Visa fullständig version : varning för felmärkta varor hos WILLYS
Många av varorna hos WILLYS är felmärkta på ett eller annat sätt har jag fått veta av en som arbetar där.
Jag var osäker på om det var sant så jag letade lite hemma och det tog faktiskt bara 1 minut innan jag hittade den första felmärkta varan !
http://i191.photobucket.com/albums/z320/buckshot2000_/willysfusk1.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z320/buckshot2000_/willysfusk2.jpg
Felet på detta paket ( alla paket ) med Fullkorns Spaghetti är att det visar för lågt kaloriinnehåll.
På paketet står det 300 kilokalorier och det rätta värdet skall vara minst 345 , men exakt vet man inte eftersom de ingående värdena avrundas.
Kungsörnens likadana produkt med samma procent fett och protein samt endast en procents skillnad på kolhydraterna innehåller 360 kilokalorier !
Självklart ringde jag till WILLYS konsumentkontakt och påtalade detta, fick tala med en handläggare där som var HELT okunnig om hur mycket kalorier näringsämnena innehåller per gram, de skulle höra av sig omgående och ta upp detta med sin kvalitetsansvarige men nu har det gått mer än 1 vecka och ingen har ringt eller mailat fast de fick mina uppgifter.
13 gram protein
66 gram kolhydrater
2 gram fett
Hur lite kilokalorier kan det egentligen bli som lägst ? ja inte 300 iaf. , WILLYS konsumentkontakt försökte först dra en vals om att deras produkt innehåller så mycket durumvete så att deras kalorier sjunker.... *screwy*
Kan de fuska på kalorierna kan de ju fuska på annat också.
18 + 52 + 264 + kostfibrer = 334 + kostfibrer.
Jokester
2011-10-11, 16:28
13g protein + 66g kolhydrater + 2g fett = 334 kcal
kettlebellGuden
2011-10-11, 16:37
Tipset: räkna inte kalorier. räkna gram protein+kolhydrater+fett istället. Livet blir så mycket lättare.
Tipset: räkna inte kalorier. räkna gram protein+kolhydrater+fett istället. Livet blir så mycket lättare.
Skall inte behövas om inte tillverkare gör fel , och hur skall du kunna räkna enskilda näringsämnen när du inte kan lita på siffrorna på förpackningen ?
Här är nästa felmärkta kartonger jag hittade :
http://i191.photobucket.com/albums/z320/buckshot2000_/willysbluff3.jpg
Samma skit, Kanske stämmer det att det är 334 och inte 300 som gäller, men kostfibern då ? Liknande produkter från andra tillverkare/fabrikat ligger på runt 350 kilokalorier.
vicarious
2011-10-11, 16:55
Ånej, 40-50 kcal skillnad per 100g. End of the world!
cakehole
2011-10-11, 16:56
Är det två olika förpackningar på bilderna eller? Första bilden visar en 1kilos påse och den andra bilden visar en "Nettovikt" på 500g. Eller är det ännu en felmärkning? :D
Jokester
2011-10-11, 16:57
Skall inte behövas om inte tillverkare gör fel , och hur skall du kunna räkna enskilda näringsämnen när du inte kan lita på siffrorna på förpackningen ?
Hett tips om du är orolig och nojar över något så fånigt som fel näringsvärden: Sluta handla varor från budgetmärken.
Ånej, 40-50 kcal skillnad per 100g. End of the world!
Nu försöker du bara göra dig löjlig.
Och det fungerar faktiskt, vi tycker att du är lite löjlig eftersom du verkar tro att tryckfel alltid handlar om några få kalorier och aldrig om för lite protein eller avsaknad av sötningsmedel eller annat som tex. allergiker inte gillar.
