handdator

Visa fullständig version : BSN AminoX BCAA...Dosering???


Mauriice
2011-10-14, 10:48
I brist på billiga, svenska märken, inhandlade jag precis en burk AminoX från BSN. Den smakar verkligen skit, men det är inte poängen med denna tråd!

På förpackningen står det att man ska dosera 14,5g och att det innehåller 10g aminosyror. Är det inte lite väl mycket? Behöver man verkligen dosera så mycket? ESAPRO ska t.ex. doseras 6g...

Räcker det inte med låt säga... 10g?

King Grub
2011-10-14, 11:30
Det är en dosrelaterat stimulans upp till 10 gram EAA, och ger 14.5 gram pulver 10 gram EAA är det den doseringen du skall använda dig av om du vill ha maximal effekt. Det gäller även Esapro - 10 gram EAA från Esapro ger större stimulans av muskeluppbyggnaden än 6 gram.

vicarious
2011-10-14, 11:31
10g rena aminosyror är det som gäller. Beroende på hur koncentrerat pulvret är så kan du behöva ta något mer än 10g pulver för att få 10g aminosyror. Skit i vad som står på burkarna.

Onigiri
2011-10-14, 21:24
Blue Raz smakar ju kanon, sluta gnälla. Köp dig rent leucin eller liknande och drick så lovar jag dig att du kommer längta tillbaka till dina smaksatta EAA's.

En skopa skall du ta, som det står på burken.

Westan
2011-10-14, 21:44
Blue Raz smakar ju kanon, sluta gnälla. Köp dig rent leucin eller liknande och drick så lovar jag dig att du kommer längta tillbaka till dina smaksatta EAA's.

En skopa skall du ta, som det står på burken.

+1

Som vanligt.