handdator

Visa fullständig version : Kaffemaskin eller bryggare


fiskarn
2011-10-05, 18:41
Är lite sugen på att införskaffa en stor maffig kaffemaskin. Kör idag med vanlig bryggare från moccamaster och den är ju helt ok men skulle ändå vilja prova nåt nytt. Frågan är dock om det är värt att lägga dom pengarna på en kaffemaskin eller kommer man inte direkt känna nån skillnad?

Nordenator
2011-10-05, 18:47
Vad menar du med en kaffemaskin? En helautomagisk bryggkaffemackapär? Om du inte är ute efter espresso (och drycker baserade på espresso) hade jag bara köpt en kaffekvarn för en femhunka.

Fartman
2011-10-05, 19:21
Har du gott om plats? Dom där asen tar fördjävla mycket plats tycker jag.
Personligen tycker jag att alla sånna här maskiner känns mer som en prylbögssatuspryl än en vettig investering för godare kaffe. Men det är ju jag det!

PRound
2011-10-05, 19:25
Om du är intresserad och tycker mycket om kaffe är det en väldigt bra investering. En malare+espresso+mjölkskummare vore inte fel.

Pepparkakssmurfen
2011-10-05, 19:29
Kaffemaskiner o dyl är fett med ghey.
Tjacka en presso istället,himmelskt gott kaffe blir det(med rätt kaffe förstås).

fiskarn
2011-10-05, 20:05
Den största anledningen jag har för att köpa en maffig kaffemaskin är att den är snyggare än en vanlig bryggare. Det skall gå att göra vanligt kaffe och inget espressotrams!

Pepparkakssmurfen
2011-10-05, 20:08
Den största anledningen jag har för att köpa en maffig kaffemaskin är att den är snyggare än en vanlig bryggare. Det skall gå att göra vanligt kaffe och inget espressotrams!


Då är det väl bara att gå och leta efter en mackapär du tycker ser flashig ut?


edit: eller surfa på nätet och leta gör man väl nuförtiden kanske?

Udd3n
2011-10-05, 20:12
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=287997 En sån har jag fast svart som jag köpte från Österrike. De är billigare neråt Tyskland/Österrika och går på ca 4500-5000 inkl frakt och är bland det bästa köpet jag gjort(Ja, jag har en La Pavoni manuell espressomaskin med men lyckas alltid fippla runt kaffe i köket när jag malt i manuell kvarn).

Edit: Den gör svingott vanliga kaffe samt espresso för gemene man.

Sir Anselm
2011-10-05, 21:29
Är du inte intresserad av espresso är det ju helt onödigt med en sån maskin. Köp en ordentlig kvarn istället.

Arne Persson
2011-10-05, 23:07
Jag dricker inte själv kaffe men har Nespressos toppmodell. Mina bekanta älskar den.

kimozabe
2011-10-06, 05:08
Moccamaster bryggare, clubline serien. Full kanna på några minuter som smakar perfa.
Det är jävligt segt att bjuda på kaffe om man har en Kaffemaskin och 6+ pers på besök.