handdator

Visa fullständig version : Recept och deffhjälp


Juxta
2011-10-14, 11:50
Halloj.. Nu är det dags för en deff på några kilo. Inte alltför mycket men några st iallafall runt magen och sen fortsätta bygga.
Jag är så trött på mina recept(och lat) så jag tänkte faktiskt fråga om det är ok att be någon göra recept för en vecka (veganstyle) för en femhundring?
Är det tillåtet att göra ett sådant inlägg i forumet? Jag börjar där. Folk frågar ju om saker hela tiden och andra ger ifrån sig alltifrån scheman och liknande, men jag ville på något sätt ge en liten belöning till någon som faktiskt tar sig tiden. *cupid*

slo
2011-10-14, 11:52
Det är inte tillåtet :D har du inte läst reglerna för forumet som är ett måste :D

Juxta
2011-10-14, 11:58
Det är inte tillåtet :D har du inte läst reglerna för forumet som är ett måste :D

Men det känns så jävla sniket att be om träningsscheman(har jag aldrig gjort men) och liknande och förvänta sig det helt gratis utan att förstå att folk faktiskt lägger ner lite tid på det. Jag vill bara ge en liten belöning. :)

Nils.R
2011-10-14, 12:04
Ett bra tips är att kolla i denna tråden

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=102545&highlight=vegetarisk

en tråd för vegetariska maträtter

Dirty South
2011-10-14, 12:36
Ett bra tips är att kolla i denna tråden

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=102545&highlight=vegetarisk

en tråd för vegetariska maträtter

Fast nu var det ju veganrätter han var ute efter :D

slo
2011-10-14, 13:28
Men det känns så jävla sniket att be om träningsscheman(har jag aldrig gjort men) och liknande och förvänta sig det helt gratis utan att förstå att folk faktiskt lägger ner lite tid på det. Jag vill bara ge en liten belöning. :)



Inga problem med mig! jag förstår absolut hur du menar/tänker. Men var lite dryg bara :) eftersom det var en fråga *cupid*

Juxta
2011-10-14, 14:15
Inga problem med mig! jag förstår absolut hur du menar/tänker. Men var lite dryg bara :) eftersom det var en fråga *cupid*

Du får gärna vara dryg på min bekostnad! *cupid*

Silveta
2011-10-14, 14:49
Grejen med forum är ju att folk hänger här för gemenskapen och intresse för samma sak, jag har svårt att tro att någon seriös forumare skulle ta betalt för att hjälpa.

Juxta
2011-10-14, 14:57
Grejen med forum är ju att folk hänger här för gemenskapen och intresse för samma sak, jag har svårt att tro att någon seriös forumare skulle ta betalt för att hjälpa.

Jo, fast jag kände att jag bad om lite mer än vad som brukas frågas efter. Lägga upp recept för en hel vecka är ju ingen trivial sak. Tänkte mer om nån arbetslös människa(eller någon med en väldigt tråkig arbetsdag ;) ) ville ta sig an något jag är alldeles för trött för att göra.

Silveta
2011-10-14, 15:11
Jo, fast jag kände att jag bad om lite mer än vad som brukas frågas efter. Lägga upp recept för en hel vecka är ju ingen trivial sak. Tänkte mer om nån arbetslös människa(eller någon med en väldigt tråkig arbetsdag ;) ) ville ta sig an något jag är alldeles för trött för att göra.

Det beror ju på hur varierad du vill ha den :) jag har gjort kyckling i ugn 5dagar i veckan åt frugan de senaste två månaderna. Inte alls jobbigt haha

Juxta
2011-10-14, 15:14
Haha, ja.. jo.. Jag kan ju göra linsgryta i 3 månader men inte fan kommer min mentala hälsa vara 100%-ig efter det. ;)

Silveta
2011-10-14, 15:19
Haha, ja.. jo.. Jag kan ju göra linsgryta i 3 månader men inte fan kommer min mentala hälsa vara 100%-ig efter det. ;)

Jag kan ge det ett försök i helgen, lite spännande då jag tycker vegan mat verkar tråkig och intetsägande. Ska bli kul att se hur varierat och opti jag kan få det.

LeBron
2011-10-14, 15:34
Skicka ett PM till "Eddie Vedder" har för mig att han skräddarsyr kost scheman och dyl för pengar :)

Juxta
2011-10-14, 16:29
Jag kan ge det ett försök i helgen, lite spännande då jag tycker vegan mat verkar tråkig och intetsägande. Ska bli kul att se hur varierat och opti jag kan få det.

Haha, ja, man kan alltid hoppas att du upptäcker en helt ny värld. Säg till om du vill köra på det och vill ha vikt, längd etc för att göra det till "deffiga" recept!
För övrigt så finns det ju alla slags "mjölkprodukter" motsvarande komjölksprodukter. Smör, grädde, ost, chreme frachie osv i soja- eller havreform.

Skicka ett PM till "Eddie Vedder" har för mig att han skräddarsyr kost scheman och dyl för pengar :)

Jaha, ja, jag testar och ser om han ger mig fingret eller inte. :)

TheIsh
2011-10-14, 17:35
Vill inte va "sån", men.. Google? :)

Silveta
2011-10-14, 17:48
Vill inte va "sån", men.. Google? :)

http://www.bodybuilding.com/fun/justin3.htm

här hittade jag nån "guide"

Juxta
2011-10-14, 20:56
Vill inte va "sån", men.. Google? :)

Ska jag vara ärlig så har jag Googlat i ca 1 år och hittat ruskigt lite information när det gäller recept. Det finns sjukt mycket om man äter kyckling och annat kött, men info om deffning som vegan är det väldigt lite information om.

Den länken som Silveta nyss postade har jag dock missat.

Silveta
2011-10-15, 05:59
Ska jag vara ärlig så har jag Googlat i ca 1 år och hittat ruskigt lite information när det gäller recept. Det finns sjukt mycket om man äter kyckling och annat kött, men info om deffning som vegan är det väldigt lite information om.

Den länken som Silveta nyss postade har jag dock missat.

Det fanns tydligen en hel del på länkade forumet om just veganer och gymmet. Verkar vara lite halvpoppis i staterna