handdator

Visa fullständig version : Hjälp för att få drömkroppen


hdolph
2011-10-11, 16:48
Hej! Efter ett års gymträning utan större resultat känner jag ändå att jag har en någorlunda bra grundfysik. Jag vet nu att det krävs en bra kost, disciplin och hängivenhet och jag antar utmaningen. Mitt mål har alltid varit att få drömkroppen, den som få män har och alla kvinnor drömmer om. Mina förebilder är James Arness och Kevin Sorbo, riktiga män och pro bodybuilders. Hur tränar jag för att bli biffig som James Arness och rippad som Sorbo? Behöver expertråd för att lägga upp ett schema.

lanzal
2011-10-11, 17:08
Trollar du eller finns det bodybuilders med det namnet?

Ät och träna hårdare, käka mycket mer protein än vad du gör idag, börjar kör knäböj mark och bänk mera.

Victuhh
2011-10-11, 17:19
Tänkte desamma, dessa byggarna får du gärna posta en bild på.

Bygga muskler gör du genom vila, mat och träning.
Som lanzal säger skulle jag också lagt in grundövningar och kört med fria vikter.

Träning tar tid

BengtBurk
2011-10-11, 18:20
De är skådespelare båda två. James Arness = Zeb Macahan. Kevin Sorbo är en annan b-skådis.

Kolla imdb.

Morty
2011-10-11, 18:35
Länge, framför allt. 10-15 år lär du behöva lägga för att bli stor.

energi
2011-10-11, 18:39
För att bli som Kevin Sorbo tror jag inte man måste träna mer än 1-2 veckor.

aijou
2011-10-11, 19:16
Det är ju ganska rimliga mål du har. Inga super-rippade snubbar direkt, så oroa dig inte för att det måste ta 10-15 år som någon sa. :) Se till att sköta kosten, vilan och träningen. Kör på ett beprövat träningsupplägg som t.ex z_bumbis nybörjarprogram. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Träna gärna varje muskelgrupp mer än en gång i veckan.

nu har jag ju ingen aning om din fett% men om du behöver bli av med fett så läs deffguiden. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Lycka till!

Hemi
2011-10-11, 19:49
Saken är faktiskt den att James Arness tränade stadigt på gym ett tag eftersom han var ganska gänglig och lång. Han blev större och han tränade med George Eiferman som han beskrev som en hjälpsam och sjysst snube. Råkar av en slump veta detta då jag läst lite och lyssnat på intervjuer.

Många skådisar har ju gjort detsamma. Förr i tiden var han väl förebilden för alla. Fast annars fanns ju Steve Reeves om vi skall gå så långt tillbaks i tiden då nämde skådis var ung.