Eddie Vedder
2011-10-11, 16:59
När jag räknar så har jag alltid följande regel: Är det ett "billighetsmärke" så går jag på standardvärden eller utifrån ett dyrare märkes värden. Skulle det handla om pasta (som i det här fallet) skulle jag aldrig gå efter Willy's, Eldorados eller Euroshoppers (och andra dylika märkens) värden. De behöver inte vara fel men jag tror helt enkelt inte att man bemödar sig att analysera sina egna värden i de fallen. Men det kanske Kungsörnen, AXA, Scan m.fl. bemödar.
vicarious
2011-10-11, 17:00
Är det två olika förpackningar på bilderna eller? Första bilden visar en 1kilos påse och den andra bilden visar en "Nettovikt" på 500g. Eller är det ännu en felmärkning? :D
Ja.
edit: lol nvm.
Nu försöker du bara göra dig löjlig.
Och det fungerar faktiskt, vi tycker att du är lite löjlig eftersom du verkar tro att tryckfel alltid handlar om några få kalorier och aldrig om för lite protein eller avsaknad av sötningsmedel eller annat som tex. allergiker inte gillar.
I det här fallet är det ju kalorierna och inget annat.
WHITEFOLKS
2011-10-11, 17:02
Ja, ser du inte skillnad på en påse och en kartong?
Spaghetti fullkorn, står 1kg på första bilden och nettovikt 500g på bilden med näringsvärdena.
Totalt är det 3 olika förpackningar jag hittade direkt. Men det skall enligt uppgift finnas fler och vara olika typer av tryckfel.
Hett tips om du är orolig och nojar över något så fånigt som fel näringsvärden: Sluta handla varor från budgetmärken.
Dels tycker inte jag och många med mig att det är fånigt, sedan så "nojar" inte jag över detta utan vill att så många som möjligt skall få veta att WILLYS har många felmärkta varor. Särskilt för allergiker kan det vara viktigt men också för alla som räknar protein eller kalorier.
Självklart skall livsmedel vara rätt märkta !
vicarious
2011-10-11, 17:03
Hehe en gång köpte jag en påse Eldorado Broccolimix på Willys och när jag öppnade så var det wok-mix inuti istället men lika glad var jag för det :D
WHITEFOLKS
2011-10-11, 17:04
Är det inte så ibland att kostfiber räknas med bland kolhydraterna även fast de inte (till fullo) kan brytas ner?
Ja.
edit: lol nvm.
På dessa få bilder på de få produkterna jag hittade hemma så JA, men det skall vara betydligt mer omfattande än så.
Men har du inga allergier och skiter i vad du äter så är det väll bara att äta ;)
vicarious
2011-10-11, 17:06
Dåligt av Willys att inte kolla upp det noggrannare när du kontaktat dom..
Jokester
2011-10-11, 17:09
Hehe en gång köpte jag en påse Eldorado Broccolimix på Willys och när jag öppnade så var det wok-mix inuti istället men lika glad var jag för det :D
Det är Eldorado dock inte ensamma om. Har själv fått med både en kartongbit och morötter när jag köpt broccolibriketter från Findus.
vicarious
2011-10-11, 17:10
Det är Eldorado dock inte ensamma om. Har själv fått med både en kartongbit och morötter när jag köpt broccolibriketter från Findus.
Vart är världen på väg *gah!*
StarkaUlf
2011-10-11, 17:29
Men gladast var nog räven.
Till TS: Gäller detta (ang. pastan) enbart Willy's egna märke, eller har du märkt något liknande på t.ex märket "Garant" som dom säljer massor utav?
hahah :laugh:
dagens I-landsproblem utan tvekan.
Det är människor som svälter, men det står fel näringsvärden på mitt pastapaket *cry*
:D
kettlebellGuden
2011-10-11, 17:40
Du kan aldrig någonsin lita på siffrorna på varken förpackning eller SLVs databas.. iaf inte för det specifika fallet. Det rör sig ju alltid om genomsnittsvärde.
hahah :laugh:
dagens I-landsproblem utan tvekan.
Det är människor som svälter, men det står fel näringsvärden på mitt pastapaket *cry*
:D
Å, ett Tänk på barnen i Afrika-inlägg. Så nyanserat.
Du kan aldrig någonsin lita på siffrorna på varken förpackning eller SLVs databas.. iaf inte för det specifika fallet. Det rör sig ju alltid om genomsnittsvärde.
