handdator

Visa fullständig version : Byta till en gång i veckan?


Mjölkprotein
2011-10-05, 19:26
Hej...

Jag tränar Madcow 5x5 nu (3 gånger i veckan) men det känns nästan som för mycket, ökar bra, muskelmassa bra. Men tid och pengar är något jag inte har gott om i dagsläget.

3 gånger i veckan busskostnad (på en månad): ca 300kr
Årskort: 950kr

300 * 12 = 3600
3600 + 950 = 4550kr!

Det är ju rätt dyrt med tanke på att jag får 1000kr/mån alltså barnbidraget... Ska ju då också betala kläder och allt tjosan själv förstås.

Känner också att det blir nästan för mycket känns det som. Blev OTROLIGT deprimerad idag när jag tränade, störtledsen bara sådär när jag kom hem.. Orkar fan inte med det här. Klarar det inte...

Kan mina muskler "vara kvar" även fast jag reduserar antalet träningar till 1 gång i veckan? Alternativt 2... Men helst 1...

Alltså, kommer jag förlora styrka om jag byter ner mig till en gång i veckan?
Vad tycker ni att jag ska göra? motivera...

Robbmeister
2011-10-05, 19:33
Finns det nåt gym närmare dig så att du slipper bussresorna ? Annars om du bor mitt ute på landet så kan du träna direkt efter skolan t.ex om du går skola i stan så sparar du in på resan dit iallafall.

Mjölkprotein
2011-10-05, 19:40
Finns det nåt gym närmare dig så att du slipper bussresorna ? Annars om du bor mitt ute på landet så kan du träna direkt efter skolan t.ex om du går skola i stan så sparar du in på resan dit iallafall.

Jo det finns ett, eller två egentligen. Men dom är inget vidare..

Det ena stället är ett badhus, värdelös utrustning.
Det andra stället tar säkert lika mycket betalt för årskortet som det kostar för mig nu att åka och träna 3 gånger i veckan + årskort...

Bor ju liksom på en ö...

blackindia
2011-10-05, 19:55
Hur långt har du till gymmet? Går det inte och cykla dit istället. Om du bor mitt i ingenstans måste du väl nästan ändå ha busskortet i vilket fall?

Om du har väldigt dåligt med pengar och tid skulle jag nog tränat hemma istället. Investerat i en bänk och skivstång och hittat kreativa lösningar på motstånd. Chins är ju ett lätt till exempel bara skaffa nån stans och hänga och lasta på lagom vikt.

Här är en "galen" kille som i för sig har mycket grejer hemma, men är man bara motiverad och kreativ så...

http://www.youtube.com/user/rossenamait?feature=chclk#p/u/0/1t-ini-Ru4w


edit: Vet inte vad mad cow är och vad du har för mål med träningen, så hemmaträning kanske inte alls passar dig, men jag tycker sån träning kan vara grymt kul.

legoknekten
2011-10-05, 20:02
Gör som alla andra norrlänningar... köp smuggeldiesel av finnarna.. det är väl därför alla där uppe kör mercedes ;)

sinaui
2011-10-05, 20:03
Verkar ju finnas väldigt många som tränar med sandsäck hemma, det verkar ju också vara det absolut billigaste alternativet om man inte vill träna bara med bara sin kroppsvikt. Alternativt hitta någon att samåka med? Cykla? Tjuvkoppla föräldrarnas bil?

Mjölkprotein
2011-10-05, 20:03
Hur långt har du till gymmet? Går det inte och cykla dit istället. Om du bor mitt i ingenstans måste du väl nästan ändå ha busskortet i vilket fall?

Om du har väldigt dåligt med pengar och tid skulle jag nog tränat hemma istället. Investerat i en bänk och skivstång och hittat kreativa lösningar på motstånd. Chins är ju ett lätt till exempel bara skaffa nån stans och hänga och lasta på lagom vikt.

