handdator

Visa fullständig version : Har ni deffat som "bodybuilders" ?


Hannya
2011-10-06, 20:35
Några här som kört en deff/tävlingsdeff som de amerikanska IFBB's man ser på internet/filmer osv?

äggvitor
kycklingbröst
fullkornsris/potatis
kött

minimalt med fett, i stort sätt aldrig såser. väldigt sparsamt med salt osv

jag är ibland nyfiken på att prova, är det effektivare?

sen är det nog mycket mentalt, att man får lite placebo "oh shit, nu lever jag som jay cutler". osv

kanske bara jag som tänkt det här innan :D:Virro

(ang effektivare, så är jag väl medveten om att de har ett medicinskåp som gör att allt gå mycket fortare och att de behåller all muskelmassa tack vare det)

Cerberus
2011-10-06, 20:39
ja. rekommenderas ej om man inte av någon anledning gillar att äta svintorr mat.

Hannya
2011-10-06, 20:50
ja. rekommenderas ej om man inte av någon anledning gillar att äta svintorr mat.

Nej det är just det, men det är lite samma som när jag tränar på gymmet. föredrar att träna i hood + heltäckande byxor. för en "go känsla".

kanske känns det samma sak när man äter likartat som proffsen, att man får en ökad motivation osv

Sniggel
2011-10-06, 20:59
Inte exakt så tråkigt men haft nån vecka här och där under diet med skittråkigt upplägg. Jäkligt onödigt, men lätt att räkna på.

Oggle
2011-10-06, 21:12
Dom preppar ju sönder också.. Kan i princip gå ned fast dom äter vad som helst, om man bara vill genom rätt prepp.

Hannya
2011-10-06, 21:13
Dom preppar ju sönder också.. Kan i princip gå ned fast dom äter vad som helst, om man bara vill genom rätt prepp.


(ang effektivare, så är jag väl medveten om att de har ett medicinskåp som gör att allt gå mycket fortare och att de behåller all muskelmassa tack vare det)

det är inte det diskussionen skall handla om.

det är huruvida ni har provat eller ej. samt kommentarer/åsikter kring det

Inge Enveten
2011-10-06, 21:21
Ronnie Coleman - bbq sås
Dennis Wolf - ketchup
Jay Cutler - salsa

Vissa undantag och förändringar dem absolut sista veckorna så klart men inte nödvändigtvis alltid.

Clark
2011-10-07, 10:32
Ronnie Coleman - bbq sås
Dennis Wolf - ketchup
Jay Cutler - salsa

Vissa undantag och förändringar dem absolut sista veckorna så klart men inte nödvändigtvis alltid.

Jag kör Coleman-style med BBQ-sås. :hbang: Man behöver så lite för att få en god smak på kött och kyckling.

AronP
2011-10-07, 11:20
Precis som dom vet jag inte men jag kör rätt så fattigt. Daglig kost består av:
4st hårt bröd
1 ägg
50g kalkon
1kg nötfärs
1fpk tacokrydda
400g paprika
kosttillskott

Kosten på bulk är inte så annorlunda, lägger till lite kolhydratskällor och lite sås bara. Varför kör jag såhär då? Det är väldigt gott och jag tycker besväret med att hitta på vad man ska laga för mat och laga den är betydligt jobbigare än att äta samma varje dag. Det är väl bara helgerna då jag kan lägga till något (eller på diet så längtar jag efter det) extra. Det ger mig ett kontrollerat intag så på det sättet ger det väl lite mer men jag tror nog jag skulle kunna gå ned lika bra på ett mer komplex matschema.

Endorah
2011-10-07, 18:49
Brukar TS också skrika "YEAH BUDDAY!! LIGHT WHEIGHT BOOOOOOOO!!!!" innan alla set?
Skämt åsido : förstår vad du menar att man motiverar sig själv, men nu tränar och äter jag som jag känner för. Älskar träning och har tryckt 3 pass/veckan kontinuerligt i 1,5 år, men orkar inte hålla på och "overkilla" så mycket längre. Om du förstår vad jag menar.

Hannya
2011-10-07, 19:43
Brukar TS också skrika "YEAH BUDDAY!! LIGHT WHEIGHT BOOOOOOOO!!!!" innan alla set?
Skämt åsido : förstår vad du menar att man motiverar sig själv, men nu tränar och äter jag som jag känner för. Älskar träning och har tryckt 3 pass/veckan kontinuerligt i 1,5 år, men orkar inte hålla på och "overkilla" så mycket längre. Om du förstår vad jag menar.

klart jag gör ;)

nej men jag mest leker med tanken :) och undrar ifall fler gjort likadant

Pansartax
2011-10-07, 20:00
Ja, under en längre period, tror jag höll i 3-4 månader.

Hannya
2011-10-07, 21:02
Ja, under en längre period, tror jag höll i 3-4 månader.

Hur kändes det?

Pansartax
2011-10-07, 21:11
Hur kändes det?

Det var tufft, man hade några riktigt mörka perioder men efter ett tag så tänker man inte längre på att man mår dåligt, för att må dåligt har blivit det nya "normala", så skulle jag må "okej" en dag så skulle det kännas jättebra även fast det såklart inte är bra.

Tycker inte att jag blev så mycket svagare, men blev inte starkare heller. Vissa pass bara tog det stopp och man hade ingen luft alls, ansträngd andning svettades som en gris och fick kämpa som fan för bara små saker som lasta av och lasta på stången. Dagsformen svängde mycket kraftigare med andra ord.

Kanske hade 2 dåliga pass av 5 totalt i veckan.

Jag var heller aldrig hungrig eftersom jag körde med PF, blev hungrig klockan 18:30 varje dag ungefär.

Kanske låg på 1500 kcal.

Kortfattat; Det kändes inte alls bra, men sen tror jag inte att jag deffade som en BB heller helt och hållet när jag tänker efter, tror min deff var lite mer svält/hardcore.