Jo självklart förstår alla det men när det skiljer över 10% har man gått utanför vad som kan kallas för genomsnittsvärde.
De som inte tycker det är viktigt med tryckfel på matvarupaket får helt enkelt hitta en egen tråd, tips : Döp den till "Allätartråden vi som inte bryr oss" :-)
Ni som hittar fler tryckfel lägg gärna upp bilder för jag är lite nyfiken på vad som kräva innan matindustrin skall börja bry sig. Så länge vi köper skiten bryr de sig inte om vad som är i paketen ?
Jokester
2011-10-11, 18:14
Jo självklart förstår alla det men när det skiljer över 10% har man gått utanför vad som kan kallas för genomsnittsvärde.
De som inte tycker det är viktigt med tryckfel på matvarupaket får helt enkelt hitta en egen tråd, tips : Döp den till "Allätartråden vi som inte bryr oss" :-)
Ni som hittar fler tryckfel lägg gärna upp bilder för jag är lite nyfiken på vad som kräva innan matindustrin skall börja bry sig. Så länge vi köper skiten bryr de sig inte om vad som är i paketen ?
Det viktigaste är väl ändå att det som är i förpackningen är vad det ska va så du inte får ris när du köper pasta? Sedan som många redan skrivit så kan du inte räkna med att budgetmärkena ska ha stenkoll på sina produkter.
Det viktigaste är väl ändå att det som är i förpackningen är vad det ska va så du inte får ris när du köper pasta? Sedan som många redan skrivit så kan du inte räkna med att budgetmärkena ska ha stenkoll på sina produkter.
Jag tycker det är lika viktigt att det är så rätt det kan bli när det gäller livsmedel. Är det helt fel vara i paketet är det ju katastrof och då bör producenten ägna sig åt något annat. Kanske får tonfisk i nästa paket frysta hallon ? Eller varför inte blöjjor i en påse pytt i panna ? ;)
Nae, när det gäller livsmedel så skall rätt vara rätt och det minsta man kan kräva är att producenterna bryr sig gör om och gör rätt när en kund ringer och påtalar ett uppenbart fel.
Räkna bara med det som står i SLVs databas.
kettlebellGuden
2011-10-11, 19:08
Som sagt är det här extremt vanligt.
eg.
Polarica viltmästarskav.
kcal: 140.
protein: 20g.
fett: 7g.
vicarious
2011-10-11, 19:45
Som sagt är det här extremt vanligt.
eg.
Polarica viltmästarskav.
kcal: 140.
protein: 20g.
fett: 7g.
Vad är det konstiga?
Vad är det konstiga?Att det är 7kcal fel, givetvis. Var är världen på väg egentligen?
vicarious
2011-10-11, 19:49
Att det är 7kcal fel, givetvis. Var är världen på väg egentligen?
3 kcal fick jag det till :D
Är det inte ofta så att fetthalten som står ibland kan innebära "innehåller max x antal gram fett per 100g"? Så om det står 7g kan det i själva verket vara 4 eller 6 men inte mer än 7. Detta kanske bara gäller färs?
3 kcal fick jag det till :D
Är det inte ofta så att fetthalten som står ibland kan innebära "innehåller max x antal gram fett per 100g"? Så om det står 7g kan det i själva verket vara 4 eller 6 men inte mer än 7. Detta kanske bara gäller färs?Räknade du på 4 och 9 eller 4.1 och 9.3? ;)
Jo på färs och säkerligen skav brukar väl maxvärdet anges. Kanske gäller allt kött?
kettlebellGuden
2011-10-11, 19:58
Knäckte precis upp ett paket nudlar. Den deklarerade 70kcal för mycket. Just saying. It's everywhere.
vicarious
2011-10-11, 20:36
Räknade du på 4 och 9 eller 4.1 och 9.3? ;)
Jo på färs och säkerligen skav brukar väl maxvärdet anges. Kanske gäller allt kött?
