handdator

Visa fullständig version : Bulk hjälp!


lofgreno
2011-10-07, 10:45
1Tjenare!

Jag startade min bulk den 25 augusti, då vägde jag 75kg, nu den 3de oktober så väger jag 81kg. Jag undrar alltså om det är möjligt att gå upp till cirka 88kg? Jag har tänkt att köra till mitten av februari, vilket är nästan exakt 5 månader. Är det möjligt att gå upp 7kg på det? Eller blir det för tufft? Anledningen till att jag vill detta är att jag fortfarande är väldigt deffad på den här vikten, och jag tror att jag skulle vara riktigt bulkad vid 88kg för att sedan deffa ner till runt 80. Om jag är bulkad vid 85 så stannar jag självklart där. hope u get my point

En till fråga, bör jag äta gröt som kvällsmat + något proteinrikt, eller bara något proteinrikt om jag innan ätit:

Frukost: 4,5dl gröt + rapsolja
Skolmat: En riktigt riktigt stor portion + rapsolja
Mellanmål: frukt
middag: husmanskost riktigt mycket + rapsolja
mellanmål2: 2-3 mackor + mycket mjölk.
kvällsmat: 3-4 dl gröt. + rapsolja

bör jag ha kvar gröten som kvällsmat eller ska jag byta ut det, blir det för mycket kolhydrater på en dag?

är förresten 16 år, 185 cm

Sparven från Minsk
2011-10-07, 11:08
Ät dig inte för fet för snabbt bara. Håll koll på det ser ut i spegeln och anpassa maten därefter. Du är ju i bra ålder och växer snabbt så mat behövs inge snack om saken. MEN grisbulka inte bara för att du ska upp i vikt.
Om maten är lagom känner du bäst själv faktiskt :)

lofgreno
2011-10-07, 11:35
Ät dig inte för fet för snabbt bara. Håll koll på det ser ut i spegeln och anpassa maten därefter. Du är ju i bra ålder och växer snabbt så mat behövs inge snack om saken. MEN grisbulka inte bara för att du ska upp i vikt.
Om maten är lagom känner du bäst själv faktiskt :)


Känns som att jag äter lite mer än nödvändigt, men det är nog bara pga att jag tränar innebandy 5 gånger i veckan också vilket bränner ganska mycket fett i längden..