handdator

Visa fullständig version : Ketodieten!


levels
2011-10-14, 11:39
Tjoflöjt!

Körde nyss ketodieten för 2a gången i mitt liv och resultaten är helt sinnessjukt bra för att deffa under kort tid. Senast gick jag ner 10 kg på 3 veckor och då låg jag knappt på ett underskott i kcal. Denna gång vart det typ 4-5 kg. Ville bara rekommendera den till de som vill deffa utan att svälta ihjäl sig utan käk!
Första veckan var tung med träningen pga energin men sen anpassade man sig och jag kunde köra på som bara den. Det enda negativa med denna diet för mig var att jag vart så less på brocolli och ! bea sås ! :cryout:

Jag käkade ägg bacon frukost, mellanmål 15 cashewnötter, lunch och middag vart båda kyckling med broccolii och 100 gram bea. Självklart kan man blanda lite mera om man vill sålänge man håller sig på under 20-30 gram kolhydrater per dag.
För övrigt så när jag börja med kolhydrater igen så vart det ingen direkt viktuppgång utan resultaten höll i sig. :hbang:

Finns massa hemsidor om dieten men mest lättsmällt är nog denna http://www.halso.info/72.html

Är det någon annan som testat denna diet? vad tycker ni om den? :)

LeBron
2011-10-15, 12:59
>.<

Dirty South
2011-10-15, 13:45
Tycker PF är bättre för viktnedgång, men kul att det fungerar bra för dig!

Sniggel
2011-10-15, 13:54
http://media.gamerevolution.com/images/misc/obvious-troll.jpg

?

kwame
2011-10-15, 14:16
då låg jag knappt på ett underskott i kcal.

Du vet väl att det är omöjligt att gå ner utan underskott på kcal? Energi in energi ut. Kan inte bli mer simpelt.

Att du höll dig mätt beror på att du åt mat du håller dig mätt på länge samtidigt som du kunde köra på ett STORT kcalunderskott.

levels
2011-10-16, 22:33
Du vet väl att det är omöjligt att gå ner utan underskott på kcal? Energi in energi ut. Kan inte bli mer simpelt.

Ja vad är frågan? Sa jag att jag låg på överskott? Låg på ett knappt underskott jämfört med mitt dagliga intag. Dock så skapar kroppen en process som heter ketosis (man kan köpa tester på apoteket som visar vilket stadium i processen man är i) och när man är i den processen så ökar förbränningen markant vilket gör att för mig så fick jag käka på rejält men tappa kilon väldigt fort och utan att svälta mig själv.
Men med ditt koncept så antar jag att du deffar med chokladbollar? :)

Att du höll dig mätt beror på att du åt mat du håller dig mätt på länge samtidigt som du kunde köra på ett STORT kcalunderskott.

Helt rätt!

levels
2011-10-16, 22:34
http://media.gamerevolution.com/images/misc/obvious-troll.jpg

?

Trolla med vad? Vikten jag tappa lr? :)

Sniggel
2011-10-17, 14:14
Trolla med vad? Vikten jag tappa lr? :)



1. Senast gick jag ner 10 kg på 3 veckor och då låg jag knappt på ett underskott i kcal.

2. Självklart kan man blanda lite mera om man vill sålänge man håller sig på under 20-30 gram kolhydrater per dag.

3. För övrigt så när jag börja med kolhydrater igen så vart det ingen direkt viktuppgång utan resultaten höll i sig. :hbang:


1. Du får det att framstå som att man tappar vikt nästan utan att ligga på kaloriunderskott. Det visar på att du inte förstår hur kroppen funkar. Tappar man 10 kg på 3 veckor sär man inte på ett "knappt" underskott. Eller så trollar du...

2. Du försöker få det att framstå som att dieten inte fungerar (att gå ner i vikt med) om man går över en viss mängd kolhydrater, vilket också tyder på okunskap. Eller så trollar du

3. Du antyder att du skulle börja gå upp i vikt igen för att du efter dieten började äta mer kolhydrater igen. Kolhydrater i sig avgör inte om du går upp eller ner i vikt annat än den vätskeförändring du kan få som dessutom inte fortgår kontinuerligt eftersom den inte beror på energiöverskott. Du förstår inte hur keto-dieten fungerar du verkar tro att något magiskt händer. Eller så trollar du.

krubkungen
2011-10-17, 15:02
Houston we got a troll.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSKAT4sqWlN_gS1GGMyJESte7sf6lVCp rUpp0_mJIK-IUx-LedtaQ

Eddie Vedder
2011-10-17, 15:04
Tycker PF är bättre för viktnedgång, men kul att det fungerar bra för dig!

Det är ju bara en fråga om tider. Inget som har med makronutrientfördelning att göra. PF kan vara ketodiet, fettsnål vegankost, typisk byggarmat och tallriksdieten.