handdator

Visa fullständig version : Mailnotiser till Android


Juxta
2011-10-14, 11:43
Då det inte verkar finnas en officiell Android-tråd så får det bli såhär..

Tjejen har nyligen skaffat en Android, och själv har jag inte mer än hållt i en tidigare så jag tänke fråga om någon bekant med systemet kanske kan svara på varför hon inte får några mailnotiser när det dyker ner ett i inkorgen?
Det är ju inställt på IMAP, och att det ska komma notis om det, men det kommer helt enkelt ingen. Funkade skitbra med hennes iPhone men nu när hon bytt så nepp. Hon får uppdatera inkorgen manuellt. Nån som har en lösning?

Silveta
2011-10-14, 11:44
har hon lagt till imap kontot på autosynk i inställningar -> konton?

Juxta
2011-10-14, 11:51
har hon lagt till imap kontot på autosynk i inställningar -> konton?

Hm.. är autosynk någon slags central för allt som ska synkas i telefonen? Det tror jag inte isåfall. Vi har bara grävt i mailinställningarna.

Silveta
2011-10-14, 11:54
gå in i telefoninställningar då, sen konton, se om du kan aktivera autosynk för imapkontot där :)

Juxta
2011-10-14, 11:56
gå in i telefoninställningar då, sen konton, se om du kan aktivera autosynk för imapkontot där :)

Alright, får testa det när jag träffar henne senare. Stort tack! Blir så jäkla frustrerad när hon inte svarar på mina mail, fulla med roliga .gif:ar och söta kattungar. ;)

bustz0rz
2011-10-14, 12:14
Har faktiskt tänkt på att göra en Android-tråd, med tanke på att det finns en iPhone-tråd. Så får det bli!

Nitrometan
2011-10-14, 13:09
Alright, får testa det när jag träffar henne senare. Stort tack! Blir så jäkla frustrerad när hon inte svarar på mina mail, fulla med roliga .gif:ar och söta kattungar. ;)

Det kanske är därför hon inte svarar.

Vunnis
2011-10-14, 13:25
Det kanske är därför hon inte svarar.

I så fall är hon ingenting att ha. :MrT:

Juxta
2011-10-14, 14:16
Haha med tanke på att hon nästan sitter o gråter när vi tittar på Animal Planet "Allt om katter" så är jag nog inte helt fel ute. ;)