Här är en "galen" kille som i för sig har mycket grejer hemma, men är man bara motiverad och kreativ så...

http://www.youtube.com/user/rossenamait?feature=chclk#p/u/0/1t-ini-Ru4w


edit: Vet inte vad mad cow är och vad du har för mål med träningen, så hemmaträning kanske inte alls passar dig, men jag tycker sån träning kan vara grymt kul.

Hat mot hemmaträning, känner mig otroligt spänd när jag tränar hemma.. Tappat vikter ner i golvet = golvet spricket. Sen är det trångt som fan också..

Är ca 1 mil till stan, sen ytteligare 2km till gymmet. Behöver inget busskort i vardagen förutom till gymmet.

bustz0rz
2011-10-05, 20:04
Kan du inte flörta lite med dina föräldrar om att de kanske kan hjälpa till pengamässigt?
Eller som "blackindia" sa: cykla dit, om det inte är allt för långt.

Eller så kan du försöka lägga upp lite träning hemma. Kör de tunga övningar på gymmet, och ta det som går hemma.

Mjölkprotein
2011-10-05, 20:08
Kan du inte flörta lite med dina föräldrar om att de kanske kan hjälpa till pengamässigt?
Eller som "blackindia" sa: cykla dit, om det inte är allt för långt.

Eller så kan du försöka lägga upp lite träning hemma. Kör de tunga övningar på gymmet, och ta det som går hemma.

Cykla är ju lite långt ja... Ca 1mil uppförsbacke till stan + 2km ytteligare till gymmet..

Mer pengar?! Fyfan.. Fick ju motivera mig tills tungan blev blå bara för att få barnbidraget.. Sen är ju vi inte världens rikaste familj heller...

Alkro
2011-10-05, 20:11
Cykla är ju lite långt ja... Ca 1mil uppförsbacke till stan + 2km ytteligare till gymmet..

Mer pengar?! Fyfan.. Fick ju motivera mig tills tungan blev blå bara för att få barnbidraget.. Sen är ju vi inte världens rikaste familj heller...

Då är det ju iallafall nerförsbacke på hemvägen :D

Tar väl inte mer än 30 minuter enkel färd att cykla?

blackindia
2011-10-05, 20:15
Eftersom som träningskortet är billigt och bussen är det som kostar så hade jag nog gett mig f-n på att cykla dit. Är nog inte så roligt i ur o skur (o snö). Men det som inte dödar härdar heter det ju. Dessutom är du ju uppvärmd när du kommer fram+ nerförsbacke hem, perfekt ju!

Mart|n
2011-10-05, 20:18
Skaffa ett jobb.

Mjölkprotein
2011-10-05, 20:19
Då är det ju iallafall nerförsbacke på hemvägen :D

Tar väl inte mer än 30 minuter enkel färd att cykla?

Ingen aning, aldrig testat. Men det är dock inte precis någon cykelvänlig väg till stan heller.. Cykla är inget alternativ. + att det inte funkar på vintern.

kettlebellGuden
2011-10-05, 20:19
Kroppsvikt + suspension training + bra sandsäck. Ingen risk att golvet går sönder öht.

Mjölkprotein
2011-10-05, 20:19
Skaffa ett jobb.

Pft, har jag ju för helvete inte tid med. Man ska ju sova,äta och göra läxor också! Men jag sommarjobbar på sommaren...

Eddie Vedder
2011-10-05, 20:21
Du säger att utrustningen är kass på badhuset. Skriv istället vad de har och låt Kolozzeum avgöra den frågan. :)

Mjölkprotein
2011-10-05, 20:27
Du säger att utrustningen är kass på badhuset. Skriv istället vad de har och låt Kolozzeum avgöra den frågan. :)

Haha, jo du... Jag har då inte så stenkoll på vad dom har, men...
hantlar,kanske en billig skivstång,lite vikter,löpband,ett fåtal maskiner (max 5st..)

Samt att jag inte ens kan träna där, 16årsgräns *screwy*

ceejay
2011-10-05, 20:28
du får inge bidrag för busskort från föräldrar?

blackindia
2011-10-05, 20:29
Jo det finns ett, eller två egentligen. Men dom är inget vidare..

