handdator

Visa fullständig version : Inte ätit tillräckligt.


Bizarro
2011-10-13, 18:47
Tja, tänkte bara höra om dagens träning har varit helt bortkastad om jag fått i mig väldigt lite mat?
Körde rygg/biceps och har endast ätit en bit hemmagjord pizza m. ost, salami, skinka, bacon/två små köttbitar, bröd och sallad samt en dos whey.

Hela dagen kaosade nämligen, sov sent, gjort massa annat, och kommer heller inte ha tid eller ork att fixa något annat nu eller senare.

Mvh

pialia
2011-10-13, 18:49
Du har tillräcklig tid att skapa en tråd om problemet men inte tillräcklig tid att slänga ihop en macka?

Bizarro
2011-10-13, 19:16
Du har tillräcklig tid att skapa en tråd om problemet men inte tillräcklig tid att slänga ihop en macka?

Jo, det förstås, men underskattar näringsvärdet i mackor lite, menar att jag endast kan fixa ihop något väldigt litet. Och ja, jag har lite tid och var nojig över dagens kcalintag så jag skapade en tråd. Ursäktar om det stötte dig på något vis.

Tolkia
2011-10-13, 19:22
Om du inte är så mager att du löper risk att dö omedelbart av undernäring lär det inte vara någon fara. Du kommer inte heller att tyna bort till en sparris över natten. Kroppen nollställs inte en gång per dygn.

rooz
2011-10-13, 19:23
Jaha?

Vad ska du göra åt saken då?

krille93
2011-10-13, 19:38
dålig tråd

OneManArmy
2011-10-13, 19:59
bara lägga ned.. ditt senaste halvårs träning är nu bortkastad.

Bizarro
2011-10-13, 21:41
Trevligt folk här.
Vad jag undrade var om dagens pass var i onödan eller ej.
Well w/e, instämmer att det var ganska onödigt, blev lite nojig, MY BAD.
Uppenbarligen väldigt många som blev stötta.

krubkungen
2011-10-13, 21:51
Har du ingen kesella/keso/mjölk hemma?
Bara stoppa i dig käk.

difeddy
2011-10-13, 22:03
Ponera att det krävs 10 år innan man blir stor. Säg att vi också tränar 5 gånger i veckan under tiden, och då inkluderar vi inte sjukdom, semester och dylikt. Detta ger oss ca 2609 st pass totalt. Dra bort kanske 20 % av ett pass. Vad tror du effekten blir, rent logiskt?

Jokester
2011-10-13, 22:05
Du har väl proteinpulver och lite mjölk? Gör en stor proteinshake med några skopor vassle och mjölk.

Per N
2011-10-13, 22:41
Olivolja!

Victuhh
2011-10-13, 22:44
Bara käka nåt lätt, dagens pass är inte över.
återhämtningen fortsätter fortfarande imorgon med nya tag! En dag är inte hela världen.

Sniggel
2011-10-13, 22:49
Tja, tänkte bara höra om dagens träning har varit helt bortkastad om jag fått i mig väldigt lite mat?
Körde rygg/biceps och har endast ätit en bit hemmagjord pizza m. ost, salami, skinka, bacon/två små köttbitar, bröd och sallad samt en dos whey.

Hela dagen kaosade nämligen, sov sent, gjort massa annat, och kommer heller inte ha tid eller ork att fixa något annat nu eller senare.

Mvh

Om dagen sett ut så här:

"Tränade inte idag och åt endast en bit hemmagjord pizza m. ost, salami, skinka, bacon/två små köttbitar, bröd och sallad samt en dos whey."

Så hade det varit sämre. Det är väldigt sällan träning är bortkastad. Tränar du på ett extremt underskott (en dag) så förlorar du mindre muskelmassa än om du inte tränar alls och har ett extremt underskott.

Dagen hade säkert kunnat se mycket bättre ut förstås!

Fredrik_S
2011-10-14, 08:27
Exakt..
Träning är ALDIRG ALDRIG bortkastad. Den är desutom EXTRA BRA när man missköter kosten.
Det är alltså mindre viktigt hur du sköter träningen när du äter bra och MER viktigt att sköta träningen när du äter sämre.

Eddie Vedder
2011-10-14, 09:17
Uppenbarligen väldigt många som blev stötta.

Jag kan hålla med om att flera inlägg var lite onödiga. Men pialias första inlägg var väldigt rimligt och Tolkias likaså. Du borde ju inse det lite absurda i att oroa sig över att ha ätit för lite när man fortfarande sitter uppe på kvällen och bara behöver ta något att äta. Mellan ditt första och ditt andra inlägg dröjde det ju en halvtimme exempelvis. Vad gjorde du under den halvtimmen som omöjliggjorde att du kunde koka och käka en skål gröt exempelvis?

Spridis
2011-10-14, 09:22
Kanske inte mamma svarade när TS ropade efter mera mat?

Bizarro
2011-10-14, 13:12
Tack för hjälpen gott folk.

Resten kan dra.