handdator

Visa fullständig version : Sova efter träning..


Kj3lleee
2011-10-12, 05:29
Kan de funka bra ur muskeluppbyggande tänk, att träna och bara dra i sig en gainer eller proteinshake, sedan gå o lägga sig? Gillar att träna sent, därför jag undrar. Och jag ligger på överskott såklart då om man ser till hela dagen. Inte alls bra? Måste man äta riktig måltid efter?

manekin
2011-10-12, 05:34
Kör, det blir fint...ingen av den här optiskiten spelar nån roll i det långa loppet!

mangemani
2011-10-12, 05:36
dricker EAA och väl hemma så blir det ett stort mål mat framför en film, därefter så har jag alltid en tendens att dra på mig täcket och slumra till någon timme.
kan väl inte säga att jag har märkt av nått negativt med det, mer än att ibland då man vaknar så är man antingen helt utvilad och pigg eller så är man trött och seg.

mattilainen
2011-10-12, 05:37
det fungerar nog alldeles perfekt. De flesta presterar väl bättre på eftermiddagen/kvällen enligt studier också.

Det som kan bli ett problem är ju att kunna somna när man precis varit väldigt uppe i varv men om du inte har några problem med det så är det ju skitbra :) Själv slutar min bjj träning på måndagar vid 21:30 och jag kommer kanske hem runt 22 och där tar jag i som ett djur. Då kan jag ha svårt att somna innan klockan tolv dock.

Kj3lleee
2011-10-12, 06:07
Ok. Kör på det. Tack för svaren:)

SteelPulse
2011-10-12, 08:10
det fungerar nog alldeles perfekt. De flesta presterar väl bättre på eftermiddagen/kvällen enligt studier också.

Det som kan bli ett problem är ju att kunna somna när man precis varit väldigt uppe i varv men om du inte har några problem med det så är det ju skitbra :) Själv slutar min bjj träning på måndagar vid 21:30 och jag kommer kanske hem runt 22 och där tar jag i som ett djur. Då kan jag ha svårt att somna innan klockan tolv dock.Vad är det du gör när du kommer hem som, kräver att du tar i som ett djur?

garluch
2011-10-12, 20:45
Vad är det du gör när du kommer hem som, kräver att du tar i som ett djur?

Damen skall väl ha sitt?

mattilainen
2011-10-13, 05:14
damen skall väl ha sitt?

+1

Rusk
2011-10-13, 10:56
Du bör nog äta en riktig måltid istället för en sketen proteindrink om du sedan ska sova ett x antal timmar.
Även kasein protein är ju inte helt fel att inta innan sängen, drar jämt i mig en burk kesella innan jag ska lägga mig.