4 och 9 :)
Knäckte precis upp ett paket nudlar. Den deklarerade 70kcal för mycket. Just saying. It's everywhere.
Hur vet du det? Om du tror att ditt sätt att räkna med 4, 4 och 9 kcal per gram är exakt korrekt så har du fel. Det är ju genomsnittssiffror och kan vara precis lika fel som du påstår att näringsvärdena på förpackningarna är.
Pansartax
2011-10-11, 20:44
Man får vad man betalar för, som man bäddar får man ligga.
Några få kalorier fel är underförstått eftersom näringsämnena inte anges med decimaler och vad är nytt med det ? Alla förstår att det är så.
Tryckfel på förpackningarna däremot är en helt annan sak och större felkälla än några kalorier hit och dit.
WHITEFOLKS
2011-10-11, 22:20
Är det tryckfel?
Nitrometan
2011-10-12, 06:54
Har du en kalorimeter hemma så att du kunde mäta?
Köpte ett paket fryst kebab från ica en dag. Enligt kartonen skulle den innehålla 1500kcal per 100g.
kettlebellGuden
2011-10-12, 07:19
4 och 9 :)
Hur vet du det? Om du tror att ditt sätt att räkna med 4, 4 och 9 kcal per gram är exakt korrekt så har du fel. Det är ju genomsnittssiffror och kan vara precis lika fel som du påstår att näringsvärdena på förpackningarna är.
Jag vet inte om du försöker göra dig dum eller vad det är. Det är väl rätt självklart att jag med mina inlägg bara påpekar hur korkad hela den här tråden är.
Köper man willys, eldorado eller några andra liknande skitprodukter så får man räkna med att vissa saker inte stämmer ;)
vicarious
2011-10-12, 09:55
Jag vet inte om du försöker göra dig dum eller vad det är. Det är väl rätt självklart att jag med mina inlägg bara påpekar hur korkad hela den här tråden är.
Ok, du framhävde din poäng extremt dåligt i så fall. Ska du trolla eller vara ironisk, gör det ordentligt.
Inge Enveten
2011-10-12, 10:07
Köper man willys, eldorado eller några andra liknande skitprodukter så får man räkna med att vissa saker inte stämmer ;)
Varför skulle dessa produkter vara skit?
Är det tryckfel?
Ja det är fel som är så stora så att det inte handla rom slarv eller några få procent hit eller dit.
Inte alls självklart för oss andra som tycker det är allvarligt med felmärkta matvaror. Men varför sitter du här och skriver i en tråd du påstår är korkad ? Snälla lämna tråden och låt oss andra diskutera livsmedel om vi nu tycker det är viktigt -alla har olika intressen och du behöver inte sätta dig till doms över andra.
Köpte ett paket fryst kebab från ica en dag. Enligt kartonen skulle den innehålla 1500kcal per 100g.
Det är den kebaben som kallas för "BULK-Kebab" , helt otroligt högt innehåll av fett *drool*
Deceiver85
2011-10-12, 12:31
Lol...räkna kalorier överhuvudtaget..:D
Pansartax
2011-10-12, 13:06
Lol...räkna kalorier överhuvudtaget..:D
Bara för att du är trygg och säker i din övervikt.
Tycker att det är lite konstigt att man inte anser att det är viktigt att det som står på varupaketen stämmer överens med verkligheten.
Tycker ni likadant om att det inte är så viktigt att det står "kan finnas spår av nötter" eller dylikt på paketen? Eller gäller det bara "skitsaker" som kalorier?
anton2000
2011-10-12, 13:34
Varför skulle dessa produkter vara skit?
För att de är billigare såklart. Samma sak som att en t-shirt från HM är sämre än en t-shirt för 799kr. Sen att båda görs i samma fabrik och likadant material spelar ingen roll...
Tycker att det är lite konstigt att man inte anser att det är viktigt att det som står på varupaketen stämmer överens med verkligheten.
Tycker ni likadant om att det inte är så viktigt att det står "kan finnas spår av nötter" eller dylikt på paketen? Eller gäller det bara "skitsaker" som kalorier?