Det ena stället är ett badhus, värdelös utrustning.
Det andra stället tar säkert lika mycket betalt för årskortet som det kostar för mig nu att åka och träna 3 gånger i veckan + årskort...

Bor ju liksom på en ö...

Hur kass utrustning? Jag tränar bland pensionärerna på Friskis & Svettis för att det är billigare och ligger närmare mitt hem. Det funkar, men skulle ju hellre träna på Sportlife med stora lokaler och mycket utrustning.

z_bumbi
2011-10-05, 20:30
Ett pass i veckan är rejält slitigt om man ska fortsätta utvecklas i någon hygglig takt även om det för en del kan funka.
Däremot så funkar det att köra en gång på gym och resten av passen hemma med kroppsvikt eller motsvarande, då bör de flesta kunna fortsätta utvecklas både med vikter och med kroppsvikt.

Däremot undrar jag också vad som är dåligt med badhuset.

Mjölkprotein
2011-10-05, 20:32
Ett pass i veckan är rejält slitigt om man ska fortsätta utvecklas i någon hygglig takt även om det för en del kan funka.
Däremot så funkar det att köra en gång på gym och resten av passen hemma med kroppsvikt eller motsvarande, då bör de flesta kunna fortsätta utvecklas både med vikter och med kroppsvikt.

Däremot undrar jag också vad som är dåligt med badhuset.

Hm... I värsta fall kan jag ju gå på gymmet en/två gånger i veckan sen ytteligare ett på skolgymmet. Som också är riktigt värdelöst men det skulle väl kunna duga.

z_bumbi
2011-10-05, 20:35
Om du har ett gym på skolan så ser jag inte riktigt problemet?

blackindia
2011-10-05, 20:35
Hm... I värsta fall kan jag ju gå på gymmet en/två gånger i veckan sen ytteligare ett på skolgymmet. Som också är riktigt värdelöst men det skulle väl kunna duga.

Har svårt o tro att det är så värdelöst. Jag hade ju kört alla passen på skolgymmet och sparat in både buss o träningkort...

McLR
2011-10-05, 20:35
Hm... I värsta fall kan jag ju gå på gymmet en/två gånger i veckan sen ytteligare ett på skolgymmet. Som också är riktigt värdelöst men det skulle väl kunna duga.

Om ni har ett skolgym låter ju det perfekt? Har dom en stång plus lite vikter klarar du ju dig? :)

Bluesparv
2011-10-05, 20:36
Livet handlar om prioriteringar, så enkelt är det. Eller svårt.

Mjölkprotein
2011-10-05, 20:38
Har svårt o tro att det är så värdelöst. Jag hade ju kört alla passen på skolgymmet och sparat in både buss o träningkort...

Om ni har ett skolgym låter ju det perfekt? Har dom en stång plus lite vikter klarar du ju dig? :)

Enda minuset är ju att dom bara har det öppet en gång i veckan, i typ en timme eller något sånt. :smash:

Mjölkprotein
2011-10-05, 20:47
Hm... Kan ju testa att träna 2 gånger på gymmet och 1 gång på skolgymmet (när dom har öppet.........) Och byta ut övningarna. Känns det som för mycket ändå räcker det nog med 2 gånger i veckan. Får fundera på saken.

Men fortsätt argumentera! Det är "kul" ;)

Mart|n
2011-10-05, 20:56
Pft, har jag ju för helvete inte tid med. Man ska ju sova,äta och göra läxor också! Men jag sommarjobbar på sommaren...

Helgjobb?

Mjölkprotein
2011-10-05, 20:57
Helgjobb?

Som vadå? Är ju trots allt 14 bast.

Reklamutdelning och tidningsförsäljning har jag redan prövat på. Värre jobb får man söka efter.

Mart|n
2011-10-05, 21:00
Som vadå? Är ju trots allt 14 bast.

