handdator

Visa fullständig version : CNS utslitet dagen efter böj?


midwinterholes
2011-10-08, 16:04
Jag har lagt mina bänkpass dagen efter knäböj passen. Alla mina stats har ökat utom i bröstet, där jag ligger helt stilla. Jag känner mig sliten när jag ska bänka, ungefär som när man ligger lågt på kolhydrater. Men jag ligger skyhögt i kolhydrater och har bra tryck på de andra passen.

Så det slog mig att det kanske är hela min kropp som är utmattad dagen efter knäböj. Är det något ni andra märkt av?

Jag kör 8 arbetsset knäböj med 5 reps och som rimligen bör tar jag i för fullt.

Robbmeister
2011-10-08, 16:43
Jag kör böj och sedan bänk dagen efter och jag tycker att det funkar fint. Men testa att flytta bänkpasset lite längre bort ifrån böjdagen om det är möjligt ? :)

ceejay
2011-10-08, 17:03
bara för att kroppen är lite seg pga cns så ligger man inte still i resultaten. Absolut inga problem att bänka dagen efter böj

Fishtank
2011-10-09, 11:12
Bara du som tänker för mycket på att du är trött.
Lägg på mer vikt och tryck.
Bröst tycker jag oftast många kör för lätt på.
Själv brukar jag knappt kunna stå pga träningsvärken efter benpass men bänken ökar ändå.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

midwinterholes
2011-10-09, 14:06
Bara du som tänker för mycket på att du är trött.
Lägg på mer vikt och tryck.
Bröst tycker jag oftast många kör för lätt på.
Själv brukar jag knappt kunna stå pga träningsvärken efter benpass men bänken ökar ändå.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Hehe... Jag är van vid att kunna ligga på 4 reps på 100 och ha ett bra tryck, men sedan jag lade bänken efter böjen har jag inget tryck längre. Jag är sliten och svag och ligger på 8 reps på 90.

Tack för din input...

EeJay
2011-10-09, 23:15
Jag kör Bänk och Böj dagen efter Böj. Funkar utmärkt. Är nog högst individuellt, och kanske sitter mentalt hos dig? Om du har bestämt dig för att det är så, liksom :P

SuomiPower
2011-10-09, 23:54
körde mä så förut fast dom dagarna man käka lite sämre funka det inte, så nu kör jag så här.

(Westside barbell: Book Of methods)
Louie Simmons säg vara världens bästa strenght coach!

Måndag: böj,Tungt
Onsdag:Bänk,Tungt
Fredag: böj,Lätt
Söndag:bänk,Lätt

Känns optimalt :)

sinaui
2011-10-10, 00:47
Hehe... Jag är van vid att kunna ligga på 4 reps på 100 och ha ett bra tryck, men sedan jag lade bänken efter böjen har jag inget tryck längre. Jag är sliten och svag och ligger på 8 reps på 90.

Tack för din input...

8 reps på 90 är tyngre än 4 på 100. Om man inte har tränat mycket mer på högreps dvs

midwinterholes
2011-10-10, 11:46
8 reps på 90 är tyngre än 4 på 100. Om man inte har tränat mycket mer på högreps dvs

Mjä tyngre är det inte men det är högre volym. Vad jag säger är att jag klarar inte av lågrepen längre och jag vet inte varför.

Redhaad
2011-10-10, 12:04
Hade ett liknande problem när jag körde en split med 1 muskel om dagen då jag körde:
Mån: Ben
Tis: Bröst
o.s.v.

Funkade inte alls att knappt träna på tisdagen, speciellt inte tunga bröstövningar, fick sänka vikterna med 5-15 kg.

Lösningen för mig var att jag la en ätar dag på bendagen och med massa snabb och enkel energi i kroppen funkade det fintfint :)