handdator

Visa fullständig version : exell`s kreatin?!


jonte2
2003-12-30, 23:57
har hört(vet inte om det stämmer) att exell`s kreatin är ett jävla "kinakreatin" med en massa olika föroreningar å sånt?...
har själv beställt typ 2 kg men inte fått hem det än och blev lite orolig..
någon som har erfarenhet av exells kreatin och kan lugna mig angående detta?

aliquis
2003-12-31, 04:55
min gissning är att det snackas en jävla massa skit om allt som inte är creapure just för att det i reklamen för ovannämnda alltid talas om hur rent det är... och att sedan någon någon gång har stött på kreatin som har varit av väldigt dålig kvalite har väl inte hjälpt saken...

men seriöst, tror du att kolozzeum skulle vilja sälja den värsta skiten man kan hitta någonstans i världen bara för att det råkar bli lite billigare? min gissning är att så inte är fallet.

Visst, jag kan tänka mig att creapure är snäppet renare än andra, men jag tror inte det spelar någon som helst roll för dig som konsument utan mer är någonting för den som tycker det är kul att kika på pappret.

Fairing
2003-12-31, 10:26
Även marknadens dyraste kreatin är "kinesiskt skit kreatin" och det är det varumärket är det väl ingen som ifrågasätter.:naughty:

Vill man ha det renaste väljer man Fairing , Eiselt , optimum eller någon som använder råvaran CREAPURE.

Dom allra flesta företagen använder råvaror av kinesiskt ursprung men man skall även ha i åtanke att det varierar väldig mycket på kvaliten från olika kinesiska tillverkare och inom 1 år är dom säkert i kapp EU tillverkat kvalitetsmässigt (tror jag).Problemet i dag är att kvaliten är ojämn.

Exell är ett riktigt bra Asiatiskt kreatin med hög renhet samt låga nivåer av tungmetaller , under 10 ppm.

Mvh/Lasse

DiZi
2003-12-31, 12:51
I detta fallet är det kvalitét = pengar...
Självklart kanske Eiselt's, Fairing's eller Twinlab's kreatin är renare, men också "självklart" dyrare... Snackar vi finlir här? Dvs att du ska tävla osv? Eller bara tillskott vid träning och så?

Tror ärligt inte att du blir missnöjd med Exell...

aliquis
2003-12-31, 13:00
Originally posted by DiZi
Snackar vi finlir här? Dvs att du ska tävla osv? Eller bara tillskott vid träning och så?


Har det verkligen så mycket med skillnad i effekt att göra som med att det enda kanske är rent ut sagt ohälsosamt?

jonte2
2003-12-31, 14:19
Originally posted by DiZi
I detta fallet är det kvalitét = pengar...
Självklart kanske Eiselt's, Fairing's eller Twinlab's kreatin är renare, men också "självklart" dyrare... Snackar vi finlir här? Dvs att du ska tävla osv? Eller bara tillskott vid träning och så?

Tror ärligt inte att du blir missnöjd med Exell...

nej. inget tävling.. anledninget till att jag frågar är att jag har hört att folk har mått illa av de billigare kreatinen...
tilläggas bör kanske att personen som sa att exells kreatin var ett skitkreatin verkade vara en stor förespråkare av creapure..

aliquis
2003-12-31, 19:41
Originally posted by jonte2
nej. inget tävling.. anledninget till att jag frågar är att jag har hört att folk har mått illa av de billigare kreatinen...
tilläggas bör kanske att personen som sa att exells kreatin var ett skitkreatin verkade vara en stor förespråkare av creapure..
Som att ha Telia ungefär ;)