Reklamutdelning och tidningsförsäljning har jag redan prövat på. Värre jobb får man söka efter.

Det är faktiskt inte mitt problem. Som fjortis kan man dessutom inte ställa några krav på vad som erbjuds.

Mjölkprotein
2011-10-05, 22:00
Det är faktiskt inte mitt problem. Som fjortis kan man dessutom inte ställa några krav på vad som erbjuds.

Klart det inte är ditt problem *whatever*

Inte ställa några krav? Nejnej, jag ska vara glad och jobba för under 10kr/timmen jag..
Idiot...

teo123
2011-10-05, 22:45
Klart det inte är ditt problem *whatever*

Inte ställa några krav? Nejnej, jag ska vara glad och jobba för under 10kr/timmen jag..
Idiot...

Tagga ner nu, folk kommer och ger dig tips, hur fan ska dom veta att du jobbar för 10 spänn/timma?
Bit ihop och kör dina tre pass, mår du psykiskt dåligt så har det nog inte med att du tränar hårt att göra.
Sälj skit du har hemma, WoW-accet (eller liknande om du har) osv, och köp protein + ett busskort, där har du allt du behöver för att bli stor och stark.

För att summera:

Bit ihop och åk till gymmet, lyft som en man och väx som en björn.
En sån "bulgarian training bag" + KV-övningar, fixa "Convict Conditioning".
Åk till skroten eller vad som helst och plocka ihop så att du får ett hemmagym. Köp en matta för att skydda golvet.


Ha det kul och jobba på din attityd

Pansartax
2011-10-05, 23:33
Eftersom som träningskortet är billigt och bussen är det som kostar så hade jag nog gett mig f-n på att cykla dit. Är nog inte så roligt i ur o skur (o snö). Men det som inte dödar härdar heter det ju. Dessutom är du ju uppvärmd när du kommer fram+ nerförsbacke hem, perfekt ju!

Billigt? Kallar du 300 kr för billigt? 300 kr/månaden låter ganska dyrt om du frågar mig.

Jag skulle helt seriöst om jag vore i din sits TS skippa just styrketräningen och istället satsa på att hålla igång kroppen med någon sorts konditionsträning, behöver inte direkt vara rasta hunden utan kanske köra cross i skogen eller vad som helst finns massa "skoj" saker man kan göra.

Jag vet att det fullkomligt går emot allt du har läst här inne att inte styrketräna men, livet går vidare utan träningen och gymmet och även om det är det absolut roligaste du vet i hela världen så, ja ibland är inte livet rättvist bara.

Sen om du börjar träna igen när du är 19, har jobb efter studenten och egen lägenhet så är det fortfarande ingen direkt ålder att börja träna i, många här på forumet som du förmodligen ser upp till som "giganter" som började sent.

Allvarligt talat inget bra lär komma ur din träning i alla fall om du ska tuta på som om du inte hade några problem alls i världen, det påverkar dina resultat hur du mår uppe i hjärnan också.

Ernie McCracken
2011-10-05, 23:36
Jag köpte mig en bänkpress och 130kg vikter med bänk o allt för 3500kr.. Det och ett par hantlar kommer man riktigt långt med om man vill köra hemma istället, Inget krångel med buss och tider utan man kör precis när det passar.. Pengarna det kostar sparar man in snabbt om man räknar på det.

robbob
2011-10-05, 23:38
Träna så ofta du har råd på gymmet. I ditt fall 1gång i veckan? Sedan träna hemma, skaffa ett chinsräcke och kör kroppsövningar. OCH bygg en sandsäck, det är mycket billigt och fruktansvärt jobbigt. Kör du kroppviktsövningar och sandsäck kommer du att bli stark!

Man behöver inga mängder med utrustning för att träna. Det som behövs är vilja och lite påhittighet.

Lycka till jag är säker på att det kommer att bli kanon!

