz0rz
2012-01-17, 11:24
Okej, Jag använder ju inte min speciellt mycket mer än sms och ringer ibland så jag tycker ju den borde laddas nån gång i veckan bara som min gamla mobil.
Men vad kostar sånt batteri som du har?

Ja, då borde batteriet räcka lite längre tycker man ju. Jag köpte mitt från CDON för ungefär 200kr.

Sandra81
2012-01-17, 22:40
Ja, då borde batteriet räcka lite längre tycker man ju. Jag köpte mitt från CDON för ungefär 200kr.

Ska nog köpa mig ett sådant.. men har testat att ställt in den på sparläge nu får se om det kanske hjälper bättre.

Fishtank
2012-01-17, 22:57
Mitt slukar inte nämnvärt mkt mer med Cm9 faktiskt, men jag laddar var dag oavsett :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Testa spela musik med blåtand.
Buggar där just nu, annars tar den inte mer.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Fishtank
2012-01-19, 00:14
Dat feel då man råkar wipa fel cache så man måste ominstallera alla appar....
FML

Silveta
2012-01-19, 05:54
Testa spela musik med blåtand.
Buggar där just nu, annars tar den inte mer.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Jag kör fortfarande version från 6 Jan och den verkar inte bugga. 2h spotify med jabra 3030 drar runt 8-11%.





Dat feel då man råkar wipa fel cache så man måste ominstallera alla appar....
FML

Been there done that, blir lika arg varje gång

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk