handdator

Visa fullständig version : För små skor - finns någon möjlighet?


andnel
2011-10-11, 22:09
De skor jag nyss fått hem är beställda från USA, och går endast att få tag på där. Därmed har jag inte kunnat testa ut dem, utan köpte dem utifrån en chansning efter att ha gjort diverse research.

Nu visar det sig ändå att de är aaaaningen för små och jag skulle helt enkelt behöva gå upp ½ stl. De går inte att lämna tillbaka, så jag undrar helt enkelt om någon har förslag på mitt problem i allmänhet/synnerhet. Går det att göra något åt? Går skon att töja? Skon är nu 42½ och 43 vore att föredra.

(Det handlar om dessa skorna: http://www.newbalance.com/performance/walking/products/MX20/?productID=MX20&page=all )

Knaz
2011-10-11, 22:17
Sälj dom och köp nya ? Du kommer visserligen gå lite med förlust men de kanske de är värt ?

Pungis
2011-10-11, 22:29
Sälj dom och köp nya ? Du kommer visserligen gå lite med förlust men de kanske de är värt ?

Agree..

Sådana där randompjuck finns ju hur mycket som helst av på Stadium och dyl

LeBron
2011-10-11, 22:30
Va skaru ha för dem? :)

Sandra81
2011-10-11, 22:41
http://polichinelle.webblogg.se/2010/march/hur-man-lastar-ut-skor-sjalv.html

eller det gamla hockeykillarns trick gå runt i blöta sockor i skorna. vet inte om det funkar på alla material dock.

Snobbe
2011-10-11, 23:11
Skär ett hål vid tårna!

kaer
2011-10-12, 08:34
Gå ut dem? De flesta sneakers töjer sig en del, jag köper mina lite för små, efter ett tag sitter de perfekt.

Snobbe
2011-10-12, 09:14
Gå ut dem? De flesta sneakers töjer sig en del, jag köper mina lite för små, efter ett tag sitter de perfekt.

Håller med om detta iaf med sneakers, Köper jag såna som e perfekta första dagen så e dom för stora egentligen. Använder du skorna 1-2 veckor och de fortfarande gör ont så är de garanterat för små.

MrPowa
2011-10-12, 09:23
gå ut dem? De flesta sneakers töjer sig en del, jag köper mina lite för små, efter ett tag sitter de perfekt.

+1

andnel
2011-10-12, 10:10
Håller med om detta iaf med sneakers, Köper jag såna som e perfekta första dagen så e dom för stora egentligen. Använder du skorna 1-2 veckor och de fortfarande gör ont så är de garanterat för små.

Jo, dessa är ju dock träningsskor. Så även om de skulle töja sig en del så är jag osäker. Mest p.g.a. att jag springer en del i dem, och då behöver man en del utrymme mellan tå och tåspets på skon.

Degpekka
2011-10-12, 10:24
Tror också dem kommer töja sig... svettas mkt i dem eller blöt dem och gå i dem. Funkar finfint! då sitter dem som handsken sen.