handdator

Visa fullständig version : Att välja mellan dessa upplägg


sandahl
2011-10-13, 16:49
Hej

Nu är det så att ja inte riktigt vet vilket av dessa upplägg som funkar bäst, vill ha maximalt med återhämtning.

Har dessa två som förslag

1.
Måndag: Bröst,axlar (främre,mellersta)
Tis: Ben,mage
Ons: Vila
Tors: Bic,tric
Fre: Mage,vader
Lördag: Rygg,baksida axlar
Sön: Vila

2.
Mån: Ben,mage
Tis: Bröst,axlar (framsida,mellersta)
Ons: Vila
Tors: Rygg,baksida axlar
Fre: Mage,vader
Lör: Bic,tric
Sön: Vila

Funderar på schema 1, ifall biceps får vila tillräckligt med 48timmar (kör endast 8set biceps) innan det är dags för rygg?
Och ifall 72 timmar mellan bröst,axlar till triceps passet räcker? alltså bröst,axlar på måndag sen smalbänk på torsdag?

Schema 2 funderar jag på ifall axlarna aktiveras i så stor grad under ryggpasset så dem inte kan köras 48timmar innan? Alltså bröst,axlar på tisdag sen rygg på torsdag?
Samt ifall triceps hinner återhämta sig på 72timmar innan dem ska aktiveras i bröst,axel övningar igen?

Vilket upplägg låter bäst egentligen?

Mvh

MrMuggelSnuggel
2011-10-13, 19:05
Varför vill du köra armarna separat istället för att baka in dom med bröst respektive rygg? Förövrigt tycker jag det känns som bortkastat att träna vader och mage på en separat dag.

sandahl
2011-10-13, 19:35
Varför vill du köra armarna separat istället för att baka in dom med bröst respektive rygg? Förövrigt tycker jag det känns som bortkastat att träna vader och mage på en separat dag.

Har alltid tränat armarna med axlarna/ryggen och brösten förut.
Sugen på något nytt nu, har funderat på om axlarna får för mkt träning när dem körs separat, därför har jag lagt axlarna med bröst.
Kör heller ingenting specifikt för framsidan längre, så som militärpressar.
Tror framsida axeln får tillräckligt med stryk under bröst övningarna.