handdator

Visa fullständig version : Ont i nedre rygg efter tungt lyftande av möbler


KalleTeodor
2011-10-07, 10:09
Förra helgen lyfte jag en massa möbler som var väldigt tunga i nästan 10 timmar och efter det har jag haft riktigt ont i ryggen även fast jag tänkte på att lyfta med benen. Möblerna var riktigt tunga. Det har blivit lite bättre men har fortfarande svårt att böjja mig och jag är väldigt stel. Det gör ont i vissa ställningar.

Idag har jag rygg på gymschemat men vet inte om det är så smart att träna rygg? Det är i nedre rygg jag har ont, ska jag strunta i dem övningar som berör nedre rygg och köra övre eller ska jag köra lätta vikter för nedre rygg och fler reps eller ska jag strunta i att träna rygg helt tills det är bra med ryggen igen? vette katten när det blir...

KalleTeodor
2011-10-07, 10:20
Kan tillägga att det känns som att det bränns i nedre rygg, en brännande varm känsla om ni förstår.

Åse Columbus
2011-10-07, 13:21
Jag skulle vila ryggen lite från vikter......köra rörlighet o mjuk stretch...kör annat istället idag...eller varför inte bara lite kadio idag....låt kroppen ta hand om sig....

KalleTeodor
2011-10-07, 14:19
Jag skulle vila ryggen lite från vikter......köra rörlighet o mjuk stretch...kör annat istället idag...eller varför inte bara lite kadio idag....låt kroppen ta hand om sig....

Jag kör redan för mycket cardio. Löpning och trappor senast igår 45min. Ska jag inte ens köra rodd och chins utan vila helt från rygg?

Åse Columbus
2011-10-07, 14:42
för h---vte...ge kroppen ett par dagar att sköta sig själv.....den vill inget hellre än att inte ha ont...så den hjälper allt den kan...låt den göra det !!!!!!

burkmannen
2011-12-08, 14:53
Lyfter du med rak rygg? Att använda benen fast ryggen är böjd gör det inte mer skonsamt för ryggen.

AtomicPuffin
2011-12-08, 18:56
Det är inte träningsvärk?

Eftersom ryggen är igång hela tiden känns det lite annorlunda än tex biceps som man kopplar på och av hela tiden.

KalleTeodor
2011-12-08, 23:07
diskbråck ..