handdator

Visa fullständig version : PWO! Morgonträning


jonkel
2011-10-06, 13:31
Tjenare!

Hur är det att ta ett pwo tillskott, exempelvis Berzerk på morgonen innan man drar till gymmet?

Jag kan faktiskt inte förklara mig! Men har för mig att det inte är bra, eftersom man inte har protein i kroppen! Jag vet inte! Hur funkar det?

Tack!

bustz0rz
2011-10-06, 13:35
De flesta PWO's ska man väl ta på fastande mage? Då passar det väl utmärkt att ta på morgonen. Vet inte vart du har hört det där om att det inte är bra eftersom man inte har protein i kroppen, men det har inget med saken att göra.

Kimkay
2011-10-06, 13:44
Ingen fara, snarare en fördel att ta det på tom mage som Bustz0rz säger.

vicarious
2011-10-06, 15:47
Inga problem. Men ska du träna på morgonen utan att ha ätit något innan (fastande) så kan det vara bra att ta något protein innan du börjar, eftersom din kropp kanske inte har tillgång till något protein då.

jonkel
2011-10-06, 16:42
Tack för svaren! Tänkte att det låter vettigt att ta en proteinshake (vassel) direkt när jag vaknar sedan vänta 2 timmar och dricka en "berzerkdrink" sedan sticka och träna =)

HondaRider
2011-10-06, 17:31
Tjenare!

Hur är det att ta ett pwo tillskott, exempelvis Berzerk på morgonen innan man drar till gymmet?

Jag kan faktiskt inte förklara mig! Men har för mig att det inte är bra, eftersom man inte har protein i kroppen! Jag vet inte! Hur funkar det?

Tack!

Verkar som ett kanonsätt att minska muskelmassan....

Stimulantia på fastande mage för att öka förbränningen av muskler och dessutom se till att få en rejäl kortisol ökning för att verkligen se till att kroppen förbränner muskler och inte fett...

Utan aminosyror och glukos i blodet är du i ett katabolt tillstånd, men ökat kortisol genom centralstimulerande blir det bara värre.

Kanske skulle funka bra för en HM modell som har för stora biceps?

Silveta
2011-10-06, 18:00
Verkar som ett kanonsätt att minska muskelmassan....

Stimulantia på fastande mage för att öka förbränningen av muskler och dessutom se till att få en rejäl kortisol ökning för att verkligen se till att kroppen förbränner muskler och inte fett...

Utan aminosyror och glukos i blodet är du i ett katabolt tillstånd, men ökat kortisol genom centralstimulerande blir det bara värre.

Kanske skulle funka bra för en HM modell som har för stora biceps?

Styrketräning i sig är ju katabolt så rent generellt känner jag att det inte borde vara någon fara så länge du får i dig EAA/Protein efter att träning är avklarad.

HondaRider
2011-10-06, 19:02
Styrketräning i sig är ju katabolt så rent generellt känner jag att det inte borde vara någon fara så länge du får i dig EAA/Protein efter att träning är avklarad.

Nej, styrketräning i sig är katabolt men ÖKAR proteinsyntesen, all stimulantia minskar proteinsyntesen.

All form av stimulantia är kontraproduktiv när det gäller proteinsyntes, all form av PWO gör att du helt enkelt bygger mindre än du hade gjort utan det.

Under alla tider med allt ifrån arginin till extremdoser av vissa vitaminer har jag aldrig stött på att så många snappat upp på något som är kontraproduktivt.

Det hela är mycket märkligt för jag tror att alla som inte har huvet under armen och armen i en låda vet det.

Henke1975
2011-10-06, 19:28
HondaRider - det där är ju ett intressant påstående. Jag säger inte att du har fel, men ett antal kroppsbyggare har gett mig rekommendationen att ta ett PWO innan träning, givetvis med uppehåll ibland då kroppen vänjer sig.

Skulle vara asbra med en källa :) Om du tyar dvs.

Fishtank
2011-10-06, 19:40
Sett 3 trådar där hpnda betts om en källa nu men aldrig sett någon :/

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Sniggel
2011-10-07, 09:14
Det kan säkert ligga något i det Hondarider säger. Iaf i teorin. Vad som händer i praktiken vet jag faktiskt inte. Men stimulantia ökar ju förbränningen, dock är det väl främst mer fettsyror som går åt men om man är fastande och ökar förbränningen kan man ju tänka sig att även andra energikällor går åt. Jag misstänker att om muskelnedbrytningen ökar så går det nog rätt så lätt att förebygga/motverka genom att ta något aminosyretillskott före träningen.
Jag spekulerar nu bara förstås.

vicarious
2011-10-07, 09:43
Verkar som ett kanonsätt att minska muskelmassan....

Stimulantia på fastande mage för att öka förbränningen av muskler och dessutom se till att få en rejäl kortisol ökning för att verkligen se till att kroppen förbränner muskler och inte fett...

Utan aminosyror och glukos i blodet är du i ett katabolt tillstånd, men ökat kortisol genom centralstimulerande blir det bara värre.

Kanske skulle funka bra för en HM modell som har för stora biceps?

TS skriver ju att han tar en proteinshake direkt han vaknar, då är han inte fastande.

Låter som ett helt OK upplägg tycker jag.