handdator

Visa fullständig version : Du vet att du är en riktig norrlänning när...


willtjam
2011-10-12, 20:22
Jag brukar aldrig posta sån här skit, but this was too awesome. Skratta på!

- Du tycker det är trafikstockning för att 10 bilar väntar på att få köra om en traktor på E4.
- Du mäter avstånd i timmar.
- Du ser folk ha på sig jaktkläder vid sociala evenemang.
- Du installerar säkerhetslarm i ditt hus och tar det som extra tillval till bilen men lämnar båda olåsta.
- Du kör 100 km/h i en halvmeter djup snö och snöstorm utan att ens blinka.
- Minst en av dina grannar bränner sprit hemma och alla vet om det, t o m polisen, för det är hans bror.
- Du har startkablar i bilen och din fru vet hur hon ska använda dem.
- Du tror "sexy lingerie" är en silkespyjamas från Coop Forum.
- Renar är bara en del av sceneriet.
- Du tycker en EPA-traktor är ett suveränt färdmedel för din son mellan moppe- och körkortsåldern.
- Du vet vad en person menar när de formar läpparna till ett O och suger in luft.
- Du tycker att "klä upp sig" innebär att stoppa in fleeceskjortan i dina jeans och sätta på sig ett par rena skoterkängor.
- När du träffar en ny person är din första fråga vem som är dennes föräldrar/syskon.
- Du kan namnge alla som du tog examen med.
- Du har faktiskt åkt 20 mil t/r för en fest.
- Skolorna stänger inte för att det snöar.
- Du i dina yngre dagar kunde köpa cigaretter i affären för expediterna visste exakt vem du var och din riktiga ålder, fanns ingen åldersgräns.
- Det är status att vara tillsammans med någon från en annan kommun.
- Du i princip har inte något val än att vara "buksvåger/svägerska" med någon du mer eller mindre känner.
- Du tycker att män som har rosa tröjor är gay.
- Du tycker att folk i storstan klär sig lustigt för att två år senare "trendigt" ha liknande kläder.
- Du, i din ungdom, visste exakt till vilket uteställe dina vänner skulle en lördagskväll, då det bara fanns ett.
- Du tar en promenad för att motionera och fem personer stannar för att fråga om du ska ha skjuts.
- Din lärare förväxlade dig med ditt syskon eller din moder/fader.
- "Gula sidorna" består av 4 sidor.
- Du blinkar inte för att svänga eftersom alla vet vart du ska i alla fall.
- Du ringer till fel person men blir hänvisad till rätt nummer.
- Halva kommunen håller andan när ett företag hotar lämna orten.
- Du skrattar för fullt när du läser detta för du vet att det är sant och sen vidarebefordrar du det till dina närmsta, vilket faktiskt är halva stan.

Rahf
2011-10-12, 20:27
- Spriten kommer i dunkar, inte flaskor.

Bjern
2011-10-12, 20:31
:laugh:

Tänk att så många stämde, Dalarna är nog Norrland för de flesta iofs.

Prankie
2011-10-12, 20:34
Jag har vidarebefordrat till halva Umeå nu. :hbang:

Snafu
2011-10-12, 20:37
Ujuj. Fleece var dock ett för nytt påfynd.

Crocker
2011-10-12, 20:39
Slående. :D

Arf Pingvin
2011-10-12, 20:40
Du ställer en kvast mot dörrn så folk vet att du int är hemma.

century
2011-10-12, 20:42
Haha vad mycket crap men en del stämde iaf :D
Säger ja med en inandning, kan använda startkablar (ja, det är jag som är frun ;) ), mäter avstånd i timmar, renar är öööverallt...

Skulle kunna lägga till att vi garvar arslet av oss när Stockholm stannar varenda jäkla år på grund av lite snö :laugh: Hysteriskt kul, kan man ringa och förvarna någon om att det där vita, kalla som trillar ner i flagor från himlen troligtvis dyker upp även detta år?

Silencer
2011-10-12, 20:46
Hur mäter man avstånd om inte i timmar?

Crocker
2011-10-12, 20:47
Hur mäter man avstånd om inte i timmar?
+1

Det är 45 minuter dit kontra det är 7 mil dit. :D

spoonchest
2011-10-12, 20:54
Tillräckligt många träffar för att kvala in. Fan.

Rahf
2011-10-12, 20:58
+1

Det är 45 minuter dit kontra det är 7 mil dit. :D

Det beror ju HELT på hur trimmad Husqvarnan är, alternativt om tvåförtin har jobbats på.

liquid diamonds
2011-10-12, 21:37
Jomenvisst :thumbup:

http://bilder.ollehallberg.se/norrlandsguld.jpg

tjabon
2011-10-12, 21:56
-När man inte lägger ut snusen innan middan...

willtjam
2011-10-12, 22:10
-När man inte lägger ut snusen innan middan...

På tal om det: en polare käkade burgare på fyllan en gång, och helt plötsligt tyckte han att den började smaka salt. Det visade sig att han hade glömt lägga ut snusen och tuggade sönder den. Blä!

stevebc
2011-10-12, 22:22
Skulle kunna lägga till att vi garvar arslet av oss när Stockholm stannar varenda jäkla år på grund av lite snö :laugh: Hysteriskt kul, kan man ringa och förvarna någon om att det där vita, kalla som trillar ner i flagor från himlen troligtvis dyker upp även detta år?Vad är snö?

willtjam
2011-10-12, 22:27
Vad är snö?

Stackars norrlänningars öde.

Sparven från Minsk
2011-10-12, 22:33
Känner mig träffad :D

Grapeman
2011-10-12, 22:38
*schwupp*

agazza
2011-10-12, 23:01
Dom här två är fel, alla var god editera dom.

- Du tycker att folk i storstan klär sig lustigt för att två år senare "trendigt" ha liknande kläder.

ska vara

- Du tycker att folk i storstan klär sig lustigt, trendiga kläder köper man på Jack & Jones


och även

- Du, i din ungdom, visste exakt till vilket uteställe dina vänner skulle en lördagskväll, då det bara fanns ett.

Då alternativet även fanns att åka till grannbyn för att slåss av någon bra anledning. Det alternativet finns jämt, även ifall man måste åka tio mil.

spoon
2011-10-12, 23:09
Vafan jag är ju från småland och hälften stämmer på mig :confused:

Kommer ihåg att jag gick till kiosken och handlade cigg till morsan när jag var 6-7 år gammal.