handdator

Visa fullständig version : carnitine! tom mage - när bäst för mig?


Lobello
2011-10-05, 10:26
Hejhej!

Jag äter 7ggr per dag + postträning shake i form av malto och protein.
Det står klart och tydligt att man ska inta dessa tabletter på tom mage.

Tom mage = 2 timmar efter måltid ungefär?

Just nu tar jag dem på morgonen, direkt.. 10min efter får jag i mig gröten/egg + vitaminer och omega3. Är det här bäst tillfälle?
Jag äter varannan timme(lite längre om det är träning) så det blir alltid med/innan en måltid.
Vet inte om det har nån betydelse men: alla måltider innehåller långsamma kolhydrater förutom malton och dem 2 sista.

vicarious
2011-10-05, 10:39
Om magen är tom eller inte beror givetvis på hur stor måltid du åt och vad den bestod av. Fett gör så att tömningen av magsäcken sker långsammare.

På morgonen lär du vara mest tom så det är nog ett bra tillfälle.

Lobello
2011-10-05, 10:51
Om magen är tom eller inte beror givetvis på hur stor måltid du åt och vad den bestod av. Fett gör så att tömningen av magsäcken sker långsammare.

På morgonen lär du vara mest tom så det är nog ett bra tillfälle.

Helt rätt! Tack för ditt svar, det spelar alltså ingen roll om mat
kommer in strax efteråt? I mitt fall har jag inte så mycket val men
nyfiken är man.

Eddie Vedder
2011-10-05, 11:13
Finns inget alls som tyder på att L-karnitin har någon som helst effekt.

exevision
2011-10-05, 11:32
Bortkastade pengar

Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2011 Oct;21(5):385-97. Epub 2011 Aug 3.
Effects of exercise intensity and altered substrate availability on cardiovascular and metabolic responses to exercise after oral carnitine supplementation in athletes.
Broad EM, Maughan RJ, Galloway S DR.
SourceSports Nutrition, Australian Institute of Sport, Canberra, Australia.

Abstract
The effects of 15 d of supplementation with L-carnitine L-tartrate (LC) on metabolic responses to graded-intensity exercise under conditions of altered substrate availability were examined. Fifteen endurance-trained male athletes undertook exercise trials after a 2-d high-carbohydrate diet (60% CHO, 25% fat) at baseline (D0), on Day 14 (D14), and after a single day of high fat intake (15% CHO, 70% fat) on Day 15 (D15) in a double-blind, placebo-controlled, pair-matched design. Treatment consisted of 3 g LC (2 g L-carnitine/d; n = 8) or placebo (P, n = 7) for 15 d. Exercise trials consisted of 80 min of continuous cycling comprising 20-min periods at each of 20%, 40%, 60%, and 80% VO2peak. There was no significant difference between whole-body rates of CHO and fat oxidation at any workload between D0 and D14 trials for either the P or LC group. Both groups displayed increased fat and reduced carbohydrate oxidation between the D14 and D15 trials (p < .05). During the D15 trial, heart rate (p < .05 for 20%, 40%, and 60% workloads) and blood glucose concentration (p < .05 for 40% and 60% workloads) were lower during exercise in the LC group than in P. These responses suggest that LC may induce subtle changes in substrate handling in metabolically active tissues when fatty-acid availability is increased, but it does not affect whole-body substrate utilization during short-duration exercise at the intensities studied.