Fartman
2011-10-06, 00:08
Låter som att du mest hittar på anledningar till att dra ner på träningen. Försök istället hitta anledningar till att du inte ska dra ner på träningen.
Gör sen en avvägning. Om du inte vill dra ner på träningen så är det bara att lista ut hur du ska lösa den ekonomiska biten. Tex att försöka klämma in ett pass på skolgymmet är väl inte så dumt?
Ett tänkbart upplägg kan ju vara en dag på bussgymmet, en dag på skolgymmet och en dag hemmaträning (kv-övningar + vad du lyckas hitta på). Sen får du ju anpassa passen till den utrustningen som finns. Det finns ju trots allt hur många övningar som helst som lär fungera jävligt mycket bättre än att bara köra en gång i veckan.
EDIT: Och ja, du måste inte träna men du kommer att tappa styrka/massa. Det går att ta igen sen om du vill.

Mart|n
2011-10-06, 06:37
Klart det inte är ditt problem *whatever*

Inte ställa några krav? Nejnej, jag ska vara glad och jobba för under 10kr/timmen jag..
Idiot...

Haha! Jag blir ju rent till mig!

Joof
2011-10-06, 07:07
Billigt? Kallar du 300 kr för billigt? 300 kr/månaden låter ganska dyrt om du frågar mig.



Träningskortet kostar ju <100 kr/månad skriver ju TS.

Fishtank
2011-10-06, 07:44
300 kronor i månaden låter fortfarande dyrt för Norrland och junior
Här kostar vårat seniorkort 1400 per år och det är faktiskt ett helt ok gym enligt mig
Mycket vikter och stänger och mycket hantlar


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Bluesparv
2011-10-06, 07:48
300 kronor i månaden låter fortfarande dyrt för Norrland och junior
Här kostar vårat seniorkort 1400 per år och det är faktiskt ett helt ok gym enligt mig
Mycket vikter och stänger och mycket hantlar


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Fast han betalar fortfarande under tusenlappen för kortet/år ^^

Det är busskortet som kostar 300/månad.

mini
2011-10-06, 07:49
Billigt? Kallar du 300 kr för billigt? 300 kr/månaden låter ganska dyrt om du frågar mig.

Jag skulle helt seriöst om jag vore i din sits TS skippa just styrketräningen och istället satsa på att hålla igång kroppen med någon sorts konditionsträning, behöver inte direkt vara rasta hunden utan kanske köra cross i skogen eller vad som helst finns massa "skoj" saker man kan göra.

Jag vet att det fullkomligt går emot allt du har läst här inne att inte styrketräna men, livet går vidare utan träningen och gymmet och även om det är det absolut roligaste du vet i hela världen så, ja ibland är inte livet rättvist bara.

Sen om du börjar träna igen när du är 19, har jobb efter studenten och egen lägenhet så är det fortfarande ingen direkt ålder att börja träna i, många här på forumet som du förmodligen ser upp till som "giganter" som började sent.

Allvarligt talat inget bra lär komma ur din träning i alla fall om du ska tuta på som om du inte hade några problem alls i världen, det påverkar dina resultat hur du mår uppe i hjärnan också.

Nu är TS iofs intresserad av att tävla i styrkelyft och det blir lite svårt utan gymträning.
Däremot tycker jag att TS har skapat tusen ursäkter för varför det inte går att träna. Det är avstånd, kostnad, färdsätt, kvalité på grejerna, tiden osv. Frågan är om TS egentligen inte vill träna. Alternativen är som jag ser det:
* Träna på gym. Bästa alternativet verkar vara att träna två dagar i veckan på SAK och en dag i veckan i skolgymmet. Dessutom kan du ju börja verka för att det ska vara öppet mer. Varför bara en gång i veckan?
Under vår/sommar/höst kan du göra cyklingen till en del av träningen. Då sparar du busspengarna. Om något år börjar du väl gymnasiet också, och det lär ligga inne i stan?
* Låt bli att träna på gym.