+1 , Vi är ju många som vill ha lite koll särskilt om man håller på och går ner i kroppsfett eller har någon allergi.
Är vi påväg mot nya näringsvärden?
Protein: 4kcal/g
Kolhydrater:4 kcal/g
Fett: 9kcal/g
Tryckfel: 2kcal/g
skillnaden är att det är olagligt att inte deklarera alla ingredienser. och dessutom extremt dålig pr om någon får i sig allergiframkallande ingredienser som inte deklarerats
att uppge "fel" näringsvärden är helt ok upp till en viss procent.
dessutom så kan det vara så att även om allt står korrekt på paketet så innehåller pastan som är inuti ett annat värde pga variationer i råvaran.
det är inte så att man snor lite pasta från varje batch och analyserar för att skriva just det värdet på paketet.
kettlebellGuden
2011-10-12, 15:40
Ok, du framhävde din poäng extremt dåligt i så fall. Ska du trolla eller vara ironisk, gör det ordentligt.
Eller så är det du som är extremt dålig på att upptäcka extremt tydlig sarkasm.
Inte alls självklart för oss andra som tycker det är allvarligt med felmärkta matvaror. Men varför sitter du här och skriver i en tråd du påstår är korkad ? Snälla lämna tråden och låt oss andra diskutera livsmedel om vi nu tycker det är viktigt -alla har olika intressen och du behöver inte sätta dig till doms över andra.
Eftersom det har varit så här på väldigt många varor iaf sen 80-talet så är det väl knappast någon nyhet ändå?
Å, ett Tänk på barnen i Afrika-inlägg. Så nyanserat.
jag ser att du tog åt dig ganska mycket va?... Var inte meningen, sorry :(
Bara för att du är trygg och säker i din övervikt.
Are you high... or just incredibly stupid? *screwy*
Eftersom det har varit så här på väldigt många varor iaf sen 80-talet så är det väl knappast någon nyhet ändå?
Och ? Upp till oss andra vad vi vill diskutera - du behöver inte sitta i trådar du ogillar och tala om för alla andra hur rätt du har , ingen som tvingar dig ;)
Eller så är det du som är extremt dålig på att upptäcka extremt tydlig sarkasm.Lol. Räkna in mig här i så fall.
vicarious
2011-10-12, 23:04
Eller så är det du som är extremt dålig på att upptäcka extremt tydlig sarkasm.
Det var minst två till som lyckades missa din "extremt tydliga" sarkasm. Vi kanske alla är extremt dåliga på att upptäcka din extremt tydliga sarkasm. Eller så är du extremt dålig på att uttrycka dig.
Bra initiativ! Fått svar från dem ännu?
hemköp har märket Garant , som jag tror även finns på willys, har lite produkter som jag har svårt att tro att näringsvärden stämmer, tex frysta söta körsbär med 45kalorier/100gr och 8gr kolhydrater,
8gram kolhydrater kan väl inte stämma?
jag ser att du tog åt dig ganska mycket va?... Var inte meningen, sorry :(
Jag räknar inte kalorier, men ja, jag tar det som en personlig skymf när folk är töntiga.
hemköp har märket Garant , som jag tror även finns på willys, har lite produkter som jag har svårt att tro att näringsvärden stämmer, tex frysta söta körsbär med 45kalorier/100gr och 8gr kolhydrater,
8gram kolhydrater kan väl inte stämma?
varför kan det inte stämma?
Många bär har ju låga kolhydratsinnehåll sett till gram
varför kan det inte stämma?
Många bär har ju låga kolhydratsinnehåll sett till gram
men körsbär är mer kolhydratsrika än andra bär,
se här
Körsbär söta
NÄRINGSVÄRDE PER 100 G
C-vitamin 7 mg
D-vitamin 0 mcg
Energi 65,1 kcal
Fett 0,1 g
Fibrer 1,87 g
Folat 6 mcg
Järn 0,3 mg
Kalcium 16,6 mg
Kolhydrater 14,7 g
Mättade fettsyror 0,02 g
Protein 1,09 g
Zink 0,1 mg
Näringsinformationen kommer från Livsmedelsverkets livsmedelsdatabas, version 04.1.1.
och fineli anger 11g för kärnfria körsbär
så en viss skillnad även där.
