handdator

Visa fullständig version : Är detta nödvändigt?


lofgreno
2011-10-07, 23:35
Tjenare!

Fick nyss min lön för sommarjobbet jag gjorde i sommras, på tiden..
Iallafall så är mina kosttillskott slut förutom mitt pwo som är kvar, så jag tänkte göra en ny stor beställning. Läste nyss den här "guiden" på simplyshredded, men stämmer det som dom säger verkligen, maximerar det resultaten eller vill dom bara sälja produkter?

http://www.simplyshredded.com/top-10-add-these-supplements-to-your-daily-to-do-list-and-grow-like-never-before.html

Om det nu stämmer så är jag redo att dra en beställning på allt det där (förutom koffein, fiber och antioxidanter).
Värt eller ovärt? Tack för hjälpen!

WHITEFOLKS
2011-10-07, 23:38
Vassle och kreatin som tillskott för träningen. Vitamin D och Omega3 för allmän hälsa och även för träningens skull.

lofgreno
2011-10-07, 23:48
Vassle och kreatin som tillskott för träningen. Vitamin D och Omega3 för allmän hälsa och även för träningens skull.

Allright.

Blir detta ett bra upplägg då?
frukost: whey + omega3 + multivitamin
mellanmål: omega 3, zma
preworkout: pwo, kreatin, whey
postworkout: kreatin, whey, glutamine
innan läggdags: zma, cassein, whey

Crocker
2011-10-07, 23:55
Glutamin är skit, zma räcker om du tar en gång. Vassle räcker, hela dagen. Billigare och inte stor skillnad.

Totalt kass länk som du ska lyssna 0 på enligt min skumläsning.

lofgreno
2011-10-07, 23:56
Är inte kreatin lite onödigt när jag har mitt pwo...? Går det inte att ta glutamine innan istället för kreatinet?

WHITEFOLKS
2011-10-07, 23:59
Glutamin kan du strunta helt i.

Beroende på hur mycket kreatin din PWO innehåller så kan du ta lite extra monohydrat alt. använda på vilodagar.

Du behöver inte göra det så avancerat med mycket tillskott. Vassle efter träningen (ev. med kreatin) och sen vitamin d/omega3 med mat någon gång under dagen. Då har man fått ut väldigt mycket av det man "kan" få ut med tillskott på ett enkelt sätt.

TheIsh
2011-10-08, 01:24
Se till att maten är vad den bör vara och träna som en vettvilling. Man blir inte stor och stark *för att* man ta kosttillskott.

Sundqvist
2011-10-08, 01:44
1. bra frukost, protein shake - BRA
2. Multivitaminer - bra
3. Fiber - dåligt påläst/påprövad av detta så vill ej yttra mig
4. Koffien, upppigande, och enligt mig den bästa "pwon" - bra
5. Kreatin - Bästa "lagliga" tillskottet enligt många, Bevisat att det verkligen funkar
6. Glutamine, Skit enligt den flesta samt skit enligt Grubs studier.
7. Whey = protein - bra
8. Antioxidanter - bra för immunförsvar etc
9. zma - bra med mineraler samt bättre sömbn
10. casein - långsamt protein, bra innan läggdags

Enligt mig skulle jag köra på allt utom glutamine :)

Sheogorath
2011-10-08, 04:49
1. bra frukost, protein shake - BRA
2. Multivitaminer - bra
3. Fiber - dåligt påläst/påprövad av detta så vill ej yttra mig
4. Koffien, upppigande, och enligt mig den bästa "pwon" - bra
5. Kreatin - Bästa "lagliga" tillskottet enligt många, Bevisat att det verkligen funkar
6. Glutamine, Skit enligt den flesta samt skit enligt Grubs studier.
7. Whey = protein - bra
8. Antioxidanter - bra för immunförsvar etc
9. zma - bra med mineraler samt bättre sömbn
10. casein - långsamt protein, bra innan läggdags

Enligt mig skulle jag köra på allt utom glutamine :)

Man kan äta hur mycket som helst om man bara är villig att öppna plånboken. B-Alanin, D-aspartat osv osv. I grund och botten är det bra mat och det WHITEFOLKS säger som gäller: vassle, kreatin, Omega-3 och Vitamin D. Jag håller med honom att det är en bra avvägning och egentligen det enda man har ordentlig nytta av. Det skulle vara koffein i så fall, men man ska å andra sidan inte behöva kemisk stimulantia för att vilja/orka träna. Det ska gå av bara farten.

lofgreno
2011-10-08, 09:49
Kan man kombinera kreativ med Pwo innan träning?
Då bli de alltså whey, omega3, zma, multivitamin, kreatin, pwo

Eddie Vedder
2011-10-08, 10:03
8. Antioxidanter - bra för immunförsvar etc

Det skulle jag vilja se källor på. :) Alltså supplementering av antioxidanter som ger ett starkare immunförsvar i en mätperiod mer än akut respons.

Sheogorath
2011-10-08, 10:45
Kan man kombinera kreativ med Pwo innan träning?
Då bli de alltså whey, omega3, zma, multivitamin, kreatin, pwo

Det verkar nästan som att du VILL äta en massa kosttillskott. Läs WHITFOLKS rekommendation. Det är vad som gäller om man nu inte går igång på piller och pulver bara för att det är piller och pulver.