Sniggel
2011-10-06, 08:00
Tycker också att det hittas på för mycket ursäkter. Saken är den att situationen är som den är och vill man verkligen träna så får man hitta på något som funkar. När jag hade ont om pengar cyklade jag till jobbet där en stor del av sträckan (på 2,4 mil) var uppförsbacke. Det tog 1h och 15 min om jag skyndade mig. Sen skulle man hem också och det tog ju också tid, fast det var iaf nerförsbacke.
Just nu har jag bara 20-25 minuters cykelavstånd till gymmet så det ser jag inte som något problem. Många som tränar brukar ju t om värma upp på motionscykel i en halvtimme innan de börjar träna.

Vi ser att du helt klart har möjligheter att testa. Det går säkert att cykla sommartid, då sparar du in busspengar. På vintern kanske du får ta bussen istället men då har du ju sparat in pengar sen sommaren så då blir det inte lika dyrt per år. Sen handlar det ju också om vad man är beredd att lägga pengar på. Du kanske får dra in på annat.

Om du har 12000 om året och dina gymutgifter ser ut så här:

Årskort: 950kr

300 * 6 = 1800 (cyklar halva året)
1800+950 = 2750
Så ser det genast mycket bättre ut.

Redhaad
2011-10-06, 08:06
Tycker också att det hittas på för mycket ursäkter. Saken är den att situationen är som den är och vill man verkligen träna så får man hitta på något som funkar. När jag hade ont om pengar cyklade jag till jobbet där en stor del av sträckan (på 2,4 mil) var uppförsbacke. Det tog 1h och 15 min om jag skyndade mig. Sen skulle man hem också och det tog ju också tid, fast det var iaf nerförsbacke.
Just nu har jag bara 20-25 minuters cykelavstånd till gymmet så det ser jag inte som något problem. Många som tränar brukar ju t om värma upp på motionscykel i en halvtimme innan de börjar träna.

Vi ser att du helt klart har möjligheter att testa. Det går säkert att cykla sommartid, då sparar du in busspengar. På vintern kanske du får ta bussen istället men då har du ju sparat in pengar sen sommaren så då blir det inte lika dyrt per år. Sen handlar det ju också om vad man är beredd att lägga pengar på. Du kanske får dra in på annat.

Om du har 12000 om året och dina gymutgifter ser ut så här:

Årskort: 950kr

300 * 6 = 1800 (cyklar halva året)
1800+950 = 2750
Så ser det genast mycket bättre ut.
+1

Vill du verkligen göra de här ?... för som jag ser det just nu kastar massa en hel del lösningar för dig som du kastar bort med bortförklaringar. Du är lat grabben!

Jag har 2 helgjobb, 1 mån-fre jobb, jag har distansstudier och 1 flickvän och hund och Styrketräning 3 dagar i veckan samt lättare kondisträning och motionerande/genomblödningsträning 7 dagar i veckan.

Det enda du behöver fråga dig själv är, att om du verkligen vill det här. Vad stoppar dig..?

z_bumbi
2011-10-06, 08:24
Helt plötsligt verkar det vara ganska många som har glömt bort hur det är att vara 14, diskuterar ni på samma sätt med 14-åringar i er närhet och i så fall varför?

Eftersom du har skolgymmet så pricka in ett pass där och ett på det vanliga gymmet som bas, känner du att ett pass till funkar så kör det. Om du tränar på en klubb så fråga om tips vad du kan göra med ett sådant upplägg och passa även på att fråga om det går att göra något med avgiften. Att fråga skadar inte men bli inte sur om det inte blir någon förändring.
Tränar du inte på en klubb så går det säkert att köra ett någorlunda vettigt program även om utrustningen är lite skraltig. Att träna "allmänt" och bli starkare i hela kroppen är en mycket bra bas för att sedan börja kunna träna ännu mer målinriktat.

mini
2011-10-06, 08:53
Helt plötsligt verkar det vara ganska många som har glömt bort hur det är att vara 14, diskuterar ni på samma sätt med 14-åringar i er närhet och i så fall varför?

Vad syftar du på?