återigen. att räkna kalorier är ett slöseri med tid vilket denna tråd verkligen bevisar.
Oavsett hur mycket man vill ha det så kommer värdet på förpackningen/slv/fineli inte överensstämma till 100% med varan du äter
Jag räknar inte kalorier, men ja, jag tar det som en personlig skymf när folk är töntiga.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/e76761c7_1124264.JPG
kettlebellGuden
2011-10-13, 20:11
Det var minst två till som lyckades missa din "extremt tydliga" sarkasm. Vi kanske alla är extremt dåliga på att upptäcka din extremt tydliga sarkasm. Eller så är du extremt dålig på att uttrycka dig.
2 utav 50 000 medlemmar på kolozzeum. Bra där.
och fineli anger 11g för kärnfria körsbär
så en viss skillnad även där.
återigen. att räkna kalorier är ett slöseri med tid vilket denna tråd verkligen bevisar.
Oavsett hur mycket man vill ha det så kommer värdet på förpackningen/slv/fineli inte överensstämma till 100% med varan du äter
Du tycker det är slöseri med tid. Vi andra tycker det är bra att räkna eftersom det ger en ungefärlig fingervisning. Även om det skiljer så mycket som 15% mellan verkligt innehåll och utskrivet antal kalorier så har man en utjämningseffekt mellan olika produkter och för de flesta av oss behöver det inte vara 100% rätt utan det räcker med kanske 85% rätt för att man skall ha nytta av att räkna kalorier.
3 , räkna in mig där också. ;) Men..... Jag trodde du tyckte denna tråd var skräp så vad gör du fortfarande här ? ändrat uppfattning ?
Eddie Vedder
2011-10-13, 20:33
2262 views när jag skriver det här och då har ju många återvänt flera gånger till tråden. Så 50 000 har inte ens läst ditt inlägg.
Du tycker det är slöseri med tid. Vi andra tycker det är bra att räkna eftersom det ger en ungefärlig fingervisning. Även om det skiljer så mycket som 15% mellan verkligt innehåll och utskrivet antal kalorier så har man en utjämningseffekt mellan olika produkter och för de flesta av oss behöver det inte vara 100% rätt utan det räcker med kanske 85% rätt för att man skall ha nytta av att räkna kalorier.
så vadan detta gnäll. produkten diffar ju med 10% och du tycker att 15% är acceptabelt?
personligen fattar jag inte varför man vill lägga ner en massa tid och möda på något som inte stämmer.
vicarious
2011-10-13, 20:58
Du måste skämta. Lägg ner.
Jag trodde det handlade om att det stod 1kg på framsidan och 500g på baksidan.
så vadan detta gnäll. produkten diffar ju med 10% och du tycker att 15% är acceptabelt?
personligen fattar jag inte varför man vill lägga ner en massa tid och möda på något som inte stämmer.
Exemplet skiljer 10% ja, och det är illa men sett överlängre tid så lär man sig balansera sina kalorier så att man exempelvis går ner 5 hekto i veckan även om det skiljer så mycket som 15%.
Nu handlar ju dock tråden om att det finns många felmärkta varor hos WILLYS , olika typer av felmärkning och inte enbart fel i kalorierna.
Om du nu tycker det är dåligt att räkna kalorier så visst, men för mig har det fungerat så bra att jag gått ner ca 26 kilo och jag vet många som lägger sig på ca 2000 kilokalorier och börjar tappa kilon efter att tidigare ha provat många icke fungerande bantningsmetoder.
Nu kanske inte du har eller har haft viktproblem, kul ! jättebra för dig men för många av oss är kaloriräknande ett fungerande sätt att gå ner i vikt.
Om du känner till bättre metoder så skriv gärna om dem här på forumet !
