handdator

Visa fullständig version : Greppträning med Gyroboll/Powerball


kalutti
2011-10-10, 23:22
Jag tänkte öka min styrka i både handleder och grepp, främst grepp. Är powerballträning bra? Ni vet såna där runda grejjor dom säljer på teknikmagasinet som snurrar galet snabbt :smash:

HulkH
2011-10-10, 23:34
Köp en gripper!

kalutti
2011-10-11, 00:09
aa jag fick låna en av en kompis men den är ganska enkel att använda så jag tänkte att en powerball är mycket roligare att använda också och jag har en hemma. men funkar dom bra eller är dom bara en rolig sak??

Zaqwer
2011-10-11, 01:57
aa jag fick låna en av en kompis men den är ganska enkel att använda så jag tänkte att en powerball är mycket roligare att använda också och jag har en hemma. men funkar dom bra eller är dom bara en rolig sak??

Klart dom ger nån form av träning men det är nog mest uthållighet och inte mycket styrka du får ut. Och med gripper menas en riktig en och inte nån plastleksak som du säkert testat.

kettlebellGuden
2011-10-11, 07:55
Strunt i gyroballen och grippern. Kör levering.

Morty
2011-10-11, 08:42
Gyroball är grymt för klättrare, som behöver använda händerna under en längre tid. Att få upp den i såna varvtal att det blir bra styrketräning är mycket svårt.

Sparven från Minsk
2011-10-11, 08:44
Annars är tunga marklyft, chins, rodd, latsdrag utan dragremmar bra tips :)
Grippers fungerar de med. Bara testat en gyroball och nog var den svårt att hålla i allt haha!