Fishtank
2011-10-06, 09:27
Fast han betalar fortfarande under tusenlappen för kortet/år ^^

Det är busskortet som kostar 300/månad.

My bad
Feberyrar

AndreasBastard
2011-10-06, 09:51
Träna hemma! Finns alltid bra med vikter i ett hem som kan användas till att bli stark.

Till exempel bänkpress med mamma, knäböj med pappa och bicepscurl med vovven.

Sniggel
2011-10-06, 09:56
Vad syftar du på?

Antagligen att man generellt är bortskämd och odisciplinerad när man är fjorton. Det tycker jag dock är dumt att utgå ifrån och att uppmuntra. Man blir inte lyckligare eller når mer framgång för att man fortsätter vara bortskämd och odisciplinerad, snarare tvärtom.

z_bumbi
2011-10-06, 14:10
Antagligen att man generellt är bortskämd och odisciplinerad när man är fjorton.

Ser du så på 14 åringar så förstår jag resonemanget men jag ser mer på 14-åringar som typ att de är 14-år och därför befinner sig på en ungefärlig nivå som andra 14-åringar och har ungefär samma frågeställningar och val i livet som dessa. Erfarenheterna kanske skiljer sig åt eller så är det en fråga om inställning...

Mjölkprotein
2011-10-06, 14:25
Antagligen att man generellt är bortskämd och odisciplinerad när man är fjorton. Det tycker jag dock är dumt att utgå ifrån och att uppmuntra. Man blir inte lyckligare eller når mer framgång för att man fortsätter vara bortskämd och odisciplinerad, snarare tvärtom.

Ursäkta? Är jag bortskämd?

Ifall jag är bortskämd, vet jag fan inte vad dom andra 14-åringarna är i min bekantskap.. För dom är det naturligt att få 200+kr bara för att måla några varv på en bräda, eller klippa gräsmattan, eller liknande. Medans jag slet hela sommaren med den där förbannade reklamsorteringen/utdelningen för under 10kr/timmen... Självfallet överdriver jag då, men lönen låg väl runt omkring 10-15kr i timmen. Finns många där som får vad dom pekar på, får kopiösa mängder pengar så fort dom frågar efter det. Stendyra telefoner får dom också, utan att dom behöver göra ett piss.

Men du kanske fortfarande tycker att jag är bortskämd.. Jämför man med barnen i Etiopien så ja, då är vartenda svensson barn bortskämt.

Jag "hittar inte på" massvis med ursäkter, och jag vill träna. Men det är bara jävligt omständigt. Att börja träna var nog det bästa jag gjort på länge..

Detta dilemma kommer ju bara finnas tills jag börjar gymnasiet som redan nämts, då får man skolbusskort, gymnasiet ligger förstås i stan = nära gymmet. Men det är ju 2 år kvar dit..

Fartman
2011-10-06, 14:49
Ursäkta? Är jag bortskämd?

Ifall jag är bortskämd, vet jag fan inte vad dom andra 14-åringarna är i min bekantskap.. För dom är det naturligt att få 200+kr bara för att måla några varv på en bräda, eller klippa gräsmattan, eller liknande. Medans jag slet hela sommaren med den där förbannade reklamsorteringen/utdelningen för under 10kr/timmen... Självfallet överdriver jag då, men lönen låg väl runt omkring 10-15kr i timmen. Finns många där som får vad dom pekar på, får kopiösa mängder pengar så fort dom frågar efter det. Stendyra telefoner får dom också, utan att dom behöver göra ett piss.

Men du kanske fortfarande tycker att jag är bortskämd.. Jämför man med barnen i Etiopien så ja, då är vartenda svensson barn bortskämt.

Jag "hittar inte på" massvis med ursäkter, och jag vill träna. Men det är bara jävligt omständigt. Att börja träna var nog det bästa jag gjort på länge..

Detta dilemma kommer ju bara finnas tills jag börjar gymnasiet som redan nämts, då får man skolbusskort, gymnasiet ligger förstås i stan = nära gymmet. Men det är ju 2 år kvar dit..

