handdator

Visa fullständig version : Bra sjukgymnast/naprapat/ortoped?


squallsquall
2011-10-08, 11:16
Hej,

Jag har sedan ca två år haft problem med höger höft. Ingen aning om hur det uppkom, men det har blivit värre successivt. Jag har väldigt lite styrka i den, vilket ger dålig stabilitet när jag går och att knät "faller inåt". Springer jag längre sträckor eller gör knäböj/benpress-övningar på gym så tar därför knäet stryk. Nu har det gått så långt att det är synligt märkbart på hur jag går också, så det är hög tid att ta tag i det.

Jag tar jättegärna emot tips och förslag på hur jag kan hantera problemet, men framför allt är jag egentligen ute efter tips på magisk sjukgymnast/naprapat/ortoped! Finns ju tusentals, och jag är inte övertygad om att alla är superbra... jag behöver den där hjälten för det här känner jag ;)


Stor tack för all input!

Ame
2011-10-08, 11:40
...och du bor var?

squallsquall
2011-10-08, 11:44
...och du bor var?

Ah sorry, ganska viktig information ja :)

Jag bor i Stockholm - närmare bestämt Kungsholmen, men det är mindre viktigt exakt var det ligger så länge det är i stan!

Åse Columbus
2011-10-09, 10:05
Jag skulle googla på naprapat på kungsholmen och välja en som finns nära hemmet...när det gäller att hitta den där magiska så är det helt beroende av vem man är som person...du kanske inte alls gillar den som jag tycker är bra.

Jag känner en i nacka och en i sumpan.....jag går till den i sumpan eftersom jag bor i solna nära gränsen.

Kolla på deras hemsidor..kolla rejta.se...ring dit och säg som det är...du söker ngn som är duktig på höfter och ben...jag tror det har mest att göra med din rumpmuskelatur tillsammans med fascia latae.....muskelfästen vid trochanter major...men det är en gissning utan att ha träffat dig och det är alltid svårt att ställa diagnos över internet.