handdator

Visa fullständig version : Första utbetalning CSN?


StampChamp
2011-10-12, 23:45
Jag börjar studera på onsdag 19/10, får jag då en utbetalning någon dag efter det och sedan en sista oktober?

Aight
2011-10-13, 00:13
Nej jag tror inte CSN ger ut klumpbelopp varför skulle dom göra det? Du får 25e som alla andra? Beroende på din ansökan till CSN också givetvis.

StampChamp
2011-10-13, 00:26
Nej jag tror inte CSN ger ut klumpbelopp varför skulle dom göra det? Du får 25e som alla andra? Beroende på din ansökan till CSN också givetvis.

Så om man börjar studera 1a Oktober så får man gå en månad utan pengar? Har för mig att utbetalningen gäller för nästa månad, så den sista Oktober gäller för November? Får väl hör med CSN i morgon!

EnJoker
2011-10-13, 00:38
Jag tror de ramlar in typ en vecka efter du skickat in studieförsäkran.

mini
2011-10-13, 06:49
Kolla Mina sidor på csn:s hemsida. Där står utbetalningsdatum. Och som EnJoker sa, glöm inte studieförsäkran.

Sparven från Minsk
2011-10-13, 07:09
Brukar vara en vecka max efter att du lämnat in studieförsäkran och ansökt.
Max en vecka oavsett när i terminen du ansökt.

Oljeblixten
2011-10-13, 07:12
Jag börjar studera på onsdag 19/10, får jag då en utbetalning någon dag efter det och sedan en sista oktober?

Du kan bara få ett försenat klumpbelopp på max tre veckor typ, men som sagt in på mina sidor på csn.se så ser du exakt vad du ska få och när. :)

feyin
2011-10-13, 07:31
Gå in på CSN.se och kolla på 'mina utbelaningar'

Explosiven
2011-10-13, 07:56
Gå in på CSN.se och kolla på 'mina utbelaningar'

+1 Där står datum för alla kommande utbetalningar och hur mycket det är.

StampChamp
2011-10-13, 15:29
Tack för svaren, gissar också på att jag får en vecka efter skolstart och sedan den 25e. Har inte fått min personliga kod än, den kommer i morgon!

vicarious
2011-10-13, 15:34
Tack för svaren, gissar också på att jag får en vecka efter skolstart och sedan den 25e. Har inte fått min personliga kod än, den kommer i morgon!

Skickat in studieförsäkran? Utan den får du inga slantar.

joasimo
2011-10-13, 15:38
Skickat in studieförsäkran? Utan den får du inga slantar.

Men han måste väl ha koden innan? Jag skickade den via Mina sidor.

StampChamp
2011-10-17, 22:31
Kan man skicka in studieförsäkran på mina sidor först när man har skickat in ansökningsblanketten för studiemedel och fått det bekräftat? Just nu när jag är inne på mina sidor i detta nu så står det att ingen studieförsäkran kan skickas via mina sidor.

Jr.
2011-10-17, 22:35
du måste registrera dig på kursen/programmet först, brukar göras elektoniskt på en studentportal eller liknande efter kursstart. Iaf i Linköping

edit: efter det kan man lämna studieförsäkran på csn.se

StampChamp
2011-10-17, 22:44
du måste registrera dig på kursen/programmet först, brukar göras elektoniskt på en studentportal eller liknande efter kursstart. Iaf i Linköping

edit: efter det kan man lämna studieförsäkran på csn.se

Jag är registrerad på kurserna och började idag, kanske kan skicka studieförsäkran när dom beslutat om studiemedlet som jag skickade in en ansökan om idag?

Jr.
2011-10-17, 22:48
ja, om allt annat är klart är det bara att vänta tills ansökan går igenom. Om jag inte minns fel har de någon policy att ansökan ska vara behandlad inom 3 dagar från att den är inlämnad, om det inte finns något fel med den såklart :)

StampChamp
2011-10-25, 10:33
Har blivit ett himla strul och en massa papper både för mig och skolan att skriva under. Om någon dag kan jag först skicka in min studieförsäkran och därefter få utbetalningarna.

Men jag började plugga 14 oktober, kommer jag ändå få två utbetalningar för oktober månad? Jag går väl inte miste om pengar, de utgår väl från det datum jag började läsa? Dom på csn vill inte ge något svar förrän dom gjort beslutet.

shut teh face
2011-10-25, 10:43
Har blivit ett himla strul och en massa papper både för mig och skolan att skriva under. Om någon dag kan jag först skicka in min studieförsäkran och därefter få utbetalningarna.

Men jag började plugga 14 oktober, kommer jag ändå få två utbetalningar för oktober månad? Jag går väl inte miste om pengar, de utgår väl från det datum jag började läsa? Dom på csn vill inte ge något svar förrän dom gjort beslutet.
Nej du förlorar inga pengar, de kommer två utbetalningar samtidigt eller liknande sen.

StampChamp
2011-10-25, 15:41
Nej du förlorar inga pengar, de kommer två utbetalningar samtidigt eller liknande sen.

Okej jag förstod nästan det, annars hade det varit illa. Tack för svar!

Ni som pluggar på distans och samtidigt jobbar hur funkar det för er? Kör ni 100% eller 50%? Just nu kommer jag läsa basåret och jobba ungefär 75%.. får se i vilken takt jag orkar läsa!