Äsch, många av dom där bortskämda ungarna kommer få det tungt när dom blir lite äldre och måste ta ansvar över sin egen ekonomi. Du som däremot vant dig vid att man inte får pengar hur som helst kommer klara det mycket bättre.

rooz
2011-10-06, 14:49
Skillnaden är att du gnäller så förbannat om din situation:)

Mjölkprotein
2011-10-06, 14:51
Och för att folk ska sluta pika mig, så ska jag förmodligen börja gå på skolgymmet och träna det som går där. Sedan gå på S.A.K 1 eller 2 gånger till i veckan.

Varför dom bara har öppet 1 gång i veckan är en väldigt bra fråga.. Gissar på att idrottslärarna inte gärna vill lämna stället obevakat/utan att vara där. Har ju hänt ett flertal gånger att någon stulit saker därifrån...

Mjölkprotein
2011-10-06, 14:57
Skillnaden är att du gnäller så förbannat om din situation:)

Gör jag fortfarande det? (IDAG)

Om du menar igår så var jag helt öh, bäng... Som sagt var jag otroligt melankolisk och sånt, vette fan varför. Allt blev bara förjävligt igår. Jättelöjligt var det... :em:

Äh okej då, 15:25 inlägget var jävligt löjligt också. Vad fan klagar jag hela tiden för? :D

rooz
2011-10-06, 15:03
Gör jag fortfarande det? (IDAG)

Om du menar igår så var jag helt öh, bäng... Som sagt var jag otroligt melankolisk och sånt, vette fan varför. Allt blev bara förjävligt igår. Jättelöjligt var det... :em:

Äh okej då, 15:25 inlägget var jävligt löjligt också. Vad fan klagar jag hela tiden för? :D

Du är 14. Jag hade inte förväntat mig något annat;)

Kram på dig och kör hårt, så blir det säkert en hyfsad lyftare av dig en dag:thumbup:

Mjölkprotein
2011-10-06, 15:06
Du är 14. Jag hade inte förväntat mig något annat;)

Kram på dig och kör hårt, så blir det säkert en hyfsad lyftare av dig en dag:thumbup:

Haha, vad bra :angel:

Nej men fan vilken löjlig tråd.. Skäms ju nästan. :D

Fru_Flisa
2011-10-06, 15:24
Det måste vara jättetråkigt att inte få träna på det gymmet men du kan ha det som mål att träna där när du blir äldre och har råd (jobb).
Annars är det som även jag ser det badhuset som endå borde vara ett bra alternativ, försök se de positiva i att träna där istället för det negativa.

Antagligen att man generellt är bortskämd och odisciplinerad när man är fjorton. Det tycker jag dock är dumt att utgå ifrån och att uppmuntra. Man blir inte lyckligare eller når mer framgång för att man fortsätter vara bortskämd och odisciplinerad, snarare tvärtom.
Det är ju dock ett barn och barn har varken insikten eller förmågan alltid att prioritera och förmå sig inse att världen inte alltid formar sig efter ens fötter :)

Mjölkprotein
2011-10-06, 15:32
Det måste vara jättetråkigt att inte få träna på det gymmet men du kan ha det som mål att träna där när du blir äldre och har råd (jobb).
Annars är det som även jag ser det badhuset som endå borde vara ett bra alternativ, försök se de positiva i att träna där istället för det negativa.


Det är ju dock ett barn och barn har varken insikten eller förmågan alltid att prioritera och förmå sig inse att världen inte alltid formar sig efter ens fötter :)

Syftar du på badhuset/ego? För s.a.k får jag ju träna på, men det kostar ju en del med buss. Haha, klart inte världen inte formar sig efter mina behov.
Badhuset har 16årsgräns, och när jag väl fyllt 16 går jag ju på gymnasiet = nära till s.a.k!

Nu är du nog lite hård mot mig, jag kan väl prioritera och förstå att allt inte går som en bana på is? Helt :smash: är jag väl ändå inte..