Deep Thought
2011-10-14, 09:11
Det handlar inte alls om felmärkta varor, utan att ni inte klarar av elementär matematik här.
Man kan aldrig få fler värdesiffror i sitt resultat än vad man arbetar med i de ingående parametrarna. Står det "2g fett per 100g" har man en (1) signifikant siffra att arbeta med, och resultatet kan således inte bli med en exakthet 345,6789 kcal eller liknande, utan 300 kcal även det med en signifikant värdesiffra. Dvs "2" betyder "2 +/- 0,5" på samma sätt som "300" här betyder "300 +/- 50". På samma sätt gäller att om man räknar med att kolhydrater och protein ger 4 kcal/gram och fett 9 kcal/g, har man även här bara en siffras noggranhet, och kommer således alltid bara få en siffras noggranhet i slutresultatet, oberoende hur väl man vägt upp sin mat.
Det handlar inte alls om felmärkta varor, utan att ni inte klarar av elementär matematik här.
Man kan aldrig få fler värdesiffror i sitt resultat än vad man arbetar med i de ingående parametrarna. Står det "2g fett per 100g" har man en (1) signifikant siffra att arbeta med, och resultatet kan således inte bli med en exakthet 345,6789 kcal eller liknande, utan 300 kcal även det med en signifikant värdesiffra. Dvs "2" betyder "2 +/- 0,5" på samma sätt som "300" här betyder "300 +/- 50". På samma sätt gäller att om man räknar med att kolhydrater och protein ger 4 kcal/gram och fett 9 kcal/g, har man även här bara en siffras noggranhet, och kommer således alltid bara få en siffras noggranhet i slutresultatet, oberoende hur väl man vägt upp sin mat.
Ja visst, man kan välja att se precis vadsomhelt precis hursomhelst.
Men när vi är OfTopic, reggade du dig på forumet enbart för att skriva det där inlägget ?
Deep Thought
2011-10-14, 18:42
Men när vi är OfTopic, reggade du dig på forumet enbart för att skriva det där inlägget ?
Eftersom du frågar så snällt så ok; nej, jag avregistrerade min aktiva användare då jag tröttnat på att kasta pärlor till svin, och registrerade en ny som bara leachar.
Tack för att du påminner mig.
Denna är också köpt på Willys. Enligt innehållsförteckningen finns det inte någon öl alls i den. Klart felmärkning eftersom det heter ölkorv. :)
http://www.boden.cx/root/var/files/forum/olkorv.jpg
Denna är också köpt på Willys. Enligt innehållsförteckningen finns det inte någon öl alls i den. Klart felmärkning eftersom det heter ölkorv. :)
......
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96lkorv
Eftersom du frågar så snällt så ok; nej, jag avregistrerade min aktiva användare då jag tröttnat på att kasta pärlor till svin, och registrerade en ny som bara leachar.
Tack för att du påminner mig.
Innebär det att vi andra skall känna att du är bättre än oss ? ;)
Näe men helt klart gillar jag din inställning om att rationellt bara sluta lägga tid på forum, själv är jag periodare och det fungerar hyfsat i de perioder då jag tillbringar mycket tid framför datorn, sen tröttnar man ju lite i perioder också. Många ämnen har avhandlats tusen och en gång å andra sidan är det inspirerande med träningsjournaler tycker jag. Aja trevlig helg och no hard feelings whatsoever.
Ja visst, man kan välja att se precis vadsomhelt precis hursomhelst.
vad är det där för larv? DT påvisar att man tänker fel i uträkningen och du bara lallar bort det med en sådan kommentar?
......
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96lkorv
Du noterade smileyn i mitt inlägg va. Den antydde en viss ironi.
vad är det där för larv? DT påvisar att man tänker fel i uträkningen och du bara lallar bort det med en sådan kommentar?
Jag ser inget larvigt alls i att inte avrunda 334 kilokalorier till 300.
Men vad förväntar du dig egentligen att jag skall svara ? Att det helt plötsligt ÄR rätt att skriva 300 kilokalorier när det skall vara 334 ?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.